Ik zie toch regelmatig vette punk nummers langskomen bij het "nummer beoordeel"- en luister topic dus blijkbaar is er wel behoefte aan een topic als dit, maar er was er nog geen, dus vandaar maak ik hem maar
.

Punk is een muziek genre dat onstond in de jaren 70 (The Ramones, The Clash, Sex Pistols, Social Distortion) en populair werd na de Hardcore rage in de vroege jaren 80 in California, die snel oversloeg naar de rest van Amerika (Black Flag, Minor Threat, Bad Brains, Agnostic Front).
Tegenwoordig is Punk er in alle soorten en maten, van heel rustig tot enorm hard en snel, en overlapt het vaak met Hardcore, Ska, Reggae, Metal en in zeldzame gevallen zelfs met Hiphop of Folk.

Bekende/grote punk bands zijn zoal:
NOFX
Rancid
The Offspring
Green Day
Heideroosjes (in Nederland en Belgie dan
)
Blink-182
Bad Religion
Pennywise
Gaslight Anthem
Descendents
Dropkick Murphys
Rise Against
Vette nummers/filmpjes:
Streetlight Manifesto - Would You Be Impressed?
The Vandals - Disproportioned Head
Undeclinable Ambuscade - Trapped
Less Than Jake - Escape from the A-Bomb House*
* Muziek speelt onder een grappig filmpje van LTJ bij Pinkpop waarbij ze een circle pit rond de geluidstoren doen
(Omdat er naast Punk ook geen topic was voor Ska of Reggae pak ik ze er allemaal maar bij. Ik ondervind ook bijna altijd dat mensen die een van de drie vet vinden de andere ook vet vinden. Bovendien zijn er, zoals al eerder gezegd, echt enorm veel bands die overlappen in deze genres.)