Minecraft

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Dan moet je een fornuis hebben, kolen in het onderste vak en in het bovenste vak de blokken staal die je hebt gevonden.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Dat vroeg ik niet toch? Of beantwoorde je een andere vraag?

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Ah, ik beantwoorde de vraag over hoe je steel moest maken van die voor jou ;).

Vanaf één kant gaat mijn deur nu automatisch open ja, ik zag in dit filmpje hoe het werkte. Je plaatst een pressure plate op een blok dat voor die deur ligt en je hebt een automatische deur alhoewel je hem dus wel van de andere kant nog gewoon open zult moeten doen met je handen, hij gaat wel altijd automatisch dicht :).

Level 26 98%

Nog 201 XP voor level 27

Danku :D En hoe maak ik een floating geval? En ik kan ook nergens steel ore vinden, tips?

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

die zwevende blokken hout heb ik als volgt gebouwd;

:) > :)

:) > :@

:) > :@

:) > :@ Heel simpel dus, gewoon een pilaar maken van hout en de onderste stukken weghakken.

En tja, iron ore is zeldzamer dan kool en zul je dus minder vaak tegenkomen, gewoon wat de grond in gaan of gangen door bergen heen hakken tot je het tegen komt. Het zit dan vaak ook maar met 2 tot 4 blokken bij elkaar terwijl je kool soms wel met 10-20 blokken zult vinden.

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Ik heb nu zaadjes (ja. zaadjes) voor mijn eerste akker. Ik wil de kas gaan plaatsen op een eiland (in de 'zee') en ik wil er een glazen tunnel naartoe maken. Heel ambitieus project en ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Ah dat is wel een mooi project om aan te werken, ik heb net mijn huisje wat opgefleurd met watervallen.

Nu nog watervallen vanaf mijn toren denk ik om het geheel compleet te maken.

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Ziet er tof uit ja. Ik vind het altijd vet als je/de huizen/forten of welk bouwsel dan ook inblend met de omgeving. Soms moet je de natuur daarbij een handje helpen offcourse.

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Ja klopt, mijn treinspoor komt nu zowat tot aan de andere kant van de berg en ik denk dat ik daar gebouwen en mijnschachten ga maken van steen met een beetje hout er doorheen gemixt. Op deze manier probeer ik het wat met de berg te blenden en kan ik eindelijk mijn enorme voorraad steen wegdoen :lol:

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Level 26 98%

Nog 201 XP voor level 27

CRAAAP! Donderde net van mijn giga toren af, kan ik mijn shit nergens meer vinden :\ Someone help?!

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Gewoon veel fakkels over het eiland plaatsen :P. Zo'n vuilverbrandingsoven is wel een goed idee ja, maar heb tot nu toe alleen maar nare ervaringen gehad met lava :(.

@ daankw, dat zou toch gewoon moeten liggen waar je bent gestorven? Alhoewel ik ook één keer mijn spul niet terug kon vinden, sindsdien maak ik veel gebruik van opslagkisten.

Level 26 98%

Nog 201 XP voor level 27

Het probleem is dat ik op de plek spawnde waar ik ook voor het eerst begon, mijn compound heb ik een heel stuk verder gebouwd en ik heb geen idee welke kant dat op is :(

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

Het probleem is dat ik op de plek spawnde waar ik ook voor het eerst begon, mijn compound heb ik een heel stuk verder gebouwd en ik heb geen idee welke kant dat op is :(

Ik heb al bij het begin meteen een pad met fakkels naar mijn basis gemaakt. En ik ben ook één keer gevallen en toen kon ik mijn spullen ook niet terug vinden op de plek waar ik dus dood was gegaan. Heel vervelend maar in principe kun je alles weer opnieuw maken!

Ik heb trouwens goud gevonden! :)

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Ai, dat is lastig ja... Als je op een hoog punt gaat staan zie je misschien jouw toren?

Anders http://www.minecraftforum.net/viewtopic ... 25&t=13134 een kaart toevoegen aan het spel met deze add. Weet niet of het ook jouw positie aangeeft op de kaart, maar wel bergen en gebouwen en zo kan je wss zien waar je ongeveer zit. Heb zelf nog geen kaart dus kan er weinig over zeggen :/

Level 32 97%

Nog 470 XP voor level 33

double post :S

Level 26 98%

Nog 201 XP voor level 27

Mijn toren was zo hoog als mogelijk was (op een gegeven moment kan er niks meer op), maar ik zie hem nergens, zelfs niet met de kaart! Er zit niks anders op dan opnieuw beginnen... Toch bedankt!

Edit:

Na lang speuren toch op de kaart gevonden! Nu moet ik er nog zien te komen, want je eigen poppetje staat er niet op, dus ik heb geen idee welke richting het is :P

Level 5 97%

Nog 10 XP voor level 6

Ik woon aan de voet van een berg, heerlijk rustig en vrij van monsters.

Ik heb lekker de ruimte en beter nog: de opening van een mijnschacht zit gewoon in mijn huis dus vandaag ga ik zeker opzoek naar goud.

Op de top van de berg boven mijn woning heb ik een hele hoge toren gemaakt met fakkels zodat ik altijd nog de weg terug vind. x''] Opeens ben ik heel creatief terwijl ik met bijvoorbeeld lbp de creativiteit van een dooie kat had...

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Speel het spelletje nu ook. Ik moest lang zoeken voordat ik een berg had gevonden. Had net twee dagen overleeft waardoor ik al twee blokjes ijzer had gevonden en dirt aan het verzamelen was om er een huis aan te bouwen totdat er op een of andere manier midden in de nacht een explosie plaatsvond waardoor ik dood was en m'n grot niet meer kon vinden :(. Spiders kunnen overleven in de dag maar die poppetjes die kunnen ontploffen kunnen dat toch niet? Want het was overdag.

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Die creepers leven overdag ook nog een gedeelte, zombies en skeletten vliegen bij zonsopkomst in de brand.

Mijn laatste project:

En zo het huis in, ging eerst iets mis waardoor mijn hele huisje onder water stond -_-'

Level 5 97%

Nog 10 XP voor level 6

Ik had vandaag geluk joh. x''D

Ik was die mijnschacht aan het bouwen maar nadat ik hoorde dat je gewoon een ladder kon maken boorde ik zo diep mogelijk in de grond en ik kwam precies op 1 hokje die, nadat ik die weghakte, mij leidde tot een huge grot.

De grot zat vol met monsters maar nadat ik die kapot had gemaakt en overal had verlicht kon ik eens ga ontdekken en het zat vol met goud, diamant en red stone. :P Snel alles weg gehakt aangezien er op de een of andere manier toch nog monsters in de grot kwamen, Nu de grot dicht gemaakt met een iron door met lever zodat de grot voor altijd dicht blijft.

Level 26 98%

Nog 201 XP voor level 27

Heb ik net in mijn uber mine een spoorweg aangelegd, doen die kut karretjes amper iets... Hoe doe je fuel in zo'n powered minecar? En hoe kan je zelf rijden met zo'n ding?

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

je doet gewoon een kool in die powered en dan spring je snel in de voorste. Volgens mij kan je niet zelf sturen, maar dat weet ik niet zeker.

Level 26 98%

Nog 201 XP voor level 27

Maar hoe doe je er kool in, met rechtermuisnknop komt er een zwart wolkje en gaat ie een klein stukje naar voren.

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Bij mij blijft ie gewoon rijden, je hebt de karretjes wel gewoon op het spoor staan toch?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.