Walter White is een leraar chemie. Zijn privéleven zorgt voor heel wat problemen. Naast familieperikelen zijn er ook nog gezondheidsproblemen voor Walter. De dokter heeft namelijk vastgesteld dat hij terminaal ziek is. Walter heeft longkanker en lijkt niet lang meer te leven. Om er voor te zorgen dat zijn gezin na zijn dood niet in een financiële put belandt, besluit Walter over te schakelen naar een leven als misdadiger. Met de hulp van Jesse, één van zijn studenten, maakt en verkoopt hij methamfetamines.
Bron - Wikipedia
Vanaf aflevering een wist ik dat dit een speciale serie zou worden. Na seizoen 3 gezien te hebben kan ik met recht zeggen dat dit in mijn top 3 zit wat series betreft. De serie gaat zo ver en diep. Voor mensen die karakter ontwikkelingen boven actie verkiezen is dit een ongelooflijke mooie *nou ja, mooi* reis. De seizoenen staan niet los van elkaar en de karakters zijn ERG goed geschreven en de acteurs perfect. Vaak echt met een brok in mijn keel en op de andere weer op het puntje van mijn stoel gezeten. 'Cause and effect' speelt een grote rol in de levens van de karakters en iedere keuze heeft gewicht. Op deze manier zijn alle gebeurtenissen met elkaar verbonden en zie je de karakters *en hun omgeving* langzaam veranderen door de keuzes die ze maken. Niets is zwart wit in de serie. Eerder een grote variatie aan grijs. Go see that shit is all i can say ^^
De cast.
Bryan Cranston - Walter H. White
Walter White is een high-school scheikunde leraar die besluit methamfetamines te brouwen na het leren dat hij kanker heeft om voor zijn gezin te zorgen als hij er niet meer is.

Anna Gunn - Skyler White
Skyler is Walter White's vrouw, moeder en het hoofd boekhouder bij Beneke Fabricators.r.

Aaron Paul - Jesse Pinkman
Jesse Pinkman is een voormalige student van Walt en zijn meth-making partner.

Dean Norris - Hank
Hank is Walter's zwager. Hij is ook een DEA agent die moeite heeft om zijn gevoelens te uiten.

Betsy Brandt - Marie
Marie is Skyler's zus en de echtgenote van de DEA agent Hank Schrader.

RJ Mitte - Walter White Jr.
Geboren met een hersenverlamming, Walter White Jr is Walt en Skyler's tienerzoon. Hij verafgoodt zijn vader en zijn oom Hank.

Bob Odenkirk - Saul Goodman
Saul Goodman is Walt en Jesse's louche advocaat.

Seizoen 4 staat gepland voor juli 2011 ![]()