Shortly after the Nintendo 3DS news I met with Tetsuya Nomura, Director of the Kingdom Hearts franchise. Right away, I asked him, “What can you tell us about Kingdom Hearts 3DS?â€
Nomura snickered a bit.
“Right now we can’t say much about it,†he replied. “All I can say is that the Kingdom Hearts for 3DS will not be a port, but a new game. “It will probably be developed by the team who was in charge of Kingdom Hearts: Birth By Sleep, the Osaka team.â€
The Kingdom Hearts games on the Nintendo DS, 358 / 2 Days and Re:coded, were developed by h.a.n.d. who also developed Final Fantasy Fables: Chocobo Tales. Kingdom Hearts 3DS will be developed internally at Square Enix. (Source)
Of zou die recoded zijn? Of was het zeker dat dat spel op de DS uitkwam. Iig zie ik door de bomen het bos niet meer met KH. Breng nou maar gewoon KH3 uit ipv allemaal spin offs.
Dat is dan wel de eerste keer dat Square een werktitel onthuld voor een Kingdom Hearts game. Maar dat zal inderdaad wel ja. Het logo lijkt trouwens veel op dat van Chain of Memories, behalve dat '3D' op de voorgrond.
Nou het is niet hetzelfde als de eerste Kingdom Hearts. Daar kwamen immers geen Nobodies in voor.
Edit: Ik ben wel van mening dat SE te vaak het concept qua werelden van KH1 gebruikt: CoM, Days, coded. Nu dit waarschijnlijk weer. Wanneer stopt het en krijgen we gewoon KH3?
Nou het is niet hetzelfde als de eerste Kingdom Hearts. Daar kwamen immers geen Nobodies in voor.
Edit: Ik ben wel van mening dat SE te vaak het concept qua werelden van KH1 gebruikt: CoM, Days, coded. Nu dit waarschijnlijk weer. Wanneer stopt het en krijgen we gewoon KH3?
Nobody in Twilight Town inderdaad, interessant! Dus blijkbaar niet een KH1 remake. Zou dit die tweede KH titel naast KH3 zijn die Nomura in gedachten had? Ik hou 'm iig in de gaten. De 3DS heeft potentie, ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken!