Avatar: The Legend of Korra (2012)

Level 77 98%

Nog 1781 XP voor level 78

LOS ANGELES – A sequel to Nickelodeon's "Avatar: The Last Airbender" is in the works.

LOS ANGELES – A spinoff from Nickelodeon's "Avatar: The Last Airbender" is in the works.

The channel said Wednesday the new animated TV series will premiere in 2011. It has the working title, "The Legend of Korra."

Nickelodeon says the series will build on the "mythology" of the original "The Last Airbender" series, which inspired this summer's live-action movie from filmmaker M. Night Shyamalan (SHAH-muh-lahn).

The "Legend of Korra" is from the creator-producers of "Avatar: The Last Airbender."

Nickelodeon executive Brown Johnson says the new series will focus on a teenage girl avatar named Korra. Brown describes her as hotheaded, independent and "ready to take on the world."

"Avatar: The Last Airbender" has ranked among the highest-rate series on the Nickelodeon and Nicktoons channels.

Andere link

Nickelodeon has announced a new series from the creators of cartoon epic “Avatar: The Last Airbender.”

The new show from Michael DiMartino and Bryan Konietzko has the working title of “The Legend of Korra” and will premiere on Nickelodeon in 2011.

A live action theatrical movie based on the cartoon series called “The Last Airbender” was released earlier this summer to pans from critics and better-than-expected box office. The movie was directed by M. Night Shyamalan (”The Sixth Sense”), who has expressed interest in doing a sequel. Paramount, the studio behind the film, is watching the movie’s international grosses before making firm plans about any follow-ups.

The world of “Avatar: The Last Airbender” is one in which there are four nations–Air, Water, Earth and Fire–each with “benders” capable of controlling the elements. In the first series, a young airbender named Aang is revealed to be the Avatar, someone capable of manipulating all four elements, and prophesied to help save the world. “Avatar: The Last Airbender” debuted on Nickelodeon in 2005 and aired for three seasons.

Nickelodeon said in a release that “The Legend of Korra takes place 70 years after the events of ‘Avatar: The Last Airbender’ and follows the adventures of the Avatar after Aang – a passionate, rebellious, and fearless teenaged girl from the Southern Water Tribe named Korra.”

Korra’s quest eventually leads her to Republic City–the epicenter of the world of “Avatar.” A metropolis powered by steampunk-type technology, the city is inhabited by people from all nations. Korra finds that Republic City suffers from rampant crime and is also dealing with an anti-bender revolt. Korra is tutored by Aang’s son, Tenzin, is the ways of airbending.

Originele persbericht hier

Ik geloof dat de serie werd gevolgd hier op IGF dus... persoonlijk lijkt het me wel tof, want ik heb weinig tekenfilms gezien met de kwaliteit van Avatar de afgelopen jaren. Discuss. De vraag is, kunnen we hier blij om zijn?

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

omg niceee

Level 32 97%

Nog 329 XP voor level 33

omg niceee

Is that sarcasm? :)

Ik ben er wel erg blij mee. Heb genoten van de oude serie en ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Al gaat het zonder Ang waarschijnlijk minder interessant worden.

Level 10 94%

Nog 77 XP voor level 11

Dit is zeker goed nieuws, kan nu al niet wachten! Zolang ze de serie maar niet meer verkrachten met nog meer films van die shyalaman.

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

omg niceee

Is that sarcasm? :)

Ik ben er wel erg blij mee. Heb genoten van de oude serie en ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Al gaat het zonder Ang waarschijnlijk minder interessant worden.

nope vond het een leuke serie na een tijdje sceptisch geweest te zijn

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Toevallig laatst de laatste paar afleveringen gezien, erg tof!

Lijkt er op dat we een waterbender krijgen als avatar, cool!

En meer steampunk is sowieso win!

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Yes! Toch wel de beste tekenfilmserie van een hele lange tijd! _O_

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

AWESOME!:D

Level 70 99%

Nog 310 XP voor level 71

Jeuj

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Zo dit omschrijft mijn reactie inderdaad het best!

Ik zat de afgelopen week Avatar toevallig weer te kijken, ik heb alle drie de "boeken". Dus alles weer gekeken, dus ik ben erg benieuwt waar ze met dit heen gaan!

Al moet ik wel zeggen dat ik ook erg uitkijk naar de Live-Action film, al schijnt die nogal kut te zijn...

Level 35 97%

Nog 483 XP voor level 36

Live action film is dik geflopt in de states mede dankzij dat het een 2D film is met weer 3D erin verwerkt terwijl dat nooit de bedoeling was.

Level 29 95%

Nog 579 XP voor level 30

YEAH!

Level 32 95%

Nog 689 XP voor level 33

ik dacht:

?

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

ik dacht:

?

Daar komen sowieso al een tweede en derde deel van, maar dat zal niet in 2011 al zijn. Gelukkig maar, want ik hoef voorlopig niet weer zo'n gedrocht in het nieuws te zien omdat het allerlei records verbreekt.

Level 26 92%

Nog 809 XP voor level 27

Ik ben zeker blij met het nieuws. Overigens hoop ik dat Korra kwa persoonlijkheid niet te veel lijkt op Katara of iets in die richting....dan zou ze best nog eens irritant kunnen zijn, en dit vind ik het uitgesproken moment om nou eens een fantastische female lead aan de wereld te laten zien.....

Heb even de "feitjes" tevoorschijn gehaald van de Avatarspirit forums:

KNOWN KORRA FACTS:

* The title "Avatar: Legend of Korra" was trademarked by Viacom.

* Job openings were listed months ago for an "Untitled Avatar Project".

* Mike and Bryan are involved in the project, and said in a book signing in June that an announcement would be made "soon", perhaps before SDCC.

* It's going to be a new Avatar series, and it will premiere on Nickelodeon in 2011.

* "The Legend of Korra" takes place 70 years after the events of the original Avatar series.

* Korra is the waterbending Avatar after Aang, a passionate, rebellious and fearless teenage girl from the Southern Water Tribe, who has already mastered three elements and needs to master Air.

* Aang's son, Tenzin, will be Korra's airbending sifu.

* The epicenter of the modern Avatar world is Republic City, a metropolis fueled by steampunk technology. It is a virtual melting pot where benders and non-benders from all nations live and thrive.

* Korra discovers that Republic City is plagued by crime as well as a growing anti-bending revolution that threatens to rip it apart.

Hmm I like :'D

http://forums.avatarspirit.net/index.php?topic=18479.0

Hi-res Korra pic:

http://avatarmovie.files.wordpress.com/ ... ahires.jpg

Samen met de nieuwe Thundercats is weer iets om naar uit te kijken in 2011

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Eigenlijk alle inhoudelijke feitjes die je noemt staan al in de eerste post haha.

Maar idd, ik hoop ook niet dat Korra teveel op Katara lijkt. En het zou wel erg cliché zijn als Korra en Tenzin op het eind van de serie trouwen, maar goed het einde van Avatar: The Last Airbender was ook cliché dus daar houd ik gewoon alvast maar rekening mee :P.

Level 20 98%

Nog 105 XP voor level 21

Hell Yeah!

The epicenter of the modern Avatar world is Republic City, a metropolis fueled by steampunk technology. It is a virtual melting pot where benders and non-benders from all nations live and thrive.

Vet, dat zijn denk ik duidelijk invloeden van het Vuur-tijdperk waarin Aang leefde en die man waar Sokka de luchtballon mee heeft 'uitgevonden' en leefden in één van de luchttempels.

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Dat van die ''anti-bender rebellion'' klinkt dan weer heel duf en standaard, maargoed.

Meer Avatar :D

Toch wel de DBZ van de jaren nul, IMO.

Level 20 98%

Nog 105 XP voor level 21

[quote]Toch wel de DBZ van de jaren nul, IMO.[/quote]

Grappig, heb totaal niks met DBZ :P

Level 21 96%

Nog 257 XP voor level 22

Ik vind de avatar serie anders wel wat gemiddeldtjes vergeleken met sommige anime series :X

Level 26 92%

Nog 809 XP voor level 27

Eigenlijk alle inhoudelijke feitjes die je noemt staan al in de eerste post haha.

Maar idd, ik hoop ook niet dat Korra teveel op Katara lijkt. En het zou wel erg cliché zijn als Korra en Tenzin op het eind van de serie trouwen, maar goed het einde van Avatar: The Last Airbender was ook cliché dus daar houd ik gewoon alvast maar rekening mee :P.

I know, maar ik hou van die handige opsom lijstjes XD

I dunno, maar ik gok dat Tenzin al een tikkie te oud is. 70 jaar na de originele avatar serie, 16 jaar nadat Aang is gestorven. Stel dat Tenzin 10 jaar na Legend of Aang is geboren, is hij al....60? :( Hij kan enkel dezelfde leeftijd hebben als Aang al over de 60 was....ewww

@Zolta:

Officieel is Avatar ook geen anime. Tenminste, als je met anime bedoelt dat het in japan is gemaakt. Het is namelijk Amerikaans....uiteraard met allerlei Aziatische en anime invloeden. Overigens geanimeerd door een Koreaanse studio.....en geproduceerd voor een kinderzender, dus met een duidelijk jonge doelgroep voor ogen.....

Level 55 98%

Nog 776 XP voor level 56

Avatar: The Legend of Aang is een verdomd goede serie, en al helemaal in vergelijking met de prut die de hedendaagse tekenfilm industrie uitkakt. Het verhaal is goed doordacht, evenals de personages en er zit subtiele humor in die goed werkt. Ik kan hier wel degelijk blij om zijn, laat maar komen!

Level 20 98%

Nog 105 XP voor level 21

En de vele bijrollen en achtergrondverhalen zijn tot stand gekomen door mythes, legendes, saga's en weet ik het wel niet wat uit de Aziatische geschiedenis. Overigens kijkt de doelgroep hier nu bepaald niet na, maar dat geeft al wel het niveau aan en dat niveau is zeker bovengemiddeld en zoals Calamity terecht opmerkt, verdomd goed!

Level 58 98%

Nog 826 XP voor level 59

Ik dacht even dat M. Night Shamalayan al een vervolg op zijn craptastische film had aangekondigd :lol:

Level 20 98%

Nog 105 XP voor level 21

Ik dacht even dat M. Night Shamalayan al een vervolg op zijn craptastische film had aangekondigd :lol:

:P

Is die film dan zo slecht en verschijnt 'ie eigenlijk nog in NL?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.