[TV] Game of Thrones: Seizoen 3 (Boekenlezers)

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Een van de betere volwassen fantasie boeken heeft een serie, gemaakt door HBO.

Seven noble families fight for control of the mythical land of Westeros. Political and sexual intrigue abound. The primary families are the Stark, Lannister, and Baratheon families. Robert Baratheon, King of Westeros, asks his old friend Eddard Stark to serve as his chief advisor. Eddard, suspecting that his predecessor had been murdered, accepts so that he can investigate further. It turns out more than one family is plotting to take the throne. The Queen's family, the Lannisters, may be hatching an incestuous plot to take control. Across the sea, the last surviving members of the previously deposed ruling family, the Targaryens, are also plotting a return to power. The conflict between these families and others, including the Greyjoys, the Tullys, the Arryns, and the Tyrells, leads to war. Meanwhile, in the north, an ancient evil awakens. Amidst war and the political confusion, a brotherhood of misfits, The Night's Watch, is all that stands between the realms of men and the horrors beyond

Cast

1 � Sean Bean as Eddard Stark, Lord of Winterfell

2 � Peter Dinklage as Tyrion Lannister aka Tyrion the Imp

3 � Michelle Fairley as Catelyn Stark, Lady of Winterfell

4 � Emilia Clarke as Daenerys Targaryen, aks Daenerys Stormborn

5 � Lena Headey as Cersei Baratheon, Queen of the Seven Kingdoms

6 � Nikolaj Coster-Waldau as Ser Jaime Lannister, Kingslayer

7 � Mark Addy as Robert Baratheon, King of the Seven Kingdoms

8 � Kit Harington as Jon Snow, Bastard of Winterfell

9 � Richard Madden as Robb Stark, Heir to Winterfell

10 � Isaac Hempstead-Wright as Bran Stark

11 � Maisie Williams as Arya Stark

12 � Sophie Turner as Sansa Stark

13 � Jack Gleeson as Joffrey Baratheon, Prince of the Seven Kingdoms

14 � Ron Donachie as Ser Rodrik Cassel, Master of Arms at Winterfell

15 � Iain Glen as Ser Jorah Mormont, Exiled Lord of Bear Island

16 � Alfie Allen as Theon Greyjoy, Heir to the Iron Islands

17 � Harry Lloyd as Viserys Targaryen, The Beggar King

18 � Jason Momoa as Khal Drogo, Dothraki Warrior

19 � Rory McCann as Sandor Clegane aka The Hound

20 � Joseph Mawle as Benjen Stark

21 � Ian McNeice as Illyrio Mopatis

22 � Donald Sumpter as Maester Luwin

23 � Jamie Campbell Bower as Ser Waymar Royce

24 � Richard Ridings as Gared

25 � Bronson Webb as Will

26 � Esm� Bianco as Ros the red-headed whore

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Klinkt tof, HBO heeft smaak voor goede series en toen ik bij nummer 18 kwam was ik om!

Jason Momoa _O_

Level 42 98%

Nog 520 XP voor level 43

Tof, ken alleen het bordspel. HBO is vrijwel altijd win dus ben benieuwd.

Level 58 98%

Nog 826 XP voor level 59

Zie ik daar Sean Bean? Awesome :D

Level 18 94%

Nog 252 XP voor level 19

nr. 5 :9

Maar wordt het een miniserie als BoB of wordt het een langlopende serie ? Een sluitende storyarc met 9 afleveringen lijkt me te doen. (zie BoB)

Level 16 94%

Nog 200 XP voor level 17

Serieus!?!?

Oh fuck wat wordt dit aso als ze het goed uitwerken. Hopen dat ze dat ook doen!

Level 53 98%

Nog 914 XP voor level 54

Klinkt tof, HBO heeft smaak voor goede series en toen ik bij nummer 18 kwam was ik om!

Jason Momoa _O_

nr 18? ik was bij 4 al om :9

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Jason Momoa _O_

nr 18? ik was bij 4 al om :9

Waar speelt ze in waar ik haar van moet kennen?

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Die nummer 13... what's up met hem??? :S

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Mmmm... naar alle waarschijnlijkheid zal het pas in 2011 op tv komen.. :(

Level 22 93%

Nog 462 XP voor level 23

Ik was bij nummer 12 soort van om (^^) maar na het zien van nummer 25 kreeg ik toch weer m'n twijfels...

Maar goed HBO = Win dus dat verdient altijd een kansje.

Level 16 94%

Nog 200 XP voor level 17

Ik vraag me toch af hoe ze alle gevoelens hierin gaan verwerken. Er staat zo veel informatie in dat boek. Om dat goed te laten zien moeten ze wel wat verzinnen, de karakter ontwikkeling is zeg maar het belangrijkste van het verhaal.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Ik vraag me toch af hoe ze alle gevoelens hierin gaan verwerken. Er staat zo veel informatie in dat boek. Om dat goed te laten zien moeten ze wel wat verzinnen, de karakter ontwikkeling is zeg maar het belangrijkste van het verhaal.

Heb het boek niet gelezen, maar alleen al het gegeven dat het geen film maar een serie wordt, kan voor zoiets als karakterontwikkeling (zeker met zoveel personages) in het voordeel werken, toch?

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Hier ook een groot fan van de boeken! Ik had het al eerder gelezen, maar wist nog niet dat er al 9 afleveringen aangekocht waren. Ik ben echt heel benieuwd! Sterke cast ook, ik kan de personages wel in ze zien. Maar jammer dat bijvoorbeeld Cersei en Jaime niet echt op elkaar lijken, terwijl ze een tweeling horen te zijn. En blond met groene ogen... Maar goed, we zullen het zien. Het lijkt me nu al grappig om nummertje 4 keihard ontmaagd te zien worden door Jason Momoa :lol:

Oh en de makers van de serie, of de schrijver van het boek, weet ik even niet meer... Gaf aan dat een slechte tagline voor de serie zou zijn: "The Sopranos with swords". Wat een mooie indicatie geeft voor de mogelijkheden van de serie.

Oh en trouwens, zou de serie niet "A song of fire and ice" moeten gaan heten? Aangezien a game of thrones slechts het eerste boek is.

Level 16 94%

Nog 200 XP voor level 17

Heb het boek niet gelezen, maar alleen al het gegeven dat het geen film maar een serie wordt, kan voor zoiets als karakterontwikkeling (zeker met zoveel personages) in het voordeel werken, toch?

Jaa, dat heeft zeker invloed. In principe ben ik dan ook wel positief hierover. Zeker als het lange afleveringen worden. Maar het is gewoon erg lastig om dit boek op een goeie manier over te zetten. Daarom ben ik nog wel wat terughoudend.

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Is alleen maar een voordeel voor de boeken. Kunnen ze alles rustig uitdiepen en gewoon de tijd nemen. NIet alles overhaasten. Gewoon een beetje ala Rome waar ook alles rustig wordt opgebouwd en uitgediept.

Tidow, vond het ook al vreemd dat de serie A Game of Thrones heet en niet A song of fire and ice. Misschien omdat het eerste net wat beter klinkt voor een serie...?!

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Of elk seizoen krijgt de naam van een boek ofzo, dat is ook wel tof.

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen, elk hoofdstuk een aflevering, of meerdere in één. Ze hebben iig genoeg bronmateriaal om er iets tofs van te maken.

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Maar je moet toch een algemene naam hebben voor de serie. In mijn ogen is dat nu gewoon A Game of thrones.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Net het 3e boek uitgelezen (A Storm of Swords) en damn wat blijft het toch vet!

Deze serie kan óf een enorme clusterfuck worden, óf voor Fantasy doen wat BSG voor SF deed en True Blood voor vampieren shizzle.

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Je ziet geen flikker, maar toch is het awesome. Is er al een datum bekend eigenlijk?

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Dat is meestal met een teaser :(

Early 2011 dus denk ergens januari februari

Level 52 96%

Nog 1412 XP voor level 53

Dat is inderdaad vaak wat ze met een "teaser"(trailer) bedoelen. Echte beelden krijg je vaak pas bij een eerste "trailer".

Anyways, ik ken het boek niet, maar HBO stelt zelden teleur, dus ben benieuwd.

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Holy fuck een serie over de song of ice and fire (zo heet de boeken serie). Zo fucking vette boeken zijn dat.

Ik zou nog liever een serie zien van Malazan empire of the fallen, maar dit lijkt me ook erg vet.

Benieuwd of de serie net zo goed wordt als de boeken.

Level 29 95%

Nog 588 XP voor level 30

Als ze dit een beetje goed uitwerken gaat die serie zwaar nice worden. Er is genoeg te vertellen dus dat komt wel goed. Alleen als je bedenkt dat hoelang die man erover doet om de boeken te schrijven. Wat niet zo gek is met over de 1500 pagina's voor één boek :P

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.