Nintendo persconferentie 7 juni om 18:00 (NL tijd)

Level 34 97%

Nog 375 XP voor level 35

Die 1.88 miljoen is meer dan de afzonderlijke EU en US sales. Bovendien zijn die sales in Japan van de Ps3 alleen.

Infeite verandert dat niets aan de zaak want ieder additioneel verkocht exemplaar door het uitbrengen van de x360 versie in Japan was ook een extra sale voor de x360 geweest. De aantallen blijven dus gelijk.

Een weer als vanouds goede Wii U en Ps3 versie haalt in Japan minstens het dubbele daarvan, als de Wii U gewoon degelijk aanslaat en wat dat betreft heeft Nintendo nooit zo hard gefaald in hun thuisland. De Cube verkocht echt wel talloze malen beter dan de Xbox en 360.

FFXIII was voor velen zo forgettable door zijn no turning back opzet, overduidelijk voor DVD gerealiseerd.

Japan heeft met FFXIII al met al te hoog ingezet op het westen en vooral op de grote userbase van MS in de VS, maar in het westen waren de verkopen niet echt geweldig voor een FF. Ook in Amerika verkocht de Ps3 versie op een 2x zo kleine userbase een stuk beter.

Klopt, cube verkocht 4M in Japan maar ook dat was in het pre-handheld tijdperk.

Daarbij hebben Nintendo consoles al sinds de SNES geen third party software meer kunnen verkopen. Het is afwachten wat DQX doet als die überhaupt nog komt.

S-E heeft met FFXIII niet alleen op het westen maar ook op de HD consoles ingezet. Als ze echt voor Japan hadden willen hadden ze er een DS release van gemaakt zoals ze met Dragon quest gedaan hebben. Enkel een DS release zou nu nog het dubbele van die 1,8M kunnen halen.

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

FF is de serie waar geheel Square aan werkt. Die serie staat ook voor progressie, een volgende numbered game zal nooit op mindere hardware dan de vorige uitkomen laat staan handheld.

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

FF progressie? :)

Level 70 99%

Nog 310 XP voor level 71

More like devo-lution

CAN'T GET NO SATISFACTION

Level 60 98%

Op basis van XIII? Ook dat vind ik niet helemaal terecht, de game is audiovisueel simpelweg een parel die niet op een handheld te realiseren is. S-E wilde een story driven RPG maken, die je niet uit het verhaal haalde dmv fetch quests en andere tijdrekkers. Helaas viel die story tegen, en dan wordt de rest benadrukt. Was de story een epic geweest, dan had ik getwijfeld of men echt had gezeurd om het ontbreken van side tracking.

Maar eigenlijk kun je vanaf FF1 al steeds vooruitgang op audiovisueel gebied constateren, en een gameplay die het roer omgooit.

DQVII op PSX had daarentegen nog steeds graflelijke graphics, en een battle systeem waarin je alleen tekst zag. DQ is van de traditionele stuff. In VIII was het al heel wat dat je je personages zag.

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Ben het wat dat betreft wel 100% met Dural eens, ook al valt het niet in de smaak, elke nieuwe FF brengt iets nieuws in gameplay en sowieso verbetering op grafisch gebied.

Level 60 98%

En verhaal, in feite. Zelfs het verhaal van FFXIII is duizendmaal dieper dan dat van een DQ, en de filmpjes duren lang. Zoiets geschikt voor handheld gaming? Denk van niet.

DQ's luchtigheid daarentegen kan ook wel op een handheld en de gameplay/cutscenes kunnen makkelijk onderbroken en tailored voor handheld worden.

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

FF9 tot 9 zijn gewoon te downloaden voor de PSP en FF 3 en 4 op de DS. Prima werkbaar op de handhelds. Nee, ik snap wat je bedoelt. Maar qua aantrekkingskracht is FF wel flink aan het afnemen.

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

FF 7 t/m 9 zijn 1+ generatie terug

FF 3 & 4 zijn 4+ generaties terug

Lastig om dat te spiegelen aan het punt waarop de franchise op dit moment staat natuurlijk, in retrospect (heel) erg goede games maar de tand des tijds heeft wel wat aangericht. Appeal is natuurlijk dik afgenomen door het uitbrengen van ports, prequels, sequels, spin-offs. Het uitbrengen van een ontwikkeld (dus niet geoptimaliseerd) nieuw deel is op elk platform nog steeds een major ding.

Level 60 98%

7 t/m 9 zijn emulaties die ik zelf totaal niet voor handheld geschikt vind, als ik ze speel dan is het op de Ps3 zelf. De FF's van het 16-bit tijdperk en eerder waren nog niet zo zwaar op cutscenes if at all (daar is dus die evolutie), die kunnen wel redelijk op handheld.

Hiervan zijn de handheld specifieke remakes ook aangepast dmv. toegevoegde savepoints etc.

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Helemaal mee eens. toch heeft FF enorm ingeboet qua merk, mede door de laatste titels, zoals de online FF11 en FF14 en de voor velen te langzaam op gang komende FF13.

Ik zie dat voorlopig ook niet meer goed komen, helaas. FFXIII-2 is een leuk idee, maar geeft mij persoonlijk de indruk dat het een samenvoegsel is van restjes.

Level 34 97%

Nog 375 XP voor level 35

Ik wil mij niet eens inbeelden hoe FFVII-IX eruit hadden gezien als deze indertijd op de gameboy en gameboy color uitgebracht waren.

En FFXI was geen bagger game maar meer een kwestie van FOR of AGAINST MMORPG's.

FFXIV uiteraard wel.

Sowieso hadden ze deze games geen romeins nummer mogen geven maar gewoon FF Online I en FF Online II ofzo moeten noemen.

More like devo-lution

CAN'T GET NO SATISFACTION

slechte evolutie is nog steeds evolutie!

Level 23 92%

Nog 638 XP voor level 24

Nu 6 jaar later word FFXI nogsteeds gespeelden is FFXIV na een reboot een groot succes.

Level 23 92%

Nog 638 XP voor level 24

Alleen jammer dat de Cashshop in FFXIV ook een groot succes is ....

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.