Welk spel heb jij het laatst gespeeld?

Level 31 94%

Nog 818 XP voor level 32

Gister Prof. Layton deel 1 uitgespeeld.

Hoe vond je em?

Ga je de andere delen ook halen?

Zeker! Ik kende deel 1 al een beetje. Had hem grotendeels al gespeeld op mijn ds-lite. Maar wilde hem nu toch eens uitspelen.

Prof Layton vind ik echt wel een toffe serie en de volgende delen komen ook zeker. Maar nu eerst Zelda ;-)

Level 25 97%

Nog 238 XP voor level 26

Pro Cycling Manager 2006

Bezig met de Tour, en heb in de vijfde etappe eindelijk ritwinst met Boonen (wie anders?). Hij heeft ook groen te pakken, dus m'n doel is duidelijk: groen behouden tot in Parijs. :)

Level 63 96%

Nog 2144 XP voor level 64

Ghost Trick

Wat een geniale game zeg. En ook hoe ze em op iOS geplaatst hebben. De eerste 2e levels gratis, daarna kan je voor 8 euro de volledige game kopen. Direct gedaan, geen moment getwijfeld.Ghost Trick komt op mij over als de moderne variant van de adventuregame, iets wat weer leven in het genre kan blazen.

Level 63 96%

Deus Ex: HR

Heb net in de Hive discotheek als snitch een moord opgelost en moet nu de metro gaan nemen naar een nieuw gebied.

Ik dacht eerlijk gezegd dat het eerste gebied de totale game was. But this mofo is huuuuuge!

Het voelt nu aan als een kruising tussen Shenmue en Metal Gear Solid. Hopen dat Hideo ooit besluit om Snake dezelfde controls te geven als Jensen. Dit speelt echt instinctief weg. Het enige wat nog beter zou kunnen is het menu. Touchscreen zou een hoop kunnen oplossen :D Ook is het grafisch heel veel copy paste, maar dat kan niet anders met zo'n enorme vrijheid.

Heb ook een dwangneurotisch trekje ontwikkeld. Ik moet perse de koelkast verplaatsen in ieder appartement dat ik bezoek :P

Ties, waag je eens aan de originele Deus Ex. Die was nog groter en gaf nog meer mogelijkheden. En ja, het ziet er niet uit vandaag de dag, maar wie boeit dat nou...

Is zover terug joh, maar krijg wel de indruk dat ik een hoop gemist heb toen destijds. HR is echt heel vet!

Je kan moeilijk alles spelen natuurlijk, dit is er eentje die je snel over het hoofd kon zien destijds. Zelf ook pas bij een 2e poging erachter gekomen dat het om een unieke game ging, de eerste poging kwam over als falende FPS...

Level 11 91%

Nog 151 XP voor level 12

Icewind Dale

Level 30 95%

Nog 597 XP voor level 31

Beetje hetzelfde gevoel dat ik had bij de eerste 2 uur HR. Die zijn behoorlijk saai, maar je groeit er een beetje in zoals een ouderwetse rpg dat doet.

Level 71 97%

Nog 2713 XP voor level 72

Miles Edgeworth Investigations

4e case voltooid, wat een heerlijke game!

Er worden allemaal verwijzingen naar de Phoenix Wright games gemaakt en bepaalde dingen worden uitgediept, LOVE IT!

Echt zonde dat deel 2 nooit in het westen is verschenen. :(

Level 25 97%

Nog 238 XP voor level 26

Miles Edgeworth Investigations

4e case voltooid, wat een heerlijke game!

Er worden allemaal verwijzingen naar de Phoenix Wright games gemaakt en bepaalde dingen worden uitgediept, LOVE IT!

Echt zonde dat deel 2 nooit in het westen is verschenen. :(

Idd, heel erg zonde. :( Waren er niet enkele gestoorde nerds bezig met die game te vertalen in het Engels?

Moderator
Level 43 99%

Nog 4 XP voor level 44

Metal Gear Solid PS1

De gameplay is verouderd en soms frustrerend (niet 1st person of lopend kunnen schieten), maar die game staat nog als een huis!

Level 36 94%

Nog 1191 XP voor level 37

Rhythm Thief and the Emperor's Treasure

Wat een aangename verrassing :)! Net het eerste hoofdstuk voltooid en ben helemaal gecharmeerd door deze game. Verhaal is leuk, cutscenes zijn beeldig, dat Professor Layton-achtige rondlopen en de ritmegames zijn allemaal erg vet gedaan. Puur genieten.

Level 77 98%

Nog 1821 XP voor level 78

Metal Gear Solid Snake Eater 3D

Net the Pain verslagen. Suck it dude. Viel me reuze mee overigens.

Level 14 87%

Nog 374 XP voor level 15

Kinect Star Wars

Even wat gepodraced op Kinect Star Wars en het werkt aardig goed. Het enigste jammere is dat sommige besturingen zoals je venster schoonmaken gepaard is met besturen dus laat je eerder je venster vies dan dat je hem schoonmaakt, omdat je liever doorrace dan tegen de zijkant op botst en door tientallen anderen worden ingehaald. Ook is het jammer dat je na 1 race meestal stopt, aangezien je anders echt pijn in je armen krijgt. Voor de rest is het gewoon nogmaals zeer tof en werkt het voor de rest wel erg goed!

Level 36 94%

Nog 1191 XP voor level 37

The End is een awesome eindbaas. Maar ze zijn idd behoorlijk simpel over het algemeen, behalve de laatste :P

Level 61 97%

Nog 1907 XP voor level 62

Zelda DX op de 3DS, de zoveelste keer aangeschaft.

Inmiddels in de eerste dungeon beland, nog steeds leuk, hoewel de controls op de 3DS (dankzij de bijzonder kutte select en start knop) flink lastiger.

Zelda DX behoor je op een GBA SP+ te spelen, dat is mij inmiddels duidelijk!

ps: hoe kan ik GBC games uitrekken over mijn scherm, of voorzien van een GBC frame op de 3DS?

Level 30 95%

Nog 597 XP voor level 31

Metal Gear Solid PS1

De gameplay is verouderd en soms frustrerend (niet 1st person of lopend kunnen schieten), maar die game staat nog als een huis!

En om de één of andere rede ook veel leuker om te spelen op de PS, dan de opgepoetste versie op de Gamecube.

Level 24 93%

Nog 598 XP voor level 25

Sniper Elite V2 - Demo

Veel beter als ik had verwacht, demo kan je op verschillende moeilijksheden spelen en die zijn erg anders van elkaar ook het sluipen naar de beste plek om te schieten is wel gaaf.

Level 71 97%

Nog 2713 XP voor level 72

Inmiddels in de eerste dungeon beland, nog steeds leuk, hoewel de controls op de 3DS (dankzij de bijzonder kutte select en start knop) flink lastiger.

ps: hoe kan ik GBC games uitrekken over mijn scherm, of voorzien van een GBC frame op de 3DS?

Bij de GBA games is dat start en select indrukken tijdens het aantikken volgens mij, weet niet of dat voor GBC games ook geldt.

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Journey 2x achter elkaar gespeeld.

De eerste keer was ik bijna 2 uur bezig en de tweede keer nog geen anderhalf uur. Het is schitterend in beeld gebracht allemaal maar het heeft wel heel weinig inhoud voor een € 13 prijskaartje. "Een Emotionele Reis" die het volgens sommigen zou zijn is het zeker niet. Een mooi in beeld gebracht tripje is het, jammer van deze miskoop.

Level 25 97%

Nog 238 XP voor level 26

Minecraft

Ik ben nog maar sinds gisteren bezig, maar ik weet nu al dat dit spelletje enorm verslavend werkt. Ik ben er alvast tevreden mee. :)

Level 63 96%

Pain makkie. Ga The End maar ff verslaan.

Moderator
Level 43 99%

Nog 4 XP voor level 44

Metal Gear Solid PS1

En om de één of andere rede ook veel leuker om te spelen op de PS, dan de opgepoetste versie op de Gamecube.

Twin Snakes is veel te makkelijk i.v.m. het first person schieten, daar is die game niet voor gebouwd. Daarnaast laat MGS PSX ook nog een boel aan de verbeelding over, wel zo prettig.

Level 55 98%

Nog 776 XP voor level 56

Pain makkie. Ga The End maar ff verslaan.

Ook een makkie.

Level 16 89%

Nog 416 XP voor level 17

Darksiders - PC

Zit met een controller te spelen omdat de kb/m controls een beetje vreemd zijn. Heb meteen weer door waarom de muis tien keer beter is als een controller...

Zit nu bij Tiamat en moet die boomerang dus zelf richten, heb al besloten dat ik voor deze fight maar gewoon switch naar mijn muis want een analog stick werkt echt voor geen meter als je moet richten.

Level 35 98%

Nog 250 XP voor level 36

Fuck it, Zelda DX behoor je gewoon op een GBC te spelen ;).

Level 35 98%

Nog 200 XP voor level 36

Darksiders - PC

Zit met een controller te spelen omdat de kb/m controls een beetje vreemd zijn. Heb meteen weer door waarom de muis tien keer beter is als een controller...

Zit nu bij Tiamat en moet die boomerang dus zelf richten, heb al besloten dat ik voor deze fight maar gewoon switch naar mijn muis want een analog stick werkt echt voor geen meter als je moet richten.

Pussy, oefening baart kunst ;) Ik kan me niet voorstellen dat games als deze beter spelen met keyboard + muis. Zelfs het richten met je boemerang. Serieus, hoe moeilijk is dat nou? :P

Zelf gespeeld:

Metal Gear Solid: Twin Snakes

Uit. Snap niet dat mensen het origineel prefereren. Deze is mooier en heeft betere cutscenes. Ja, het FPS-richten maakt de game veel te makkelijk, maar je hoeft het niet te gebruiken natuurlijk. Ook de voice-acting is beter ditmaal. Voor de rest identiek, dus als ik nu zou moeten kiezen zou ik absoluut voor deze versie gaan.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

De HD-versie, ziet er strak uit. Valt me op dat Otacon een stuk minder irritant (lees: huilerig) praat dan in het origineel. Was me 10 jaar geleden niet zo opgevallen.

Pandora's Tower

Aardige game, maar niet zo tof als Xenoblade of The Last Story.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.