Welk spel moet ik kopen?
Ik ben ook nog steeds op zoek. Thanks dat jij hem weer even naar voren haalt, hoef ik het niet te doen, maar betwijfel of er antwoord op komt ![]()
Ripples misschien?
Wat jullie zoeken grenst aan de zgn. 'visual novel' btw ![]()
Ik heb geen idee waar ik deze vraag anders moet stellen:
Ik ben van plan ene iPad 2 aan te schaffen, met 3G. Maar nu zag ik dit abbo van Vodafone voor 10 euro per maand:
•200 MB bundel
•Iedere maand opzeggen of tijdelijk stopzetten
•Downloadsnelheid tot max 1,8 Mbps
•Gratis micro-sim
•Ook in het
buitenland internetten
€ 10per maand
Ik vraag me alleen af, ga je snel over die 200 MB heen als je gewoon op internet surft, nieuws leest, etc? En is een downloadsnelheid van 1.8 Mbps snel goed om te surfen etc? Of heeft het daar niet eens mee te maken. Oftewel, is dit goed/snel genoeg om gewoon op een normale manier gebruik te maken van internet?
Ik heb geen idee waar ik deze vraag anders moet stellen:
Ik ben van plan ene iPad 2 aan te schaffen, met 3G. Maar nu zag ik dit abbo van Vodafone voor 10 euro per maand:
•200 MB bundel
•Iedere maand opzeggen of tijdelijk stopzetten
•Downloadsnelheid tot max 1,8 Mbps
•Gratis micro-sim
•Ook in het
buitenland internetten
€ 10per maand
Ik vraag me alleen af, ga je snel over die 200 MB heen als je gewoon op internet surft, nieuws leest, etc? En is een downloadsnelheid van 1.8 Mbps snel goed om te surfen etc? Of heeft het daar niet eens mee te maken. Oftewel, is dit goed/snel genoeg om gewoon op een normale manier gebruik te maken van internet?
200 MB is eigenlijk best wel weinig, een grote site is al snel een MB. Ik zou in ieder geval géén apps downloaden via 3G, maar je geeft al aan dat je dat niet van plan bent. De snelheid is prima, daar moet het prima mee lukken. Ik zou gaan voor een abonnement met 500-1000MB, dan heb je waarschijnlijk wel genoeg, al ligt het eraan hoe vaak je internet op je iPad.
Heb het nog even iets beter opgezocht, de gemiddelde is ongeveer 320kb, ik zat er dus behoorlijk naast
. Je kan met 200 mb dus ongeveer 625 pagina's bezoeken. De grootte van internetpagina's blijft echter groeien, dus het aantal pagina's dat je kan bezoeken zal wel steeds iets minder worden, maar niet veel minder. Je kan ook de mobiele versie van sommige sites gebruiken, maar ik weet niet of dat ook op een iPad werkt. Dat scheelt zeker de nodige kb's.
Hier kan je nog wat gegevens vandaan halen, hier komt mijn gemiddelde ook vandaan: http://code.google.com/intl/nl/speed/articles/web-metrics.html
Bedankt voor de hulp!
Maar in dat geval kun je dus alleen een beetje surfen over het web en zit je na zo'n 600 pagina's al op je limiet? Terwijl je per dag al zeker zo'n veertig a vijftig verschillende berichten op nu.nl leest, etc etc etc. Komen nog vele andere sites bij.
Wat voor internet abbo's hebben jullie dan allemaal op zo'n ipad zodat jullie niet over een limiet heengaan?
Ik heb zelf geen iPad, maar een iPod Touch 4G. Net even zo'n data verbruik app gedownload. Nadat ik 6x de homepage had gelade met 5 nieuwsberichten ertussen heb ik 3,1 MB gebruikt. Het gemiddelde van 320kb per pagina klopt dus wel ongeveer, 11x320kb=3,53MB. Het is zelfs iets minder, maar toch behoorlijk veel als je regelmatig het nieuws bekijkt. Ik zal zo even kijken hoeveel je via de Nu.nl app gebruikt.
Edit: na de app gestart te hebben en 5 artikelen te hebben bekeken heb ik 217,2kb gebruikt. Het loont dus zeker als je een app van een site installeert.
De Telegraaf is dan ook wel een grote site met veel reclame. Ook daar is een app van. Net zoals voor iPhone en iPod zijn er (gratis) datagebruik apps, zo kan je precies zien hoeveel je gebruikt hebt, ook verschijnt er een waarschuwing als je te veel gebruikt. Dat is handig als je toch voor de 3G-versie kiest.
Klopt, bedankt! Maar ik denk dat ik, voor de hoeveelheid internet die je krijgt, alles bij elkaar dan wel erg duur vind worden
Kun je eigenlijk ook apps bijvoorbeeld thuis, met wi-fi, laden en dan in de trein alsnog lezen? Of heb je echt directe verbinding nodig?
En op mn iPhone had ik ook bijvoorbeeld zo'n NS-app, waarbij je alle treintijden etc op kunt zoeken. Kun je dat allemaal gewoon zónder 3G doen of heb je dan ook verbinding nodig? ![]()
Klopt, bedankt! Maar ik denk dat ik, voor de hoeveelheid internet die je krijgt, alles bij elkaar dan wel erg duur vind worden
Kun je eigenlijk ook apps bijvoorbeeld thuis, met wi-fi, laden en dan in de trein alsnog lezen? Of heb je echt directe verbinding nodig?
En op mn iPhone had ik ook bijvoorbeeld zo'n NS-app, waarbij je alle treintijden etc op kunt zoeken. Kun je dat allemaal gewoon zónder 3G doen of heb je dan ook verbinding nodig? ![]()
Volgens mij is alleen de laatste pagina die je hebt geladen nog zichtbaar. Met de NS-app heb ik geen ervaring.
Is er tegenwoordig in de trein trouwens wi-fi aanwezig? Dan zou je dat kunnen gebruiken.
Heb je je iPhone nog? Met iOS 4.3 dat al uit is kan je wi-fi uitzenden met je iPhone geloof ik, helaas niet bij alle prividers. Dan zou je wel met een iPad kunnen internetten buitenshuis. Dit kan alleen als je dan 3G op je iPhone hebt. Nadeel is dat het dan MB's gaat kosten van je iPhone. Er zijn ook wel andere smartphones die dit nu al kunnen.
Trouwens, we zitten hier in een game-aankopen topic. Volgende keer zou je het ook in het Apple-forum of iets in die richting kunnen plaatsen ;-).
Een paar dagen geleden was GTA: Chinatown Wars in de aanbieding voor €2,40. Heb hem toen maar snel gedownload, was toch wel een mooie aanbieding. Of hij nog geld weet ik niet. Ook heb ik Super Monkey Ball voor 79 cent gehaald, maar die aanbieding is inmiddels verlopen.
ik ben op zoek naar een leuke RPG voor de ipod touch.
het liefst een spel dat Gratis is.
ook mooi meegenomen zou het zijn dat het spel een goed verhaal heeft.
hoop dat jullie toevallig een spel voor mij weten.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.