Wii U nieuws en geruchten topic

Level 47 98%

Nog 521 XP voor level 48

Op dit moment is er nog niets naar buiten gekomen over de opvolger van de Wii, maar gezien de trieste staat waarin de Wii momenteel verkeert kan een aankondiging nooit ver weg zijn. Vooral om het bestaande Wii nieuws en geruchten topic niet te overvloeden met dit soort speculaties, leek het me wel handig om een apart topic te hebben om hierover van mening te wisselen.

Dit topic is dus om te speculeren over de opvolger van de Wii. Wat voor functies moet het apparaat hebben? Moet het de beruchte Wii HD worden? Moet Nintendo toenadering zoeken bij de grote ontwikkelaars?

**Dit topic kan dus gesloten worden als het apparaat daadwerkelijk wordt aangekondigd**

Administrator
Level 40 99%

Nog 27 XP voor level 41

Ik hoop:

- Een console met graphics die de 360 en PS3 ontstijgt.

- Wavebird controller met Rumble en normale stick op de plaats van de C-stick

- Zelda Skyward Sword in full HD Monet style graphics met launch.

- Goede online service met als Launchknaller F-zero X waarmee je met 30 man online de baan op- en afknalt.

- Een nieuwe Lylat Wars in 3d.

Ik verwacht:

- Een gimmicky kutconsole :'(

Level 60 96%

Nog 1974 XP voor level 61

Verwachting:

- console voor 100 euro

- met 1 controller

- net zo krachtig als de xbox360 (720P)

- betere motion controls, mogelijk ingebouwde vitality sensor

Waarom?

- crisis is nog niet voorbij en men wilt gewoonweg niet veel uitgeven

- de prijs is zo laag dat elke zeiksnor zou instappen

- het breekt de gehele markt op... op een manier zoals de wii voorheen deed. Nieuw voor de prijs van oud, maar dan voorzien van nieuw.

- geeft ruimte om service en randapparatuur (controllers etc) voor een flinke prijs te verkopen (printermodel)

Level 47 98%

Nog 521 XP voor level 48

Allereerst denk ik dat Nintendo met de Wii enorm veel geluk heeft gehad. Geluk dat het hele motioncontrol gaming zo aansloeg bij het grote publiek. Het idee achter de Wii was uiteraard goed, maar zonder de juiste software was het waarschijnlijk vroegtijdig op een flop uitgelopen. Wii Fit en Wii Sports spraken blijkbaar miljoenen gamers aan en de Wii werd een groot succes.

Nintendo zou er dus goed aan doen om opnieuw een dergelijk foefje als de Wii Mote te verzinnen en zo een grote hype te veroorzaken die verder gaat dan de interesse van de bestaande doelgroep. Persoonlijk denk ik dat men wel eens iets zou kunnen doen met de reeds aangekondigde Vitality Sensor. Dat ding alleen zou natuurlijk veel te karig zijn, maar misschien hebben ze er iets aan toegevoegd? Het blijft natuurlijk opmerkelijk dat we sinds de onthulling van dat ding, inmiddels twee jaar terug, niets meer van het apparaat hebben vernomen. Daarnaast is Nintendo natuurlijk druk met 3D. De huidige generatie kenmerkte Nintendo zich met de zogenaamde 'Touch Generations' Wellicht spreken we over een jaar over Nintendo's 'depth generations'? Who knows!

De keerzijde van het succes van deze Wii Sports-Fit-Play games was dat veel 3rd party ontwikkelaars (die net fors hadden geïnvesteerd in HD gaming) snel probeerden een graantje mee te pikken van de hype. Zowaar lukte het een aantal ontwikkelaars om met dit soort goedkope pogingen successen te boeken met matige titels als Carnival Games, Game Party, Deca Sports en EA PlayGround. In no-time werden de winkelschappen overspoeld met dit soort oppervlakkige kudtgames van dubieuze kwaliteit. En nog wekelijks verschijnen er van dit soort titels. Mede hierdoor veranderde de userbase van de Wii. Liefhebbers van games met wat meer diepgang en realistische graphics zochten hun heil bij de PS3 of Xbox 360. De weinige pogingen die gedaan werden om de wat oudere Wiigamer aan te spreken faalden vervolgens behoorlijk en vervolgens bleef het op dat gebied dan ook akelig stil

Nintendo zal dit scenario koste wat het kost moeten voorkomen bij de Wii 2. De Wii heeft onder gamers echt een heel erg slecht imago. De schappen staan vol met boutspellen en er komt gewoon heel erg weinig boeiends uit terwijl de Wii net zoveel units heeft verkocht als de PS3 en Xbox 360 samen. Dat mag Nintendo zich echt niet nogmaals laten gebeuren. Het feit dat de Wii technisch zoveel minder is dan de concurrentie, maakt het dat men echt een keuze moet maken wat te doen met het budget. Cross-platform development is er op de Wii niet bij. Een game zal behoorlijk afgeroomd moeten worden wil het draaien op de Wii. En Wii bezitters zitten natuurlijk niet op uitgeklede versies van HD games te wachten. De volgende generatie zal Nintendo dus dichter op de hardware van de concurrentie moeten zitten om dit soort problemen te voorkomen. De vraag is alleen, wat doen Microsoft en Sony als Nintendo met een opvolger komt? En hoe gaan die opvolgers er uitzien? Als Nintendo op de E3 een console aankondigt die vergelijkbaar is met de PS3 en Microsoft onthult een paar maanden later een console die weer veel krachtiger is dan de Wii 2, dan zit Nintendo dus weer in hetzelfde schuitje.

Conservativiteit kent geen tijd. Op een paar innovatieve snufjes na blijft Nintendo natuurlijk vooral een extreem eigenwijs en conservatief bedrijf. Microsoft heeft een schitterend online systeem ontwikkelt waar Sony een voorbeeld aan heeft genomen met haar inmiddels prima werkende PSN. Het siert Nintendo dat ze niet schaamteloos gaan copy-pasten, maar kom dan wel met iets goed als je eigenwijs bent. Het spreekwoord 'Beter goed gejat dan slecht bedacht' gaat hier op . Nintendo Wifi Connection was vanaf het begin een flop en het is gewoon helemaal nooit verbeterd. De vreselijke friendcodes, het ontbreken van zaken als downloadable content, speldemo's en het lowbudget uiterlijk van het hele gebeuren maken NWC tot een lachwekkende service.

Nintendo zal voor de Wii 2 het hele online systeem behoorlijk op de schop moeten gooien, wil het bedrijf nog door de serieuzere gamers serieus genomen worden op dat gebied. Weg met die friendcodes, een harddisc om DLC te kunnen ondersteunen en een fatsoenlijk dashboard. Mooi en aardig dat mijn oma ook goed kan lezen wat er op die schermpjes in het Wii menu staat, maar ik wil gewoon dat het er slick uitziet. Het menu van mijn magnetron ziet er bijkans nog mooier uit man.

samenvattend:

- Een uniek selling point. Nintendo zal toch iets moeten verzinnen om de mensen voor Nintendo te laten kiezen en niet voor de concurrentie. Die waggle stick kennen we nu wel

- Technische vooruitgang. Een Wii HD met 360 specs is niet goed genoeg. Dan zit Nintendo over twee jaar in exact hetzelfde schuitje als nu wanneer Microsoft haar opvolger uitbrengt.

- Ga mee met je tijd! Weg met die friendcodes, Maak flashy HD menu's, biedt downloadable en speldemo's content aan en voer achievements door! En neem een voorbeeld aan het 360 dashboard. Zet goede 3rd party WiiWare games als Cave Story of Lost Winds eens in de schijnwerpers

- Zorg dat je niet opnieuw een one trick pony wordt. Gamers en ontwikkelaars worden op de Wii verplicht om met die Wiimote te werken. Ik zit daar niet op te wachten. (en velen met mij) Maar ik wil wel graag Nintendo games als Zelda en Mario spelen. Dilemma: er is geen gulden middenweg. Ik kan niet kiezen voor die Wavebird evolutie met ingebouwde rumble en accu. Ik moet schudden en shaken. Dat nooit meer Nintendo!

- Ohja, wanneer je zelf niet in staat bent om games te ontwikkelen in een bepaald genre. Investeer dan eens met al die miljarden die je hebt verdiend op de Wii en DS en KOOP zo'n studio. Eigenlijk wil ik helemaal geen 3 consoles onder mijn TV hebben staan. Het liefst heb ik er net als in de jaren 90 maar eentje, waar ik alles op kan spelen. Zelda en Metroid, maar OOK een goeie racer, een goeie RPG en een goeie fighter. Het is Nintendo zelf geweest die mij heeft verjaagd naar het Microsoft kamp. Ik ben een fan van racegames en RPG's, maar het aanbod op de Wii is om te janken. Waarom koop je geen studio als Bizarre? Waarom niet wat meer investeren in een studio als Monolith?

Moderator
Level 66 97%

Nog 2223 XP voor level 67

Dit topic is dus om te speculeren over de opvolger van de Wii. Wat voor functies moet het apparaat hebben? Moet het de beruchte Wii HD worden? Moet Nintendo toenadering zoeken bij de grote ontwikkelaars?

Hoe kun je hier iets zinnigs over zeggen ?! We weten niet eens wanneer Nintendo met een nieuwe home console gaat komen. De eisen voor mij zijn atm. anders dan bv. over 2 - 3 jaar. Beetje koffie dik allemaal dus.

Level 60 96%

Denk dat het duidelijk moet zijn dat Nintendo een bedrijf is, ze zijn er niet alleen voor jou en jouw eisen. Ze moeten het hebben van veel, van een mega-massa.

Met die gedachte moet je verder denken, hoe kan je een enorme massa aanspreken?

Bedenk overigens dat sommige hier denken dat de Wii een slechte stap is geweest en niets goed heeft gedaan. Echter, Nintendo heeft nog NOOIT zoveel verdiend als met de Wii / DS.

Kortom, die gedachte zullen ze niet meer loslaten.

De industrie is enorm gegroeid en er zijn meerdere markten ontstaan. Nintendo kan daarin enorm goed overleven en is eigenlijk helemaal niet afhankelijk van 3rd-parties hoe graag men dit ook wilt zien.

Waarom zou nintendo haar best doen voor 3rd-parties als men blijkbaar praktisch zelfstandig een console naar 80 miljoen sales kan brengen zonder amper 3rd-party support. De wii is 4 jaar een enorm beest geweest, die nu logisch afzwakt (wat conform de normale consoleduur is). PS3 en Xbox360 zijn hierin de uitzonderingen, niet de Wii.

Kortom, denk niet dat Nintendo zich gaat laten leiden door 'gamers'.

Moderator
Level 66 97%

Inderdaad. Dat hebben ze nooit gedaan en dat zullen ze ook niet even 1-2-3 gaan veranderen. En waarom moeten ze ook ?! * pakt de verkoopcijfertjes van de Wii en de DS er even bij *.

Level 47 98%

Nog 521 XP voor level 48

Hoe kun je hier iets zinnigs over zeggen ?! We weten niet eens wanneer Nintendo met een nieuwe home console gaat komen. De eisen voor mij zijn atm. anders dan bv. over 2 - 3 jaar. Beetje koffie dik allemaal dus.

Nu nog vrij weinig, maar we hebben natuurlijk allemaal onze eigen wensen. En het kan niet lang duren voor er geruchten en feitjes gaan lekken. Er was ook een half jaar lang een PSP2 topic voor er ook maar iets was bevestigd door Sony...

Als je naar de 3DS kijkt hebben ze zich toch wel wat aangetrokken van een aantal zaken. Waarom zouden ze dit bij de Wii 2 niet willen doen? Je doel zou inderdaad altijd moeten zijn om een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken. Waarom zou je dan niet EN de gamers EN de casuals (heel kort door de bocht) kunnen aanspreken?

En ik schets ook niet het beeld van hoe IK de console zou willen zien hoor.. Dan zou ik namelijk wel roepen: Een Xbox 360 met Nintendo games.

Moderator
Level 66 97%

Atm heb ik eigenlijk maar één wens, en dat is dat ie minstens zo klein moet zijn als de Wii. Kan hem nu lekker makkelijk kwijt in mijn audio meubel dit in tegenstelling tot bv een Ps3.

Level 20 96%

Nog 185 XP voor level 21

@jalf, De wii veel geluk gehad?

Nee de wii sprak de mensen aan omdat het nieuw was.

Het is niet omdat de console zwakker is dat het niet zal verkopen.

Kijk ps2 was ook de zwakste van de vorige generatie. Nds ook. Toch verkoopt het als een trein.

Dit heeft volgens mij te maken met de prijs en omdat het product iets nieuw te bieden heeft of hyped is.

Ps2 had sterke reclame en goei support van 3th party. Dat heeft o.a. veel uitgemaakt.

Ik verwacht niet dat nintendo de sony kant opgaat en de krachtigste console gaat ontwerpen.

Ik verwacht eerder weer iets nieuw zoals hologram stuff maar dan iets anders.

Hd zal natuurlijk ook wel aanwezig.

Ik sluit mij aan wat @Koekiemonster zegt. Maar verder denk ik ook dat er weer iets gaat zijn wat iedereen zal doen verrassen.

Administrator
Level 40 99%

Nog 27 XP voor level 41

Atm heb ik eigenlijk maar één wens, en dat is dat ie minstens zo klein moet zijn als de Wii. Kan hem nu lekker makkelijk kwijt in mijn audio meubel dit in tegenstelling tot bv een Ps3.

Dat is wel het laatste wat mij boeit. Leuk als mijn console er tof uitziet, maar de controller en games vind ik toch echt het allerbelangrijkst.

Moderator
Level 66 97%

Dat is wel het laatste wat mij boeit. Leuk als mijn console er tof uitziet, maar de controller en games vind ik toch echt het allerbelangrijkst.

Gelukkig maar. Zou saai zijn als we allemaal dezelfde voorkeuren hebben. Dan zou je aan een console ook genoeg hebben. Als er volgende generatie 3 toasters gaan uitkomen a la de Ps3 dan moet ik er een aantal in de winkel laten staan. Wij hebben er dan geen plek voor in de woonkamer. (of ik moet ze meteen naar de retro afdeling doen)

Wat deze generatie wel meer naar voren is gekomen , bij mij dan, dat je eigenlijk aan één console genoeg hebt. Tegenwoordig is het meeste multi-platform. ( behalve natuurlijk alles uit de stal van Nintendo ).

Level 75 99%

Nog 735 XP voor level 76

De Wii heeft geluk gehad, feit. Met de introductie van de DS zei Iwata in 2004 dat ze hopen op een marktaandeel van 10% want ze wisten dondersgoed dat ze iets totaal anders gingen doen. Zelfde gedachtegoed is van toepassing op de Wii. Als iets nieuws is, dan betekent het niet dat het direct omarmd zal worden. Dat heeft John de Mol wel ontdekt met Talpa hur hur.

En oh ja, het enige wat ik nu kan zeggen over een eventuele Wii opvolger: ik verwacht niks, Nintendo doen toch wat ze willen.

Level %

Nog XP voor level

Ik denk dat we de DS~3DS als voorbeeld kunnen nemen. Minimale vernieuwingen. Vooral meer kracht.

Level 70 98%

Nog 1124 XP voor level 71

Ik sluit me aan bij Rano, ik denk niet dat Nintendo echt veel verandering gaat aanbrengen in de nieuwe console.

Aan de andere kant, wat voor meerwaarde heeft de console dan tov van de 360 en de ps3?

De 3DS heeft dan nog het 3D gebeuren, maar de Wii2 zal dan enkel wat meer kracht hebben dan de andere consoles, wat alleen benut gaat worden door Nintendo zelf aangezien platform exclusives bij 3rd parties zeldzaam zijn.

Ze zullen wel weer iets compleet nieuws verzinnen in combinatie met de kracht van de andere twee consoles.

Alleen dan kunnen ze zichzelf onderscheiden van de anderen.

Level 51 97%

Nog 1271 XP voor level 52

Iets met 3d, iets met hologrammen of een ander foefje, gecombineerd met graphics die beter zijn dan ps3 niveau.

Ik bedoel, als de NGP dalijk de Wii 2 ownt in graphics, de games weer ellenlange droogtes kennen qua releases, dan koop ik een Ps3, ga ik genieten van een lekkere back-catalogue aan toppers en koop ik de wii2 wel als de prijs gezakt is ooit een keer.

Level 60 96%

Het gaat niet om technische meerwaarde, het is altijd de software geweest.

Men kocht een wii om wii sports, niet om een controller of een console an sich.

men kocht een DS om braintraining, new mario bros, mariokart en voral nintendogs.

Dat meerwaarde is dus onzin en zeker een vergelijking met ps3 en xbx360 gaan niet op. Kinect en Move zijn beiden megaflops in vergelijking met de wii, dat gaat echt niet spontaan ineens vlammen.

Level 69 97%

Nog 2128 XP voor level 70

Ze gaan in elk geval verder met 3D. Niet per se iets nieuws in de ogen van de consument. Dus als de 3DS een succes wordt, dan haal je die weer verder om met de wii 2. Echter, mocht dat niet het geval zijn dan gaan ze de andere kant op. Graphics vergelijkbaar met PS3, motion control optioneel houden. Controller wordt een wavebird like iets met motion controls die aan en uit te schakelen zijn. De console zal dan zelf een 3D switch hebben en een add on naast, onder of op je tv.

Wat ik probeer te zeggen, ik denk dat nintendo meer op safe gaat spelen en weer de gamers terug wilt winnen, maar daarnaast zijn casual publiek niet wil verliezen. Het is een beetje een wishfull thinking scenario.

Level 26 93%

Nog 668 XP voor level 27

Waarom zou Nintendo zo graag die (voor Nintendo toch al moeilijk bereikbare) hardcore gamers willen aanspreken met de Wii2?

De Gamecube was een prima apparaat (in mijn ogen de beste van die generatie) maar Nintendo wist de (hardcore) gamer niet te overtuigen. Het kwam met Metroid Prime, 2 Zelda's Star Wars Rogue Squadron, Resident Evil, Eternal Darkness, Pikmin, F-Zero GX en nog veel meer voor de hardcore gamers. Toch wist Nintendo de Gamecube maar 22 miljoen keer te verkopen... Ter vergelijking, de Wii zit op 85 miljoen ofzo!

Nintendo heeft keer op keer geprobeerd hardcore gamers te bereiken, maar moest telkens weer het onderspit delven in de console wars.

Met de Wii heeft Nintendo de Gamecube hardware gepakt (die prima in elkaar zat) en van daaruit een extensie gemaakt. Dit werd de Wii met de Wii remote. Een denderend succes bij het grote publiek van gezinnen, meisjes, kleine kinderen en zelfs senioren. Een publiek nooit eerder bereikt met gamen.

Waarom zou Nintendo in godsnaam dan met hun opvolger weer proberen hardcore gamers te bereiken? Geef nou toe: De meeste hardcore gamers hadden Nintendo al de rug toegekeerd voor de Wii. De N64 was al niet het grote succes, en de Gamecube nog minder.

De Wii2 word zoiets als de huidige Wii.

Hij wordt zo krachtig als de Xbox 360 (en geen haar krachtiger) met iets nieuws en innovatiefs dat ook vooral leuk is voor de non-gamers. Het aantaal verstokte Nintendo fans zal toch echt daarnaast een PS3 of XBOX360 moeten aanschaffen (als ze dat al niet hadden gedaan, tegenwoordig heeft iedere hardcore gamer naast zijn Wii wel een ander apparaat staan....)

Level 75 99%

Nog 735 XP voor level 76

Omdat het aantrekken van "hardcore" gamers een meer stabiele bron van inkomsten zullen opleveren. Een casual/mainstream publiek aantrekken is allemaal leuk en aardig (in dit geval, meer dan aardig zelfs) maar het is ook een wisselvallig publiek. Jullie hebben allemaal kunnen zien wanneer het grote publiek Sony een beetje "verwaarloosde" na de introductie van de PS3. Gingen allemaal linea recta naar Nintendo toe.

Nintendo weet zelf ook dat een publiek zoals ze het nu hebben niet voor eeuwig zal blijven bestaan en moeten dus op zekere hoogte een meer betrouwbaar publiek binnenhalen. De 3DS is daar het grote voorbeeld van: Street Fighter IV, Resident Evil, Ridge Racer, Saints Row, Metal Gear Solid... allemaal titels die een traditioneel publiek zullen opleveren die zeker meer geld zullen besteden aan software.

Meer traditionele software zal Nintendo qua image geen windeieren leggen. Om maar nog niet te spreken over de Licentie royalties die ze ontvangen.

Level 60 96%

Zelfs na het instorten van de Wii markt, als men zo iedereen hier en elke analist mogen geloven wordt er nog steeds meer wii software verkocht dan ps3 of xbox360 software.

Denk dus niet dat de markt zo onstabiel is als men denkt.

Rest wat metaMichiel zegt.

Level 60 96%

Overigens de 3DS is volgens mij 100% testplatform voor de opvolger van de wii. Nintendo heeft er in JAPAN alles aan gedaan om ruimte geven en te luisteren naar 3rd-parties (dit valt uit alle interviews te halen, heck ze hebben zelfs de stick aangepast na klachten van CapCom). Als de 3DS en haar hardcore software niet aanslaat en beter doet dan de DS, dan zal de opvolger van de Wii gewoon weer een Wii worden zoals we kennen.

Is de 3DS een massive succes voor Nintendo EN 3rd-parties, dan pas kan je gaan denken aan een powerfull wii.

Level 35 97%

Nog 473 XP voor level 36

Iets met 3d, iets met hologrammen of een ander foefje, gecombineerd met graphics die beter zijn dan ps3 niveau.

Ik bedoel, als de NGP dalijk de Wii 2 ownt in graphics, de games weer ellenlange droogtes kennen qua releases, dan koop ik een Ps3, ga ik genieten van een lekkere back-catalogue aan toppers en koop ik de wii2 wel als de prijs gezakt is ooit een keer.

Als je alleen een Wii hebt moet je dat sowieso al doen, ben nog heel lang bezig met alle toppers inhalen en heb mijn PS3 bijna een jaar ;)

Level 20 96%

Nog 185 XP voor level 21

De 3ds en ds is een wereld van verschil. Als ze dit ook met wii2 doen dan verwacht ik weer een heel nieuw innovatie. Wat wel kan zijn is dat de looks van de wii2 veel op wii1 zal lijken. Een circle pad op wii2 controllers verwacht ik ook.

Level 75 99%

Nog 735 XP voor level 76

Zelfs na het instorten van de Wii markt, als men zo iedereen hier en elke analist mogen geloven wordt er nog steeds meer wii software verkocht dan ps3 of xbox360 software.

Denk dus niet dat de markt zo onstabiel is als men denkt.

Rest wat metaMichiel zegt.

Ik heb het over de lange termijn, niet zozeer de korte termijn. Dat deze generatie done and over is, dat is bekend. Dat er hier en daar nog een ongelovige Joris te bespeuren valt is leuk forum voer. Zoals ik zei in mijn vorige post, dit publiek zal er niet voor eeuwig zijn.

Overigens de 3DS is volgens mij 100% testplatform voor de opvolger van de wii. Nintendo heeft er in JAPAN alles aan gedaan om ruimte geven en te luisteren naar 3rd-parties (dit valt uit alle interviews te halen, heck ze hebben zelfs de stick aangepast na klachten van CapCom). Als de 3DS en haar hardcore software niet aanslaat en beter doet dan de DS, dan zal de opvolger van de Wii gewoon weer een Wii worden zoals we kennen.

Is de 3DS een massive succes voor Nintendo EN 3rd-parties, dan pas kan je gaan denken aan een powerfull wii.

Misschien. Ik moet het nog allemaal zien. Al is Nintendo druk bezig om ze het hof te maken. First party titels uitstellen, Iwata Asks met derde partijen... Resident Evil en Metal Gear Solid presenteren als de showcase titels...

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.