[Vita] Nieuws en geruchten

Level 77 98%

Nog 1781 XP voor level 78

Heb je een nieuwsbericht of gerucht over de PS Phone? Dan kun je deze hier plaatsen. De onderwerpen Vita en PS Phone graag apart houden!

Sony has handed Vita development kits to a number of key studios for a “significant launch window line-up”, Develop has heard.

It was claimed earlier in the year that developers were shown the device, and Sony has since sent out dev kits to numerous development studios – both third-party and in-house.

Multiple industry sources – who have over the last two months spoken to Develop on the matter – give the impression that Sony is spreading its Vita tech widely across the industry for a big impact at launch.

Develop’s sources were understandably unwilling to speak on the record about the new handheld, mentioning the device in passing, and declining to provide details on prototypes.

http://www.develop-online.net/news/3596 ... e-industry

Heb je een nieuwsbericht of gerucht over de PS Phone? Dan kun je deze hier plaatsen. De onderwerpen Vita en PS Phone graag apart houden!

Level 16 93%

Nog 238 XP voor level 17

Ik ben benieuwd!

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

als ze nu pas devkits aan het uitdelen zien hoef je er niet op te rekenen voor eind volgend jaar (in japan) vrees ik ...

lopen ze weer kilometers achter de feiten (lees: Nintendo) aan

Level 4 67%

Nog 86 XP voor level 5

wordt wel tijd voor een opvolger ja. de psp gebruik ik al bijna niet meer.

en hopelijk voegen ze nu wel een 2e analoge stick toe. en graag HD graphics :D

Level 77 98%

Around the time of the Tokyo Game Show, Sony held a private meeting at its offices in Tokyo's Aoyama. The purpose was to show off the PSP2.

Several sources have confirmed to Kotaku that the PSP2 does have a previously rumored touch panel on the back of the hardware. The touch panel was described as looking like a big mouse trackpad.

The screen itself is not only sharper than the current PSP's, but about an inch larger. The larger screen means that the PSP2 will be larger as well. In the private meetings, Sony is touting the screen as "HD".

Currently, the PSP2's hardware is not finalized, and Sony is having problems balancing battery, power and heat. There are apparently overheating issues, but Sony is, of course, aiming to have those issues corrected by the time the hardware is publicly shown.

Sources tell Kotaku that the PSP2's release window is fall 2011.

http://kotaku.com/5672410/psp2-will-be- ... verheating

Level %

Nog XP voor level

Geen idee hoe en of het wel gaat werken. Maar het feit dat ze iets nieuws verzinnen is leuk om te horen!

Level 16 93%

Nog 235 XP voor level 17

Ze mogen er wel een Sony NEX5 scherm in doen. Dan kan je zelfs met vol zonlicht er op, nog alle details zien. :)

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Dat touchpad op de achterkant duidt dan volgens mij op de aanwezigheid van een 3D scherm a la 3DS. Anders had Sony volgens mij wel gekozen voor een standaard multi-touchscreen. Toch?

Groter scherm en HD is natuurlijk altijd lekker. Zo lang het maar niet ten koste gaat van de batterijduur, laadtijden en de verkoopprijs.

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Opzich niet verkeerd om een touch-screen/trackpad aan de achterkant te doen. Dan zit je in ieder geval niet de hele tijd met je vingers voor je eigen beeld te kloten, waardoor je de helft niet meer ziet. Of het echter lekker gaat werken valt nog te zien...

Hopelijk wordt 'ie een beetje snel aangekondigd, ik ben wel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien :)

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Herfst 2011? Dat wordt een E3 aankondiging lijkt me? Of in Sony's geval zal ie wel een paar dagen voor de E3 uitlekken...

Maar misschien proberen ze Nintendo wat wind uit de zeilen te halen door rond de 3DS launch een aankondiging te doen..

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

groter dan de PSP???

weet niet of ik daar op zit te wachten eigenlijk

Level 77 98%

GDC is in maart.

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

daarom lanceren ze 3DS in Februari gok ik, er zijn geen grote beurzen meer om aandacht (hype) te maken voor iedereen 3DS'en gaat kopen!!!!

als ik Sony was zou ik gewoon zelf een event organiseren puur om het ding te presenteren in januari ofzo ... PSP nieuwjaarsborrel ofzo :D

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Lol, Fall 2011 voor Japan heel misschien.

Europa 2012 pas gok ik.

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Als ik Sony was zou ik juist in het westen eerder launchen. In Japan verkoopt de huidige PSP nog prima. In tegenstelling tot Europa en de VS.

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

goed punt eigenlijk!

misschien een wereldwijde release?

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Lijkt mij fake.

Level %

Nog XP voor level

Hij is niet fake. Hij is echt. Alleen is het niet de PSP2 volgens mij.

Wel geniaal die multitouch pad in het midden. Door die puntjes voel je waar je bent.

Redactie
Level 23 98%

Nog 148 XP voor level 24

Is idd niet de PSP2. Ik denk zelf dat het de markt van de PSP, PSX-games en Minis nu beter invult. Wij gamers mogen eind 2011 gewoon aan de slag met de PSP2.

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Als dit niet fake is en het is ook geen PSP2, dan vraag me ik wel af hoe Sony dit ding in de markt gaat zetten. Het is overduidelijk een telefoon met de nadruk op gaming. Een soort N-Gage dus.

Maar als het geen PSP is, maar een Android/Win7mob phone, waarom zitten er dan wel PlayStation knoppen op het toestel? Die zouden namelijk behoorlijk overbodig zijn in bijv Android games. :S

Engadget is doorgaans redelijk betrouwbaar. Waren volgens mij ook de eerste met die uitgelekte iPhone 4G vorig jaar.

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

dus toch die phone ... interessant!

zolang ik die spelletjes ook op PSP2 kan spelen vind ik het best :D

dat multipad dingetje vind ik trouwens nog steeds een beter idee dan die analoge schuivert

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Snap Sony Ericsson echt niet, waarom die lelijke chrome knoppen op de voorkant. Daarnaast, waarom voluit Sony Ericsson schrijven, zet gewoon het beeldlogo op de voorkant...

Het design is bij veel telefonen gewoon veel te kitsch.

Level %

Nog XP voor level

Het is een fucking prototype jongens. Een gelekte.

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Ik vind m eigenlijk best wel vet! :)

Touch pad met twee puntjes lijkt me een goede vervanger voor de analoge sticks, op deze manier kan het ding makkelijk open en dicht sliden. Ik vermoed dat dit echt is, maar of er ook nog een PSP2 naast dit ding komt, dat betwijfel ik...

Maar why the hell die "S" in het midden? En waarom staat er geen PS-logo op terwijl het toch duidelijk de X, O, vierkant en driehoek-symbolen gebruikt?

Level 18 96%

Nog 161 XP voor level 19

Wel raar dat ie wordt gebrand als Sony Ericcson.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.