Final Fantasy IV Compilation

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Titel: Final Fantasy IV compilation (FFIV remake + The After Years)

Genre: RPG

Developer: Square-Enix

Publisher: Square-Enix

Release:

:jap: lente 2011

:usa: nnb

:eur: nnb

~ IG links of interest ~

Final Fantasy club

De RPG Mania club

Square Enix combines FFIV with FFIV The After on one UMD.

PlayStation Portable is getting a version of Final Fantasy IV. But there's a bit more to the new version than just a port of the 1991 Super Famicom/SNES classic.

The latest issue of V Jump has a first look at Final Fantasy IV Complete Collection. This PSP title combines Final Fantasy IV with Final Fantasy IV The After Years. The latter is an episodic sequel to FFIV that was released on Wii Ware last year after originally appearing on cell phones.

For the PSP, Square Enix is redoing the visuals and adding a new scenario that connects FFIV and The After Years. There could be some other new elements as well, but we'll have to wait for a followup report.

Final Fantasy IV Complete Collection is due for PSP release in Spring 2011.

Bron

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

mweh

had liever iets als de DS versie gehad

http://www.youtube.com/watch?v=bKmuaU2WoKg

ik ga het niet kopen

Level 55 98%

Nog 776 XP voor level 56

Ik koop hem waarschijnlijk wel in de budgetbak, ik heb dit spel nu al té vaak gespeeld door al die remakes. Wel leuk dat The After Years (lolwut) er nu ook bij zitten, waar ik op zich wel in geïnteresseerd ben.

Level 24 98%

Nog 137 XP voor level 25

Een zeer goede Final Fantasy, maar wel ietwat teveel remakes!!

After Years moet ik nog eens uitspelen

Level 21 91%

Nog 580 XP voor level 22

Als het FF VI was had ik er meer interesse in.

Level 75 98%

Gasten, FF IV is echt wel de moeite waard hoor! Dat het ook nog eens in een package komt met extra content is alleen maar cooler! Want! Plus, ik wil nou wel eens zien hoe het verder gaat met verschillende personages!

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

square-enix is van het pad af... van mij mogen ze failliet met hun crap ports, verneukingen van Final fantasy an sich etc.

:kots

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Ik heb FFIV nog op FF Chronicles. Dat was de eerste port. Sindsdien is het de hoer van Square. Een remake als dit vind ik dus echt verspilling.

Wat SE betreft houd ik het bij Tactics Ogre en Third Birthday en die 2 lijken te gaan deliveren.

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

Aan de ene kant vind ik een sprite based port een stuk aantrekkelijker dan dat chibi gedoe van de DS remake (welke overigens wel top was, alleen de stijl keuze vond ik beroerd t.o.v. de toon van het verhaal. De opening FMV nailde het overigens wel). Aan de andere kant vind ik een port + extra's echt geen stijl voor een titel als deze. Bij FFI en II had het wel zijn charme's, aangezien die titels zowieso op zo'n beetje elk vlak oud aanvoelen. FFIV heeft echter genoeg punten waar recente JRPG's een flink voorbeeld aan mogen nemen. Gebruik die goede punten dan een maak een dikke remake met het volwassene uiterlijk van bijvoorbeeld een FFVIII en Dissidia battle graphics. En mochten ze zoiets overwegen, doe dan eerst FFVI...

Level 24 98%

Nog 137 XP voor level 25

IGN: 9/10

Heb ik voor niets After Years gekocht, gelukkig heb ik nog niet al die extra scenario's gekocht op de wii. Dit is het complete pakket van Final Fantasy IV. IV is stiekem wel een van mijn favoriete FF's, voor die tijd zal het zeker een zeer geniale game zijn geweest, maar ik vond hem ook nog zeer interessant op de gba, dat was de eerste keer dat ik de game speelde.

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

He, bah, nu wil ik dit weer kopen, ik trap er altijd in :D

En ja, ook nu is deze titel gewoon nog een knaller van een RPG. Ook neig ik meer richting dit dan de DS remake, welke ik grafisch gewoon wat kaaltjes vond (dan hou ik dus meer van wat mooie pixel art). Toch zie ik stiekem meer in een echt waardige (HD) remake.

Level 3 64%

Nog 55 XP voor level 4

Zou ik hem kopen? Heb nog nooit enig FF gespeeld

Level 75 98%

FF IV is wel nog steeds erg leuk, imo. En met deze versie heb je denk ik wel de ultieme versie in huis.

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

Ja, dit is zonder twijfel de meest complete versie van een van de betere grote 2d RPG's. Als je nieuw bent in het genre, maar top down 2d graphics en turn based niet per definitie afschrijft, is het zeker de gok waard.

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Gekocht!!

Kon ik niet laten liggen voor een tientje!

Level 4 97%

Nog 6 XP voor level 5

Na deel zes is dit de beste 2D Final Fantasy imo.

Level 75 98%

Ben ik het wel mee eens, maar deel V krijgt ook echt niet genoeg kudos hoor. Die game deed ook toffe dingen. Maar Final Fantasy IV heeft de awesome Rydia.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.