Platonisch of ietsjes meer, van dieren houden we allemaal!

Level 17 98%

Nog 84 XP voor level 18

Awesome

Level 34 97%

Nog 409 XP voor level 35

Level 29 97%

Nog 364 XP voor level 30

Visje voeren :

Ik denk photoshop, die spetters zien er niet erg realistisch uit. En de kleine vis wordt schuin naar beneden getrokken, door wat?

MYTH BUSTED! UCK YEAH!

:lol::lol:

Level 57 98%

Nog 964 XP voor level 58

Waarom reageert mijn kat niet op 'beeldprojecties'? Echt, zelfs een spiegel doet haar niets, terwijl ze normaal helemaal gek wordt als ze een 'ander' opmerkt. En nee, zichzelf herkennen doet ze al helemaal niet.

Level 32 98%

Nog 247 XP voor level 33

Geur.

Level 57 98%

Nog 964 XP voor level 58

De kat in dat gifje lijkt me nu niet bepaald GTA te ruiken.

Level 32 98%

Nog 247 XP voor level 33

Ligt er aan of er genoeg hoeren en drugs in de kamer aanwezig zijn :'D

Nee, dat verschilt gewoon per kat... Die kat van jou zal het een worst wezen als ze iets ziet bewegen, zolang ze niets ruikt is het niet bedreigend.

Level 57 98%

Nog 964 XP voor level 58

Hmm, could be: geluid reageert ze daarnaast bijvoorbeeld vrij overgevoelig op (neem de stofzuiger als meest herkenbare voorbeeld voor vele dierenbezitters). Tegelijkertijd is beweging aan de andere kant van het raam soms weer wél genoeg om een instinct te triggeren.

Wat ik me dan afvraag, is meer of ze dergelijke 'beeldprojecties' op een tv niet wil of wellicht niet kan zien.

Level 14 94%

Nog 151 XP voor level 15

Onze hond begint al te blaffen als hij een hond op tv ziet :P

Level 32 98%

Nog 247 XP voor level 33

Geluid zijn die beesten sowieso hypergevoelig voor. Het menselijke gehoor (net als reuk) stelt niet bijzonder veel voor vergeleken met bijvoorbeeld honden en katten. Heel veel geluiden die voor mensen als normaal beschouwd worden, zijn voor die beesten regelrechte audioterreur.

Level 34 97%

Nog 425 XP voor level 35

Waarom reageert mijn kat niet op 'beeldprojecties'? Echt, zelfs een spiegel doet haar niets, terwijl ze normaal helemaal gek wordt als ze een 'ander' opmerkt. En nee, zichzelf herkennen doet ze al helemaal niet.

Zet eens National Geographic aan of Animal Planet. Dat lijpe beest van ons valt de TV aan als er vogeltjes in beeld komen.

Level 57 98%

Nog 964 XP voor level 58

Geluid zijn die beesten sowieso hypergevoelig voor. Het menselijke gehoor (net als reuk) stelt niet bijzonder veel voor vergeleken met bijvoorbeeld honden en katten. Heel veel geluiden die voor mensen als normaal beschouwd worden, zijn voor die beesten regelrechte audioterreur.

Uiteraard algemeen bekend, maar daarentegen zijn er ook dieren die na al die keren wel door krijgen dat een stofzuiger niet dodelijk is. Overigens wordt de gevoeligheid voor geluid de laatste tijd erger, maar dat kan ook door ouderdom komen, zo gok ik. Mevrouw is niet voor niets net vijftien geworden. Vroeger schrok ze in ieder geval niet wanneer de lade met haar voer werd geopend.

@ Wapper

Nope, never responds. Ook andere kat-achtigen of daadwerkelijke poezen 'ziet' ze niet. Net als dat we een 'spiegelkastje' ergens op de vloer hebben staan waarin ze precies zichzelf zou moeten kunnen herkennen, maar dat is naar mijn weten nimmer gebeurd. 't is net alsof ze niets anders ziet dan een kastje, zonder dat er überhaupt ook maar enige poes in te zien is; vijandig of niet.

Level 34 97%

Nog 409 XP voor level 35

Uiteraard algemeen bekend, maar daarentegen zijn er ook dieren die na al die keren wel door krijgen dat een stofzuiger niet dodelijk is. Overigens wordt de gevoeligheid voor geluid de laatste tijd erger, maar dat kan ook door ouderdom komen, zo gok ik. Mevrouw is niet voor niets net vijftien geworden. Vroeger schrok ze in ieder geval niet wanneer de lade met haar voer werd geopend.

@ Wapper

Nope, never responds. Ook andere kat-achtigen of daadwerkelijke poezen 'ziet' ze niet. Net als dat we een 'spiegelkastje' ergens op de vloer hebben staan waarin ze precies zichzelf zou moeten kunnen herkennen, maar dat is naar mijn weten nimmer gebeurd. 't is net alsof ze niets anders ziet dan een kastje, zonder dat er überhaupt ook maar enige poes in te zien is; vijandig of niet.

Misschien is ze slim genoeg om uit te maken dat het geen echte kat is, maar een reflectie? Vroeger reageerde mijn parkiet wel op spiegeltjes, maar nu niet meer. Ik ga er dus eigenlijk van uit dat hij erachter is gekomen dat het niet echt is.

Level 57 98%

Nog 964 XP voor level 58

Haar 'slim' noemen is wel het laatste wat ik doen zou :lol:

Zou zeker kunnen, maar kan me niet herinneren dat ze ooit überhaupt gereageerd heeft op dat spiegelding. Ah well, no one ever knows what's going on in a pet's mind.

Level 37 98%

Nog 433 XP voor level 38

Level 57 98%

Nog 964 XP voor level 58

Cutesquad, ATTACK!!

<3

Level 32 98%

Nog 247 XP voor level 33

En jij denkt niet eens aan dat arme kind? Verwerpelijk.

Level 57 98%

Nog 964 XP voor level 58

Goed punt: die vrouw mag dat kind inderdaad wel iets comfortabeler met zich meedragen.

Level 37 98%

Nog 433 XP voor level 38

Level 37 98%

Nog 433 XP voor level 38

Level 57 98%

Nog 964 XP voor level 58

Woeeeeeeei!

Level 37 98%

Nog 433 XP voor level 38

Level 26 96%

Nog 337 XP voor level 27

Dat kind heeft nu een levenslang trauma voor honden :lol:

Level 34 97%

Nog 425 XP voor level 35

Ghehe dat doet mijn kat ook altijd met z'n poten zo.

Level 71 99%

Nog 786 XP voor level 72

Katten herkennen zichzelf sowieso niet.

Mijn kat is overigens altijd obsessief aan het jagen op insecten die aan de andere kant van het raam vliegen :lol: :')

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.