Avatar: The Legend of Korra (2012)
Seizoen 2 is al bevestigd. 14 afleveringen.
Het ging wel heel snel, maar damn wat was het weer tof.
Het viel te verwachten dat Amon iets te maken had met Yakone, maar vader en Tarrlok zijn broer? Verklaart zijn resistance soort van tegen blood bending. Het einde van die twee op de boot was wel shocking. Al zal het nog wel een staartje krijgen vermoed ik.
En yay Avatar Trance Korra zoals verwacht. Was wel vet.
Oh ja, Bumi volgend seizoen please. Die schijnt meer op z'n pa te lijken ![]()
Mijn reactie was echt: wow. Heftige afleveringen. Een mooi gesloten einde voor nu waar ik opzich wel vrede mee kan hebben. Toch blijft het jammer dat de treat van Amon is afgesloten, hij was echt bad-ass!
Maar ik las het al eerder, deze afleveringen vond ik persoonlijk niet geschikt voor een kinderserie. Veel geweld, pijn etc. En natuurlijk het einde van Amon en Tarrlock...
Ergens vind ik het ook wel jammer dat Korra nu ook haar bending alweer terug heeft, daar had ze wat mij betreft wel wat langer over mogen doen.
Overigens
Gezien dit einde is een tijdsprongetje misschien wel handig, gelijk een paar maanden, weken later een nieuwe dreiging kan, maar niet heel erg realistische vindt ik zelf. Ook jammer dat Bumi er niet echt in voorkwam behalve even tegen het einde.
En kennelijk kan je dus als avatar ook bending kennis op doen van je vorige levens, dus waarom leert je je bending dan niet zo?
Betekend wel dat we dus volgend seizoen een seizoen hebben met een zo goed als volleerde avatar, dat kan ook wel interessant worden.
Oh ja en heftig, Tarrlak die zich eigen op offert om zijn broer te doden, waarmee dus de Yakone bloodbend lijn uitgeroeid is, tenzij Tarrlak en Noahtak kinderen hebben niet in beeld zijn geweest.
Overigens
Gezien dit einde is een tijdsprongetje misschien wel handig, gelijk een paar maanden, weken later een nieuwe dreiging kan, maar niet heel erg realistische vindt ik zelf. Ook jammer dat Bumi er niet echt in voorkwam behalve even tegen het einde.
En kennelijk kan je dus als avatar ook bending kennis op doen van je vorige levens, dus waarom leert je je bending dan niet zo?
Betekend wel dat we dus volgend seizoen een seizoen hebben met een zo goed als volleerde avatar, dat kan ook wel interessant worden.
Oh ja en heftig, Tarrlak die zich eigen op offert om zijn broer te doden, waarmee dus de Yakone bloodbend lijn uitgeroeid is, tenzij Tarrlak en Noahtak kinderen hebben niet in beeld zijn geweest.
Omdat...
Korra zoals al een aantal keer eerder werd aangeduid moeite had met de spirituele kant van de Avatar: ze had nog nooit contact gehad met haar vorige levens, tot de laatste aflevering.
Spoilers hoeven niet als de aflevering is uitgezonden he dames
(hoe stom ben je om voordat je het seizoen finale hebt gezien hier eerst te kijken trouwens?) Wel kudos voor de efforts hoor ![]()
Ik weet zelf nog niet wat ik hiervan moet maken. Heb inderdaad het gevoel dat het een haastklus is geweest. Het feit dat Tarlok zich opoffert vind ik een mooie twist, maar kapt wel een 'I'll be back' van Amon af. Hoe wil je nu in het tweede seizoen een slechterik creëren welke nog slechter is dan dit? Die romance hadden ze er helemaal uit mogen schrappen van mij (of goed uitwerken). Overigens wel kut voor die chick, zou haar eerder doen dan Korra. Al helemaal met d'r pa en zo, eerst je familie kwijtraken en dan gaat je vriendje er met een ander vandoor. Airplanes was een leuke toevoeging, maar had wel wat meer een all-out-war mogen zijn, die schepen gingen wel erg makkelijk neer.
Hoop dat nu Nick aangegeven heeft meer seizoenen te willen, de makers er wat beter voor gaan zitten om een epische beleving te maken. Ang had 61 afleveringen en kon dus goed uitgewerkt worden. Het was ook een dusdanige hit dat ik niet snap dat Nick maar een seizoen (met slechts 12 afleveringen) aan heeft geschaft. Hadden er toch minimaal weer 20 mogen zijn.
vond idd met vlagen dat het gerushed was. ze hadden beter Korra's andere elementen weg kunnen laten ipv aang die ff haar bending teruggeeft. tadaa seizoen 2 3 en 4
enige wat je dan krijgt is een hoop filler afleveringen.
naja, misschien dat er een andere villain opstaat die net zo goed is als Amon. Ik bedoel je hebt zuko en zijn dochter ook niet gezien, laat staan Tenzin's zus Kya ![]()
Ik vond het tof, maar ook weer teleurgesteld. Wat ik vooral jammer vond dat het een gesloten eind is. Daarnaast voelt de aflevering gerushed aan, alsof men van Nick het moest afleveren aangezien ze anders de deadline zouden missen. Verder is het jammer dat Amon uitbeeld is, ben benieuwd hoe je dat wil gaan overtreffen in seizoen 2. Ik moest overigens keihard lachen toen de "grote" vloot schepen kwam, haha. Maximaal 10 schepen die de stad even kwamen overnemen. Terwijl er de vorige aflevering met die luchtschepen het drie dubbelen te zien was.
Wat ik overigens niet snap, hoe kan bloodbending ervoor zorgen dat je bending weggaat?
Kijk uit naar seizoen 2, had liever gezien dat Korra echt weer opzoek moest naar haar krachten dan nu simpel weg Aang die het hersteld maar goed. De serie is ook een stuk volwassener, wat ik echt een +1 vind.
Aw hell no als dat gebeurd dan is het hele einde ongedaan gemaakt en zeker de impact van het einde, dit verhaallijn moet hier gestopt zijn. Verander nog één ding aan het verhaal en je haalt alle impact eruit en dat zou gewoon echt super zonde zijn...
Dat van blood blending je bending weg halen is mij ook compleet onduidelijk ![]()
Had iets te maken met een connectie in de hersens ofzo wat Amon weg haalde.
Had ze voor mij wel even iets beter mogen toelichten.
Ik denk dat Amon die explosie overleeft, gewoon heel voorspelbaar. Dat ie volgend seizoen "verrassend" terugkomt.
Moeten ze niet doen. Zou echt zonde zijn haha.
Meelo moest ik ook weer om lachen. PRISON BREAK!!
Erg vette afleveringen imo, alleen gingen sommige dingen idd allemaal wel wat snel, maar ben wel tevreden met hoe alles is afgelopen.
Ik zit namelijk niet te wachten op een Korra die weer alles moet leren, dat hebben we allemaal wel in avatar 1 gezien. Nu kunnen ze juist de pace wat opschroeven. De vraag is alleen wie nog een bedreiging kan vormen voor een avatar die de avatar state moeiteloos kan bereiken. Alleen van die spirit monsters misschien, zoals de face stealer.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.