Final Fantasy VIII (PSX)
Ondertussen al weer aanbeland in disc 3, en om precies te zijn op het punt om
de ruimte ingeschoten te worden.
Ik merk dat ik nu wel iets of wat sneller door het spel heen storm, terwijl ik toch al wel een stuk sterker ben dan dat ik jaren terug op dit punt was. Het is grappig dat ik het hele spel me niet hoef af te vragen wat ik moet doen omdat ik me alles nog kan herinneren, terwijl ik toch nog vaak nieuwe dingen en dialogen tegen kom.
Triple Triad blijft leuk, heb zelfs de Edea kaart gewonnen zonder zelf ook maar 1 kaart te verliezen (ik begreep op Gamefaqs dat andere spelers daar veel moeite mee hadden door de Plus regel, terwijl die ook niet zoveel voorstelt als je het begrijpt). Al moet ik daar wel bij vermelden dat ik de Open regel heb weten te krijgen via Balamb. Zonder die regel was ik waarschijnlijk wel aardig screwed.
Ook is dit mijn eerste playthrough waarin ik mij geen zorgen maak over levels (aangezien dat toch geen bal uitmaakt), en zelfs niet zozeer over met welke characters ik speel. Ik speel meestal met Squall (lvl 30), Quistis (lvl 25ish) en Selphie (lvl 18ish), maar als die laatste twee andere characters zouden zijn zou ik het verschil waarschijnlijk niet merken.
Het blijft een van die games waarbij ik tijd kan vergeten, en ik plotseling 2 uur verder kan zijn terwijl er voor m'n gevoel maar een kwartier voorbij is. Heerlijk.