Wii U: vraag en antwoord!

Level 12 92%

Nog 158 XP voor level 13

Weet iemand een website waar de gehele release lijst van games voor de Wii U staan,

wel een lijst die zodra een aankondiging gedaan word snel word toegevoegd.

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Engelse wiki-pagina, beter en sneller zal je niet krijgen denk ik: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_U_games

Level 20 91%

Nog 520 XP voor level 21

Die wii motion controller die je kan gebruiken voor de wiiu, moet je daarbij wii motion plus hebben of voldoet de normale controller ook?

Level 34 96%

Nog 685 XP voor level 35

De Wii Mote kan gewoon aan de Wii U gekoppeld worden, met of zonder Motionplus.

Games die Motionplus vereisen werken natuurlijk niet zonder Motionplus.

Level 20 91%

Nog 520 XP voor level 21

even voor de duidelijkheid, je hebt het over de wii of de wiiU ?

Ik bedoel zelf, neem bijvoorbeeld new super mario bros u, moet je daarvoor nu de motionplus hebben of voldoet de normale motion controller?

Level 34 96%

Nog 685 XP voor level 35

De Wii U, sorry had ik er ook gewoon bij moeten zeggen.

NSMB U zal zeer waarschijnlijk ook werken met de gewone Wii mote, de gameplay die ik heb gezien en gespeeld vereist geen motionplus.

Level 12 92%

Nog 158 XP voor level 13

Ik heb eens een vraag i.v.m. de hdd die je aan de Wii U kan koppelen.

Zou de onderstaande hdd, erop aangesloten kunnen worden?

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/WESTERN-DIGITAL-Elements-SE-Portable-1TB,10259,350585,242141.html?et_lid=108&?et_cid=44&et_sub=wk44

Of kan ik beter wachten met een externe hdd kopen tot dat de Wii U 30 november 2012 uit is?

Level 12 86%

Nog 284 XP voor level 13

Zou waarschijnlijk niet veel uitmaken maar dit is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen maar ik gok dat 99% van alle HDD's wel werken als het al niet 100% is :)

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Ik heb eigenlijk even een vraagje over de controllers van de wii u.

Wanneer je die premium pack koopt, krijg je daar geloof ik alleen die nieuwe GamePad bij he? Maar is dat de enige controller die je nodig hebt? Ik heb namelijk ook gehoord dat je nog gewoon de move controllers van de oude wii nodig hebt?

En op de frontpage van IG zie ik, bij dat bericht over de batterijduur van de GamePad, ook iets staan over een 'Pro Controller'. Wat is dat dan?

Ik begrijp nu niet helemaal meer wat ik allemaal nodig heb, wanneer ik die premium pack koop, om met twee spelers helemaal compleet te zijn?

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Je krijgt idd alleen de Gamepad, maar de Wii controllers zullen gebruikt kunnen worden in games die ze ondersteunen, dat zal op de game doosjes staan :)

Level 16 89%

Nog 383 XP voor level 17

En op de frontpage van IG zie ik, bij dat bericht over de batterijduur van de GamePad, ook iets staan over een 'Pro Controller'. Wat is dat dan?

De Wii U Pro controller is een 'normale' controller zonder scherm die je het beste kan vergelijken met de Xbox 360/PS3 controller. Deze controller kan je gebruiken als je bijvoorbeeld met meerdere mensen wil spelen bij sommige spellen. Ook kan je bij sommige spellen deze controller i.p.v. de GamePad gebruiken als je wilt (dat kan bij o.a. Black Ops II, Assassin's Creed III en Darksiders II etc.).

Wii U Pro controller:

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Bedankt voor de antwoorden.

Maar hoeveel controllers moet je dan nog kopen voor twee spelers?

Twee Wii U pro controllers dus? (hoe duur kosten die dingen?)

En wanneer heb je de oude controllers van de wii nodig?:P en heb je dus ook de sensorbalk van de oude wii nog nodig?

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Bij een game als Black Ops 2 kun je een pro-controller gebruiken in co-op. Dan speelt 1 speler met de GamePad en de 2e met de pro-controller. Dan heb je, voor 2 spelers, dus genoeg aan 1 pro controller. Alle oude Wii controllers zijn compatible met de Wii U, dus games kunnen ervoor kiezen om er gebruik van te maken. NintendoLand en NSMBU gebruiken ze bijvoorbeeld in multiplayer. De sensor balk wordt meegeleverd in het Premium Pack, maar ik dacht dat tot nog toe enkel oude Wii games er gebruik van maakten.

EDIT:: En de prijs van de Wii U Pro controller is 50 dollar, al zie ik dat Bol.com ze verkoopt voor 55 euro. Misschien even goed zoeken naar de beste deal. (EDIT2::Ah, je kan ze vinden voor 45 euro) Bij het ZombiU pack zit er eentje bijgeleverd overigens.

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

ah ok, dankje! Maar jij zegt dat nintendoland gebruikmaakt van de oude wii controllers bij de multiplayer, maar alleen oude wii games gebruikmaken van de sensorbalk. Maar nintendoland dan toch ook? Anders pakt hij de oude controllers toch niet?

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

De sensorbalk doet niets meer dan wat lampjes aanzetten. Er gaat geen informatie van of naar de sensorbalk. De pointer van de Wii controller gebruikt de lampjes om te bepalen waar je hem naartoe richt, meer niet. Ik neem aan dat een game als Metroid Blast (in NintendoLand) de WiiRemote+ gebruikt om te bepalen waar je hem naartoe richt (zoals ook al in Skyward Sword gebeurde), aangezien ik begreep dat er geen Wii U titels waren die de sensorbalk gebruikte. Dat zou wel betekenen dat de originele WiiMotes niet geheel bruikbaar zijn in NintendoLand.

Weet iemand dat toevallig?

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

hmm, ingewikkeld allemaal :D

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Edit: never mind.

Level 14 96%

Nog 104 XP voor level 15

Vraagje over die Pro controller he vandaag gekocht omdat ik samen met me meissie wilt spelen maar elke keer valt die uit ofzo als ik op de gamepad zit en zij dan met die controller.

Kan het dan samen nintendoland en andere games spelen als ik op de gamepad zit en zij op de controller?

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Gewoon op de achterkant kijken van de box. Nintendo Land kan niet met de Pro Controller.

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Zodra een (extra) controller niet gebruikt wordt, wordt ie vanzelf uitgezet. Wat overigens best een handige feature is, als je bijvoorbeeld van Pro Controller naar WiiMote wisselt in Black Ops 2. Zoals Radiant al zei ondersteunt Nintendo Land de Pro Controller niet, dus die wordt weer uitgezet als je hem aanzet in Nintendo Land.

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Mario werkt ook niet met de Pro Controller. Das wel balen. :(

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Hoe post je eigenlijk een screenshot op de MiiVerse?

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Ik heb even een heel ander vraagje. Ik probeer een oude Wii-game te spelen. Wanneer ik die game in de WiiU doe, staat er dat ik naar het Wii-menu moet. Om dat te doen moet ik mijn wiimote configureren. Dat gaat allemaal goed, werkt ook. Wanneer ik dan op verdergaan druk, staat er dat ik de wii-afstandsbediening op het scherm moet richten op 'wii-menu' te selecteren. Dan werkt het ineens niet en kan ik niet klikken. Wel kan ik op B drukken om te annuleren.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Ik heb de nieuwe sensorbalk van de WiiU aangesloten. Moet ik die van de oude Wii gebruiken mischien? Lijkt me sterk, want de wii-controller werkt wel, behalve bij het aanklikken van het Wii menu...

Level 27 98%

Nog 132 XP voor level 28

Hoe post je eigenlijk een screenshot op de MiiVerse?

Tijdens het spelen op home drukken en dan naar miiverse. Het beeld wanneer je op de homeknop drukt word de screenshot. dus je moet de game niet eerst pauzeren xD

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Er zijn trouwens twee screenshots die je kan selecteren, dus opzich kan je het wel op pauze zetten :)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.