Ace Attorney Investigations 2

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Nieuws | 8 september 2010 - Naast de recensie van Pokémon Black & White heeft Famitsu nog meer te melden. Gyakuten Saiban 2 oftewel Ace Attorney Investigations 2 is namelijk aangekondigd in het gametijdschrift. De game is het vervolg op het eerste deel, welke hier wegens piraterij nooit is verschenen. Veel is niet bekend rondom het tweede deel in de spin-off van de Ace Attorney-serie. Investigations 2 is wel speelbaar op de Tokyo Game Show.

Ace Attorney Investigations 2 is een spin-off van de Ace Attorney-serie, die furore maakte met advocaat Phoenix Wright in de hoofdrol. In deze game wisselen we van kant, want we kruipen in de huid van openbaar aanklager Miles Edgeworth. Hem kennen we al van de games met Phoenix Wright in de hoofdrol.

Miles Edgeworth is heading back to the crime scene for Ace Attorney Investigations 2.

In Japan, the game is going to be known as Gyakuten Kenji 2 -- a good thing, because the first one was known as Gyakuten Kenji.

Most of what we know about the sequel is what carries over from the original. Miles Edgeworth, Kay Faraday and Dick Gumshoe will all be appearing in the followup. Gameplay systems, including Logic Mode, all return as well.

The sequel kicks off at Gourd Lake. It seems that a major speech was about to take place on a stage set up on the lake, but something happened that left the stage and its surroundings in a disarray. Capcom did not share story details beyond this, but screenshots suggest that Miles and Dick will be investigating this particular scene as their first order of business.

Capcom promises new gameplay systems for Ace Attorney Investigations 2. But as with the story, it's being vague about these areas. One of the new systems has the keyword of "Chess."

The System section of the site explains how the game will work, which is very similar to it's predecessor.

Investigation - Investigate the crime scene together with your current partner. On the site, Edgeworth can be seen investigating the Gourd Lake enviroment together with Gumshoe.

Logic - Logic, which was introduced in the previous game, is where you combine pieces of evidence you've found and draw logical conclusions to create new pieces of evidence, or events.

Battle - Often, after finishing part of the investigation, you will get locked in battle with someone related to the crime, much like in the previous game. This is where you need to spot their contradictions to get additional evidence.

It also mentioned that a new system will be present in the game as well. In the official reveal of the game in this week's Famitsu, they said that a keyword for the new system is "chess". A screenshot on the official site also shows Edgeworth with a chess piece.

:jap: Japan: 3 februari 2011

:usa: VS: TBA

:eur: Europa: TBA

Level 19 94%

Nog 298 XP voor level 20

Level 55 98%

Nog 776 XP voor level 56

Deel 1 kon ik waarderen, maar ik mistte uiteindelijk wel de rechtszaken. Niet dat ik die verwacht in dit deel, maar toch... Ik hoop dat er nog een keer een Phoenix Wright deel komt, eentje die zich afspeelt in de tijd tussen Trials and Tribulations en Apollo Justice.

Level 71 97%

Nog 2711 XP voor level 72

Leuk enzo, maar ik wil ook weer een "echt" Phoenix Wright deel..

Level 23 98%

Nog 149 XP voor level 24

Deel 1 kon ik waarderen, maar ik mistte uiteindelijk wel de rechtszaken. Niet dat ik die verwacht in dit deel, maar toch... Ik hoop dat er nog een keer een Phoenix Wright deel komt, eentje die zich afspeelt in de tijd tussen Trials and Tribulations en Apollo Justice.

Apollo Justice vult juist het gat tussen T&T en Apollo Justice op, door uit te leggen hoe PW zijn licentie kwijtraakt en alles. En daaruit kunnen we helaas concluderen dat...

... dit niet gaat gebeuren.

Ik vond Miles wel leuk om te spelen, maar die 5e case werd zo uitgetrokken dat het niet leuk meer was. De eerste twee zaken was het spel nog leuk en vernieuwend, maar de verhaallijn is gewoon niet pakkend genoeg zoal bij de PW delen. Ook vind ik dat CapCom wel iets meer innovatief mag zijn dan "Schaken" op te nemen in het spel. Bijvoorbeeld dat je als gamer met een bepaald personage het onderzoek doet, om vervolgens met Miles de rechtszaal in te gaan. Of dat je een keer de rol van rechter op je neemt. Wie wil er nou niet "de man met de baard" zijn :-)

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Apollo Justice vult juist het gat tussen T&T en Apollo Justice op, door uit te leggen hoe PW zijn licentie kwijtraakt en alles. En daaruit kunnen we helaas concluderen dat...

Het kan natuurlijk wel als het verhaal zich afspeelt na Apollo Justice. In de credits zegt PW namelijk dat hij , of piano gaat leren of de bar exam opnieuw gaat doen.

Level 19 94%

Nog 298 XP voor level 20

Een trailer.

(And not a single fuck was given that day, pal!)

Level 23 98%

Nog 149 XP voor level 24

@Ketchup: Dan vult een dergelijke game dus niet het gat op, maar gaat het verder na Apollo :-) Maar dat zou wel heel gaaf zijn! Maar Miles Edgeworth 1 speelt zich ook af na T&T dus die games proberen, geforceerd, ook een soort tijdslijn door te trekken. Het mooiste zou het zijn als het allemaal uitmondt in een "grande finale", waar alle hoofdfiguren bij elkaar komen

En de trailer ziet er weinig vernieuwend uit. Het schaken lijkt mij te maken te hebben dat je langzaam de val van de koning (Shelly de Killer) moet veroorzaken. Dit doe je door zijn pionnen en andere stukken, stuk voor stuk te verslaan. Dat is mijn 2 cent over het nieuwe concept.

Level 55 98%

Nog 776 XP voor level 56

Sort of true, maar:

de rechtzaak met Phoenix en Klavier was volgens mij niet meteen na het einde van Trials and Tribulations, dus dan zouden ze toch een deel kunnen maken met zaken die zich daarvoor afspelen? Het is niet alsof de Ace Attorney Investigations delen veel "canonical" informatie bevat op dit moment, dus ze hoeven niet bang te zijn dat ze de verhaallijn verpesten.

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Sort of true, maar:

de rechtzaak met Phoenix en Klavier was volgens mij niet meteen na het einde van Trials and Tribulations, dus dan zouden ze toch een deel kunnen maken met zaken die zich daarvoor afspelen? Het is niet alsof de Ace Attorney Investigations delen veel "canonical" informatie bevat op dit moment, dus ze hoeven niet bang te zijn dat ze de verhaallijn verpesten.

Klopt, maar er zat maar een tijdsverschil in van 2 maanden tussen T&T en Phoenix zijn laatste case. Dan moet je wel erg gaan proppen.

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Miles Faces Off Against Tough New Judge in Ace Attorney Investigations 2

Capcom unveils new characters at game's Tokyo Game Show stage event.

▶Posted Sep 17, 2010 at 17:58, By Anoop Gantayat

■Capcom's Ace Attorney Investigations 2 booth at TGS.

Ace Attorney Investigations 2 saw its proper unveiling today during a stage event at the Tokyo Game Show. As part of the "Ace Attorney Investigations 2 Tokyo Game Show Special Court 2010" event, producer Motohide Eshiro and director Takeshi Yamazaki took the stage to introduce the game to the press.

The two shed a bit of light on the game's new "Logic Chess" mode which was introduced last week but without any actual details. Logic Chess is used for interrogating characters who just won't crack. You throw out a series of questions at your opponent, selecting each question from two options. The "chess" part appears to be there just for visual styling, as Miles is, of course, a big chess fan. Eshiro assured that the system would not be too difficult.

■Logic Chess. The chess pieces are just symbolic. You aren't actually playing chess.

Character designer Tatsuo Iwamoto appeared on stage to announce four newcomer characters:

•Mikiko Hayami: a reporter

•Taro Tanaka: a mysterious icecream seller

•Outeikun: President of the Republic of Zheng Fa

•Hakari Mikagami: A female judge

Outeikun is the orange-haired guy from the previously released screenshots.

Mikagami was the main announcement at the event. She's Miles' new rival for Investigations 2. She seems to be pretty tough, as she's considered the "god of law."

Explaining the character's creation, Iwamoto said that her design was based of an older girl he looked up to during his school years. "She's tough on the law, so she's really tough on people who break the law," he said.

Ace Attorney Investigations 2 was originally announced as date TBA, but at the stage event it was given a more specific Spring 2011 time frame.

The game will be playable on Saturday and Sunday on the public days of Tokyo Game Show, so those wanting a sampling should head out to Makuhari. Capcom will have another showing of today's stage event tomorrow, and will be live streaming it this time. Visit our TGS stage show schedule for timing and live stream information.

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Although it has yet to arrive in the US, fans of the Ace Attorney series can look forward to February 3, 2011 for a Japanese release of the sequel to Ace Attorney: Miles Edgeworth. Along with the announcement of the Japanese release date for Ace Attorney: Miles Edgeworth 2, Capcom also released some information about the collector’s edition.

Those following the Ace Attorney games will know that the sequel follows the original storyline. Familiar faces like Miles Edgeworth, Kay Faraday and Dick Gumshoe will be returning along with some new faces – though we don’t know who they are yet. What we do know is that the new game has similarities to its old one with “Logic Mode”, but there’s also a new system in place – one that involves a “Chess” like piece. Those that have pre-ordered the game will receive a complimentary “two special straps Ace Attorney” for free!

In addition to this, they apparently have a Collector’s edition available for customers. The Collector’s Edition will include a deluxe CD/DVD set with your game. The 11 track CD has an orchestral arrangement by Iwadare who was responsible for the musical production of the game. The DVD footage is the promotional footage that was released in the Tokyo Game Show 2010, “Special Court”. This set also comes with a comic drawn by Iwamoto, the designer. The price is 6090 yen ($75.40).

Some time in early December the official website will have a PC demo available for the public! Unfortunately, all of this will be in Japanese with no English translation. With all this news about the game and the collector’s editions popping all over the place, it makes me wish I was there myself. I hope that when it comes to the US, we also have the same options.

Level 19 94%

Nog 298 XP voor level 20

Blij er weer iets van te horen. Ben benieuwd wat we nog meer zullen krijgen.

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Level 30 95%

Nog 626 XP voor level 31

:@ Waarom nu weer :@

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Ik begin het echt beu te worden dat er steeds meer games niet naar Amerika/Europa komen, begint wel een beetje belachelijk te worden (zie deel één in de Benelux)... Lokaliseer die shit en dan zijn wij ook blij :(

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Zeg maar bedankt tegen de R4 eigenaren.....

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Denk idd dat R4 er een grote rol in speelt. Iemand zei me ook dat de 3DS daarom mogelijkerwijs weer regiogebonden is maar hoe dat R4 eigenaren zou moeten tegenhouden is me een raadsel.

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Inderdaad, hiermee gaan alleen maar meer mensen de R4 gebruiken.

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Zeg maar bedankt tegen de R4 eigenaren.....

Ik heb dankzij de idioten die besloten dat de eerste game niet in de Benelux uit te brengen juist een R4 kaart gebruikt om het spel te spelen (ik zelf heb geen R4 kaart, dus wees maar gerust)... Ik wil het dol graag kopen, maar ik wil niet het risico lopen dat ik misschien een Franse kopie binnenhaal en er dan geen fuck van ga begrijpen :O

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Echt zwaar kut. Ik heb alle DS delen in Europees doosje, dan heb ik straks deze dus in een Amerikaans doosje :@

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Nee, helaas niet Jalf. Het komt helemaal niet naar het westen toe :(

Level 71 97%

Nog 2711 XP voor level 72

Wait what, het spel blijft in Japan?

Noooo! :'(

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Nou jongens, pak jullie R4 kaartjes er maar bij en wacht op de fan made vertaling...

Oh the irony.

Level 70 99%

Nog 310 XP voor level 71

Komt gewoon op 3DS, ze laten ace attorney heus niet gaan.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.