Minecraft

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Minecraft Alpha

Beknopte eigen beschrijving van de game:

In de singleplayer moet je overleven door zelf alle nodige grondstoffen te verzamelen, zoals steen, hout, ijzer, kool enzovoorts om daarvan wapens, gereedschappen, onderdak te creëren.

In de game zit een dag- en nachtsysteem die elkaar om de 10 minuten (gok ik) omwisselen, tijdens de nacht zullen monsters verschijnen die jou binnen een bepaalde radius zullen aanvallen, maar die ook belangrijke grondstoffen kunnen droppen.

Een groot deel van de game zal je waarschijnlijk in bergen of ondergronds doorbrengen bij het uithouwen van mijnen en het verkennen van grotten. Hier is het altijd donker en zit het dus vol met monsters, om te voorkomen dat monsters op bepaalde plaatsen spawnen plaats je fakkels die de omgeving voorzien van licht en veiligheid.

De game kost tien euro en is te downloaden op http://www.minecraft.net/

Je maakt een account aan en na de transactie kan je de game downloaden, de latere versies/updates zullen gratis voor jou zijn.

Meer info:

About the game

Minecraft is developed by Markus Persson. It's been under development since about May 10, 2009.

You can read the full credits here, or read about support and frequently asked questions here.

Origins

I started Minecraft after playing some Infiniminer with a couple of people from TigSource.

I realized that a game that simple yet that dynamic had a lot of potential to turn into a really great game, and kept coming up with things I wanted to change and stuff I wanted to add.

I had recently quit my job as a game developer to be able to focus more on indie game dev during my free time, and I was looking for a new game to develop. I had a few ideas floating around, but most required really long development times.

These two factors led to Minecraft.

Development and philosophy

Waterfall is dead, long live agile!

I've got a few plans and visions, but my only true design decision is to keep it fun and accessible. There's no design doc, but there are two lists; one for bugs, and one for features I want to add but think I might forget.

I make sure to play the game a lot, and I've built my share of towers, and flooded my share of caves. If something ever doesn't feel fun, I'll remove it. I believe that I can combine enough fun, accessibility and building blocks for this game to be a huge melting pot of emergent gameplay.

I strongly believe that all good stories have a conflict, and that all good games tell a good story regardless of if it's pre-written or emergent. Free building mode is fine and dandy, but for many people it will ultimately become boring once you've got it figured out. It's like playing a first person shooter in god mode, or giving yourself infinite funds in a strategy game.. a lack of challenge kills the fun.

For survival mode, I'd rather make the game too difficult than too easy. That also means I'm going to have to include some way of winning the game (or some other climax) to prevent it becoming too exhausting.

But if it's no fun, I'll redesign.

The future

I plan on developing Minecraft until it's a finished complete game, with a downloadable client (with fullscreen mode), custom key re mappings and possibly modding support.

For as long as people enjoy and purchase the game, I will develop extensions after the game is done. These will be free for anyone who has purchased the game.

Once sales start dying and a minimum time has passed, I will release the game source code as some kind of open source. I'm not very happy with the draconian nature of (L)GPL, nor do I believe the other licenses have much merit other than to boost the egos of the original authors, so I might just possibly release it all as public domain.

Links:

Nog enkele handige links om te kijken wat de game precies is en hoe het eruit ziet:

http://www.minecraft.net/

http://www.minecraftforum.net/viewtopic ... 35&t=16120

Door de volgende videos heeft de game mijn interesse gewekt:

http://www.youtube.com/watch?v=4bh4EexJO4I

http://www.youtube.com/watch?v=Rse6Uw8Qd0w

http://www.youtube.com/watch?v=WFbjVwrP ... re=related

(verderop in de game:)

http://www.youtube.com/user/davidr64yt# ... j1NbgPq2QI

Zelf vind ik het een leuke game om te spelen, het is eens iets anders dan de andere games die ik speel en voor weinig geld biedt de game best veel mogelijkheden.

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Ziet er inderdaad erg leuk uit!

Level 18 90%

Nog 466 XP voor level 19

Ze durven daarvoor geld te vragen?

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Ik heb het spel gekocht. Zeer verslavend, het lijkt wel of het spel voor mij is gemaakt! Ik heb eerst de 17 video's gekeken van deze man. Hij begint net zoals iedereen voor het eerst aan het spel en het is alsof je zelf speelt, echt een aanrader.

YouTube link: http://www.youtube.com/user/davidr64yt

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Skye! Tof dat je het ook hebt gekocht, het is inderdaad verslavend en ook ik heb tot nu toe al zijn filmpjes gezien.

Hoever ben je met jouw basis?

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Haha ja leuk is dat he! Je eigen basis bouwen en alles. De eerste nacht maakte ik uiteindelijk een grot maar daarna bouwde ik net zoals die man uit de filmpjes er een houten huis aan vast. Op dat houten huis heb ik ook een soort van uitkijktoren gebouwd. Ben de omgeving een beetje gaan verkennen en heb op de top van de berg een nog grote uitkijktoren gebouwd maar ik ben ook van plan om bij die toren nog een basis te gaan bouwen. Naast die toren op de berg ben ik beginnen met het graven naar beneden zodat ik uiteindelijk (dit koste veel meetwerk) precies naast mijn thuisbasis terecht kom.

Hoe ziet jou basis eruit?

Ik ben trouwens nog niet echt diep in de aarde gegaan. Dat doe ik pas al mijn thuisbasis is verbonden met mijn bergstation.

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Ik ben dus wel een aardig stuk de grond in gegaan net met het volgende resultaat: Besprongen door veel creepers, enkele malen in lava gevallen en in brand gevlogen, verdwaald geraakt waardoor ik een half uur lang rondjes liep voordat ik de uitgang vond ><

Leverde me wel diamant, goud en wat rode blokken op :D

Hier mijn basis tot nu toe, ben van plan nog meer uit te breiden waar je die trap omhoog naast mijn kas ziet. Mijn basis is op deze manier monsterproof door de steile muren en de zwevende delen boven de zee |.|

Edit: misschien is dit spel vooral tof voor studenten van de lerarenopleiding geschiedenis :lol:

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

In principe heb ik een beetje hetzelfde gedaan. Maar die van mij is nog niet zo uitgebreid. Ben niet zo fan van de zwevende dingen maar daar kan nog verandering in komen. Ben ook nog niet zo ver dan ik een kas heb. Daarvoor heb ik eerst ijzer nodig. En zo diep ben ik nog niet gegaan. Ik heb nu mijn Bergstation verbonden met mijn basisstation. Screen komt eraan!

LO Geschiedenis FTW!!!

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

De rode pijlen geven de tunnel aan die door de berg loopt en mijn centrale basis, mijn bergstation en het speciale uitkijkpunt verbind.

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Ziet er tof uit, zo verslaafd al dat je de nacht zowat doorhaalt met het spel? ^^D.

Ik twijfel zelf ook nog wat over het zwevende gedeelte, ben van plan er eventueel pilaren onder te plaatsen om het realistischer over te laten komen.

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

De punten op mijn bergstation met fakkels eraan dienen ook ter navigatie. Mocht ik de weg kwijt zijn dan is dat makkelijk te zien. :)

Level 31 97%

Nog 385 XP voor level 32

Grappig :) Lijkt heel erg op Dwarf Fortress (nou ja, het idee dan), maar daar heb je dan niet directe controlle op je acties. En i.p.v. één persoon die je moet laten overleven, heb je daar meerdere dwergen die je moet zien te voeden en onderhouden. Denk echter dat ik daar wat trouwer aan blijf, maar als ik er verveeld op raak zou ik deze game zeker uitproberen.

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

De punten op mijn bergstation met fakkels eraan dienen ook ter navigatie. Mocht ik de weg kwijt zijn dan is dat makkelijk te zien. :)

Dat is wel handig ja, ik moet ook maar een vuurtoren of zo plaatsen die boven de berg uitkomt. Heb net die ene grot helemaal afgerond en er wel 300 stuks kool en nog veel ander materiaal uitgehaald, kan nu ook niet dieper gaan in die mijnschacht want dat komt steeds op datzelfde grottenstelsel uit dan.

Oh en ben begonnen met pilaren te bouwen onder mijn zwevende gedeelte.

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Dit spel lijkt me opzich ook wel leuk. Even kijken of het wat is maar die youtube filmpjes helpen wel.

Level 21 91%

Nog 535 XP voor level 22

Grappig :) Lijkt heel erg op Dwarf Fortress (nou ja, het idee dan), maar daar heb je dan niet directe controlle op je acties. En i.p.v. één persoon die je moet laten overleven, heb je daar meerdere dwergen die je moet zien te voeden en onderhouden. Denk echter dat ik daar wat trouwer aan blijf, maar als ik er verveeld op raak zou ik deze game zeker uitproberen.

Deed het me inderdaad ook aan denken. Vraag me af of het ook zo verdomde ingewikkeld is.

Overigens wel beschamend dat ze 10 euro durven te vragen voor een Alpha versie, of het moet de titel van het spel zijn...

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Nee het is de Alpha versie maar hij gaat nu naar Beta. Je krijgt alle updates mee en er komt zeker nog veel aan. Waaronder een multiplayer (die al wel in de testversie zit). Ik vind het ook wel veel geld hoor, maar als je hem nu koopt is er 50% vanaf. Moet je nagaan dat ie straks 20 euro kost. Het is het waard, maar het blijft veel geld.

Level 12 95%

Nog 105 XP voor level 13

Grappig, had niet verwacht dat zo'n simpel ogende game toch je interesse kan wekken. Na het bekijken van een aantal video's die je in je OP gepost hebt moet ik zeggen dat dat toch wel zo is.

Wel weer jammer dat je alleen met PayPal kan betalen. =(

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Heb nu allemaal pilaren onder de zwevende delen, rechts zie je ook het begin van mijn spoorweg.

En hier de spoorweg zelf :)

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Lol wtf, waarom lijkt me dit cool. Ik ben meestal een graphics-whore maar door die Youtube filmpjes zou ik 't bijna gaan kopen. Lijkt me te verslavend dit. Ik wacht alleen denk nog eventjes.

Maar hou aub dit topic wel levend met screenshots enzo, want het ziet er echt leuk uit.

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Ik heb nu alle filmpjes van die gast gezien maar even een vraag aan Dunkin en Skye: wordt het spel niet saai zodra je diamond en redstone hebt gevonden? Eerst een basis bouwen, daarna een grottenstelsen bouwen en zoeken naar grondstoffen en dat is het eigenlijk. Dat heb je in een weekje wel klaar en €10 voor een weekje plezier lijkt me wel wat veel.

Level 5 97%

Nog 10 XP voor level 6

Ja, iets houd mij ook nog tegen.

Het lijkt me wel best saai na een aantal dagen maar aan de andere kant: 10 euro is niet zo gek veel als je bedenkt dat je de rest van de updates gewoon gratis krijgt. Je koopt dus een up to date spel voor 10 euro met het vooruitblik dat binnenkort de multiplayer komt.

Is er al wat bekend over de MP? Survivalen met vrienden met headset enzo lijkt me zo kapot vet. :P

Ik heb trouwens de filmpjes op yt gezien en ik zit nu zwaar te twijfelen of ik hem koop.

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Ja, iets houd mij ook nog tegen.

Het lijkt me wel best saai na een aantal dagen maar aan de andere kant: 10 euro is niet zo gek veel als je bedenkt dat je de rest van de updates gewoon gratis krijgt. Je koopt dus een up to date spel voor 10 euro met het vooruitblik dat binnenkort de multiplayer komt.

Is er al wat bekend over de MP? Survivalen met vrienden met headset enzo lijkt me zo kapot vet. :P

Ik heb trouwens de filmpjes op yt gezien en ik zit nu zwaar te twijfelen of ik hem koop.

Het is wel een eenmansbedrijfje dus updates duren een tijdje en grote veranderingen zullen er helemaal niet komen.

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Ik heb nog maar net diamond en redstone gevonden en er nog niks mee gedaan, ben nu nog bezig met dat minecart systeem om daarmee verderop een nieuwe mijnschacht te bouwen.

10 euro lijkt misschien veel, maar ik heb ook genoeg geld uitgegeven aan films die achteraf kut bleken te zijn (*kuch* Avatar *kuch*) en het geld veel minder waard waren dan deze toch wel toffe game.

En je kan altijd proberen iets echt gigantisch te bouwen en jezelf doelstellingen geven, hier wat forumlinkjes van minecraft waar je enkele gigantische bouwwerken ziet..

http://www.minecraftforum.net/viewtopic ... 35&t=25640

http://www.minecraftforum.net/viewtopic ... 35&t=24206

Level 5 97%

Nog 10 XP voor level 6

Ik waardeer het zeer dat er mensen met originele dingen op de proppen komen en dat ook nog is leuk afwerken en dat verdient naar mijn weten al 10 euro. Originaliteit is vandaag de dag een zeldzaam iets.

Dan kom ik bij mijn volgende vraag: Hoe werkt dat betalen? Ik ben echt een lutser als het om paypal gaat. x''] En de Noorse taal op het betaal scherm werkt zeker niet mee. :P

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.