Gran Turismo 6

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Objectief gezien is GT4 veel beter dan GT3. Wat boodt 3 naast graphics nou? Een gestripte career en een stuk of 100 auto's, de game voelde ook traag als stront aan en ja ik had de NTSC (nog steeds, maar geen Ps2 meer). GT4 bood 500(?) auto's waaronder ocassions zoals in GT1, uitgebreide career, B-Spec, classic track remakes, hoger snelheidsgevoel...

GT4 wordt vooral afgerekend op het gebrek aan online play, wederom door Yamauchi's gezwets. Maar de Ps2 en Online gaming was nou eenmaal geen gelukkig huwelijk. GT4 is desondanks de meest complete racer ooit tot hopelijk nummer 5.

GT2 trok ik niet, volgens mij kon de Ps1 het gewoon allemaal niet meer aan. GT1 speelde veel lekkerder weg.

Level 34 96%

Nog 595 XP voor level 35

Dude, GT4 is meer de reïncarnatie van GT2. GT2 was fucking awesome met alles wat je toen kon 8]

Level 60 98%

Ja, met het verschil dat GT4 tenminste soepel draaide en speelbaar was. In 1080i ook de mooiste game van de vorige gen, verschilt niet eens zo heel veel met 5 Prologue.

Level 60 98%

Ja, met het verschil dat GT4 tenminste soepel draaide en speelbaar was. In 1080i ook de mooiste game van de vorige gen, verschilt niet eens zo heel veel met 5 Prologue.

Level 13 88%

Nog 293 XP voor level 14

Mij maakt het niet uit hoeveel auto's er in het spel zitten, 8 van de 10 wagens die ik leuk vind om in te rijden zaten en zitten er toch altijd in. GT1, die ik echt het meest heb gespeeld, had ik ook maar 30 wagens in me garage, waarvan ik maar 4 auto's echt gebruikte, de rest was gekocht en gepimped omdat ik er het geld voor had.

Gestripte careermode moet je me even uitleggen omdat ik GT4 nooit heb aangeraakt, dus zou het verschil niet weten. Wat ik wel weet is dat ik me kapot ergerde aan de fuckload aan kansloze bullshit cups in GT3. Bij GT1 vond ik alle cups nog cool, maar bij GT3 zaten van die cups voor van die kansloze kutautootjes dat ik er zat en dacht: w...t...f... die gaan we dus niet doen.

Gebrek van occasions stoor ik me ook nooit aan, ik kocht er altijd maar 1, de starterbak en bleef daarna net zolang door racen voor ik me eerste goede wagen kon halen.

Level 60 98%

GT3's career was een beetje als DIRT enzo, gewoon allemaal single races en het werd steeds moeilijker. Ik vond dat niet geweldig.

In GT4 was het zoals in GT1, maar dan ook met een DTM Cup enzo. Ik vond het altijd epic als je na uren racen en geld verdienen eenmaal capabel genoeg voor de GT world cup was.

In GT1 was de GTO Twin Turbo occasion de beste bak. Volgens mij was die naar 1000pk ofzo te tillen.

Level 34 97%

Nog 375 XP voor level 35

Objectief gezien is GT4 veel beter dan GT3.

En toch is de tijd die ik in GT4 heb gestoken niet te vergelijken met de honderden uren in GT3. GT4 verdient de prijs van wereld's meest complete auto encyclopedie.

Maar voor mij is next-gen impact >>> aantal wagens en features (B-spec was rommel).

Level 20 90%

Nog 588 XP voor level 21

GT4 mag dan meer hebben geboden, het was gewoon GT3, maar dan meer. Had je 100 uur in GT3 zitten (zoals ik), dan deed GT4 je wsl niet zoveel meer. Tis gewoon allemaal hetzelfde, maar dan meer. Daarbij liep de game niet in 1080i, is een common mistake.

Moet hierin Bebop gelijk geven. De impact van de eerste GT in een generatie is t grootst dankzij de (subtiele) vernieuwingen en prachtige presentatie. Daarbij vond ik GT2 en GT4 ook juist minder spelen dan 1 en 3.

De GT games lijden ook aan career-moeheid wat mij betreft. In tig jaar GT zit er eigenlijk geen evolutie in de manier waarop de career mode is gestructureerd. Hopelijk (en waarschijnlijk) doet GT5 dit wel.

Level 60 98%

Dat is precies wat GT3 zo geliefd maakt. GT3 was vrij vroeg in het Ps2 stadium uitgebracht en was visueel gezien misschien wel de mooiste game ooit. Maar daar doorheen prikkend vond ik er een ietwat karig aanbod onder zitten.

Het verschil nu met GT5 is dat GT5 als eerste next-gen GT meteen meer gaat bieden dan alle andere GT's die ooit zijn uitgebracht, zelfs bij elkaar. Polyphony had wel eerder kunnen komen met een soort gestroomlijnde GT3 achtige game, maar hebben dat waarschijnlijk niet gedaan om niet minder te willen bieden dan andere racers.

Als GT5 eenmaal uit is denk ik dat je het wachten wel vergeet. De game ziet er ontzettend vet uit. Prologue is nu zo'n kleine 3 jaar oud, als GT5 een jaar of 2 geleden al uit was gebracht was het waarschijnlijk een soort Prologue met volwaardige features geweest. En dat zou best wel unimpressive zijn geweest want die game was hartstikke sfeerloos. GT5 full komt op mij over als een volledig andere game, terwijl GT4 Prologue hetzelfde was als de full game.

Level 20 90%

Nog 588 XP voor level 21

Dat is precies wat GT3 zo geliefd maakt. GT3 was vrij vroeg in het Ps2 stadium uitgebracht en was visueel gezien misschien wel de mooiste game ooit. Maar daar doorheen prikkend vond ik er een ietwat karig aanbod onder zitten.

Het verschil nu met GT5 is dat GT5 als eerste next-gen GT meteen meer gaat bieden dan alle andere GT's die ooit zijn uitgebracht, zelfs bij elkaar. Polyphony had wel eerder kunnen komen met een soort gestroomlijnde GT3 achtige game, maar hebben dat waarschijnlijk niet gedaan om niet minder te willen bieden dan andere racers.

Als GT5 eenmaal uit is denk ik dat je het wachten wel vergeet. De game ziet er ontzettend vet uit. Prologue is nu zo'n kleine 3 jaar oud, als GT5 een jaar of 2 geleden al uit was gebracht was het waarschijnlijk een soort Prologue met volwaardige features geweest. En dat zou best wel unimpressive zijn geweest want die game was hartstikke sfeerloos. GT5 full komt op mij over als een volledig andere game, terwijl GT4 Prologue hetzelfde was als de full game.

Natuurlijk, is ook logisch aangezien de game zo laat in de cyclus van de PS3 verschijnt. Een "GT3-achtige" GT5 had in 2007 of 2008 al kunnen verschijnen. Had ik ook niet gek gevonden, maar dan had je wsl wel gezeten met de standaard fouten uit de oude GT games: de antieke physics, het bandengepiep, het steriele, 0 schade (niet dat dat me veel boeit), etc. Gaat mij erom (en dat geef je ook mooi aan) dat GT5 echt eens iets nieuws doet. Kijkend naar de menu's en met de GTR demo in gedachten denk ik dat er nu echt wat nieuws komt in GT kwa gameplay en structuur.

Level 43 98%

Nog 323 XP voor level 44

Objectief gezien is GT4 veel beter dan GT3. Wat boodt 3 naast graphics nou? Een gestripte career en een stuk of 100 auto's, de game voelde ook traag als stront aan en ja ik had de NTSC (nog steeds, maar geen Ps2 meer). GT4 bood 500(?) auto's waaronder ocassions zoals in GT1, uitgebreide career, B-Spec, classic track remakes, hoger snelheidsgevoel...

GT4 wordt vooral afgerekend op het gebrek aan online play, wederom door Yamauchi's gezwets. Maar de Ps2 en Online gaming was nou eenmaal geen gelukkig huwelijk. GT4 is desondanks de meest complete racer ooit tot hopelijk nummer 5.

GT2 trok ik niet, volgens mij kon de Ps1 het gewoon allemaal niet meer aan. GT1 speelde veel lekkerder weg.

GT4 had een zeer slechte splitscreen mode. Zichtbaar in graphics, en auto's hadden een andere handeling als in de singleplayer, wat zeer raar was.

Zo slipte ze in de splitscreen veel meer.

Bij GT3 was splitscreen op bijna alle vlakken gelijk aan de singleplayer.

Voor de rest idd, GT4 was qua singleplayer op alle vlakken beter

Level 60 98%

Mja, Splitscreen klopt wel. Die was rampzalig in GT4. Bijna Ps1 textures. Maar om eerlijk te zijn gingen we nooit splitten maar gewoon link up! Eigen console mee etc...

Dit is ook wel een leuk filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=t4FCcwAq-Ig

En run je GT4 op PC:

http://www.youtube.com/watch?v=YpYzkDUf ... re=related

Dan is het nog best wel current gen :)

Level 20 90%

Nog 588 XP voor level 21

http://www.youtube.com/watch?v=YpYzkDUf ... re=related

Dan is het nog best wel current gen :)

Heerlijke baan ook, hopelijk ook in GT5. Denk t niet tho.

Level 13 88%

Nog 293 XP voor level 14

GTO twin turbo was idd een top wagen in GT1. Kreeg hem naar 400 km/u, maar toch vond ik de GTO LM edition veel soepeler. Waar me Twin Turbo wilde blokkeren, was de GTO LM een wagentje dat naar alles luisterde. Ik deed me endurance races met die wagen, die maar een top van 335 km/u.

Ik maakte in GT1 gewoon een sprong van zwaar amateur tot semi-pro wagen en daarna ging ik pas uitbreiden naar bijv full decked out frontwheel drive wagen en zo voor dat ene cupje. Dus die careergroei heb ik toen ook al doelbewust geskipped. Bij gt3 werd dit nog meer. Ik ging meteen voor de F1 wagen via die oval race en kreeg hem op de eerste poging.

Ik weet nog dat ik blij was dat er licenses meegingen van gt1 naar gt2 om er vervolgens achter te komen dat het niet eens zo ver ging voor mensen die gt1 compleet hadden geklaard. Met als gevolg dat ik 2 uur na gt2 te hebben gekocht al op me nutteloze laatste license bezig was. Ik heb geen zin onder niveau racen. Dus schiet ik langs de rukauto's die niet eens 200km/u halen

Level 60 98%

Ik vond het wel tof om in GT1 die lightweight cup met een zwaar tuned Starlet te racen.

Het is altijd wel lekker om eerst in een zwakkere auto te beginnen, en dan stapsgewijs in steeds gruwelijkere auto's te racen.

Het probleem in dit soort racers is dat je of te zwak bent, of veel te sterk. Er is nooit echt een spannende race. Behalve dan die cups waarin je alleen met fabrieksauto's mag meedoen. De Normal Car vond ik het moeilijkste championship in GT1, die won ik altijd met de Dodge Viper.

Level 20 90%

Nog 588 XP voor level 21

Het probleem in dit soort racers is dat je of te zwak bent, of veel te sterk. Er is nooit echt een spannende race. Behalve dan die cups waarin je alleen met fabrieksauto's mag meedoen. De Normal Car vond ik het moeilijkste championship in GT1, die won ik altijd met de Dodge Viper.

Hier heeft men bij Turn10 iets aan proberen te doen met die performance index. Dit was wel een belangrijke toevoeging aan zulke racers. T voegde wat uitdaging toe aan de game. GT mag dit best implementeren.

Level 60 98%

Mja, ik had Forza 2 en daarmee werd ik als overpowered auto pardoes op de pole geplaatst. Beloning voor het hebben van de sterkste auto denk ik.

In Forza 3 weet ik het niet (weinig gespeeld), maar in 2 was dit systeem zeker weten broken. Je kon het ook makkelijk omzeilen. In Forza 2 zag ik mijn tegenstanders na de eerste bocht ook niet meer. Enige verschil dat ik met GT waarnam is dat Forza's opzet veel slechter was. Je kreeg links en rechts gratis auto's en soms had je 10 laps op Silverstone om in de volgende cup nog eens 15 laps over die baan te racen.

CPU moet gewoon meegaan met jouw tuning. Dan is hij steeds even sterk. Dan is het een kwestie van een degelijke AI inbouwen (zoals in PGR ofzo).

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Hier heeft men bij Turn10 iets aan proberen te doen met die performance index. Dit was wel een belangrijke toevoeging aan zulke racers. T voegde wat uitdaging toe aan de game. GT mag dit best implementeren.

Die PI haalde geen moer uit :lol: Alsnog racede je iedereen totaal van de kaart als je dat wou. Het enige wat PI deed was zeggen hoe jou car zich verhield ten opzichte van de andere cars, that's it.

Level 60 98%

Als je limiet 700 was dan tunede je zo dat je 699 ofzo had en was je alsnog de sterkste. Het is niet anders dan GT die tot zoveel HP of gewicht toeliet. Vaak hoefde je geloof ik alleen maar de turbo uit te zetten om aan de criteria te voldoen. De rest kon je maximum laten. Ik had in Forza 2 altijd de F355 Challenge. Daar won ik online ook wel eens mee.

In Forza kon je geloof ik hele engine changes doorvoeren. In GT5 is het confirmed dat dit niet kan. Ik houd daar ook niet van.

Level 20 90%

Nog 588 XP voor level 21

Mja, ik had Forza 2 en daarmee werd ik als overpowered auto pardoes op de pole geplaatst. Beloning voor het hebben van de sterkste auto denk ik.

In Forza 3 weet ik het niet (weinig gespeeld), maar in 2 was dit systeem zeker weten broken. Je kon het ook makkelijk omzeilen. In Forza 2 zag ik mijn tegenstanders na de eerste bocht ook niet meer. Enige verschil dat ik met GT waarnam is dat Forza's opzet veel slechter was. Je kreeg links en rechts gratis auto's en soms had je 10 laps op Silverstone om in de volgende cup nog eens 15 laps over die baan te racen.

CPU moet gewoon meegaan met jouw tuning. Dan is hij steeds even sterk. Dan is het een kwestie van een degelijke AI inbouwen (zoals in PGR ofzo).

Klopt, in Forza 2 was het niet goed (@7th, daar zit jou ding wsl, alleen deel 2 gedaan?) omdat t eigenlijk niks deed. In deel 3 heb je af en toe PI caps waardoor je gewoon niet met absurde wagens de baan op kunt gaan waardoor t compleet off is. Toch is t ook in Forza 3 nog niet genoeg toegepast. Daarom zeg ik ook dat Turn10 het probeerdeEchter is dit wel een oplossing voor t probleem waar GT-achtige games mee kampen. Polyphony heb ik nog geen oplossing zien aandragen.

De careermode van F3 zit met z'n seasonplay uberhaupt wel leuk in elkaar. Altijd gericht op afwisseling, die in dergelijke games soms ook ver te zoeken is.

Level 60 98%

GTPlanet:

555,000 Copies of GT5 for France, New Launch Party Date

Gran Turismo 5 November 6th, 2010 by Jordan

I don’t have any specific updates about the GT5 disc revealed yesterday, but that hasn’t stopped quite a few interesting tidbits from bubbling up around the world. First up, word from “distribution sources” indicate more than half a million copies of Gran Turismo 5 are headed to France. More specifically, there will be 450,000 standard copies, 100,000 Collector’s Editions, and 5,000 Signature Editions available in the country. (Amazon.fr is still taking SE reservations, so hop on that if you’re interested.)

Also, GT5’s big Madrid launch party has a new date of November 24th/25th. As you may recall, the launch party was first scheduled for October 26th/27th. Considering the party was to be held exactly one week before the game’s intended worldwide launch, a release during the week of November 29th – December 3rd is beginning to look extremely likely. This release window aligns perfectly with what I’ve been told before and Sony’s own retail outlet, SonyStyle, who lists a launch date “on or around” November 30th for the game. Regardless, it’s becoming clear we don’t have much longer to wait.

Thanks to all who sent these stories in!

Als dit waar is speelt er iets anders en is dit gewoon een ordinaire hypemachine. Als Frankrijk al daadwerkelijk 550k copies krijgt dan weten retailers al donders goed wanneer ze de game in de rekken mogen leggen.

Dat launchfeestje wordt ook al links en rechts door insiders confirmed.

Level 13 88%

Nog 293 XP voor level 14

Ik vond het wel tof om in GT1 die lightweight cup met een zwaar tuned Starlet te racen.

Het is altijd wel lekker om eerst in een zwakkere auto te beginnen, en dan stapsgewijs in steeds gruwelijkere auto's te racen.

Ja, die cup met auto's die niet getuned waren vond ik ook altijd tof om te doen, was veel knaken en reed ook altijd in een Dodge Viper. Me garage had in GT1 ook echt 4 Vipers of zo, me eerste die ik kocht na me starterbak en helemaal getuned had, de normale en dan nog een "street" tuned wagen (alles tuned behalve die race body) en nog die cabrio versie geloof ik.

Ik stoorde me nooit aan dat ik te snel was voor de AI, ik zat toch meer te letten op me rondetijden dan me achteruitkijkspiegel. Endurance races in deel 1 was nog wel leuk, want die nr2 deed iig in het begin van de race nog leuk mee. Vraag me eigenlijk af of ik die nr2 in die tijd ooit op een ronde heb gezet, nr3 staat me nog wel bij, maar de nr2?

Level 60 98%

Volgens mij kon je ze allemaal lappen. In route 11 lukte het me wel, de AI was vrij slecht op die baan.

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

bjorntju wrote on 8 mei 2013 22:02:

GT6? Aan het einde van het filmpje te zien hinten ze er aardig goed naar iig :P

Even in dit topic gezet, aangezien het waarschijnlijk toch over GT6 gaat.

Edit: waarom is dit nu een link? IG4 :S

Level 29 99%

Nog 109 XP voor level 30

Ja ik heb het zelfde probleem in mijn post in het PS4 nieuws topic, vond de vorige text editor ook 10x fijner.

Ben benieuwd iig! Hopelijk laten ze die standaard cars weg. En een goede campaign zonder grinden :P

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.