Heb een aantal klassieker geclaimd van m'n vader. Wil er nog wel een aantal bij halen. Waar halen jullie ze meestal vandaan? De markten af slenteren of marktplaats oid?
Moet bovendien ook een nieuwe platenspeler hebben. Tot het zover is, gebruik ik de LP's vooral als 'schilderijen' aan de muur. Niet waarvoor ze bedoeld zijn, maar het ziet er goed uit
Weet iemand of het op onderstaande platenspeler aan te raden is om nieuwe platen op af te spelen? Het is een Philips Diamond kofferplatenspeler. De naald is om te draaien, dus in te stellen op dunne en dikke naald, maar hierdoor gaat hij ook weleens scheef staan. Vraag me af of het wel betrouwbaar is om hier platen van 20 euro op te gaan afspelen.
Ja wat oude tweedehands platen. Ze werken over het algemeen goed, maar heel af en toe niet heleemaal goed, maar dan draai ik de naald om en werkt het weer.
Heb zaterdag even twee Oasis platen gehaald. Had al 'What's the Story (Morning Glory)' en 'Dig Out Your Soul'.
Plaatjes zijn van Instagram. Sorry
Don't Believe The Truth was 16 euro en Heathen Chemistry is een 45 rpm dubbel LP met een fotoboek erbij en was 20 euro.
Overigens een aanrader om platen te bestellen is Zavvi.com. Ik had daar een boxset van Oasis gehaald voor €22 zonder verzendkosten. Kwam ik diezelfde box later in een platenzaak tegen voor €90! Vet goede deals. Heb ook Forth van The Verve daar gehaald voor €19. Duurt wel lang voordat het er is, maar wel stukken goedkoper dan al het andere wat ik heb geprobeerd.
oh man denk ik dat er eindelijk een linkin park topic is is het dit
nee hoor grapje, zou ze zelf ook wel willen kopen maar heb geen platenspeler dus heb er weinig aan. En m'n vader heeft na de opkomst van de CD zijn collectie weggegeven, waar hij achteraf gezien flink spijt van heeft olol
Erg gaaf al die LP-verzamelingen. Ik ben zelf ook een enorme muziekliefhebber en wil ook graag LP's gaan verzamelen. Nu vroeg ik me alleen af of het mogelijk is om een LP-speler te kopen die ik op mijn mini-hifi setje kan aansluiten. Ik heb weinig kaas gegeten van LP-spelers en weet dus ook niet precies wat voor een aansluiting die dingen hebben. Is er iemand die mij hier misschien iets meer over kan vertellen?
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.