Wii U: vraag en antwoord!

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Beste Wii U forum bezoekers,

In dit topic kun je al je vragen over de Wii U kwijt. Andere members kunnen je dan antwoord geven waardoor dit aautomatisch een soor FAQ wordt.

Een paar regels:

- Kijk eerst of je antwoord niet in een gerelateerd topic staat.

- Stel je vragen duidelijk zodat we niet hoeven te gissen naar wat je eigenlijk bedoelt.

- Alleen vragen en antwoorden in dit topic, Zie je iemand een verkeerd antwoord geven ga er dan niet gelijk tegen in maar post dan gewoon het antwoord wat volgens jou wel klopt. De mods zullen het verkeerde antwoord verwijderen.

- Ga geen discussies aan aub, dit is puur een soort FAQ, uitsluitend vragen en antwoorden.

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Oké om dan maar meteen te beginnen, Nintendo zegt elke keer dat het systeem 1080P kan renderen, maar wordt dit ook de Native resolutie, of wordt alles op 720P uit gerekend zoals op de en daarna upscaling naar 1080P..? Want ik kon geen concreet antwoordt vinden...

Level 24 97%

Nog 231 XP voor level 25

En nog een vraag. Gaan de games volledig naar die controller kunnen gestreamd worden? Zodat je dus de tv niet nodig hebt?

Level 24 98%

Nog 137 XP voor level 25

Is Zelda HD een Tech demo van TP of werkelijk in development?

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Denk dat nog niemand echt die vragen kan beantwoorden...

Level 71 97%

Nog 2711 XP voor level 72

Is Zelda HD een Tech demo van TP of werkelijk in development?

Ik gok op een tech demo zoals die van Spaceworld destijds.

En nog een vraag. Gaan de games volledig naar die controller kunnen gestreamd worden? Zodat je dus de tv niet nodig hebt?

Dat kan ja.

Level 14 91%

Nog 258 XP voor level 15

Hoe heet de Wii U nou eigenlijk?

Level 71 97%

Ben je nu serieus? :')

Level 14 91%

Nog 258 XP voor level 15

Ben je nu serieus? :')

Just kidding, ik kan die naam gewoon niet serieus nemen :lol:

Oké nu een echte vraag: Weten we eigenlijk al in welk formaat de Wii U games afspeelt?

Level 71 97%

Naam ben ik vergeten, maar het is een disc ter grootte van een cd/dvd/blu ray met een nog onbekende hoeveelheid opslagruimte.

Nintendo ontwikkelt het zelf.

Level 38 95%

De discs zullen volgens sommige bronnen op iDensity-disc gebrand worden, maar ervan uitgaand dat Nintendo het zelf ontwikkeld zou ik gewoon een officiële aankondiging afwachten :)

Level 14 91%

Nog 258 XP voor level 15

M'kay

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Oké om dan maar meteen te beginnen, Nintendo zegt elke keer dat het systeem 1080P kan renderen, maar wordt dit ook de Native resolutie, of wordt alles op 720P uit gerekend zoals op de en daarna upscaling naar 1080P..? Want ik kon geen concreet antwoordt vinden...

De PS3 en 360 kunnen ook native 1080p weergeven, dus waarom de Wii U niet. Wipeout HD is 1080p en volgens mij doet de PS3 niet eens aan upscaling van 720p games naar 1080p, hij schakelt dan netjes terug in 720p mode op je TV. De 360 doet dit volgens mij wel, aangezien ik nooit mijn TV bij de 360 terug zie schakelen naar 720p.

Maar je vraagt je af of alle games full-hd gaan worden. Van mij hoeft dat niet perse, heb liever een goede framerate, maar als beide zou kunnen zou dat wel mooi zijn.

Level 38 95%

Mijn PS3 stuurt een 720P (MGS4 en RE5) signaal namelijk gewoon als 1080P door, opzich niet erg, maar heb liever dat het zoals met Wipeout HD direct 1080P gerenderd wordt inplaats van een upscale :)

Ik hoop dat Nintendo dan in iedergeval er hardware instopt waardoor de games native 1080P resolutie kan draaien :)

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

- Kan ik mijn wiiware overzetten op de wii U en raak ik dan deze software kwijt op mijn originele wii?

- hoeveel wii u controllers kan ik tegelijk gebruiken?

- kan ik wiiware etc spelen op mijn wii u controller?

- als ik nog nintendo points heb kan ik deze migreren of moet ik nu overstappen naar de nieuwe manier in puur valuta?

- draait UT3 engine al?

- Hoeveel geheugen heeft de wii U

- Hoeveel GB flash memory is aanwezig?

- Moet wiiware / wii u ware games op het flash geheugen staan om te werken?

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Is het waar dat je maar één zo'n LCD controller kan gebruiken per console?

(Ergens wel logisch, ik wil niet weten watvoor power het kost om HD graphics naar 4 schermen te streamen)

Level 38 95%

- Kan ik mijn wiiware overzetten op de wii U en raak ik dan deze software kwijt op mijn originele wii?

Nog niks over bekend.

- hoeveel wii u controllers kan ik tegelijk gebruiken?

Één WiiU controller kan aangesloten worden... Miyamoto heeft al aangegeven dat ze verder kijken wat er mogelijk is...

- kan ik wiiware etc spelen op mijn wii u controller?

Nog niks over bekend.

- als ik nog nintendo points heb kan ik deze migreren of moet ik nu overstappen naar de nieuwe manier in puur valuta?

Niks over bekend...

[quo- draait UT3 engine al?

- Hoeveel geheugen heeft de wii U

Wees eventje realistisch Koekie, we hebben het dan wel automatisch over Mark Reign en Nintendo :lol:

- Hoeveel GB flash memory is aanwezig?

Geruchten zeggen van alles en nog wat, Nintendo houdt weer eens lippen stijf op elkaar...

- Moet wiiware / wii u ware games op het flash geheugen staan om te werken?

Nog niks over bekend...

Is het waar dat je maar één zo'n LCD controller kan gebruiken per console?

Zie boven :)

Level 27 98%

Nog 132 XP voor level 28

Kunnen op de Wii U wel shooters gedraaid worden ? ik vraag het me echt af, niet kwa hardware ofzo hoor maar kwa Console. De button layout op de controler zijn niet echt ideaal voor een shooter. En als je dan het scherm naar je controler switch, volgens mij speeld dat niet lekker als je Call of Duty of Conduit ofzoiets doet... En die button layout duid ik vooral op het fijt dat de Knife button enzo (op CCpro is dat de X dus laten we op de Wii U contoler daar even van uit gaan) zit onder het rechter pokje. Dan moet je dus je hand naar beneden halen om dat in te drukken... en knifen is toch wel iets wat binnen 1 seconde snel moet gebeuren. Ook bij het reloaden lijkt het me lastig.

Level 71 97%

Kwestie van goed ontwikkelen en wennen denk ik.

Op de DS werkte het ook goed, waarom op de Wii U niet?

Level 38 95%

Als je kan wennen aan de misplaatste Analoge stick op de Dual Shock controller's, dan denk ik dat het op de WiiU wel goed komt qua knoppen :)

Level 70 99%

Nog 310 XP voor level 71

Er zijn genoeg knoppen en mogelijkheden op de Wii U. 2 Analoge sticks, 1 2 A B knoppen, ZR ZL achter en +-home voor de menu opties. Combineer dat met WiiU opties denk ik dat het wel aardig wordt.

Hoewel ik denk dat voornamelijk puzzelelementen goed op de Wii U gebruikt kunnen worden.

Level 22 92%

Nog 542 XP voor level 23

Hmm, heb nooit echt iets gehad met de games van Nintendo. Mario, Zelda etc. doen me gewoon niet zoveel, dus voor de titels van Ninty zal ik geen Wii U halen. Maar als ze goede 3rd party support hebben, de Wii U ook echt iets toevoegt aan de ervaring e.d. en ik bepaalde games zoals bijvoorbeeld Fifa op de Wii U beter/leuker zijn, denk ik er wel aan om er een aan te schaffen.

Een klein vraagje: je kan toch wel meerdere classic controllers erop aansluiten? En zullen ze met een nieuwe classic controller komen of nog steeds die van de Wii?

Level 70 99%

Nog 310 XP voor level 71

Ik denk dat ze alles beetje vernieuwen, maar tegelijkertijd ook veel oude controllers ondersteunen.

Overigens als je niets met Nintendo heb, weet ik niet of het goede keus is.

Level 16 95%

Nog 183 XP voor level 17

Ik denk dat er over het algemeen veel verwarring is over de Wii U.

Je kúnt het bekijken als een tablet met knoppen, gepaard met een Wii die HD graphics aankan. Maar dat zou bot en afgezaagd zijn.

Ik ben erg benieuwd wat de Wii U ons in de toekomst gaat brengen

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Dat is een beetje het probleem. Aan de ene kant zie ik enorm veel potentie en vult dat mijn verwachtingen. Maar dat is weer hetzelfde met de Wii, waarbij enkel Nintendo zelf de verwachtingen weet waar te maken. Dus temper je je verwachtingen en blijft er niets over van de Wii U als een soort PS3 met een U Draw-tablet. Hoe dan ook hebben we nog te weinig gezien om echt te kunnen zeggen wat de mogelijkheden worden en of deze ook benut worden.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.