Demon's Souls

Level 19 97%

Nog 114 XP voor level 20

Genre: Action-RPG

Developer: From Software

http://www.youtube.com/watch?v=sVxeiLxVajc

" Na de succesvolle release in Japan en Noord-Amerika waar de game de hemel in werd geprezen door zowel de media als de gamers, komt Demon's Souls eindelijk uit in Europa op 25 Juni 2010. "

Level 4 59%

Nog 107 XP voor level 5

Krijg hem morgen binnen. Zal uitgebreid laten weten wat ik er van vind!

Met een gigantisch geluk op Marktplaats gevonden hoor, btw. Ik zat eerst een site te zoeken die de game iets eerder kon leveren dan eind april en op een gegeven moment heb ik het gewoon opgegeven en zitten hopen op een EU/NA release. Stond ie in een keer op Marktplaats voor 45 euro, beter kan het haast niet.

Level 4 59%

Nog 107 XP voor level 5

Level 4 59%

Nog 107 XP voor level 5

Heb hem binnen, ga er vanavond en hoogstwaarschijnlijk vannacht mee bezig.

Kan niet wachtennn ^^D

Level 19 90%

Nog 497 XP voor level 20

Famitsu polled users about which games they were most satisfied with. The game that scored the highest satisfaction is PS3 title Demon's Souls. Coming in second place is another PS3 title Ryu Ga Gotoku 3 (aka Yakuza 3). Following behind that PS3 exclusive is multi-platform title Street Fighter IV and Xbox 360 title Star Ocean 4.

Famitsu "hardcore" Reviewer Paint Yamamoto, rated the game 9 'This is a game you learn how to play by losing -- you'll face sudden death frequently. But! Keep playing... and you'll realize how deep it really is. If you're looking to experience rich RPG elements, by all means play Demon's Souls!!'.

Famitsu "Casual" Reviewer Maria Kichiji rated the game 6 'It's super-difficult... 'Souls' are needed for everything from shopping to power ups, and the entire game is unforgiving. Even worse, there are almost no hints. Demon's Souls is far too stoic... it's not a game for everybody.'"

Ik heb trouwens drie Japanners in me vriendenlijst die eerst White Knight Chronicles aan het spelen waren, en die nu al een maand of zo deze game fanatiek aan het spelen zijn.

Level 4 59%

Nog 107 XP voor level 5

Werd eens tijd voor een goede RPG op de PS3 na Valkyria Chronicles.

Er is overigens weinig kans dat deze game Europa of zelfs NA zal bereiken omdat Sega de publisher is van From Software. Sega heeft hevige verliezen gedraait met het uitbrengen van Valkyria Chronicles buiten Japan, omdat er minder dan 100,000 van zijn verkocht in heel Amerika en de EU.

Met heel veel mazzel dan misschien een publisher dit jaar die de potentie van dit juweeltje ziet?

Level 19 90%

Nog 497 XP voor level 20

Het IP is toch van Sony?

Level 19 97%

Nog 114 XP voor level 20

Laat mij weten hoe de game speelt etc., ik moet hem namelijk nog zien te halen ergens, maar dat komt wel goed ;)

Level 29 93%

Nog 826 XP voor level 30

Werd eens tijd voor een goede RPG op de PS3 na Valkyria Chronicles.

Er is overigens weinig kans dat deze game Europa of zelfs NA zal bereiken omdat Sega de publisher is van From Software. Sega heeft hevige verliezen gedraait met het uitbrengen van Valkyria Chronicles buiten Japan, omdat er minder dan 100,000 van zijn verkocht in heel Amerika en de EU.

De game heeft 200.000 verkocht in Amerika en EU samen. In Japan ging hij 150.000 keer over de toonbank. Geen geweldig succes inderdaad, maar voor een niche game niet slecht.

Demon's soul is ook een niche titel en zal in amerika en het veramerikaanse europa geen succes qua verkoopcijfers worden. Het enige wat men hier wil zien is shooters in firstperson of wel third person. Maar er is zeker wel een markt voor dit soort parels. Met 100 a 200k verkochte exemplaren maak je makkelijk winst en geen enkel bedrijf zegt daar nee tegen. Het zal alleen een tijdje duren voordat hij hier uitkomt, sinds er geen druk achter zit.

Level 36 99%

Nog 55 XP voor level 37

Ik heb de Engelse Hong Kong versie, niet meer dan uur gespeeld. Spel is echt verdomd moeilijk.

Level 19 97%

Nog 114 XP voor level 20

Ik heb de Engelse Hong Kong versie, niet meer dan uur gespeeld. Spel is echt verdomd moeilijk.

Mocht je hem zo moeilijk vinden dat je hem liever een ander gunt, ik wil hem dan graag overnemen. Heb zat te ruil namelijk ^_^

Dat geldt voor iedereen by the way :D

Level 4 59%

Nog 107 XP voor level 5

Zo, na 6 uur doorgebracht te hebben in de wondere wereld van Demon's Souls, en kennis gemaakt te hebben met de game mechanics, is het tijd voor een eerste indruk.

Die is alom positief. Ik kan niet anders zeggen dat je vanaf het proloog filmpje en de title screen meteen wordt overspoeld met de sfeer van de game. Een creepy, atmosferische wereld waar je er werkelijk alleen voor staat. Niemand die je in de tutorial bij het handje vastneemt en uitgebreid het spel aan je uit gaat leggen. Het is meer van; hier een zwaard, ga je gang.

Dit is ook echt wel het charme van het spel. Ik ben nu al meer dan 20 keer doodgegaan en dat is allemaal gevolg mijn eigen onvoorzichtigheid. Je moet echt uitgebreid tactisch te werk gaan met de vijanden die je ziet, en je moet ze op de juiste manier benaderen om te voorkomen dat er meer dan 3 'regular' vijanden 2 meter bij je vandaan zijn. Dan ben je dus al dood.

Na de eerste keer dood te gaan, en iets van 2000 Souls te hebben verloren, moet ik eerlijk toegeven dat ik de controller al neer wilde leggen. Ik zat er echt verslagen bij. Maar hier komt nou het mooie gedeelte, je leert dit spel te spelen door dood te gaan. Je wordt gedwongen om je vorige tactiek te herzien en de vijand op een andere manier te benaderen. Dit is voor de casual gamer moordend. Ik moet toegeven dat ik de afgelopen JAREN in de watten ben gelegd door onder andere Square-Enix rpg's die heel relaxt met kleine ratten aan het begin van het level beginnen om zo langzamerhand je experience op te bouwen. Het nadeel hiervan is dat je op een gegeven moment mindless aan het grinden bent, wat geestdodend werkt en niet goed ten deel valt aan de gameplay. Ik voorzie dat dit bij Demon's Souls niet gaat gebeuren.

Ik vertel niks over het verhaal, want ik ben nog helemaal aan het begin, en ik weet niet of het nog verder uitgebreidt wordt of dat het verhaal op de backburner is gezet bij dit spel. De hele stijl van animatie en de tussenfilmpjes blinken uit op hun eigen sfeervolle manier. De game is echt een heerlijke dungeon-crawler, en als je ook maar iets hebt met het fantasie-Middeleeuwse tijdperk van ridders en magiers, grote schildwachten met schilden van meters hoog, dan moet je game toch echt uitproberen.

Het grote voordeel van de moeilijkheidsgraad is natuurlijk wel dat als je een bossfight klaart, dat je dan wordt overspoeld met een gevoel van overwinning. Ik zat gisteren echt met een ongelooflijk 'YES' gevoel na het verslaan van de eerste boss zonder dood te gaan. In plaats van een schamele 'jeuh' bij de meeste rpg bosses.

Excuus voor mijn gebruik van engelse woorden tussen mijn verhaal door, ik schrijf zo fijner omdat ik net iets sneller op die woorden kom dan de Nederlandse variant.

I_Riskbreaker, ik heb de game gevonden op marktplaats, wat natuurlijk gigantische mazzel is, maar ik zou zeggen, hou die site in de gaten en als je het spel echt ontzettend graag wil hebben zou ik hem toch maar importeren bij de volgende sites;

Play-Asia

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-bp-49-en-70-36pw.html

NCSX

http://www.ncsxshop.com/cgi-bin/shop/BCAS-20071.html

Renchi

http://renchi.com/renchi/PS3_Games_Asia_Demon_s_Souls_AS.htm

Yes-Asia

http://www.yesasia.com/us/demons-souls-asian-version/1014023935-0-0-0-en/info.html

Of E-bay, waar je de meeste kans maakt dat je ze snel binnen hebt.

Ebay

http://shop.ebay.com/items/_W0QQ_dmptZVideoQ5fGames?_nkw=demon%27s+souls&_sacat=0&_fromfsb=&_trksid=m270.l1313&_odkw=demon%27s+souls+asian&_osacat=0

Level 12 96%

Nog 67 XP voor level 13

Niet echt de stijl waar ik van hou helaas.

Level 34 94%

Nog 937 XP voor level 35

*This item is not available for shipping to

European Union

Iceland

Liechtenstein

Norway

*

Level 46 98%

Nog 673 XP voor level 47

Demon's soul is ook een niche titel en zal in amerika en het veramerikaanse europa geen succes qua verkoopcijfers worden. Het enige wat men hier wil zien is shooters in firstperson of wel third person.

Onzin, ik wil best een goede RPG spelen, maar dan ook wel een echte RPG. En Japanse RPG's zijn allang geen echte RPG's meer, ze lopen ver achter met het RPG gehalte. Turnbased spelen, wapens versterken, items verzamelen en een leuk verhaal is geen role playing! Nee, de interactie met de personen uit de spel wereld, hele zinnen terug kunnen zeggen die de loop van het verhaal kunnen veranderen, je teamgenoten die reageren op je keuzes, dat is role playing! Dan kan je je pas verplaatsen in een persoon. Iets wat de westerse ontwikkelaars echt veel beter doen dan die Japanners.

Neemt niet weg dat JRPG's ook leuk kunnen zijn, maar je moet er wel van houden, want als nieuwkomer is er geen reet aan.

Level 34 94%

Nog 937 XP voor level 35

Inderdaad, dit was nu net een game die kans op slagen had in het westen door zijn neutrale art design in plaats van het anime stereotype gedoe dat de meeste westerse gamers doet wegschrikken.

Anyway, ik heb net de aziatische versie met engelse taaloptie besteld via renchi.

Level 19 90%

Nog 497 XP voor level 20

Nee, dat zijn westerse Role Playing Game, wat in de praktijk een totaal ander genre dan JRPG’s, en persoonlijk vind ik ze maar kut.

Demon’s Soul is verder zeker wel een niche titel. Het is extreem moeilijk en zelfs binnen de Jrpg’s fanbase is het een titel die maar een select groepje aanspreekt.

Neemt niet weg dat JRPG's ook leuk kunnen zijn, maar je moet er wel van houden, want als nieuwkomer is er geen reet aan.

Wat bedoel je hier mee? Je moet toch ooit met een genre beginnen, waardoor je automatisch een nieuwkomer bent op dat moment?

Level 34 94%

Nog 937 XP voor level 35

Demon’s Soul is verder zeker wel een niche titel. Het is extreem moeilijk en zelfs binnen de Jrpg’s fanbase is het een titel die maar een select groepje aanspreekt.

De jrpg fanbase is geen maatstaf voor Demon's souls. Dit is een onvervalste dungeon crawler die dichter bij de roots van wrpg's aansluit. Wie niet weet dat de game van from software is zou denken dat de games in de USA of Europa ontwikkeld werd.

Wat bedoel je hier mee? Je moet toch ooit met een genre beginnen, waardoor je automatisch een nieuwkomer bent op dat moment?

Het is makkelijker om met een fps game te beginnen dan met een jrpg die eruit ziet alsof het voor kleuters gemaakt is. De mensen die deze titels nog kopen doen dat vooral uit nostalgie.

Neem nu star ocean 4.

http://www.youtube.com/watch?v=mlN4E-1I80Q

Schitterende voice acting. :lol:

Beste reactie:

For fucks sake why is she doing that to her voice? I'm a grown ass man! I payed $300 for this video game system, $500 for the television on and presumably $60 for this game! Why do they think I would want to watch that?

Level 46 98%

Nog 673 XP voor level 47

Nee, dat zijn westerse Role Playing Game, wat in de praktijk een totaal ander genre dan JRPG’s, en persoonlijk vind ik ze maar kut.

Wat ik er mee bedoel is dat nieuwkomers dit minder snel leuk vinden omdat het bijvoorbeeld turnbased is, wat bijna niet meer voorkomt in westerse games. Nieuwkomers worden afgeschrikt door dit soort dingen.

Terwijl als je dit genre al speelt sinds dat er eigenlijk niets anders was, je het geen reet uit maakt omdat je het gewend bent.

Ik vind trouwens de JRPG style werkelijk prachtig, en deze game vind ik ook zeer vet uitzien, al wijkt hij af van de andere...

Level 19 90%

Nog 497 XP voor level 20

Het is makkelijker om met een fps game te beginnen dan met een jrpg die eruit ziet alsof het voor kleuters gemaakt is. De mensen die deze titels nog kopen doen dat vooral uit nostalgie.

Nostalgie? Ik ben nu met Tales of the Abyss bezig, ik heb op mijn 16e Tales of Symphonia twee keer achter elkaar uitgespeeld, en ondanks dat het spel technisch nooit indrukwekkend is geweest en de laadtijden echt kut zijn, vind ik het absoluut een 9 waard. Anderhalf jaar terug maakte ik ook voor het eerst kennis met de Valkyrie Profile serie, ik had dus helemaal geen band opgebouwd met die serie, en ik vond het absoluut een 93-4 waard. De meeste hier zijn de Persona games ook pas gaan spelen met deel III, en moet je zien hoe populair die serie nu bij hun is.

Natuurlijk vind ik het leuk om terugkerende deuntjes, wapens, namen en noem maar op te zien in een spel, en misschien zorgt dat er soms zelfs voor dat ik het spel beter vind, maar dat geeft al aan hoe mooi die games wel niet zijn.

Een shooter heeft imo geen ziel, en onder de games zijn het ook een beetje wat de Van Damme/ Seagal uit de jaren 80, begin 90 tussen de films zijn. Dom vermaak.

Wat ik er mee bedoel is dat nieuwkomers dit minder snel leuk vinden omdat het bijvoorbeeld turnbased is, wat bijna niet meer voorkomt in westerse games. Nieuwkomers worden afgeschrikt door dit soort dingen.

Ik weet het niet. Die games worden amper meer gepromoot in het westen, en soms zijn ze zelf moeilijk in de winkel te vinden, waardoor iemand die aan het gamen begint moeilijk in aanraking met die games gaat komen, en ik ben ook altijd onder de indruk geweest dat die mensen die niet van turn-based houden gewoon niet van het genre houden en liever iets anders spelen.

Misschien dat die kleine budgets het genre een beetje aan het hinderen zijn, maar tijdens SNES tijd waren ze in alle markten minder populair dan nu, en een toegankelijke RPG die goed gepromoot werd door Sony heeft er toen verandering in gebracht.

Level %

Nog XP voor level

Neem nu star ocean 4.

http://www.youtube.com/watch?v=mlN4E-1I80Q

Schitterende voice acting. :lol:

Ik neem aan dat dit een soort van persiflage is toch? :lol:

Level 36 99%

Nog 55 XP voor level 37

Mocht je hem zo moeilijk vinden dat je hem liever een ander gunt, ik wil hem dan graag overnemen. Heb zat te ruil namelijk ^_^

Dat geldt voor iedereen by the way :D

Ik ga via ebay gekocht, kosttet me iets van 60euro inclusief verzendkosten

Ga hem nog niet verkopen, wil eerst ff proberen om iets verder te komen :D

Level 34 94%

Nog 937 XP voor level 35

Een shooter heeft imo geen ziel, en onder de games zijn het ook een beetje wat de Van Damme/ Seagal uit de jaren 80, begin 90 tussen de films zijn. Dom vermaak.

Imo is dit evenveel van toepassing op jrpg's.

Veel jrpg's zitten vol met Japanse lolbroekenhumor die westerlingen die de Japanse cultuur niet eigen zijn nooit zullen snappen en zelfs als vervelend ervaren. Daar kan extra reclame of promotie niets aan veranderen.

Moderator
Level 74 97%

Nog 2759 XP voor level 75

@Cowboy_Bebop: Het is best weird, ik snap aan de ene kant helemaal wat je bedoelt mbt de jrpg, het genre is uitgewoond op de PS2, terwijl een daadwerkelijke vernieuwing binnen het genre uitblijft, hoewel FFXII een dappere poging is (die ik persoonlijk overigens niet toejuich). Toch heb ik net als Carazo ook het idee dat FPS zoveel meer 'ziel' missen dan een jrpg, hoe archaïsch de gameplay van jrpg's dan ook mag zijn. Er zullen veel mensen zijn die zeggen dat ik misschien ben vastgeroest en mijn opinie wellicht vernieuwing in de weg staat. Toch lijkt het me dat het mogelijk moet zijn het genre zo te vernieuwen zonder liefhebbers van de oude stempel (om het maar even zo uit te drukken :) ) te vervreemden van het genre.

Level 34 94%

Nog 937 XP voor level 35

@Cowboy_Bebop: Het is best weird, ik snap aan de ene kant helemaal wat je bedoelt mbt de jrpg, het genre is uitgewoond op de PS2, terwijl een daadwerkelijke vernieuwing binnen het genre uitblijft, hoewel FFXII een dappere poging is (die ik persoonlijk overigens niet toejuich). Toch heb ik net als Carazo ook het idee dat FPS zoveel meer 'ziel' missen dan een jrpg, hoe archaïsch de gameplay van jrpg's dan ook mag zijn.

'Geen ziel' en 'dom vermaak' zijn pseudo-elitaire verwoordingen voor gevoelsmatige kwesties die met niet meer dan smaak, nostalgie en cultuur te maken hebben.

Er zullen veel mensen zijn die zeggen dat ik misschien ben vastgeroest en mijn opinie wellicht vernieuwing in de weg staat. Toch lijkt het me dat het mogelijk moet zijn het genre zo te vernieuwen zonder liefhebbers van de oude stempel (om het maar even zo uit te drukken :) ) te vervreemden van het genre.

Tuurlijk is dat mogelijk. Maar echt prioritair is het niet aangezien de meeste jrpg fans al afgehaakt zijn.

Let wel op, veel PS1 en PS2 jrpg's kregen in het westen een release, maar dat was dan enkel onder het motto van 'extra sales zijn altijd welkom'. Japanse devs hebben nooit moeite gedaan om consolegamers buiten Japan aan te spreken, ze hebben al die tijd geparasiteerd op de Final Fantasy fanbase zonder zelf iets nieuws of aantrekkelijks op tafel te leggen. En nu ze concurrentie krijgen van voormalige PC ontwikkelaars die dat wel doen en hun eigen Japanse markt stagneert kunnen ze geen kant meer uit met hun high budget producten die maar niet willen verkopen in het westen.

In dat daglicht is het jammer dat een titel als Demon's souls geen release in het westen krijgt. Want in tegenstelling tot het gros aan jrpg's had deze titel mits enkele kleine aanpassingen (moeilijkheidsgraad) wel enig potentieel. Net als de elderscrolls en diablo serie om maar iets op te noemen.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.