Moderator
Level 66 96%

Nog 2572 XP voor level 67

van jouwgame's:

Portal 2 alleen op PC en Xbox 360

Valve liet weten dat Portal 2, het vervolg op het succesvolle Portal, alleen te spelen zal zijn op de PC en de Xbox 360.

Het originele Portal bleek een groot succes. Met zijn vernieuwende gameplay en goede humor wist het spel al snel vele gamersharten te veroveren. Reden te meer om dit succes voort te zetten in een vervolg. Binnenkort kunnen we onze hersens dus weer lekker laten kraken in een nieuw puzzel avontuur, hopelijk ook weer met een glimlach.

Veel details over het spel zijn nog onbekend, wel liet Valve eerder vandaag weten dat we het spel rond de kerstperiode mogen verwachten. Tevens heeft Valve medewerker Doug Lombardi gezegd dat het spel voor zowel de PC als de Xbox 360 zal uitkomen. Zij die het spel dus graag op hun PlayStation 3 willen spelen, hebben pech.

De oorspronkelijke Portal werd uitgebracht als deel van 'The Orange Box', welke op PC, Xbox 360 en de PlayStation 3 uitkwam. Helaas was de PlayStation 3 versie, welke door EA in elkaar gezet was, van mindere kwaliteit. Valve had hiervoor hun excuses aangeboden. Ze willen eerst goed op de hoogte zijn met de hardware, voordat ze weer wat zullen proberen met Sony's krachtpatser. Of dit ook ooit echt zal gebeuren? Het bedrijf staat er bekend om afkeurend richting de PlayStation 3 te zijn.

Van g4m3:

Portal 2 is officieel aangekondigd. Eerder kwamen we al de Portal speurtocht tegen, die in de vorm van een patch via STEAM werd gelanceerd. Nu is dus duidelijk waar het precies om gaat: Portal 2. Het Amerikaanse blad Game Informer heeft de wereldwijde primeur en zal op deze paginagedurende de maand maart met verschillende updates komen.

De eerste update is de cover van de april editie van Game Informer met daarop als hoofditem uiteraard Portal 2. De eerste Portal game van Valve sloeg in als een bom en werd in korte tijd een favoriet van menig gamer. Wat kunnen we verwachten van deze officiële opvolger?

Game Informer introduceert Portal 2 als volgt:

After legions of fans embraced Portal, Valve knew they needed to double down and give them a sequel. The fiercely independent studio is investing more time, more capital, and more risk into a stand-alone, full-price retail release. To complement our world-exclusive Portal 2 cover story, we will be rolling out supplementary features all through the month of March. Check back often for updates.

Wat met name een interessant detail is, is het gegeven dat dit een “stand-alone, full-price” game gaat worden, waardoor we er voorzichtig van kunnen uitgaan dat de game groter en veel ambitieuzer gaat worden. Of dat ook de juiste benadering zal zijn voor een game als Portal, is nog de vraag. Valve heeft al bewezen topgames te kunnen afleveren, dus we houden deze game hoe dan ook in de gaten

Level 18 96%

Nog 161 XP voor level 19

No thanks, Portal 1 was al frustrerend genoeg :P

Level 22 97%

Nog 148 XP voor level 23

krijgen de xbox spelers een keer een PC-PORT :).

Level 51 97%

Nog 990 XP voor level 52

No thanks, Portal 1 was al frustrerend genoeg :P

The YOU SIR are not bad enough dude to save the president

Level 57 96%

Nog 1730 XP voor level 58

ThE cAkE iS A LiE!!!!

Level 31 97%

Nog 385 XP voor level 32

Nice! Al moet ik ook toegeven dat ik deel 1 nooit heb uitgespeeld was het wel een van de betere spellen van de laatste tijd. Mooi dat er een deel 2 komt.

Level 27 99%

Nog 68 XP voor level 28

Fuck yeah portal!

Moderator
Level 66 96%

van Evilgamerz:

Portal 2 verplaatst naar volgend jaar

Valve heeft besloten het spel Portal 2 niet meer in 2010 uit te zullen geven. Het spel zal nu volgens het concern beter dan ooit worden door uitstel dat is bevestigd. De titel die de eerste game opvolgt zal wel op de aankomende E3 aanwezig zijn. In Portal 2 is het mogelijk om middels het maken van eigen portals door levels heen te manouvreren. Hoe dat in deze nieuwe game exact in haar werk zal gaan is nog even afwachten. Portal 2 verschijnt in 2011.

Level 37 97%

Nog 512 XP voor level 38

De beelden van portal 2 zagen der trouwens mooi uit. Maar was nou alles van die trailer "ingame" of alleen dat ene stukje waarbij je een player een portal ziet maken?

Moderator
Level 66 96%

van Gamer.nl:

Portal 2 komt op 9 februari 2011

Portal 2 verschijnt op 9 februari op PC, Mac, Xbox 360 en PlayStation 3. Dat heeft Valve bekendgemaakt.

Tijdens de E3-beurs in juni kondige Valve aan dat het spel uitgesteld werd naar 2011, maar noemde toen nog geen specifieke lanceerdatum.

Valve verklaart nu tijdens Gamescom tegenover CVG dat Stephen Merchant, acteur en co-schrijver van The Office, zijn stem zal lenen aan Portal 2 en de rol van een Personality Sphere genaamd Wheatley op zich neemt.

In Portal 2 is het net als in het eerste deel de bedoeling puzzels op te lossen door met een portal gun gaten in omgevingen te schieten. De game kan zowel alleen als met een vriend gespeeld worden.

Level 62 96%

Nog 2287 XP voor level 63

Awesome. Wel opvallend dat ze er nu een full game van gemaakt hebben. Een tweede orange box gaan we denk ik niet meer zien...

Level 18 90%

Nog 482 XP voor level 19

Zou jammer zijn, want de orange box was net zo'n mooie deal. T_T

Level 35 95%

Nog 895 XP voor level 36

Awesome. Wel opvallend dat ze er nu een full game van gemaakt hebben. Een tweede orange box gaan we denk ik niet meer zien...

Lijkt me logisch sinds die tijd heeft Valve bijna niks nieuws uitgebracht naast Left 4 Dead...

Level 53 98%

Nog 866 XP voor level 54

Het was toch al lang bekend dat dit een full-game zou worden en deel 1 meer een experiment was, of ben ik nu gek?

Level 18 98%

Nog 71 XP voor level 19

2 nieuwe gameplayvideo's

http://www.gamed.nl/view/80738

Dit ziet er echt zwaar geniaal uit.

Level 27 99%

Nog 68 XP voor level 28

Moderator
Level 66 96%

IGN:

Closing Comments

The original Portal benefitted from its brevity. It had a concise story paired with inventive first-person puzzle mechanics that challenged you to be creative while pulling the trigger. Portal 2 makes the original look like the prototype it was. It's filled with a larger cast of characters vividly brought to life through brilliant writing and some of the best voice acting in video games. Its puzzles are challenging without being unreasonable, and, once you're finished with the single-player mode, one of the best co-operative experiences on the market awaits. Valve cuts no corners and finds ways to make you care about everything from the major characters to the cubes used to solve puzzles. From the beginning of the single-player story to the end of the co-op mode, Portal 2 is a novel, unforgettable experience.

9.5 Presentation

Great writing, an entertaining story and plenty of surprising developments. Portal 2 never fails to entertain.

9.0 Graphics

This isn't the flashiest game you'll play, but the imaginative art style, stage designs and animations more than make up for it.

10 Sound

Stephen Merchant as Wheatley steals the show while Ellen McLain as GLaDOS and J.K. Simmons (Spider-Man, Juno) turn in solid performances. Impressive soundtrack too.

9.5 Gameplay

The puzzles start small and continue to ramp up through the co-op. The challenges are never chores and are always satisfying to solve.

7.5 Lasting Appeal

Though play time will vary, expect the single-player and co-op to take roughly 10 – 12 hours. Afterward, unless you want to relive the story, there isn't a huge incentive to replay.

9.5

OVERALL Amazing

Level 15 95%

Nog 153 XP voor level 16

Decrypting now :D

Hoef pas volgende week te beginnen aan het nieuwe blok op school dus dat is erg mooi getimed ;)

Overigens klopt dat stuk over de lasting appeal van de IGN recensie niet, je hebt namelijk ook nog de vele mods die gemaakt zullen worden. Portal 1 had ook een flinke mod community.

Level 12 84%

Nog 328 XP voor level 13

Bah, ik wordt misselijk tijdens het spelen... Alleen tijdens het spelen van Portal wordt ik misselijk lol (een kleine pauze verhelpt het wel gelukkig).

Ben nu in chapter 6 denk ik... obvious stuff are obvious xD.

Level 15 95%

Nog 153 XP voor level 16

Wat een briljante game! Heb zojuist de singleplayer uitgespeeld. Kwam nog aardig vaak vast te zitten in chapter 7 en 8 :'D. Al met al ben ik ongeveer acht en een half uur bezig geweest. Als ik niet zo lang had lopen kloten met een aantal puzzels had het natuurlijk een heel stuk sneller gegaan.

De game is echt bijna perfect te noemen. Alles klopt en past bij elkaar, de personages zijn geweldig en de gameplay is dankzij al de nieuwe toevoegingen nog beter dan in de eerste Portal. Echt een van de beste singleplayer ervaringen die ik ooit heb gehad!

Moderator
Level 66 96%

Gamespot geeft hem een 9,0.

The Good

- Immensely clever writing

- Portal mechanics combine with new elements for delightful puzzles

- Cooperative campaign creates intriguing situations

- New characters are hugely entertaining

The Bad

- Frequent load times

- No challenge maps or leaderboards to inspire competitive play

As you journey through the massive Aperture facility, it becomes clear that Portal 2 does not merely come after Portal. Instead, it radiates outward from its predecessor, simultaneously illuminating the world that gave rise to Portal and continuing the adventure that began there. The sense of novelty is diminished, but the thrill of exploration and puzzle-solving is still intoxicating, and it's amazing how Portal 2 manages to tell a better story with disembodied voices and spherical robots than most games can with full-on humans. Your return to Aperture Science is a joyful one in this immensely appealing, laugh-out-loud funny, and thoroughly satisfying sequel.

Level 51 97%

Nog 990 XP voor level 52

Single player voltooid met 9 uur op de teller, aldus Steam.

Helaas geen challenge maps. Volgens mij kun je zelfs niet echt per kamer teruggaan in de singleplayer, en dat vind ik toch best jammer.

Morgen co-op maar eens proberen.

Level 37 97%

Nog 512 XP voor level 38

Single player voltooid met 9 uur op de teller, aldus Steam.

Helaas geen challenge maps. Volgens mij kun je zelfs niet echt per kamer teruggaan in de singleplayer, en dat vind ik toch best jammer.

Morgen co-op maar eens proberen.

Ach, ik hoop dat de coop ook rond de 9uur zit, dan heb je toch voor zo'n 18u aan gameplay en dat is netjes.

Level 12 91%

Nog 184 XP voor level 13

Als je de disc versie in de winkel koopt, moet je dan het spel koppelen aan je steam account?

Level 12 88%

Nog 248 XP voor level 13

Ja, dit gebeurt direct bij de installatie, als ik het goed heb.

Ik heb overigens de game op een schijfje besteld, gewoon omdat het goedkoper was. Helaas moet ik er nu nog wel 10-15 dagen op wachten. :(

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.