[TV] Game of Thrones: Seizoen 3 (Boekenlezers)

Level 50 96%

Nog 1438 XP voor level 51

Dat snap ik Vinc want zo heet het topic ;) Maar begin 2011 kan zowel Januari als Februari zijn ;)

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Eind januari gok ik

Level 15 96%

Nog 123 XP voor level 16

http://www.youtube.com/watch?v=43LW7a_NKMk

Laatste nieuwe teaser trailer van 29 november (was nog niet naar gelinkt in dit topic). Nice! :D

Heb alle boeken nu 2 keer gelezen en begin wel zin te krijgen in de serie ondertussen. Zit in de eerste paar maanden van 2011 wel in Amerika, dus hoop dat ik dan daar de kans krijg om het te kijken. Anders wordt het een inhaalslag als ik in Mei terug ben in Nederland. :P

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

http://www.youtube.com/watch?v=43LW7a_NKMk

Laatste nieuwe teaser trailer van 29 november (was nog niet naar gelinkt in dit topic). Nice! :D

Heb alle boeken nu 2 keer gelezen en begin wel zin te krijgen in de serie ondertussen. Zit in de eerste paar maanden van 2011 wel in Amerika, dus hoop dat ik dan daar de kans krijg om het te kijken. Anders wordt het een inhaalslag als ik in Mei terug ben in Nederland. :P

Tuurlijk wel :P Super fan Tidow was je voor :P

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

:7

Level 15 96%

Nog 123 XP voor level 16

Oh, whoops. Ik kijk eigenlijk altijd alleen naar "youtube" in de namen van videolinks. Bad habit. :P

Excuses. :)

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Dat snap ik Vinc want zo heet het topic ;) Maar begin 2011 kan zowel Januari als Februari zijn ;)

Niet schrikken, maar het kan ook maart zijn :|

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Niet schrikken, maar het kan ook maart zijn :|

DON'T!

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

HBO programming chief Michael Lombardo has stated that the series will likely debut in Spring 2011

Laat maar hangen. Het wordt wss nog later

Level 70 99%

Nog 310 XP voor level 71

Mei dus :P

Level 14 92%

Nog 216 XP voor level 15

Het eerste deel heb ik na de verhalen hier ook maar besteld, vandaag binnengekregen. Ben benieuwd :)

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Mooi dat iedereen hier aan de boeken gaat, zal denk ik nooit echt teleur stellen.

Ik ben dan ook echt blij dat ik vorig jaar kerst voor A Game Of Thrones gekozen heb ipv Terry Goodkind ofzo. En ik vind het cool dat meer mensen door mij in contact kunnen komen met deze geniale serie.

De serie lijkt ook echt geniaal te gaan worden, nog meer dan bijvoorbeeld the Walking Dead. Bij deze serie is het lastig om alles in een serie te proppen, terwijl ze bij TWD dingen erbij moeten verzinnen omdat een comic altijd veel minder verhaal heeft.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

p540 and still awesome :).

Level 15 96%

Nog 123 XP voor level 16

Ben ook maar aan een re-re-read begonnen van A Game of Thrones (p. 60 nu). Wil er weer een beetje in zitten als de serie begint and als A Dance With Dragons uit komt.

Mijn paperback valt alleen wel bijna uit elkaar van ellende, maar ergens heeft dat ook wel z'n charmes. Oud en versleten. :P

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Ik ben een paar maanden geleden opnieuw met de serie begonnen. Zit nu weer in A Feast For Crows. Wel de minste van de serie imo.

Level 26 98%

Nog 168 XP voor level 27

Zijn de boeken beter in het Nederlands of in het Engels?

Level 15 96%

Nog 123 XP voor level 16

Ik lees zelf (als het ff kan) de boeken in de originele taal. In dit geval dus Engels. De reden is omdat het dan zo "puur" mogelijk is.

Het enige wat me stoort aan vertalingen is als ze namen veranderen (zoals in Harry Potter). Ik heb de Nederlandse versies niet gelezen en de meeste mensen die ik ken hebben het in het Engels gelezen, maar van wat ik heb gehoord zijn de vertalingen goed. :)

Dus als je niet erg lekker zit met Engels dan zou ik voor een vertaling gaan. Maakt verder niet bijster veel uit denk ik.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Ik heb ze in het Nederlands omdat ik de Nederlandse versie kreeg toen ik hem voor kerst vroeg, daarna maar door gegaan.

Vertaling is wel goed, en ik kan de preview chapter van A Dance For Dragons ook prima volgen. Tully is Tulling, Tarly is Tarling, enz.

Sommige namen zijn alleen lastiger, zo is Dolorous (sp?) Ed in het Nederland Ed van de Smarten. Zo zitten er nog wel een aantal in, maar over het algemeen is de Engelse variant goed te volgen als je Nederlands gewend bent.

Ook denk ik dat de vertaling redelijk goed vastlegd wat Martin wil schrijven.

Maar goed, ik zou ook altijd de Engelse aanraden. Zit er aan te denken deze 4 Nederlandse te verkopen en de Engelse aan te schaffen, aangezien ik uiteraard de Engelse versie van A Dance of Dragons ga halen. Ik neem tenminste aan dat die veel eerder komt dan de Nederlandse.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Nog twintig blz en boek 1 is uit.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

FUCK wat een awesome einde van een awesome boek.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Haha Wexxle is hooked!

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Hellz yeah.

Anderhalve week 750 blz ftw. Dat red ik met studieboeken dus NOOIT :lol: Laatste keer dat ik zoveel las op korte tijd is alweer heel wat jaartjes geleden.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Ergens rond boek 3 was ik zo verslaafd dat ik echt een hele dag lang alleen maar gelezen.

Level 15 96%

Nog 123 XP voor level 16

En hier hebben we een 11 minuten lange "Inside Game of Thrones" die gisteren op HBO verscheen.

http://www.youtube.com/watch?v=-EVKp5nYxyI

Na dat gezien te hebben heb ik er echt helemaal zin in! :D

Aan het eind van de preview wordt er gesuggereerd dat ie in April begint.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.