Ik heb een dringend vraagje en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen. Voor een vriend van mij willen we met een paar gasten een foto collage van 120 cm x 80 cm laten afdrukken op foto papier om hem daarna in te lijsten en cadeau te geven. Ik weet alleen niet precies wat de aanleverspecificaties zijn voor dit print bedrijf. Ik weet dat de uiteindelijke afbeelding 300 dpi als resolutie moet hebben. Maar ik heb nu dus allemaal foto's van iedereen verzameld.
Nu heb ik dus een probleem, ik heb verschillende foto's waarbij de dpi niet bij allemaal 300 is. Deze kan ik omzetten naar 300 dpi, dat is niet zozeer het probleem. Maar hoe groot (pixels x pixels) moet mijn afbeelding zijn waarin ik de foto's ga plaatsen? Ik wil dus uiteindelijk een bestand hebben waarin de dpi 300 is, en de verhouding 120 (breedte) x 80 (hoogte) is. Natuurlijk kan ik elke verhouding kiezen die hierboven licht, om hem daarna te verkleinen. Maar zodra ik een foto in zo'n groot bestand plaats is het nauwelijks te zien.
Hoe groot moet mijn bestand dus zijn waarin ik ga werken?
Beetje laat, maar ik kwam hier ook niet eerder. Maar om je vraag te beantwoorden:
14173x9449 pixels
Maar waarom je dat wilt weten? Je kunt in Photoshop naast pixels ook formaten als centimeter of milimeter kiezen
Ja, had iets in m'n instellingen verkeerd staan waardoor bestanden in centimeters opeens in meter kwamen te staan. Maar het is al opgelost We hebben de foto's uiteindelijk laten drukken op fotopapier en het ouderwets met schaar en lijm gedaan. Is tof geworden! Kan best een slotje op dit topic btw.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.