[TV] Breaking Bad - Season 5 "All Hail The King

Level 29 96%

Nog 468 XP voor level 30

Walter White is een leraar chemie. Zijn privéleven zorgt voor heel wat problemen. Naast familieperikelen zijn er ook nog gezondheidsproblemen voor Walter. De dokter heeft namelijk vastgesteld dat hij terminaal ziek is. Walter heeft longkanker en lijkt niet lang meer te leven. Om er voor te zorgen dat zijn gezin na zijn dood niet in een financiële put belandt, besluit Walter over te schakelen naar een leven als misdadiger. Met de hulp van Jesse, één van zijn studenten, maakt en verkoopt hij methamfetamines.

Bron - Wikipedia

Vanaf aflevering een wist ik dat dit een speciale serie zou worden. Na seizoen 3 gezien te hebben kan ik met recht zeggen dat dit in mijn top 3 zit wat series betreft. De serie gaat zo ver en diep. Voor mensen die karakter ontwikkelingen boven actie verkiezen is dit een ongelooflijke mooie *nou ja, mooi* reis. De seizoenen staan niet los van elkaar en de karakters zijn ERG goed geschreven en de acteurs perfect. Vaak echt met een brok in mijn keel en op de andere weer op het puntje van mijn stoel gezeten. 'Cause and effect' speelt een grote rol in de levens van de karakters en iedere keuze heeft gewicht. Op deze manier zijn alle gebeurtenissen met elkaar verbonden en zie je de karakters *en hun omgeving* langzaam veranderen door de keuzes die ze maken. Niets is zwart wit in de serie. Eerder een grote variatie aan grijs. Go see that shit is all i can say ^^

De cast.

Bryan Cranston - Walter H. White

Walter White is een high-school scheikunde leraar die besluit methamfetamines te brouwen na het leren dat hij kanker heeft om voor zijn gezin te zorgen als hij er niet meer is.

Anna Gunn - Skyler White

Skyler is Walter White's vrouw, moeder en het hoofd boekhouder bij Beneke Fabricators.r.

Aaron Paul - Jesse Pinkman

Jesse Pinkman is een voormalige student van Walt en zijn meth-making partner.

Dean Norris - Hank

Hank is Walter's zwager. Hij is ook een DEA agent die moeite heeft om zijn gevoelens te uiten.

Betsy Brandt - Marie

Marie is Skyler's zus en de echtgenote van de DEA agent Hank Schrader.

RJ Mitte - Walter White Jr.

Geboren met een hersenverlamming, Walter White Jr is Walt en Skyler's tienerzoon. Hij verafgoodt zijn vader en zijn oom Hank.

Bob Odenkirk - Saul Goodman

Saul Goodman is Walt en Jesse's louche advocaat.

Seizoen 4 staat gepland voor juli 2011 :(

Level 22 93%

Nog 490 XP voor level 23

Leuk dat er een topic over is gemaakt. Heb de eerste twee afleveringen gezien en wil proberen er niet te snel doorheen te jagen (één of twee afleveringen per week zodat ik er nog even van kan genieten).

Anyway. Kan ik hier zoals elk topic spoilers verwachten? Of gaat het anders omdat volgens mij weinig mensen helemaal bij zijn?

Als er spoilers komen dan ontwijk ik dit topic, maar het is wel een serie waar je na het zien van een aflevering even wil zeggen: OMG dit en dat!

Level 29 96%

Nog 468 XP voor level 30

Lijkt me handig om gewoon spoiler tags te gebruiken. Aangezien niet heel veel mensen dit kijken en om eventueel toekomstige kijkers te behoeden ;)

Redactie & moderator
Level 58 96%

Nog 2016 XP voor level 59

Ik heb mezelf voorgenomen eerst The Shield en The Sopranos af te kijken voor ik met andere series begin (op s5 van Dexter na dan natuurlijk) maar zeker is dat ik hier op een dag mee aan de slag ga :).

Level 29 96%

Nog 468 XP voor level 30

Ik krijg nu serieus minuut lang kippenvel als ik je spoiler lees 4aces ;) Ja dat is zeker geniaal.. Alleen ik was tijdje op vakantie dus zit wat tijd bij mij tussen begin en eind van seizoen 2 :P Wanneer begint seizoen 4 dan weer? Ik zeg eigenlijk.. Jij , ik of iemand anders maakt een Breaking Bad topic aan?

Ik had hetzelfde toen ik het aan het tikken was :D

Level 27 92%

Nog 829 XP voor level 28

Mooi, een eigen topic voor BB! Deze serie kan niet genoeg publiciteit krijgen :)

Deze serie weet imo subliem subtiele en onvoorspelbare trekjes en reacties van mensen weer te geven.

Het duurt nog zo lang tot seizoen 4 :(:( (ja, ik heb in een week de serie er doorheen gejaagd...)

Na 1 ep was ik al hooked, dus gaat dat zien!!

Level 8 91%

Nog 85 XP voor level 9

Ik loop deze serie al jaren te propageren hier zo en niemand gaf ene sjoege.

Jammer want het is een juweeltje..

Level 27 92%

Nog 829 XP voor level 28

Had je ook maar een mooi topic moeten maken.

;)

Level 22 93%

Nog 490 XP voor level 23

Ik zie sowieso al wat opvallende zaken in de OP (als nieuwe kijker zijnde). Ik heb hem nog niet kaal gezien, dus dat is wel even schrikken. En over Walter jr: "Hij verafgoodt zijn vader en zijn oom Hank", dit is me ook nog niet echt duidelijk en die advocaat heb ik ook nog niet gezien. Ben benieuwd iig.

Maar tot nu:

Dexter > Breaking Bad

Dexter is gewoon veel stoerder en alle personages in die serie zijn toffer dan in BB. Nu is het ten eerste appels met peren vergelijken (maar iedereen vergelijkt met Dexter dus ik ook), en ten tweede heb ik hier pas 2 eps van gezien dus kan nog niet echt objectief oordelen.

Level 29 96%

Nog 468 XP voor level 30

Dexter is gewoon veel stoerder en alle personages in die serie zijn toffer dan in BB. Nu is het ten eerste appels met peren vergelijken (maar iedereen vergelijkt met Dexter dus ik ook), en ten tweede heb ik hier pas 2 eps van gezien dus kan nog niet echt objectief oordelen.

Zo heel veel ECHT interessante personages *Buiten Dexter en zijn zuske om* heb je niet in Dexter en zijn bij lange na niet zo goed uitgewerkt *eigenlijk gewoon niet* als in Breaking Bad..

Maar zoals ik al zei vind ik Dexter ook nog steeds goed en vooral ERG leuk. En welke er beter is? Tja, dat is een kwestie van smaak. Dexter is gewoon ietwat simpeler en hollywood structuur achtig. En Breaking Bad wat realistischer.

Level 27 92%

Nog 829 XP voor level 28

Wat me bij Dexter altijd opvalt is dat op het kantoor de lui buiten de hoofdcast echt complete opvulling zijn. Kijk, ik begrijp dat ze niet allemaal een uitgebreide uitwerking kunnen krijgen, dat zou het veel te druk maken. Maar je ziet die lui wel bijna elke keer in beeld en herkent ze ook. Wat mij betreft mogen die characters dan wel een beetje meer naar voren komen, want nu staan ze er enkel en alleen maar omdat dat kantoor anders zo leeg zou aandoen.

Ik klink nu wel erg negatief over Dexter en dat is eigenlijk niet zo bedoeld, want ik vind Dexter een erg goede serie, maar dan op een vermakelijke manier. Echte diepgang zoals BB kent Dexter niet.

Level 8 91%

Nog 85 XP voor level 9

en ten tweede heb ik hier pas 2 eps van gezien dus kan nog niet echt objectief oordelen.

Neen dan is het inderdaad volstrekt onzinnig om te gaan vergelijken.

Kijk eerst eens de drie seizoenen en oordeel dan..

Maar waarom in godsnaam altijd die vergelijkingen , je kunt de series echt totaal niet met elkaar vergelijken dat is echt volstrekt nutteloos.

"Hij verafgoodt zijn vader en zijn oom Hank", dit is me ook nog niet echt duidelijk.

Vind je het vreemd na twee afleveringen gezien te hebben, sjeesus kerel..echt.

Level 27 92%

Nog 829 XP voor level 28

Ach, vergelijken zullen we altijd. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje.

En er zijn best wat raakvlakken tussen Dexter en Breaking Bad:

- Het voor de omgeving verborgen houden van criminele activiteiten

- Morele waarden. Zijn bepaalde acties moreel te verantwoorden, ook al zijn ze door de regels van de samenleving vastgesteld als 'illegaal'

- Het gebruiken van een wetenschappelijke expertise bij de criminele activiteit

Level 8 91%

Nog 85 XP voor level 9

En er zijn best wat raakvlakken tussen Dexter en Breaking Bad.

Een seriemoordenaar die bij de politie zit en een scheikunde leraar die ernstig ziek is en meth gaat koken om zijn gezin goed achter te laten..

Nu je het zegt, het barst van de gelijkenissen..

Level 22 93%

Nog 490 XP voor level 23

Dude, waar komt die attitude vandaan dan?

Iedereen in het 'laatste series'-topic die over Breaking Bad praat vergelijkt die serie met Dexter dus ik als nieuweling begin die serie te kijken met Dexter in m'n achterhoofd. Lijkt me niet echt vreemd toch?

En ik geef toch zelf aan dat dat soort zaken in de OP me nog niet zijn opgevallen, dus waarom trap je m'n open deur in?

'Sjeesus kerel..echt.' ;}

Edit:

Ah ik zie het al aan andere reacties. We hebben hier te maken met iemand die overal maar een beetje tegenaan wil schoppen. Negeren dus ;)

Level 27 92%

Nog 829 XP voor level 28

En er zijn best wat raakvlakken tussen Dexter en Breaking Bad.

Een seriemoordenaar die bij de politie zit en een scheikunde leraar die ernstig ziek is en meth gaat koken om zijn gezin goed achter te laten..

Nu je het zegt, het barst van de gelijkenissen..

Dat zijn maar oppervlakkige elementen.

Heb er een paar voorbeelden neergezet nu.

Level 8 91%

Nog 85 XP voor level 9

Ah ik zie het al aan andere reacties. We hebben hier te maken met iemand die overal maar een beetje tegenaan wil schoppen. Negeren dus ;)

Vraag hier dan ook niet om Piet, je maakt het de mensen wel heel erg makkelijk om je af te zeiken..

Moet je niet doen man, heb een beetje eigenwaarde..

Maar dan Mumford and sons, tja dan houdt het op..

Dude, waar komt die attitude vandaan dan?

Serieus, attitude?

Ben je van suiker of zo, kerel kom op nou zeg..

Level 68 99%

Nog 51 XP voor level 69

Laat de troll maar lekker links liggen jongens.

Heb de eerste drie seizoenen net van demonoid geplukt. Begin van de week wel eens met kijken. Eens kijken of het wat is.

Dat is trouwens de Hal van Malcolm in the Middle of niet?

Level 27 92%

Nog 829 XP voor level 28

Yep dit is Hal.

Ik vond Hal altijd ook al zo'n vet personage in Malcolm in the Middle, hyperactieve gast daar en compleet anders dan Walter :P

Veel plezier trouwens ;)

Redactie & moderator
Level 58 96%

Nog 2016 XP voor level 59

Hal is het beste personage in Malcolm.

Des te meer reden voor mij om de serie te checken.

Level 68 99%

Nog 51 XP voor level 69

Net de eerste ep gekeken. Als de rest van de serie zo briljant is als dit ben ik zojuist begonnen aan één van de beste series in tijden. Super.

Level 27 92%

Nog 829 XP voor level 28

Ik moet zeggen dat Breaking Bad één van de meest kwalitatief consistente series is die ik ken, dus dat zit vast goed ;)

Dat, en het feit dat je na een paar eps steeds meer binding krijgt met de personages en het verhaal, moeten haast wel resulteren in dat je BB fantastisch zal vinden :)

Level 29 96%

Nog 468 XP voor level 30

Wat Zelda dude zegt. Het wordt mede door de binding die je met de karakters krijgt onwijs goed.

Level 72 97%

Nog 2616 XP voor level 73

Ik vond breaking bad niet zo heel boeiend eigenlijk.

Sowieso dat zwaar cliché storytelling gebeuren met een scene laten zien en dan heel lame: "12 hours earlier..." kan echt niet meer. En dat deden ze iets te vaak.

Level 27 92%

Nog 829 XP voor level 28

Mwa, als het goed wordt toegepast en het de ep er interessanter op maakt...

En dat is toch alleen aan het begin van de serie? Ik kan me niet herinneren dat dat door de gehele serie heel vaak wordt gebruikt.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.