Welk spel heb jij het laatst gespeeld?

Level 16 93%

Nog 243 XP voor level 17

Final Fantasy VIII (PSX)

Ondertussen al weer aanbeland in disc 3, en om precies te zijn op het punt om

de ruimte ingeschoten te worden.

Ik merk dat ik nu wel iets of wat sneller door het spel heen storm, terwijl ik toch al wel een stuk sterker ben dan dat ik jaren terug op dit punt was. Het is grappig dat ik het hele spel me niet hoef af te vragen wat ik moet doen omdat ik me alles nog kan herinneren, terwijl ik toch nog vaak nieuwe dingen en dialogen tegen kom.

Triple Triad blijft leuk, heb zelfs de Edea kaart gewonnen zonder zelf ook maar 1 kaart te verliezen (ik begreep op Gamefaqs dat andere spelers daar veel moeite mee hadden door de Plus regel, terwijl die ook niet zoveel voorstelt als je het begrijpt). Al moet ik daar wel bij vermelden dat ik de Open regel heb weten te krijgen via Balamb. Zonder die regel was ik waarschijnlijk wel aardig screwed.

Ook is dit mijn eerste playthrough waarin ik mij geen zorgen maak over levels (aangezien dat toch geen bal uitmaakt), en zelfs niet zozeer over met welke characters ik speel. Ik speel meestal met Squall (lvl 30), Quistis (lvl 25ish) en Selphie (lvl 18ish), maar als die laatste twee andere characters zouden zijn zou ik het verschil waarschijnlijk niet merken.

Het blijft een van die games waarbij ik tijd kan vergeten, en ik plotseling 2 uur verder kan zijn terwijl er voor m'n gevoel maar een kwartier voorbij is. Heerlijk.

Level 25 97%

Nog 238 XP voor level 26

Nee de mensen eten bij voetbal vetheid en Lid Kimmyboy eet sojasaus met spek graag omdat mensen bij voetbal eten

Nah, geef mij maar eerder loempia's met zoetzure saus. :9

Enfin, weer wat potjes gespeeld in Football Manager 2006 en gaat nog steeds lekker. Plaats 9 na 12 wedstrijden met Almansa (Segunda Division B), dus tot nu toe geen problemen om degradatie te vermijden. :)

Level 30 95%

Nog 597 XP voor level 31

El Shaddai

Net de laatste loodjes gelegd aan deze grafisch prachtige game. Het lijkt wel één groot experiment waarbij de makers constant diverse grafische foefies* ontdekte en zoiets hadden van,"hey dit ziet er cool en hallucinerend uit, gooi er maar in" (*mensen die voor het eerst met Photoshop spelen en de filters ontdekken begrijpen wel wat ik bedoel)

Enige levelstructuur wordt hier helemaal genegeerd, maar het hoort hier helemaal in thuis horen.

Qua sound ook een fijne rit ambient rit.

De platform gedeeltes zijn een heerlijke afwisseling. Zowel 2D als in 3D.

Fantasie in Japtard saus all the way. Hele plezierige impuls buy en zeker een aanrader voor iedereen die van het Devil May Cry genre houdt en zich goed kunnen vinden in een grafische middenweg tussen Rez en Okami.

Ik kijk al uit naar deel 2 iig. (210K ouch)

Level 19 90%

Nog 520 XP voor level 20

Sanctum

Game blijft toch enorm verslavend! Tot wave 36 (of 34 :p) geraakt, en toen kwam er een wave met te veel spore pods.. Dingen zijn echt fucking kut op hogere waves :w

Level 35 98%

Nog 250 XP voor level 36

The Legend of Zelda: The Wind Waker

Godver, wat haat ik de completionist in mij... Net een hele berg figurines verzameld. Nog zes stuks te gaan: vier vijanden in Ganon's Palace, een voor de Tingle Tuner quest en de laatste voor alle andere figurines.

Man, man, man, wat ben ik blij dat ze allemaal meegaan naar de second quest :').

Level 61 97%

Nog 1907 XP voor level 62

Windwaker, wat een freaking heldengame! <3

Level 55 96%

Nog 1815 XP voor level 56

Fallout

Cool! Er word echt geen bal uitgelegd dus het voelt echt als je eigen ontdekkingsreis naar de buitenwereld. Experimenterend en knopjens drukend kom ik er wel. Erg leuk. Net in Vault 15 aangekomen, hele zooi gecleared (bijna vermoord door een rat :/) kan ik niet naar beneden zonder rope. Die heb ik dus niet. Teruglopen naar Vault 13, stuit ik op een dorpje. Dat maar eens verkennen.

Level 44 97%

Nog 767 XP voor level 45

Windosill

Paar jaar geleden al de eerste paar levels gespeeld in de demo, maar nu het volledige spel dankzij de humble bundle. Heel erg mooi gemaakt en ook vermakelijk puzzelspelletje, je bent er in een uur doorheen, maar dat maakt niet uit.

Moderator
Level 43 99%

Nog 4 XP voor level 44

Mushroom Wars (PSN)

Pfff, het wordt pittig naar het eind toe!

Level 30 97%

Nog 292 XP voor level 31

Splinter Cell: Conviction

De 360 kent maar weinig exclusives en ze moeten je net liggen maar deze is toch wel heel vet hoor. Lange tijd laten liggen en nu dus weer opgepakt.

De vlotte gameplay is tof maar het tempo mag in het volgende deel wel weer iets omlaag. Ook mis ik mogelijkheden als body's wegslepen en gewoon compleet ongezien door levels komen. Zelfs iets simpels als wegrollen naar cover wat in de voorgaande delen zat ontbreekt nu. Maar then again, Sam hoeft zich dan ook niet in Conviction te verbergen want hij wil toch iedereen dood hebben, gezien of ongezien.

Ben nu bij het demo level aanbeland, niet zo heel lang meer gok ik.

Level 36 94%

Nog 1191 XP voor level 37

Dead Space

Na heel lang geleden maar weer eens mee begonnen. Had deze nooit uitgespeeld. Zonde, want het is een ontzettend gaaf spel. Snap alleen niet waarom deze zoveel enger dan deel 2 moet zijn. Eerlijk gezegd is dat voor mij gelijk. Net de leviathan geownd, boss fight is wel lekker intens. Love it! :)

Level 33 94%

Nog 1008 XP voor level 34

@stickert

Je weet dat er ook een PC versie is van splinter cell conviction

Dus niet helemaal exclusive

OT

BF3 (pc)

Gta - episodes from LC (pc)(+simple native)

Level 59 98%

Nog 678 XP voor level 60

Uncharted 3 (geen idee wat de subtitel is).

Komt allemaal geweldig over - de locaties, de muziek, de kleuren etc. - in een prachtig universum, maar inhoudelijk begint de game toch al rap te vervelen. Richten en schieten gingen me niet lekker af in deze game - HEADSHOTS, Y U NO WORK?! - waarbij het klimmen en klauteren ook weinig boeiend bleven na verloop van tijd. Plus, irriteerde me mateloos aan de 'shooter'-controls van de PS3; speel toch liever met een Xbox-joystick.

Gaf me hetzelfde gevoel als bij Assassin's Creed: op papier helemaal geweldig en 'vanaf een afstandje' ook prachtig om te zien, maar gameplay-wise niet uitdagend genoeg. Kortom, ik begrijp zeker hoe anderen zich hiermee kunnen vermaken, maar het is duidelijk mijn game niet.

Still love you, Natan <3

Level 55 96%

Oh ik ben het grotendeels helemaal met je eens hoor, heb een haat/liefde verhouding met de serie. Schieten zou er sowieso minder in mogen van moi, gaat mij om het verkennen van de prachtige locaties en het lekkere rollercoaster avontuur met de toffe karakters. (en die verdraaid kleine treasures! Must get them all) ^_^

Vergelijking met Assassins Creed doet de game dan weer tekort.

Maareh...

...Dariee haz PS3?!

Risen 2

Mensen die houden van exploratie en piraten: Koop deze game! Wat een heerlijk spel zeg, sodeju. Leukste RPG die ik in tijden heb gespeeld. Heerlijk sfeertje en zoals eerder genoemd, dat verkennen. So good. Locaties zijn werkelijk prachtig en super sfeervol. Heeft ook de mooiste schatkisten in een game ooit.

Combat is inderdaad wat clunky, maar eenmaal je eraan bent gewent helemaal niet zo erg als de pers je doet vermoeden. Je moet piratey denken. Man Vs. Man, gooi zand in zijn gezicht! Ben je aan het vechten tegen een grote monsterspin die eigenlijk te sterk is, laat je matey hem aanvalen en schiet op hem vanaf een afstandje, afentoe naar de achterkant van dat ding toe rennen om wat meppen te geven.

Dat laatste was bij nader inzien niet helemaal de manier, maar het werkte wel!

Level 63 96%

Nog 2144 XP voor level 64

Uncharted 3 (geen idee wat de subtitel is).

Komt allemaal geweldig over - de locaties, de muziek, de kleuren etc. - in een prachtig universum, maar inhoudelijk begint de game toch al rap te vervelen. Richten en schieten gingen me niet lekker af in deze game - HEADSHOTS, Y U NO WORK?! - waarbij het klimmen en klauteren ook weinig boeiend bleven na verloop van tijd. Plus, irriteerde me mateloos aan de 'shooter'-controls van de PS3; speel toch liever met een Xbox-joystick.

Don't hate on the game, als je eigen onkunde het probleem is. Face it dude, you just suck :O

Level 55 96%

Headshots zijn stukken onhandiger te maken in deel 3 door het "vernieuwde" schietsysteem. Al vond ik het voor de rest wel beter spelen.

Oh en Dariee, uitdaging is overrated! Fun enzo, zo'n dingetje.

Maar als je gebrek aan uitdaging hebt, speel dan maar Drake's Fortune op Crushing. Dan piep je wel anders :lol:

Level 59 98%

Nog 678 XP voor level 60

Headshots zijn stukken onhandiger te maken in deel 3 door het "vernieuwde" schietsysteem. Al vond ik het voor de rest wel beter spelen.

Oh en Dariee, uitdaging is overrated! Fun enzo, zo'n dingetje.

Maar als je gebrek aan uitdaging hebt, speel dan maar Drake's Fortune op Crushing. Dan piep je wel anders :lol:

Mwoah, niet alleen uitdagend in de zin van moeilijkheidsgraad - die had ik wellicht iets omhoog kunnen gooien - maar meer ook in gameplay: elke vijand heeft in principe dezelfde aanpak nodig (schieten, blijven schieten!) en veel meer dan je geweer trekken en erop los meppen doe je niet.

Waarom ik dan bijvoorbeeld een Mass Effect wel tof vind, is omdat je vijanden verschillende zwaktes hebben - biotic vs. soldier vs. engineer - en je ook verschillende aanvallen kunt doen door jouw krachten met verschillende powers van je teammaten te combineren. Dan blijft de variatie er tegelijkertijd ook nog een beetje in zitten.

Uiteraard, Uncharted 3 blijft prachtig om te zien en kan zeker begrijpen waarom iedereen blij is nu zelf als Indiana Jones te kunnen spelen, maar ik word er niet heel warm van.

Edit: oh and wish I had another console. Nope, maatje heeft er één en heb daar de afgelopen weken relatief veel rondgehangen, dus ook veel gegamed. Plus, stukje in Uncharted 3 voor 'm gehaald waar hij zelf niet voorbij kon komen op z'n 'do not touch' savefile :'D

Level 77 98%

Nog 1821 XP voor level 78

Solatorobo RTH (DS)

Goh, wat een leuke titel. Ziet er leuk uit (oh nee het heeft furry voer!) en het speelt

ook wel lekker weg. Battle systeem is wat simplistisch maar dat maakt niet zo veel uit. Het heeft robots die je kunt customizen. Awesome.

Level 55 96%

Njah, dat simpele ben ik wel blij mee, zijn de gevechten tenminste snel voorbij en kan ik weer snel van de omgevingen genieten :'D

Plus, stukje in Uncharted 3 voor 'm gehaald waar hij zelf niet voorbij kon komen op z'n 'do not touch' savefile :'D

Vastzitten in Uncharted? Hoe?! :lol:

Laat me raden, vuurgevecht in

die put in Jemen? Darn shotgunnerts.

Level 59 98%

Nog 678 XP voor level 60

Njah, dat simpele ben ik wel blij mee, zijn de gevechten tenminste snel voorbij en kan ik weer snel van de omgevingen genieten :'D

Plus, stukje in Uncharted 3 voor 'm gehaald waar hij zelf niet voorbij kon komen op z'n 'do not touch' savefile :'D

Nope, een stuk waarbij je

in een groot schip in die opera-ruimte met piano vecht op het moment dat jij beneden staat en ze o.a. vanaf die balkons met snipers en rocketlaunchers op je schieten en er mannenekes op je af komen rennen.

Mijn werkende tactiek? Keihard terug naar boven sprinten zodat je onder de balkons zit en de snipers en raketlanceerder je alvast niet kunnen raken :]

Overigens was zijn gezicht ook zo mooi toen ik in het begin van de game dat hele klim- en klauterwerk vrij rap deed en hij steeds vloekend opmerkte dat het hem veel langer kostte om de 'werkende' weg te vinden naar je doel toe. Een beetje gamer ziet al gauw wat 'logisch' is op basis van eerdere ervaringen :lol:

Level 36 94%

Nog 1191 XP voor level 37

Siren: Blood Curse

Episode 3 met kleine meisje uitgespeeld :|. Best vies, dan voel je je pas echt zwak en kwetsbaar... Dat sightjacken is trouwens ook handiger en enger dan ik had gedacht.

Level 55 96%

Nope, een stuk waarbij je

in een groot schip in die opera-ruimte met piano vecht op het moment dat jij beneden staat en ze o.a. vanaf die balkons met snipers en rocketlaunchers op je schieten en er mannenekes op je af komen rennen.

Mijn werkende tactiek? Keihard terug naar boven sprinten zodat je onder de balkons zit en de snipers en raketlanceerder je alvast niet kunnen raken :]

Overigens was zijn gezicht ook zo mooi toen ik in het begin van de game dat hele klim- en klauterwerk vrij rap deed en hij steeds vloekend opmerkte dat het hem veel langer kostte om de 'werkende' weg te vinden naar je doel toe. Een beetje gamer ziet al gauw wat 'logisch' is op basis van eerdere ervaringen :lol:

Oh wauw :lol: Mijn moeder is zelfs beter dan die vriend van je! :'D

Wel een kleine opmerking, denk ik aan door het genoemde scenario, de combat stukjens in deel drie zijn veel meer Rambo. Rennend knallen en van hot naar her, andere waren meer cover-based en soms zelfs tactisch. Achtig.

Level 35 98%

Nog 250 XP voor level 36

The Legend of Zelda: The Wind Waker

Even alle GBA-gerelateerde zooi gesjeft, voordat ik zo al m'n knaken aan die klote Tingle ga spenderen. Hebberige freak.

Level 61 97%

Nog 1907 XP voor level 62

GBA SP+ uit de kast getrokken en castlevania circle of the moon opgestart

Wat een coole game. Ik wist dat ik moest gaan stoppen om te gaan slapen, maar het lukte gewoon niet. net even meer onderzoeken van het kasteel. Die verdomde demon even zijn ass kicken. Meer upgrades, meer cards!

Geniale game! Ik blijf erbij, de GBA is verrot zwaar onderschat en een beest van een handheld qua toppers <3

Level 21 98%

Nog 116 XP voor level 22

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Gister weer een stukje gespeeld en nu eindelijke die freaking Shadow Temple gehaald. Ik kan met niet herinneren dat ik de laatste keer zo lang over die tempel heb gedaan. Nu lekker de desert in op zoek naar de Temple of Light, maar misschien ga ik eerst nog even wat andere dingetjes halen. Heb nu bijna 50 Gold Skultulas en krijg dus bijna weer iets van die mennekes in dat huisje in Kakariko Village.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.