[TV] The Walking Dead - Seizoen 4

Level 77 98%

Nog 1781 XP voor level 78

Awesome! Nice OP, ik ga deze serie zeker volgen. Ben erg benieuwd hoe ze zombie's interessant kunnen houden.

Het gaat eigenlijk meer over de mensen dan de zombies. Natuurlijk spelen ze een rol in de serie, maar het gaat meer over een groep mensen zichzelf staande houden in een nieuwe wereld. De beslissingen die ze nemen en de gevolgen die ze hebben.

Level 69 99%

Nog 95 XP voor level 70

Awesome! Nice OP, ik ga deze serie zeker volgen. Ben erg benieuwd hoe ze zombie's interessant kunnen houden.

Het gaat eigenlijk meer over de mensen dan de zombies. Natuurlijk spelen ze een rol in de serie, maar het gaat meer over een groep mensen zichzelf staande houden in een nieuwe wereld. De beslissingen die ze nemen en de gevolgen die ze hebben.

Wat hij zegt. :]

Zombies zijn de situatie waar ze zich in bevinden.

het gaat idd om de overlevenden en hoe zij overleven en zich aanpassen in deze nieuwe wereld. Vooral wat het met de mensen en hun menselijkheid doet. Zombies zijn niet constant in de spotlight, er zijn zelfs delen waar geen zombie in voorkomt.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Toch hoop ik op zombie assrape. Laat maar eens zien hoe je dan overleeft en hoe je jezelf dan aanpast, menschen.

Level 69 99%

Nog 95 XP voor level 70

Toch hoop ik op zombie assrape. Laat maar eens zien hoe je dan overleeft en hoe je jezelf dan aanpast, menschen.

You are a disturbing dude man. :lol:

Level 24 95%

Nog 422 XP voor level 25

Kom er net achter dat Darabont de eerste episode gaat regisseren :D Weten jullie trouwens wanner dit in NL komt en op welke zender?

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Kom er net achter dat Darabont de eerste episode gaat regisseren :D Weten jullie trouwens wanner dit in NL komt en op welke zender?

Waarschijnlijk nooit, en heel misschien over 5 jaar een keer op de VPRO ofzo.

Of hoe heet die zender die Dexter hier uit zendt.

Level 41 97%

Nog 758 XP voor level 42

Vanaf 8 november 2009 wordt de serie dagelijks op Nederland 3 door de VPRO uitgezonden. Dexter is de eerste buitenlandse serie die ook via Uitzending Gemist te zien is.

Level 30 95%

Nog 563 XP voor level 31

Als ik het zo lees is het toch gewoon een soort van Romero's zombie serie? Dawn of the dead was in principe ook meer een vergrootglas op ons in een zombie filled world.

Niet dat je mij hoort klagen. Dotd is nog altijd 1 van m'n favoriete films. Deze ga ik zeker weten volgen.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Als ik het zo lees is het toch gewoon een soort van Romero's zombie serie? Dawn of the dead was in principe ook meer een vergrootglas op ons in een zombie filled world.

Niet dat je mij hoort klagen. Dotd is nog altijd 1 van m'n favoriete films. Deze ga ik zeker weten volgen.

Dat idee heb ik ook inderdaad. En ook ik zou daar nooit over klagen. Weet niet hoe de comiclezers er over denken?

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Zeker niet mee eens. Romero liet ons zien dat we als mensen eigenlijk helemaal niet veel verschilden van zombies. Het was als het ware een soort maatschappij kritiek. TWD is gericht op mensen onderling en de psychologische druk die de mensen voelen in een dergelijke wereld. Het is geen clever bedacht moraal, maar een semi-realistische (want of het echt realistisch is valt nog te bezien) weergave van een mogelijke wereld.

Level 30 95%

Nog 563 XP voor level 31

Zombie assraping las ik net? Dat klinkt als een gedetailleerdere/uitgebreide versie van Romero's werk ^^D Ik denk dat ik maar moet wachten op het uiteindelijke resultaat.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Zombie assraping is waar ik op hoopte, niet wat we waarschijnlijk gaan zien.

Unfortunately...

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Zeker niet mee eens. Romero liet ons zien dat we als mensen eigenlijk helemaal niet veel verschilden van zombies. Het was als het ware een soort maatschappij kritiek. TWD is gericht op mensen onderling en de psychologische druk die de mensen voelen in een dergelijke wereld. Het is geen clever bedacht moraal, maar een semi-realistische (want of het echt realistisch is valt nog te bezien) weergave van een mogelijke wereld.

Hmm zit wat in, bedenk met ook net dat ik ooit tijdens een college iets over TWD heb gehoord. Een bepaalde mediatheorie die beweert dat in het postmodernisme de mensen zombies zijn geworden omdat ze zonder na te denken maar gewoon alles kopen. En omdat TWD zich in een winkelcentrum afspeelt zou dit betekenen dat Romero het eens is met die theorie of zo.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Ook niet helemaal mee eens inderdaad. Romero heeft natuurlijk de standaard gezet voor zombiefilms, maar Dotd kwam uiteindelijk meer neer op een kritiek op de consumptiemaatschappij als geheel. Het was niet echt een verkenning naar de human nature en hoe die zou worden bij een dergelijke apocalypse.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Hmm zit wat in, bedenk met ook net dat ik ooit tijdens een college iets over TWD heb gehoord. Een bepaalde mediatheorie die beweert dat in het postmodernisme de mensen zombies zijn geworden omdat ze zonder na te denken maar gewoon alles kopen. En omdat TWD zich in een winkelcentrum afspeelt zou dit betekenen dat Romero het eens is met die theorie of zo.

Dotd bedoel je denk ik? Dat wilde ik net idd zeggen, de zombies zijn het ultieme in de consumptiemaatschappij.

Iets wat op het moment redelijk silly overkomt, maar in de jaren 70 nog meer relevant was.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Maar dan klopt Ties' opmerking toch nog wel dat die film gaat over de mensen in een wereld vol zombies en niet zozeer over de zombies zelf?

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Maar dan klopt Ties' opmerking toch nog wel dat die film gaat over de mensen in een wereld vol zombies en niet zozeer over de zombies zelf?

Heeft Ties ook gelijk in maar de link tussen DotD en TWD is wel erg gemakkelijk. De enige overeenkomst zijn de zombies. Het is wel logisch dat die link wordt gelegd. Zowel TWD als DotD gebruiken zombie als middel, ipv goedkope horror/gore of iets dergelijks. Maar om TWD af te doen als DotD-kloon doe je gewoon TWD ernstig tekort. Het is misschien beter vergelijkbaar met Twin Peaks, waarbij de moord op Laura Palmer totaal niet datgene was waar de serie om draaide. Die rol hebben de zombies, imo, ook in TWD. Het is echt een middel, een aanzet voor het drama dat zich bij mensen onderling afspeelt in een wereld die lijdt onder zombies.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Dat consumptiekritische gebeuren zit niet echt in TWD, maar voert een boventoon in Dotd.

Dat het gewoon een Romero serie wordt gaat er bij mij echt niet in. Maar waar dat ook aan kan liggen is dat Romero natuurlijk een zeer beperkte tijd had om het verhaal te vertellen. Bij TWD is de verandering van civilized naar bijna barbaars terwijl je probeert je menselijk te behouden veel beter in beeld gebracht omdat Kirkman meer tijd heeft om het te vertellen.

Ik blijf erbij dat Kirkman verder gaat waar de gemiddelde zombiefilm op houdt. Ik zou zeggen, download of koop eens wat van de comics. Dan zul je het pas echt zien.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Ik zou zeggen, download of koop eens wat van de comics. Dan zul je het pas echt zien.

Will do.

En nu ga ik werken, peace out dudes :-).

Level 69 99%

Nog 95 XP voor level 70

Dat consumptiekritische gebeuren zit niet echt in TWD, maar voert een boventoon in Dotd.

Dat het gewoon een Romero serie wordt gaat er bij mij echt niet in. Maar waar dat ook aan kan liggen is dat Romero natuurlijk een zeer beperkte tijd had om het verhaal te vertellen. Bij TWD is de verandering van civilized naar bijna barbaars terwijl je probeert je menselijk te behouden veel beter in beeld gebracht omdat Kirkman meer tijd heeft om het te vertellen.

Ik blijf erbij dat Kirkman verder gaat waar de gemiddelde zombiefilm op houdt. Ik zou zeggen, download of koop eens wat van de comics. Dan zul je het pas echt zien.

Idd, download of koop ze.

Nu al een oordeel proberen te ontwikkelen of een mening te vormen is onzinnig. Je stopt jezelf namelijk vol met foute/verkeerde ideeën en verwachtingen.

Gewoon downloaden of kopen en lezen die hap.

Level 77 98%

Ik denk dat Frank Darabont zelf ook wel snapt dat hij geen serie a la Romero insteek hoeft te maken. Dat zal Kirkman ook niet leuk vinden, zeker omdat hij nauw betrokken is bij het project.

Ik kan met zekerheid zeggen dat TWD maar verdomd weinig te maken heeft met Romero.

Level 69 99%

Nog 95 XP voor level 70

Ik denk dat Frank Darabont zelf ook wel snapt dat hij geen serie a la Romero insteek hoeft te maken. Dat zal Kirkman ook niet leuk vinden, zeker omdat hij nauw betrokken is bij het project.

Ik kan met zekerheid zeggen dat TWD maar verdomd weinig te maken heeft met Romero.

Enige overeenkomst zijn de niet rennende zombies.

Verder af en toe een knipoog naar de films en andere zombie films, maar verder helemaal niks met elkaar gemeen.

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Ben nu de comic-con panel aan het kijken en zie net dat Bear McCreary de score van de serie gaat verzorgen! _O_

Level 77 98%

Neuh, maar het is wel zo dat Romero verantwoordelijk is voor de zombie "stereotype" die door mensen in het algemeen wordt herkend. Langzaam voortbewegen, wat algemene basis motorieken, het eten van mensen vlees...

Het is al in verschillende media opgenomen, geen wonder dat een TWD direct al vragen krijgen over het Romero principe.

Level 69 99%

Nog 95 XP voor level 70

Neuh, maar het is wel zo dat Romero verantwoordelijk is voor de zombie "stereotype" die door mensen in het algemeen wordt herkend. Langzaam voortbewegen, wat algemene basis motorieken, het eten van mensen vlees...

Het is al in verschillende media opgenomen, geen wonder dat een TWD direct al vragen krijgen over het Romero principe.

Hij maakte het bekend idd, daar kan niemand over twijfelen.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.