Gran Turismo 6

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50


Posts: 21,680

Volgens mij romantiseer je een beetje hoe GT4 eruit zag. De PS2 had echt slechte AA en op een CRT TV viel dit misschien minder op. Die auto's die uit GT4 zijn overgeheveld vallen in GT5 misschien meer op.

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24


Posts: 3,636

Ja, ik geloof best dat het een resolutie dingetje is. Ik speel GT4 nog steeds maar stoor me nergens aan. In GT5 valt die bullshit op 1080p echter behoorlijk op. Toegegeven, met bepaalde weersomstandigheden en lichtinvallen valt het tijdens de races niet te erg op. Met wat Dural zegt zou ik blij zijn.

Hier nog zo'n schoonheidje:

Post was bewerkt op 16 mei 2013, 14:22 door compucas

Level 34 94%

Nog 1062 XP voor level 35


Posts: 11,133

Ook met het verschil dat je nu mooiere games gewend bent...

Typisch een gevalletje van *Vroeger was alles beter*

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61


Posts: 29,911

GT4 was teminste consistent, het zag er allemaal gelijk uit. En voor zijn tijd had GT4 goede graphics. Er waren geen Ps2 racers die er beter uit zagen. Dat is tegenwoordig wel anders.

GT4 en zeker GT3 was een betere game dan GT5.

Level 20 91%

Nog 528 XP voor level 21


Posts: 2,781

ze hebben een nieuwe engine volgens pu.nl de GT6 preview

Level 27 97%

Nog 239 XP voor level 28


Posts: 5,336

Hmm, ik snap dat GT vooral om de auto's en het rijden zelf gaat, maar in die screens van GT6 steekt de omgeving weer zo af bij die auto's. Weer plat gras, weer gebouwen waar elk raampje hetzelfde is.

Ik moet toegeven dat ik helemaal geen echte racefan ben ofzo. Maar toch, de algehele ervaring zou toch zoveel vetter zijn als die omgevingen nou eens wat leven krijgen. We hebben straks nieuwe hardware, dan is dat toch allemaal makkelijk mogelijk? Van mij mogen ze zelfs wat polys besparen op de auto's, omdat ik die in GT5 toch al mooi genoeg vond.

Los daarvan: WTF@ wéér die oude standards erin :S:S

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22


Posts: 2,782

Ik vind het tijd worden om de oude standards eruit te gooiten, niemand rijdt in meer dan 1200 auto's. Alleen de premiums uit GT5 met de nieuwe uit GT6 is ruim voldoende. Ik kan niet zien waarom men in meer dan 400 auto's wil rijden, waarvan velen van hetzelfde type zijn. (60x skyline enz.)

Level 34 94%

Nog 1062 XP voor level 35


Posts: 11,133

rwbk wrote on 16 mei 2013 16:33:

ze hebben een nieuwe engine volgens pu.nl de GT6 preview

Tsjah net zoals Battlefield 4

Maar het is geen enorme verbetering ofzo (Voor wat ik heb gezien)

Call of duty is volgens het hoesje ook elk jaar een nieuwe game.. 

Zeggen ze

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22


Posts: 2,782

Als je mij niet zou zeggen dat dit GT6 was had ik gedacht dat het GT5 zou zijn. Qua gameplay natuurlijk, want het menu is wel anders met snellere laadtijden.

Level 20 91%

Nog 528 XP voor level 21


Posts: 2,781

Is ook opgenomen vanaf een statief want je ziet die man het opnemen een keer :P

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61


Posts: 29,911

Ik vraag me eigenlijk af wat je aan al die premium details hebt als de game zulke lelijke camera views heeft. 

Maak dan een betere chase cam, en doe er een helmet cam van Shift 2 in.

Wel iets positiefs; Mount Panorama Bathurst is confirmed. Daarmee heeft GT6 de holy trinity van race tracks binnen, namelijk Nurburgring Nordschleife, Spa Francorchamps en Mount Panorama Bathurst.

Post was bewerkt op 16 mei 2013, 23:52 door Dural

Level 34 94%

Nog 1062 XP voor level 35


Posts: 11,133

Dural wrote on 16 mei 2013 23:37:

Ik vraag me eigenlijk af wat je aan al die premium details hebt als de game zulke lelijke camera views heeft. 

Fotomode

Level 29 99%

Nog 109 XP voor level 30


Posts: 6,328

Nieuwe trailer: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-watch-gt6-at-60fps Zie video in artikel voor 60 FPS.

Tsja, ik zie persoonlijk niet echt een verschil met dit en GT5. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Maar als ze de UI eens een stuk gaan verbeteren (al bevestigd) en hopelijk ook de A-spec eens totaal op de schop gooien , en er geen grind van maken zoals in GT5, dan zijn ze voor mij al een heel eind.

Post was bewerkt op 18 mei 2013, 18:01 door bjorntju

Level 36 95%

Nog 1023 XP voor level 37


Posts: 8,971

Hoewel het verschil inderdaad niet echt groot is ofzo lijkt het me toch wel weer een vette game te worden.

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61


Posts: 29,911

Die trailer zegt me niets want het is geen gameplay. GT6 wordt grafisch gewoon hetzelfde als GT5, aangezien die game de Ps3 wel aardig pushte met zijn hoge resolutie en framerate. De lighting lijkt wat downgraded te zijn, maar in ruil daarvoor is er onder meer tesselation. Hopelijk is er ook een stabiele framerate ditmaal. Maar ik weet niet of ik hem koop, als de Ps4 (en Driveclub) er dan al is lijkt het me moeilijk om GT6 te gaan spelen als je Driveclub kunt halen.

Level 29 99%

Nog 109 XP voor level 30


Posts: 6,328

Qua gameplay hebben we wel dit: https://www.youtube.com/watch?v=2WZxx4XTzFI

Lijkt eigenlijk gewoon hetzelfde als GT5. Of ik hem ga kopen weet ik nog niet. Ik vind het erg jammer dat er maar een paar nieuwe tracks inzitten. Ik heb liever 100 tracks, en 200 auto's, dan dat ik 35 tracks en 1200 auto's heb. Hopelijk wordt Drive Club iets, (maar die is dan wel weer voor de PS4)

Level 38 97%

Nog 653 XP voor level 39


Posts: 11,066

Grafisch lijkt dit deel het vorige deel niet te ontlopen, ook heb ik mijn twijfels of ze de gameplay echt hebben veranderd. Het geluid van de wagens lijkt in ieder geval weer om van te huilen te zijn  :'( Het ziet er vooralsnog dat ik dit geld gewoon op zak ga houden en in mijn ps4 pot stop.

Level 29 99%

Nog 109 XP voor level 30


Posts: 6,328

Tsja, denk dat ik deze maar oversla...

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22


Posts: 2,782

Het weggedrag lijkt wat beter te zijn, maar dit is eigenlijk GT5 met een kleine update. Komt er hier ook niet in.

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61


Posts: 29,911

Die AI is ook nog steeds retarded.

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31


Posts: 9,073

Lelijke shadows,  lijkt minder snel te gaan en cockpit view heeft geen ramen meer?! Ohja, het geluid is nog steeds om te janken. Dikke skip.

Level 27 97%

Nog 239 XP voor level 28


Posts: 5,336

Ook gewoon 0,0 snelheidsgevoel heh. Zet eens even snel een andere developer op deze game ofzo.

Dat geluid ja... Ik kan er maar niet bij. Zet daar een goed soundteam op en je 'simulatie-game' krijgt zo'n ontzettende meerwaarde met realistische autogeluiden.

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61


Posts: 29,911

Ik speel nu Dirt 3 Complete en het is moeilijk om dan terug naar GT te gaan. Ik vind de gameplay, schademodel en snelheidsgevoel van Dirt eigenlijk perfect. Het is echt thrilling. Bestond de game maar voor 100% uit point to point Rally.

Ook Shift 2 vind ik veel beter dan GT. De controls zijn niet helemaal perfect, maar de AI en de crashes zijn spijkerhard en de tracks zijn erg goed.

GT heeft een gigantisch auto aanbod, en dat houdt het steeds op de been.

Level 29 99%

Nog 109 XP voor level 30


Posts: 6,328

Dat is idd zo'n beetje het enige voordeel van GT, hoewel meer dan de helft van die ugly non premium auto's zijn. Ik persoonlijk vind de gameplay en het aanbod van tracks een stuk belangrijker. Forza Horizon vind ik een van mijn favoriete racers die ik gespeeld heb, gewoon omdat het in een grote open wereld in en het rijden zelf ook leuk is. Terwijl daar maar iets van 150 auto's inzitten.

De gameplay van GT vind ik ook maar saai. Er zit inderdaad een heel slecht snelheidsgevoel in, en ook vind ik het rijden gewoon saai. Het is zo statisch allemaal. Er zit niet echt actie in om het zo maar te zeggen. Dirt 3 heeft dat gevoel inderdaad echt een heel stuk meer, en is ook een heel stuk leuker om te spelen.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50


Posts: 21,680

Open world is de ziekte van de race games aan het worden. EA is er ook helemaal weg van in hun NFS games. Ik wil gewoon op circuits rijden en ja point to point is ook goed, dit hoort bij Rally.

Zelda dude wrote on 28 mei 2013 07:22:

Ook gewoon 0,0 snelheidsgevoel heh. Zet eens even snel een andere developer op deze game ofzo.

Dat geluid ja... Ik kan er maar niet bij. Zet daar een goed soundteam op en je 'simulatie-game' krijgt zo'n ontzettende meerwaarde met realistische autogeluiden.

Ik zou een racer gaan spelen die nóg meer arcade is, voor dat "snelheidsgevoel". ;) GRID 2 ofzo.

Post was bewerkt op 28 mei 2013, 12:30 door CerandoX


Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.