Vraag over aanschaf Digitale Piano.

Level 12 98%

Nog 26 XP voor level 13

Heej mensen,

ik ben van plan een digitale piano te gaan kopen en mijn budget ligt rond de 400-450 euro. En ineens uit het niets kom ik deze advertentie tegen op de site van een muziekwinkel uit Zwolle (Geen reclame, dus de naam van de winkel zeg ik niet tenzij je op de link klikt ;)).

Dit is de advertentie:

http://www.oostendorp-muziek.nl/shop/pr ... &pg=51280&

De piano is digitaal, aanslaggevoelig, 3 pedalen, opnamemogelijkheid, etc. Helemaal compleet dus en voor een heel verleidelijke prijs. Het is van het merk Entrada (tot nu toe onbekend bij mij?)

Voor meer info over de piano, zie de link.

Maar nu wil ik de mening weten van (misschien) experts of ervarenen op dit gebied?

Deal of No Deal?

Level 12 98%

Nog 26 XP voor level 13

Niemand muzikaal hier?

Level 16 88%

Nog 440 XP voor level 17

Ik heb zelf ook een digitale piano (Korg) waar ik erg tevreden over ben. Maar, ik zou muziekinstrumenten sowieso eerst even uitproberen en vergelijken voordat je zomaar iets koopt. Ik heb zelf ooit een elektrische gitaar online gekocht voor relatief weinig geld, maar dit is toch een grotere investering. Ga gewoon even naar die winkel, laat je door een medewerker adviseren en informeren, maar luister en probeer vooral zelf wat dingen uit op de verschillende piano's.

Op de website staat trouwens dat Entrada het huismerk van die winkel is. Ik had er ook nooit van gehoord, maar een onbekend merk hoeft zeker als beginner geen probleem te zijn.

Level 12 98%

Nog 26 XP voor level 13

Oke, bedankt voor je reactie. Ten eerste woon in in Brabant, en jammer genoeg bevind de winkel zich in Zwolle. Dat is dus voor mij een heel eind weg en ik heb weinig tijd om er rustig heen te gaan. Maar deze piano bestellen zo via het internet lijkt volgens jou dus niet de beste optie?

(Btw, ik zie allemaal recensies/reacties van mensen die die piano ook hebben gekocht; alleen ziet het er opvallend 'nep' uit vind ik :P. Allemaal dezelfde datum erop gezet enzo, is dit een verkooptruc?)

Level 20 99%

Nog 26 XP voor level 21

Ik heb zelf een electrische piano en mijn huisgenoot heeft een fucking dure electrische piano en ik moet zeggen... het is allebei ruk.

Waarom zou je in godsnaam een electrische piano willen kopen? Er zijn zat gratis piano's te vinden op marktplaats of via via. Ten eerste is het geluid is veel beter, maar vooral:

de aanslag.

Jezus christus, wat een ramp op zo'n electrisch ding. Ik weet niet of je al enige tijd op een normale piano speelt, maar als dat het geval is dan heb je als het goed is touché. Touché is een aangename en goede manier van aanslag die je op electrische piano nooit kan leren, "aanslaggevoelig" of niet.

Het enige nadeel is dat je een piano moet stemmen, maar voor het geld dat die electrische dingen kosten heb je een paar jaar pianostemmer vergoed, voor het volume heb je je demppedaal.

Als je het mij vraagt, gewoon old school gaan dus.

Level 61 97%

Nog 1774 XP voor level 62

De winkel bestaat in ieder geval :P .

Level 12 98%

Nog 26 XP voor level 13

@bram:

Ja ik weet het, maar ten eerste kan ik de volume van een digitale piano verlagen EN verhogen, wat voor mijn ouders en de buren handig is ;).

En ten tweede: gratis? :P

@Nibbler:

Tnx dat je het nog even bevestigt ;). Weet ik zeker dat ie er staat.

Level 13 98%

Nog 36 XP voor level 14

Ik heb zelf een electrische piano en mijn huisgenoot heeft een fucking dure electrische piano en ik moet zeggen... het is allebei ruk.

Waarom zou je in godsnaam een electrische piano willen kopen? Er zijn zat gratis piano's te vinden op marktplaats of via via. Ten eerste is het geluid is veel beter, maar vooral:

de aanslag.

Jezus christus, wat een ramp op zo'n electrisch ding. Ik weet niet of je al enige tijd op een normale piano speelt, maar als dat het geval is dan heb je als het goed is touché. Touché is een aangename en goede manier van aanslag die je op electrische piano nooit kan leren, "aanslaggevoelig" of niet.

Het enige nadeel is dat je een piano moet stemmen, maar voor het geld dat die electrische dingen kosten heb je een paar jaar pianostemmer vergoed, voor het volume heb je je demppedaal.

Als je het mij vraagt, gewoon old school gaan dus.

Van die aanslag valt toch te zien wat voor electische piano je hebt hoor. Op de mijne gaat dat heel goed, maar die koste dan ook wel rond de 4000euro. Natuurlijk niet zo goed als een gewone maar toch. En dat zoveel moeten laten stemmen is heel irritant en duur.

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

En ten tweede: gratis? :P

gratisoptehalen.nl

verder is een synthesizer altijd een betere aanschaf dan een elektrische piano als je bv ook opnames wilt maken of compositie wilt doen. Deze zijn echter aan de prijzige kant maar kunnen daarentegen weer erg goed allerlei soorten piano's en omstandigheden emuleren. verder ben ik het met Bram eens, de real deal is altijd beter. En stemmen hoeft maar een keer per jaar nadat de piano is geacclimatiseert that is.

Level 12 98%

Nog 26 XP voor level 13

Maar Digitale en Elektrische piano, scheelt dat veel in kwaliteit/prijs?

Level 44 95%

Nog 1512 XP voor level 45

De winkel bestaat in ieder geval :P .

Dat kan ik bevestigen, die winkel ligt 50 meter bij m'n huis vandaan. :P

Is trouwens prima met het OV te bereiken, ongeveer 10 minuten lopen over 1 rechtstreekse weg vanaf station Wezep.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Wil je pianospelen om het pianospelen of pianospelen om straks remixes en zo te maken? Eerste geval: koop toch een gewone piano/haal ergens gratis op en laat hem stemmen. Dan kun je mss niet 24/7 pianospelen maar de ervaring leert (heb van mn 6e tot mn 18e piano gespeeld) dat je daar met schema's makkelijk om kunt werken. Geluid is bovendien mooier.

Tweede geval: synthesizer zoals reeds gezegd.

Level 20 99%

Nog 26 XP voor level 21

Van die aanslag valt toch te zien wat voor electische piano je hebt hoor. Op de mijne gaat dat heel goed, maar die koste dan ook wel rond de 4000euro. Natuurlijk niet zo goed als een gewone maar toch. En dat zoveel moeten laten stemmen is heel irritant en duur.

Die van mijn huisgenoot is dus inderdaad ook rond de 4000 eu en je hoort jezelf al zeggen dat het nog steeds niet zo goed is als een gewone.

Oftewel, helemaal eens met Wexxle, dat volume boeit echt geen flikker. Volume verhogen is trouwens onzin?

Er zijn meer dan genoeg piano's gratis op te halen, mijn huisgenoot (dezelfde met die tering dure stage/elec./digit. piano heeft er ook eentje via via naar zn kamer gesleept.

Level 16 88%

Nog 440 XP voor level 17

Mwa, zo dramatisch is het ook niet. Ik ben erg tevreden over mijn digitale piano, maar ik speel ook regelmatig op de 'normale' van mijn moeder. Ik vind het wel leuk om met de verschillende geluiden te experimenteren en het is absoluut niet zo dat het slecht klinkt. Mijn moeder was zelf ook best onder de indruk, omdat ze toch het idee had dat digitaal over het algemeen crap is.

Maar, er zijn inderdaad ook elektrische/digitale piano's die inderdaad nergens naar klinken. De vriend van m'n moeder heeft zo'n redelijk klein keyboardje, en dat klinkt dus.. slecht. Ook moet je op mogelijke dynamiek letten. Op dat apparaat klinkt elke toon even hard, hoe hard of zacht je er ook op drukt. Als je net begint, boeit je dat misschien niet, maar geloof me dat het na verloop van tijd enorm irritant wordt.

Level 12 98%

Nog 26 XP voor level 13

Oke, bedankt voor jullie reacties. Ze hebben me wel goed geholpen. Weet nu waar ik goed op moet letten. Maar over de Entrada, specifiek de D100A, is die aan te raden voor iemand die een goede Digitale piano zoekt?

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Maar waarom zoek je per se een digitale piano? Niet dat je je tegenover ons hoeft te verantwoorden, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat er voor zorgt dat het per se een digitale piano moet zijn :P.

Level 16 88%

Nog 440 XP voor level 17

Oke, bedankt voor jullie reacties. Ze hebben me wel goed geholpen. Weet nu waar ik goed op moet letten. Maar over de Entrada, specifiek de D100A, is die aan te raden voor iemand die een goede Digitale piano zoekt?

Ik kan het je gewoon niet zeggen. Ik heb nog heel even op internet gekeken, maar ik kom gewoon bij de website van die winkel. Ik blijf het wat vreemd vinden van die reviews op die site, die allemaal wel rond dezelfde tijd zijn gepost. Bovendien is dit echt wel goedkoop, ook voor een digitale. Ik zou zelf toch wel eerder voor een bekender merk gaan, sowieso omdat ik nog niks heb gehoord.

Maar, ik zou me als ik jou was niet zo op een bepaalde piano richten, maar gewoon een keer rustig rondkijken en luisteren in een muziekwinkel. Er zit er vast wel een bij je in de buurt.

Level 12 98%

Nog 26 XP voor level 13

Ik ga voor de digitale piano omdat mijn vriend er ook een heeft, en die klinkt redelijk tot heel goed. Het enigste verschil is dat hij een Yamaha heeft, (weet niet meer precies welk model, maar iets met P.. dacht ik).

Maar vooral het uiterlijk en de 'specificaties' die bij de Entrada staan spreken mij erg aan. Maar ik zal eens goed nadenken na jullie reacties.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Zie het btw ook zo: mocht je echt veel willen spelen, ook op feestjes ed: als je eenmaal goed kunt spelen op een 'gewone' piano schakel je zonder problemen over op een digitale. Andersom is dat niet het geval. Gewone piano's bespelen moet met een zekere nuance die digitale piano's niet hebben en dat maakt het zo ontzettend veel mooier.

Level 16 88%

Nog 440 XP voor level 17

Nee, ik denk dat je daar wel een punt hebt. Ik heb het ook geleerd/aangekloot op een akoestische piano, maar ik denk dat je zeker bij de goedkopere variant (waar ik die digitale piano dan maar toe reken) toch een bepaalde 'skill' niet leert om 'gevoelig' op een akoestische te spelen. Moderne digitale piano's kunnen (erg) goed klinken, maar het blijft natuurlijk maar een benadering.

Een ander voordeel is natuurlijk ook dat een digitale piano een stuk minder plaats in beslag neemt. Het staat ook wat strakker.

Level 12 98%

Nog 26 XP voor level 13

@Mephisto_NL:

Daarom denk ik ook dat een digitale piano mij meer aanspreekt. De ruimte die het inneemt is toch wat kleiner dan een acoustische.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Nou volgens mij scheelt dat niet heel veel hoor, een gewone piano hoeft niet meteen een vleugel te zijn.

Maar mocht je er alsnog voor één gaan, veel plezier ermee! Heb er zelf ook één thuisstaan die toentertijd door m'n ouders is gekocht en ook al speel ik veel liever op een akoustische, is ie verder prima hoor ^^D.

Level 1 7%

Nog 24 XP voor level 2

Heey Mensen,

Mijn advies is als volgt.

Ik ben maar net 1 jaartje bezig, maar begihn alsjeblieft gewoon met een echte piano! Een digitale is nauwelijks te vergelijken en het speelt totaal anders. sterker nog toen ik eenmaa verder kwam kon ik op een bepaald moment niet meer verder omdat ik juist een digitale had!

Wat veel mensen over het hoofd zien is dat een echte piano wel 60 tot 100 jaar meekan en nauwelijks zijn waarde verliest! dat is toch heel anders dan een digitale die 5 a 10 jaar mee gaat.

Oke er zijn betere, maar deze komen in dezelfde priojs al een echte, en dan vind ik het de moeite niet meer waard.

Zelf huur ik een piano, omdat ik niet gelijk geld heb voor een nieuwe.

voor 1350,- heb ik dus bij Clavis.nl een piano gehuurt uit 1980, hier is niks mis mee.

deze piano moet ik dan minimaal 6 maanden huren, en na 60 maanden of als hij volledig betaald is is deze piano van mij.

na die 6 maanden kan ik er bewijs van spreken mee stoppen en zit ik nergens aan vast.

Ik betaal dus 36,00 in de maand en dit is incl. verzekering en 2x per jaar stemmen. (is dat zo duur?)

En geluid is onzin je kunt er een halen met studiepedaal, dat scheelt aanzienlijk!

oke nu het volgende waty het belangrijk maakt waardoor je heel anders gaat denken:

een gebruikte piano heeft een groeicertificaat van 5 jaar, en een nieuw heeft er een van 10 jaar.

Dit houd in dat als ik binnen vijf jaar die piano heb betaald en vervolgens 2500 duurdere piano haal, ik dan ook de aankoopwaarde van mijn oude terugkrijg en dat ik vervolgwens een nieuwe kan kopen van rond de 4000 euro! is dit een nieuwe piano dan wordt dit verlengd naar 10 jaar! ook hoef daarna geen huur meer te betalen en heb dan tien jaar de tijd voor 2500 te sparen, en daarna kan ik er weer 1 halen van 6500 bewijs van spreken die vervolgens de rest van mijn leven mee gaat, of doorspaar voor een vleugel want das de ultieme droom van een pianist toch?

natuurlijk kun je ook gewoon blijven huren, maar ik denk dat dit voor velen een hele hoop scheelt.

wees verstandig als je echt iets wil leren, koop/huur dan goed spul, dan leer je veel sneller, vwerder ben ik bezig met de Alfred's methode wat ik echt een aanrader vind, ben net jaartje bezig en denk dat ik met nog 6 maanden al fur elise en moonlight kan spelen dus dat gaat bij mij best hard. Ben nu bezig in het volwassenen boek 3, dus zeg maar met 1 jaartje nog heb ik de hele alfred's cursus geahd en bezit ik over de basis!

maarja ik schijn dan ook wel beetje talent te hebben, en het zit dus ook in mijn familie.

geotjes

michiel

maar een lang verhaal, en ik denk het beste advies!

Level 2 38%

Nog 48 XP voor level 3

Ik heb ook een vraag welke digitale piano ik beter kan aanschaffen.

http://www.thomann.de/nl/hemingway_dp501_at.htm (klik op de link)

OF

http://www.rockpalace.com/product/Aura- ... gn=beslist (klik op de link)

Als je mij advies wil geven stuur een email naar Rubencr@live.nl

Level 59 98%

Nog 640 XP voor level 60

Ik kan je van weinig advies voorzien, maar check anderfs ook www.musicstore.de . Schijnt dat wanneer je belt, ze ook van Nederlandstalig advies kunnen voorzien. Sowieso is de website ook in het Nederlands te bekijken. Heb me die website in ieder geval aan laten raden en ook hun 'boek' (want dat is geen folder meer met 400 pagina's) valt zeker het nodige vergelijkingsmateriaal uit te halen.

Even los van alle stats (want daar weet ik weinig van) die Hemmingway ziet er wel retemooi uit!

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.