Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance (30 jul 2012)

Level 5 94%

Nog 20 XP voor level 6

Omdat ik de kans 0 acht dat ik binnenkort een Nintendo 3DS ga kopen, heb ik alle cutscenes van de game (incl. ending en secret ending) gisteren en vandaag teruggekeken via YouTube.

Ze weten de serie wel ingewikkeld te maken hoor, poe!

Vooral het tijdreizen maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Ik begrijp de grote lijnen, maar drie dingen zijn nog een beetje vaag voor me. Kan iemand die denkt dat 'ie de antwoorden weet (Valarin? :P) het iets ophelderen voor me? :)

Als ik het goed begreep waren er eerst dus 7 pure lichten + 13 pure duisternissen = kingdom hearts + de x-blade. Toen kwam de Keyblade War en verdween KH in de duisternis en brak de x-blade. Deze puurste vorm van KH kon alleen gemaakt worden als er weer 7 pure lichten + 13 pure duisternissen bij elkaar kwamen, een mindere pure vorm kon gemaakt worden door de x-blade opnieuw te smeden (door een puur licht + een pure duisternis bij elkaar te brengen). Xehanort wou tijdens BBS dat laatste doen door Vanitas en Ven samen te brengen, maar hij wil nu voor de meest pure vorm van KH gaan?

En hoe zit het nu überhaupt met Xehanort's plannen en geschiedenis? Hij begon op Destiny Islands, maar werd gewaarschuwd door Ansem Seeker of Darkness uit de toekomst, waarna hij Master Xehanort werd die wij kennen uit BBS? Of ging hij eerst nog tijdreizen naar het heden om 13X Xehanort te kunnen maken ofzo? I'm confused. Ik vond een afbeelding op het KH13 forum, maar die maakte het voor mij niet echt duidelijker (kan 'm zo snel even niet terugvinden).

En tot slot: wie zijn nu de 7 pure lichten en de 13 pure duisternissen op dit moment? De 13 pure duisternissen is wat over is van Organisation XIII; dus de menselijke leerlingen van Ansem the Wise die op het punt staan 13x Xehanort te worden? Of gaat dat nu niet meer door? En de 7 beschermers van de 7 princessen zijn Sora, Riku, Kairi(?), Ven, Aqua, Lea en Mickey? Waarbij Kairi zelf ook een princes is dus?

Buh. Diepe shit.

@Morph: Ik ga een poging wagen om het helder te krijgen, maar het verhaal is bij mij inmiddels ook al weer een beetje weggezakt :P Anyway, beetje researchen en dan krijg ik dit:

(Lang) antwoord op vraag 1 en 2:

De Age of Fairy Tales naderde zijn einde toen de mensen begonnen te hunkeren naar "the source of all true light", namelijk Kingdom Hearts.

Glossary: X-blade:

If Kingdom Hearts is a lock, then this blade from the age of fairy tales was the key.

If could be argued that without the χ-blade, the Keyblade War might never have been waged; after all, you cannot possess what you cannot find or unlock.

It is clear the blade was the inspiration for human-wrought Keyblades. The letter χ can be pronounced both "key" and "kye" (leading to some confusion) and symbolizes the perfect crossing of light and darkness. The χ-blade can be forged via a high-dimensional clash between those two poles.

It is believed that the Recusant's Sigil also derives from χ.

Door de verwoestingen van de Keyblade War raakte Kingdom Hearts in de diepste duisternis van de Realm of Darkness en is nooit meer teruggezien in de Realm of Light. De X-blade werd vernietigd en viel uiteen in 'seven pieces of light' en 'thirteen pieces of darkness'.

Het levensdoel van Master Xehanort is een wereld creëren waarin evenveel licht als duisternis is. Om dit te bereiken wil hij een nieuwe Keyblade War teweeg brengen en dit kan alleen door de X-blade opnieuw te smeden.

Master Xehanorts eerste poging om dit te doen was in Birth by Sleep: Within his reports, Master Xehanort stated that the χ-blade could be created when a heart of pure light and a heart of pure darkness intersected, both equal to the other. To that end, after seeing that Ventus is of no use to him as a vessel and extracting his darkness to produce Vanitas, Xehanort formulated a scheme to create the χ-blade from Ventus and his counterpart fusing back into one once they are of equal strength. However, though the χ-blade was finally created with their reunion, Vanitas's fusion with Ventus was incomplete. As a result, the weapon becomes unstable as Vanitas attempts to complete the fusion to the core to rectify the matter. After Aqua and Mickey Mouse defeat Ventus-Vanitas in the Keyblade Graveyard, as Ventus metaphysically defeats Vanitas at the cost of his well being, the χ-blade explodes with Aqua and the comatose Ventus consumed in the blast.

Dan gebeurt er dit:

In the aftermath of the failed attempt to create the χ-blade through the fusion of Ventus and Vanitas, Master Xehanort, while possessing Terra's body, figured out the true way to create the legendary weapon: thirteen darknesses needed to be gathered to counteract the seven Princesses of Heart; the resulting clash between light and darkness would again spawn the χ-blade. Setting the next phase of his plot in motion, Master Xehanort tricks the evil fairy Maleficent into gathering the Princesses of Heart in the form of Terra-Xehanort's Heartless, Ansem. At the same time, Terra-Xehanort's Nobody, Xemnas, creates Organization XIII alongside Xigbar with the ulterior motive of splitting Xehanort's heart into the bodies of its members to create the thirteen darknesses. This phase of the plot is ultimately foiled by Sora, however, who defeated both Ansem and Organization XIII.

Unfortunately, Xehanort had accounted for this, and had planned for his Heartless to go back in time and share his time-travelling ability with his younger self, who would gather twelve incarnations of Xehanort from across time to form a new, "true" Organization. After revealing to Mickey and Riku that both the new Organization and the "Lights" who will oppose them are short a few members, Master Xehanort and the Organization leave The World That Never Was with the intention of meeting again in the future to create the χ-blade.

Antwoord op vraag 3: Wie nu precies de dertien duisternissen en de zeven lichten zijn is niet bekend. Zoals Master Xehanort zelf al opmerkt komen beide partijen zelfs nog te kort. Van de dertien duisternissen is bekend: Master Xehanort, Ansem, Xemnas, Saïx.

Van de zeven lichten is bekend: Sora, Riku, King Mickey, Aqua (maar die zit dus nog in de Realm of Darkness), Lea (vermoed ik, hij is door Merlin getraind in een plaats waar de tijd op een andere wijze vervliegt, dus hij heeft al behoorlijk wat getraind neem ik aan), Ventus (mocht hij ooit ontwaken). Kairi dus niet, want zij is een Princess of Light die beschermt moet worden. De enige reden waarom Yen Sid haar nu leert met haar Keyblade om te gaan is zodat ze zichzelf kan beschermen (en om haar personage belangrijker te maken, want sinds KH1 hebben we haar nauwelijks nog gezien).

Young Xehanort is ook niet een van de dertien duisternissen. Na de gebeurtenissen in KH3D is hij weer teruggegaan naar z'n eigen tijd en daardoor heeft hij geen herinneringen meer van wat hij in KH3D heeft gedaan.

Het tijdreizen is nogal gaar en maakt het verhaal onnodig ingewikkeld, maar oké =)

Hoop dat het zo duidelijk is ;)

Level 29 97%

Nog 304 XP voor level 30

Staan er spoilers tussen van de secret ending?

Level 5 94%

Nog 20 XP voor level 6

Staan er spoilers tussen van de secret ending?

Jep. Al stelt de Secret Ending IMO niet veel voor. Lezen op eigen risico ;)

Wacht, ik zet de tekst hier wel even neer, met de Secret Ending Spoilers weggelaten.

Omdat ik de kans 0 acht dat ik binnenkort een Nintendo 3DS ga kopen, heb ik alle cutscenes van de game (incl. ending en secret ending) gisteren en vandaag teruggekeken via YouTube.

Ze weten de serie wel ingewikkeld te maken hoor, poe!

Vooral het tijdreizen maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Ik begrijp de grote lijnen, maar drie dingen zijn nog een beetje vaag voor me. Kan iemand die denkt dat 'ie de antwoorden weet (Valarin? :P) het iets ophelderen voor me? :)

Als ik het goed begreep waren er eerst dus 7 pure lichten + 13 pure duisternissen = kingdom hearts + de x-blade. Toen kwam de Keyblade War en verdween KH in de duisternis en brak de x-blade. Deze puurste vorm van KH kon alleen gemaakt worden als er weer 7 pure lichten + 13 pure duisternissen bij elkaar kwamen, een mindere pure vorm kon gemaakt worden door de x-blade opnieuw te smeden (door een puur licht + een pure duisternis bij elkaar te brengen). Xehanort wou tijdens BBS dat laatste doen door Vanitas en Ven samen te brengen, maar hij wil nu voor de meest pure vorm van KH gaan?

En hoe zit het nu überhaupt met Xehanort's plannen en geschiedenis? Hij begon op Destiny Islands, maar werd gewaarschuwd door Ansem Seeker of Darkness uit de toekomst, waarna hij Master Xehanort werd die wij kennen uit BBS? Of ging hij eerst nog tijdreizen naar het heden om 13X Xehanort te kunnen maken ofzo? I'm confused. Ik vond een afbeelding op het KH13 forum, maar die maakte het voor mij niet echt duidelijker (kan 'm zo snel even niet terugvinden).

En tot slot: wie zijn nu de 7 pure lichten en de 13 pure duisternissen op dit moment? De 13 pure duisternissen is wat over is van Organisation XIII; dus de menselijke leerlingen van Ansem the Wise die op het punt staan 13x Xehanort te worden? Of gaat dat nu niet meer door? En de 7 beschermers van de 7 princessen zijn Sora, Riku, Ven, Aqua, Lea en Mickey?

Buh. Diepe shit.

@Morph: Ik ga een poging wagen om het helder te krijgen, maar het verhaal is bij mij inmiddels ook al weer een beetje weggezakt :P Anyway, beetje researchen en dan krijg ik dit:

(Lang) antwoord op vraag 1 en 2:

De Age of Fairy Tales naderde zijn einde toen de mensen begonnen te hunkeren naar "the source of all true light", namelijk Kingdom Hearts.

Glossary: X-blade:

If Kingdom Hearts is a lock, then this blade from the age of fairy tales was the key.

If could be argued that without the χ-blade, the Keyblade War might never have been waged; after all, you cannot possess what you cannot find or unlock.

It is clear the blade was the inspiration for human-wrought Keyblades. The letter χ can be pronounced both "key" and "kye" (leading to some confusion) and symbolizes the perfect crossing of light and darkness. The χ-blade can be forged via a high-dimensional clash between those two poles.

It is believed that the Recusant's Sigil also derives from χ.

Door de verwoestingen van de Keyblade War raakte Kingdom Hearts in de diepste duisternis van de Realm of Darkness en is nooit meer teruggezien in de Realm of Light. De X-blade werd vernietigd en viel uiteen in 'seven pieces of light' en 'thirteen pieces of darkness'.

Het levensdoel van Master Xehanort is een wereld creëren waarin evenveel licht als duisternis is. Om dit te bereiken wil hij een nieuwe Keyblade War teweeg brengen en dit kan alleen door de X-blade opnieuw te smeden.

Master Xehanorts eerste poging om dit te doen was in Birth by Sleep: Within his reports, Master Xehanort stated that the χ-blade could be created when a heart of pure light and a heart of pure darkness intersected, both equal to the other. To that end, after seeing that Ventus is of no use to him as a vessel and extracting his darkness to produce Vanitas, Xehanort formulated a scheme to create the χ-blade from Ventus and his counterpart fusing back into one once they are of equal strength. However, though the χ-blade was finally created with their reunion, Vanitas's fusion with Ventus was incomplete. As a result, the weapon becomes unstable as Vanitas attempts to complete the fusion to the core to rectify the matter. After Aqua and Mickey Mouse defeat Ventus-Vanitas in the Keyblade Graveyard, as Ventus metaphysically defeats Vanitas at the cost of his well being, the χ-blade explodes with Aqua and the comatose Ventus consumed in the blast.

Dan gebeurt er dit:

In the aftermath of the failed attempt to create the χ-blade through the fusion of Ventus and Vanitas, Master Xehanort, while possessing Terra's body, figured out the true way to create the legendary weapon: thirteen darknesses needed to be gathered to counteract the seven Princesses of Heart; the resulting clash between light and darkness would again spawn the χ-blade. Setting the next phase of his plot in motion, Master Xehanort tricks the evil fairy Maleficent into gathering the Princesses of Heart in the form of Terra-Xehanort's Heartless, Ansem. At the same time, Terra-Xehanort's Nobody, Xemnas, creates Organization XIII alongside Xigbar with the ulterior motive of splitting Xehanort's heart into the bodies of its members to create the thirteen darknesses. This phase of the plot is ultimately foiled by Sora, however, who defeated both Ansem and Organization XIII.

Unfortunately, Xehanort had accounted for this, and had planned for his Heartless to go back in time and share his time-travelling ability with his younger self, who would gather twelve incarnations of Xehanort from across time to form a new, "true" Organization. After revealing to Mickey and Riku that both the new Organization and the "Lights" who will oppose them are short a few members, Master Xehanort and the Organization leave The World That Never Was with the intention of meeting again in the future to create the χ-blade.

Antwoord op vraag 3: Wie nu precies de dertien duisternissen en de zeven lichten zijn is niet bekend. Zoals Master Xehanort zelf al opmerkt komen beide partijen zelfs nog te kort. Van de dertien duisternissen is bekend: Master Xehanort, Ansem, Xemnas, Saïx.

Van de zeven lichten is bekend: Sora, Riku, King Mickey, Aqua (maar die zit dus nog in de Realm of Darkness), Lea (vermoed ik, hij is door Merlin getraind in een plaats waar de tijd op een andere wijze vervliegt, dus hij heeft al behoorlijk wat getraind neem ik aan), Ventus (mocht hij ooit ontwaken).

Young Xehanort is ook niet een van de dertien duisternissen. Na de gebeurtenissen in KH3D is hij weer teruggegaan naar z'n eigen tijd en daardoor heeft hij geen herinneringen meer van wat hij in KH3D heeft gedaan.

Het tijdreizen is nogal gaar en maakt het verhaal onnodig ingewikkeld, maar oké =)

Hoop dat het zo duidelijk is ;)

Level 29 97%

Nog 304 XP voor level 30

Bedankt, zal binnenkort even die secret ending vrijspelen ben benieuwd wat daar in bekend wordt gemaakt.

Maar zoals het hier staat zo begreep ik het ook met een paar kleine details wat anders maar het komt wel op het zelfde neer.

Maar na het grinden van 12 lvls voor Sora en Riku kan ik even niet meer hebben dingen verzamelen, misschien dat ik over 2 dagen wel weer speel :P

Level 20 93%

Nog 386 XP voor level 21

Ben nu aanbeland bij de laatste wereld, maar ik had iets gelezen over secret portals. Ik heb geen flauw idee hoe die werken, kan iemand mij dat misschien uitleggen? Ik geloof dat ik door zo'n portal moet om een epic fantasy te krijgen.

Level 23 97%

Nog 226 XP voor level 24

Vandaag even Rotterdam in geweest om deze game te scoren. Overal uitverkocht! E-plaza, FRS, Mediamarkt, Futurezone....vervloekt! Dan maar via Amazon...

Level 5 94%

Nog 20 XP voor level 6

Ben nu aanbeland bij de laatste wereld, maar ik had iets gelezen over secret portals. Ik heb geen flauw idee hoe die werken, kan iemand mij dat misschien uitleggen? Ik geloof dat ik door zo'n portal moet om een epic fantasy te krijgen.

Kijk één pagina terug Nozomi ;)

@Geralt: Secret of Special Portals bevatten gewoon sterkere vijanden geloof ik dan normale Link Portals. Verder verdien je er zeldzamere materialen mee, waarmee je de sterkste Dream Eaters in de game kunt maken.

Er zijn zes Special Portals in elke wereld, behalve in de laatste wereld, daar zijn er drie. Ze verschijnen random na elke drop. Dus tijdens een drop kun je in een wereld slechts één van de zes Special Portals vinden. De zes Portals verschijnen wel altijd op dezelfde plaats, maar zijn voor Sora en Riku elk anders gepositioneerd.

Let op dat je op je touch screen niet bent uitgezoomd. Dan kun je de Portals namelijk niet enteren.

Level 25 96%

Nog 316 XP voor level 26

@Valarin en Morph

Sora,Riku en Aqua/Ven/Terra zijn geen Princesses of Heart (en ook niet de 7 lichten) hahaha (dan zou het altijd nog Prince zijn) De Princesses of Heart en 7 pure lights die nodig zijn voor de x-Blade zijn alle Disney Princessen + Kairi onderanderen Doorenroosje, Assepoester, Jasmine (Aladin),Sneeuw Witje, Alice (Alice in Wonderland). De 13 Darkness zijn idd de Organisation.

De game uitgespeeld op normal mode in 31uur :) Heb daardoor 7 trophys (ik las dat je er 7 nodig had voor de secret ending op normal) En ga binnenkort de boss nog eens doen. Ben nu eerst bezig alle Special portals aan het doen (Goeie manier om te levelen, ben al van lv 41 naar 50 gegaan) voor een keyblade, dat zijn er best wel veel 5 per character in elke wereld. Daar ben ik ongv op 3 kwart en denk dat ik me daarna op de Secret portals ga wagen. Als dat lukt ga ik Julius proberen. Want op lvl 41 is het onmogelijk. Je bent in 3a4 klappen neer... terwijl ik max HP boost en Defence had. Genoeg te doen dus.

Het verhaal snap ik nu helemaal ! Al vond ik het wel een beetje een domper dat

Riku wel en Sora geen Master is geworden, terwijl Riku de Darkness in hem had ontwaakt (ook al is het hem gelukt daar uit te stappen) terwijl Sora nog nooit in de serie een verkeerde beslising heeft genomen... als ik Sora was zou ik me genaaid voelen door Yen Sid, hahaha

. Voor de rest, een geweldig KH deel. kan niet wachten op meer :P

Viel het jullie ook op dat tijdens de aftiteling de letters die voor bij komen spellen : This Leads To Kingdom Hearts en dat Sora en Riku daarna een licht binnen stappen en de ruimte tussen hun in er uit ziet als III (een romijnse 3) ? :)

Redactie
Level 39 95%

Nog 1178 XP voor level 40

Euh, dat schreef ik nergens? De 7 lights zijn niet hetzelfde als de 7 princesses of heart hé ;)

Anywho, één ding zit me nog dwars:

Xemnas en Ansem waren verslagen. Hoe komt het dan dat ze terug zijn in Dream Drop Distance? Aanvankelijk dacht ik dat het gewoon droombeelden waren, maar Valarin noemde ze net als deel van Org. XIII, betekent dat dat ze echt weer bestaan? Zo ja, hoe?

Mijn 2 cents is trouwens dat (mogelijke spoiler ahead)

Sora pas in KH3 Keyblade Master wordt

Level 20 92%

Nog 461 XP voor level 21

...

Level 20 92%

Nog 461 XP voor level 21

Euh, dat schreef ik nergens? De 7 lights zijn niet hetzelfde als de 7 princesses of heart hé ;)

Xemnas en Ansem waren verslagen. Hoe komt het dan dat ze terug zijn in Dream Drop Distance? Aanvankelijk dacht ik dat het gewoon droombeelden waren, maar Valarin noemde ze net als deel van Org. XIII, betekent dat dat ze echt weer bestaan? Zo ja, hoe?

]

Zijn ze niet, samen met Xigbar, door Young Xehanort uit het verleden naar het heden gebracht?

Mijn eigen vraag is wat Ansem nou eigenlijk moest doen in KH 1, wat was zijn deel in MX z'n grote plan?

Level 5 94%

Nog 20 XP voor level 6

]

Zijn ze niet, samen met Xigbar, door Young Xehanort uit het verleden naar het heden gebracht?

Mijn eigen vraag is wat Ansem nou eigenlijk moest doen in KH 1, wat was zijn deel in MX z'n grote plan?

Antwoord op deze vraag, de taken van Ansem, Xehanort's Heartless:

Although his initial plans were derailed, Master Xehanort is not deterred from his course of action. As a secondary plan, Ansem, Seeker of Darkness, prior to obtaining Riku's body as a vessel, travels back in time and meets with Master Xehanort's younger self, sending him on a mission to create an organization of thirteen different incarnations of Xehanort, or thirteen darknesses for Master Xehanort to pit against seven lights as an alternate way of recreating the χ-blade and starting another Keyblade War. The new Organization XIII comes to include Master Xehanort, Young Xehanort, Ansem, Xemnas, Xigbar, Saïx and six more hooded figures. Master Xehanort's plan to make Sora into the final vessel for his essence is foiled when Riku, Mickey, Lea, Donald and Goofy intervene, and the twelve current members disappear, returning to their proper points in time for the time being.

Nadat Ansem terug in de tijd was gegaan om zijn jongere zelf de opdracht te geven dertien duisternissen te verzamelen, keert hij weer terug naar het heden (KH1). Dankzij Riku weet hij een lichaam te bemachtigen. Hij komt dan in contact met Maleficent en geeft haar de opdracht om de zeven Princessess of Light te verzamelen. Dit is dus de andere helft van het plan, namelijk het verzamelen van de zeven lichten (beschermers van de Princessess of Light).

Antwoord op Morphs vraag (eigenlijk wat Ketchup al zei): Young Xehanort had dus de taak de dertien duisternissen te verzamelen.

The true purpose of the original Organization XIII led by Xemnas was for each of the Nobody members to host a fragment of Master Xehanort's heart, turning them into clones of Xehanort, but the members' unforeseen independence made this goal impossible to realize.

However, in anticipation of this failure, Master Xehanort had arranged for Young Xehanort to be sent by Ansem, Seeker of Darkness to travel to different periods of time and gather different incarnations of Xehanort, who would be added to the ranks of a new Organization. Young Xehanort succeeds in filling twelve of the Organization's seats, and he and the revived Master Xehanort attempt to make Sora into the final vessel. When Sora is rescued by Riku, Mickey, and company, Master Xehanort is forced to flee with his incomplete Organization.

Redactie
Level 39 95%

Wauw, ik had dus echt niet in de gaten dat

Xemnas en Ansem echt terug waren. Ik dacht dat het bij de droom hoorde.

Dat vind ik eigenlijk best wel gay. Heel KH1 en 2 voor niks lijkt het nu wel :P

Level 5 94%

Nog 20 XP voor level 6

Wauw, ik had dus echt niet in de gaten dat

Xemnas en Ansem echt terug waren. Ik dacht dat het bij de droom hoorde.

Dat vind ik eigenlijk best wel gay. Heel KH1 en 2 voor niks lijkt het nu wel :P

Je had kunnen weten dat het hun 'echte' vormen waren ;). Na het sluiten van alle zeven Keyholes of the Sleeping Worlds, ontwaakte Sora namelijk in The World That Never Was. Het was de bedoeling dat hij zou ontwaken in de Realm of Light, maar Young Xehanort had hem naar de Realm of Darkness gebracht. Alle personages die daar rondwandelen zijn dus echt, te beginnen met Xemnas die Sora daar bevocht.

De taken die Ansem en Xemnas in KH1 en KH2 probeerden uit te voeren, waren al onderdeel van Master Xehanorts ultieme plan, maar ze mislukten allebei. Als het was gelukt, was het dus niet voor niets geweest.

Ik vind het wel interessant dat Nomura het altijd voor elkaar krijgt om het plot een wending te geven, waardoor we gebeurtenissen uit voorgaande titels opeens in een heel ander licht bekijken.

Het ligt dus ook voor de hand dat we in KH3 wéér Organization XIII zullen bevechten, maar nu de True Organization XIII.

Redactie
Level 39 95%

En op een of andere manier vind ik deze plotwending toch niet zo cool.

Alle focus ging al 3 KH-games lang op Master Xehanort en Ansem en Xemnas waren duidelijk uit het zicht. En nu ineens, door een "goedkoop" trucje genaamd time travel toe te passen, zijn Xemnas en Ansem er weer, de twee die je destijds nog met bloed, zweet en tranen hebt weten te verslaan

Maar goed, misschien moet ik het even laten bezinken. KH3 heeft hoe dan ook een hoop goed te maken... Ben benieuwd wanneer we daar voor het eerst een trailer van gaan zien trouwens.

Level 5 94%

Nog 20 XP voor level 6

Alle focus ging al 3 KH-games lang op Master Xehanort en Ansem en Xemnas waren duidelijk uit het zicht. En nu ineens, door een "goedkoop" trucje genaamd time travel toe te passen, zijn Xemnas en Ansem er weer, de twee die je destijds nog met bloed, zweet en tranen hebt weten te verslaan

Maar goed, misschien moet ik het even laten bezinken. KH3 heeft hoe dan ook een hoop goed te maken... Ben benieuwd wanneer we daar voor het eerst een trailer van gaan zien trouwens.

Het enige doel van hun terugkeer is om uiteindelijk een incarnatie van Master Xehanort te worden, zoals ook Saïx en Xigbar. Dus de uiteindelijke focus ligt toch op Master Xehanort.

Xemnas heb ik altijd een interessant personage gevonden en nog steeds zijn niet alle mysteries rondom hem onthuld. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat hij wel degelijk een Keyblade kan hanteren, maar dat hij dit bewust niet deed. Hij vertelde de andere Org.leden namelijk dat een Nobody geen hart heeft (om ze zo te misleiden om aan de artificiële Kingdom Hearts te werken en zogenaamd door middel van KH een hart te krijgen) en iets wat geen hart heeft kan ook geen Keyblade hanteren. Maar uit KH3D blijkt: "anything can grow a heart". Roxas en Axel hebben uiteindelijk weer een hart gekregen.

Tegelijkertijd klinkt dit ook onwaarschijnlijk: waarom al die moeite om eerst Roxas te strikken en dan Sora om de artificiële Kingdom Hearts te kunnen verwezenlijken, als hij ook zelf harten kon verzamelen met zijn Keyblade?

Ik denk dat de eerste tekenen van KH3 nog wel even op zich laten wachten. Als Versus nog altijd in ontwikkeling is, zal Square niet aan KH3 kunnen beginnen. Nomura heeft ook gezegd dat hij een 'lichtere' KH-game wil ontwikkelen. Maar hij heeft ook gezegd dat het tijd wordt dat KH terug gebracht wordt naar de console.... Dus ja :/

Level 20 92%

Nog 461 XP voor level 21

Ik vind het wel een gaaf idee. Als afsluiter van de Xehanort Saga vechten tegen alle antagonists t/m dat moment. Ook vind ik Xemnas zonder twijfel de interessanste incarnatie van Xehanort. Hij heeft toch het meeste van Terra overgenomen vind ik. Het zoeken naar Ventus en zo vaak praten met Aqua's armor zijn toch wel dingen waardoor ik hoop dat Xemnas een scene heeft met Aqua en/of Ventus in KH 3.

Level 11 96%

Nog 59 XP voor level 12

Waar blijft de recensie van IG? :P

Redactie
Level 39 95%

All I know is dat Timo de recensie wou doen. Grote kans dat de recensie inmiddels bij de eindredactie ligt...

Level 5 94%

Nog 20 XP voor level 6

Jongens, KH13.com heeft een aantal zeer handige guides samengesteld, die je hier kunt vinden: http://kh13.com/forum/forum/60-guides/

Guides over o.a.: locaties van treasure chests, keyblades, abilities, commands, dream eaters en meer.

Ben vandaag weer even bezig geweest met deze game. Heb nu 8 trophies op Standard in totaal. Heb me ook weer eens gewaagd aan Julius met Sora, maar ook op level 51 blijft hij onverslaanbaar voor mij :S

Level 20 92%

Nog 461 XP voor level 21

Ik kreeg vandaag opeens een vraag in mn hoofd toen ik even over KH dacht.

In KH 3D komt MX weer tot leven omdat Xemnas en Ansem SoD verslagen zijn, maar die 2 zijn respectievelijk de nobody en de heartless van Terranort en niet die van MX. Dus waarom komt MX terug en niet Terranort?

Level 75 97%

Nog 2681 XP voor level 76

Wauw, deze game is slecht verkrijgbaar volgens mij

Level 47 97%

Nog 1012 XP voor level 48

Bij GameMania en Eplaza staan er meerdere doosjes in het schap hier...

Redactie
Level 39 95%

Ik kreeg vandaag opeens een vraag in mn hoofd toen ik even over KH dacht.

In KH 3D komt MX weer tot leven omdat Xemnas en Ansem SoD verslagen zijn, maar die 2 zijn respectievelijk de nobody en de heartless van Terranort en niet die van MX. Dus waarom komt MX terug en niet Terranort?

Plothole :P

Naja, je kan het verklaren doordat

De "true form" ofzo terug zou komen als de heartless en nobody verslagen worden. Iets in die trant had Master Yen Sid gezegd. Je kan daar natuurlijk in verstaan dat het gaat om Master Xehanort en niet Terranort, aangezien Terra slechts zijn "new vessel" was.

Level 38 96%

Nog 800 XP voor level 39

http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/club_n ... _5823.html

Kaarten zijn nu ook voor deze game beschikbaar :)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.