Top 2000 2010

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Relativeer 'goede' nummers. Komt wederom op smaak neer.

En waarom zijn het hits? Omdat een meerderheid van het publiek het goede nummers vond.

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Slechte nummers bestaan niet, slechte smaken wel, maar zelfs dát is relatief.

Level 19 90%

Nog 510 XP voor level 20

'slechte nummers bestaan niet', pff, dat geloof je toch zelf niet?

Level 36 97%

Nog 586 XP voor level 37

Als er geen slechte nummers bestaan dan bestaan er ook geen goede nummers. En als er geen goede nummers zijn dan kun je ook geen top 2000 hebben.

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

http://www.youtube.com/watch?v=QDOMjkRVPr0

Slecht én toepasselijk gezien jouw nickname :lol:

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Ik vind wel dat een liedje ouder dan een jaar moet zijn mag het in de lijst der lijsten komen zoals deze lijst soms wel genoemd wordt. Zo'n Hey Soul Sister heeft een aanstekelijk deuntje maar die zien we volgend jaar niet meer terug. Een paar jaar geleden hadden we 9 million bicycles heel hoog. Die zien we nu ook niet meer.

Natuurlijk ben ik het niet helemaal met de lijst eens. Alhoewel Hotel California een klassieker is, vind ik het een ongelooflijk slecht nummer. Dat Viva la Vida het hoogste nummer van Coldplay is verbaast me niet, want het werd toendertijd helemaal grijs gedraaid op de radio. Maar waarom mensen dat nou zo'n mooi nummer vinden?

Toch luister ik elke keer weer naar de top 2000. De top 2000 is namelijk muzikale opvoeding. Al die tegenwoordige pop en (indie)rock bandjes die nu populair zijn, zouden niets maar dan ook helemaal niets geweest zijn zonder the Beatles en the Rolling Stones.

Level 60 98%

Werd Viva la Vida ook niet als bepaalde openingtune voor programma's gebruikt? Kan alleen niet plaatsen welke.

Die Katie Melua, tja, ik vond dat echt volledig om van te braken. Vreselijk. Dat nummer stond vlak na het uitkwam zelfs in de top 10 geloof ik. Daarna was het helemaal weg. Maar ook hier geldt; het was een hit. Maar kennelijk niet zo tijdloos als andere nummers die stabiel in de top blijven.

Hey, Soul Sister zou ik hetzelfde hokje plaatsen als I'm Yours. Het is aanstekelijk en doet zijn ding gewoon. Maar die zijn zo weer weg.

Level 8 90%

Nog 93 XP voor level 9

Ja dat van die Laura Jansen vind ik zelf ook idioot. Een origineel zou eigenlijk alle tijden de credits moeten krijgen. Maar kennelijk was het origineel hier niet zo bekend. Al zijn er wel covers die beter dan het origineel zijn, zoals Gary Jules met Mad World allicht.

Je bent ook bijvoorbeeld in de Top2000 dat Knocking on heavens door van Guns N Roses hoger staat dan het orgineel van Bob Dylan, maar ja ik vind zelf wel dat de Guns versie beter is

Level %

Nog XP voor level

De cover van Laura is dan ook veel beter dan het origineel. Dat was echt een schijt nummer.

Bob Dylan > GNR. ALTIJD!

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Die Katie Melua, tja, ik vond dat echt volledig om van te braken. Vreselijk. Dat nummer stond vlak na het uitkwam zelfs in de top 10 geloof ik. Daarna was het helemaal weg. Maar ook hier geldt; het was een hit. Maar kennelijk niet zo tijdloos als andere nummers die stabiel in de top blijven.

Je snijdt een een aspect aan waar het juist bij de top 2000 om gaat. Als een lied in de top 2000 wilt overleven, dan heeft het meer nodig dan de status als hitje.

Eergister zal ik het programma topquiz a gogo wat ook over de top 2000 gaat. Daarin komen ook allerlei clips in voor die in de top 2000 staan. Best leuk om naar te kijken maar een groot deel van wat daar gedraaid werd, was slechts een bescheiden hitje. Toch weten mensen die nummers vaak te onthouden omdat het blijkbaar geen 12 in een dozijnliedje bleek te zijn.

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

Je snijdt een een aspect aan waar het juist bij de top 2000 om gaat. Als een lied in de top 2000 wilt overleven, dan heeft het meer nodig dan de status als hitje.

Een nummer moet wel iets van eeuwigheidswaarde hebben wil je jaar in jaar uit in de top2000 blijven staan. Zeker wanneer het gaat om de top 100. Ik heb het dan over de nummers die er langer dan, laten we zeggen, 3 jaar in blijven.

Eigenlijk zou de positie van een nummer in de voorgaande jaren ook op de een of andere manier in de stemming moeten meewegen. Dan kun je voorkomen dat Caro Emerald op de friggin 22ste plek staat. Tot aan de nr. 22 vind ik dat het te billijken valt dat die nummers daar staan. Over de volgorde kun je twisten.

Level 19 90%

Nog 510 XP voor level 20

http://www.youtube.com/watch?v=QDOMjkRVPr0

Slecht én toepasselijk gezien jouw nickname :lol:

Deze zou op nummer 1 moeten staan :')

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

En toch zijn er vast mensen die ook dat diggen.

Level 60 98%

De cover van Laura is dan ook veel beter dan het origineel. Dat was echt een schijt nummer.

Bob Dylan > GNR. ALTIJD!

Die van Bobby vind ik ook beter. Die GNR versie is aardig, maar het valt in iets teveel geschreeuw en die telefoon verneukt het.

GNR vind ik overigens wel een goede band hoor. Patience, November Rain zijn goede tracks.

Level 20 94%

Nog 359 XP voor level 21

Ik vind eigenlijk in principe elke cover van Bob Dylan beter dan het origineel. Zijn muziek is briljant, maar zijn stem kan ik gewoon zelden uitstaan, knockin' on heavens door is een van de weinige uitzonderingen. Aan de andere kant moet je van Bob Dylan gaan houden, en ik heb daar nooit de moeite voor over gehad. Hij is zo vaak goed gecovered dat ik er geen zin in heb.

Overigens vind ik wel dat er slechte nummers kunnen bestaan. Van die generieke computergestuurde nummers met in 3 seconden uitgepoepte teksten zijn niet goed, ook al vind je het leuk. Goede muziek is een kwestie van smaak, maar slechte muziek niet per definitie. In de top2000 komt die echter niet voor.

En fuck yeah, Simon & Garfunkel staan met vrijwel elk nummer hoger, take that mensen die hier totaal niks om geven en zich nu afvragen waarom ze deze tekst überhaubt gekopieerd hebben (tenzij ze opera gebruiken, opera is anti size=1).

Level 58 98%

Nog 826 XP voor level 59

GNR vind ik overigens wel een goede band hoor. Patience, November Rain zijn goede tracks.

Patience is meh

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Paradise City :D

Echt Guns N Roses nummer.

Level %

Nog XP voor level

Hoof net dat ht favoriete nummer van een radio2 dj Viva La Vida is...

Level 60 98%

yoouuuu couuld be mineeee

Vind ik ook wel tof. Was ook wel leuk om het nog even op de radio in Terminator Salvation te horen.

Level 8 90%

Nog 93 XP voor level 9

Guns N Roses!!! alle liedjes zijn geweldig van Guns, bijna alle dan, maar ja ik ben een Guns fan

Level 77 98%

Nog 1781 XP voor level 78

Hoorde vandaag Ziggy Stardust voorbij komen, nice.

Alleen waarom why the fuck staat Viva la Vida zo hoog? Ik vind Coldplay tof enzo, maar alsjeblieft zeg: de laatste plaat is geinig, maar het heeft geen enkel nummer dat Top 2000 materiaal is. Enige Coldplay materiaal wat er in hoort is of the Scientist of Clocks. Oh ja Yellow of Parachutes.

Daarnaast ben ik nooit kapot geweest van the Eagles en zeker niet Hotel California. Het is absoluut geen slechte plaat, maar het is zo zeikerig en kabbelt zo door. Het gaat nooit over in een bang zeg maar. Geef mij dan maar fijn Bohemian Rhapsody.

Maar over de discussie van dubieuze nummers in de Top 2000... dat verbaast me eens niet meer. Mensen zijn heerlijk random, zeker met zo'n nummer als Use Somebody. De cover is tof, maar ik prefereer toch het origineel. En dat is ook een leuk nummer, maar het is ook één van de echt toffe platen op Only by the Night :P

Level 20 94%

Nog 359 XP voor level 21

I hate the fokkin' Eagle-haters, man. Over the Eagles kun je eigenlijk niet eens een normale discussie voeren, want het enige tegenargument komt erop neer dat het te goed is (gepolijst, 'zielloos', te netjes). Het is zelfs een goede reden als je het vindt, maar je zegt er zo weinig mee. Discussieruimte is er niet.

Level 40 99%

Nog 139 XP voor level 41

Ik vind wel dat een liedje ouder dan een jaar moet zijn mag het in de lijst der lijsten komen zoals deze lijst soms wel genoemd wordt. Zo'n Hey Soul Sister heeft een aanstekelijk deuntje maar die zien we volgend jaar niet meer terug. Een paar jaar geleden hadden we 9 million bicycles heel hoog. Die zien we nu ook niet meer.

Natuurlijk ben ik het niet helemaal met de lijst eens. Alhoewel Hotel California een klassieker is, vind ik het een ongelooflijk slecht nummer. Dat Viva la Vida het hoogste nummer van Coldplay is verbaast me niet, want het werd toendertijd helemaal grijs gedraaid op de radio. Maar waarom mensen dat nou zo'n mooi nummer vinden?

Toch luister ik elke keer weer naar de top 2000. De top 2000 is namelijk muzikale opvoeding. Al die tegenwoordige pop en (indie)rock bandjes die nu populair zijn, zouden niets maar dan ook helemaal niets geweest zijn zonder the Beatles en the Rolling Stones.

Je verhaal gaat de goede kant op, maar vind je conclusie toch wat te moralistisch klinken. Gedoe over opvoeding enzo. Top 2000 druipt van nostalgie, is een tijdelijk iets en hoort bij deze tijd van het jaar. Net zoals sneeuw, kerst, samen eten, dat soort dingen. Dat maakt het voor mij de moeite van het luisteren waard.

Vind het argument van 'muzikale opvoeding', dat je er daardoor een sortement respect voor moet hebben en het moet luisteren een beetje raar. Als je uit een gevoel van noodzaak of verplichting de Top 2000 luistert mis je een deel van de magie, denk ik.

Level 9 98%

Nog 13 XP voor level 10

Misschien vind Crypton dat goede tracks? Je kunt daar geen discussie over voeren. Hooguit suggesties doen van wat je liever zou plaatsen.

Massa's mensen vinden dat goede nummers. En het zegt wat dat zo'n Spice Girls nummer van 1996 nog steeds terugkeert.

Zelf vind ik dat ook geen leuke nummers. Nou ja, I want it that way van de Backstreet boys en Train zijn nog wel aardig imo maar dat mag je natuurlijk niet vinden.

Maar het waren in hun tijd wel degelijk grote hits. Wannabe zette de meidengroepen op de kaart.

Daarvoor had je ook al meidengroepen en best wel succesvolle. Dolly Dots, Star Sisters en Luv, om maar voorbeelden te noemen. De kruidenmeisjes hebben eigenlijk de meidengroepen opnieuw in de spotlight gezet en in die tijd was het de periode van de jongens en meiden bands. Maar ja, ze waren bekend en Wannabe was de eerste en ook gelijk hun grootste hit en dat is blijven hangen.

Level 60 98%

Die waren niet zo groot en invloedrijk als de Spice Girls zouden worden. Ook kwam die hele Girl Power meme op. Er zat een sluw marketingapparaat achter, het was ook niet toevallig een blondine, een negerin, een brunette, een redhead... Het is uitgekookte casting geweest. De Spice Girls waren bewust geen sex-symbolen (hoewel die rooie de sexy girl moest zijn, en ja ze had wel een lekker figuur) en daarmee een soort role model voor meisjes over de hele wereld.

The Eagles mja, ik kan genieten van dat guitar play. De opening riff in de live versie is geweldig. En het nummer heeft ook wel een vette tekst. Bohemian Rhapsody is muzikaal technisch geniaal, maar ik vind het geen 'lekker' nummer. Dat is ook niet de bedoeling denk ik.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.