Op de Game Developers Conference heeft Satoru Iwata, president van Nintendo, een nieuwe Super Mario-game officieel aangekondigd. Het team achter Super Mario Galaxy werkt aan een nieuwe Super Mario-game, die gebruik maakt van de verschillende functionaliteiten van de Nintendo 3DS.
De game zal ervoor zorgen dat je de diepte van sprongen echt goed in kunt schatten. Dit omdat je dankzij de 3D-functie van de 3DS diepte goed kunt inschatten. In het voorlopige logo zit een staart verwerkt. Wat die staart betekent, komen we op de E3 in juni te weten.
Nu ben ik helemaal blij dat ik mn 3DS pre-order niet heb gecancelled. Kijk ENORM uit naar deze game. Als ik het goed zie is het gewoon een ouderwetse 3D platformer in de stijl van Mario 64 en Sunshine. Ik vond Galaxy ook wel leuk, maar ik heb toch liever grote platte werelden dan al die kleine planeetjes en dat rondrennen.
Ik dacht eerst dat het staartje hintte naar een SMB3 remake. Maar ik kan de levels niet plaatsen. Dus het zal wel een gloednieuw avontuur zijn. Mario kan in ieder geval zijn petje weer kwijtraken
@ Jalf, lijkt me ook sterk dat het een remake zou zijn... Dat zouden ze wel zeggen... Of tenminste een duidelijke titel hebben in plaats van Super Mario Tail
Ik ben echt heel blij hier Ik vind Mario altijd beter spelen op de handheld maakt niet uit of het een 2D of 3D spelomgeving heeft. Maar ik heb liever 3D Mario's, Super Mario 64 DS is niet voor niets een van mijn leukste games ooit gespeeld stukken beter dan op de N64 imo. Ik denk dat als ze weer een Galaxy achtige game hadden gemaakt dat het dan een overkill was geworden dit hebben we al niet meer gezien sinds SM64DS en dat is al zo'n 6/7 jaar geleden... Hopelijk komen Yoshi, Wario en Luigi ook weer terug dat vond ik een gave toevoeging
Ik hoop het niet, luigi is nog daar aan toe, maar wario en yoshi horen daar niet bij.
Waarom niet? Yoshi en Wario werkte goed in 64DS, voegde wel wat toe vind ik... Allemaal hadden ze hun eigen voordelen en nadelen en daarom kon je bepaalde sterren alleen halen of makkelijker halen met een bepaald character ieder persoon was anders.
Wario misschien niet, maar Yoshi juist wel! Al is het maar dat hij berijdbaar is, hij hoort er imo ook bij.
Dit was trouwens totaal geen verrassing dat hij aangekondigd zou worden, maar ik ben wel weer lekker enthousiast over de game! Al vind ik die vier screenshots erg weinigzeggend, zelfs die titel zegt meer over de game vind ik, vanwege dat staartje. Maar het zal vast weer een geweldige Mario game worden, daar ben ik wel van overtuigd. Ik hoop eigenlijk dat Wario (en misschien Waluigi) weer eens als vijand(en) op komt(komen) duiken. Waluigi moet sowieso nog altijd een belangrijke rol krijgen in een main deel van Mario.
Wario hoort niet op de voorgrond te staan in een mario game. Yoshi doet me dan denken aan dat beest dat je drievoudige sprong verbeterde of het beest waar je op zit. Niet een beest wat ik op de voorgrond wil zien. Mario & Luigi zijn heel lang al samen in meerdere games.
Overigens heb ik er niets op tegen als ze een cameo appearance hebben hoor, maar ik zie er niets in als ze die characters "playable" zoals in SM64 DS.