Wii U: vraag en antwoord!

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Ik heb even een heel ander vraagje. Ik probeer een oude Wii-game te spelen. Wanneer ik die game in de WiiU doe, staat er dat ik naar het Wii-menu moet. Om dat te doen moet ik mijn wiimote configureren. Dat gaat allemaal goed, werkt ook. Wanneer ik dan op verdergaan druk, staat er dat ik de wii-afstandsbediening op het scherm moet richten op 'wii-menu' te selecteren. Dan werkt het ineens niet en kan ik niet klikken. Wel kan ik op B drukken om te annuleren.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Ik heb de nieuwe sensorbalk van de WiiU aangesloten. Moet ik die van de oude Wii gebruiken mischien? Lijkt me sterk, want de wii-controller werkt wel, behalve bij het aanklikken van het Wii menu...

Iemand enig idee? Wil niet ongeduldig overkomen, maar ik krijg het maar niet ingesteld en wil graag een aantal oude (nog niet gespeelde) games spelen.

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Uh, geen idee? Het ligt sowieso niet aan de sensorbalk, want dat is gewoon precies dezelfde als degene die bij de Wii zat. Je hebt dus in ieder geval je Wii remote gesynced met de Wii U, toch? En als je dan op de tv richt, dan verschijnt er ook gewoon een pointer? Als je eenmaal een Wii remote heb gesynced met de Wii U hoef je natuurlijk niet weer opnieuw te pairen als dat wordt gevraagd bij het openen van het Wii Menu. Gewoon op doorgaan klikken dan.

Heb het zojuist even geprobeerd, met en Wii remote die ik al eerder heb gesynced met mijn Wii U en ik kon zonder problemen het Wii menu in.

... even het belangrijke dikgedrukt. Als je gewoon in het menu van de Wii U bent, en je zet de Wii remote (die je hebt gesynced met de Wii U) aan en richt die op de tv, verschijnt er dan wel een pointer? Zo niet, dan heb je wellicht een kapotte sensor balk. Probeer dan even je oude sensor balk te gebruiken, waarvan je zeker weet dat ie werkt.

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Kijk eens met een camera of de sensorbalk het doet, zo niet moet je even nieuwe bestellen. Kan dan tijdelijk twee kaarsen gebruiken :)

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad geen pointer wanneer ik de wiimote op mijn scherm richt. Dit terwijl hij wel gesynct is en ik dus ook de knop B kan indrukken.

Dan zal de sensorbalk dus kapot zijn?

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Uh, ja, of de pointer van je Wii remote? Weet je zeker dat je je sensor balk op de Wii U hebt aangesloten? :P Hoe dan ook, ff heen en weer proberen maar. Check of je Wii remote het wel doet op je oude Wii (met de oude sensor balk), plug je oude sensor balk in de Wii U en kijk of dat helpt.

Hopelijk is gewoon je nieuwe sensor balk stuk en ligt het niet aan je Wii remote of Wii U. Of beter nog, misschien heb je gewoon het verkeerde stekkertje erin gestoken ;)

Level 17 93%

Nog 302 XP voor level 18

Kan het niet zijn dat het probleem zich bij de instellingen bevindt zoals lichtgevoeligheid als de knoppen werken maar geen pointer te zien is denk ik dat daar de probleem licht

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Mja, ik ging er een beetje van uit dat de Wii U op dezelfde plek staat als waar Timboxx zijn Wii had staan. Dan kan er natuurlijk niet veel veranderd zijn aan de lichtsituatie.

Zoals Zelda Master ook al zei, je kunt ook gewoon een foto nemen van je sensor balk (terwijl die aanstaat). Dan zou je zoiets te zien moeten krijgen:

Al is dat natuurlijk ook niet foolproof.

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Het ligt aan de nieuwe sensorbalk denk ik. Met de oude werkt het wel! Dank jullie voor hulp, morgen maar even balk omruilen!

Level 6 73%

Nog 148 XP voor level 7

Weet iemand hoe ik mijn Wii U kan verbinden met het internet? Ik heb 'm sinds donderdag en het lukt me nog steeds niet om verbinding te maken. :S

Wanneer ik m'n verbinding heb gekozen en de wachtwoord heb ingevuld, krijg ik een melding dat er geen wifi verbinding is, terwijl ik gewoon naast m'n router zit. Mijn andere consoles kunnen wel gewoon verbinding maken. En ik heb gewoon een WPA2-PSK (AES) beveiliging. Waar zou het aan kunnen liggen?

Level 38 95%

Probeer het systeem met de hand te verbinden i.p.v. alles automatisch, zou mogelijk kunnen verhelpen :)

Level 14 96%

Nog 104 XP voor level 15

Weet iemand als ik monster hunter tri3 voor de wii koop kan ik hem op de wii U spelen en online ook?

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Je kan hem, via het Wii Menu, op de Wii U spelen. Echter vervallen, voor zover ik het begrepen heb, alle online functionaliteiten in het Wii Menu. Je kunt dus niet online MH tri-3 spelen op de Wii U.

Level 20 91%

Nog 520 XP voor level 21

Heb vanmiddag nog anders gewoon mario kart wii.online gespeeld hoor...(op de wiiu uiteraard)

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Oh, okay. Forget I said anything :P

Level 14 96%

Nog 104 XP voor level 15

Oke nice dna haal ik hem gewoon weer :P Kan je wel met de Gamepad hem spelen gewoon en miss de mic gebruiken ervan?>

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Weet iemand hoe ik mijn Wii U kan verbinden met het internet? Ik heb 'm sinds donderdag en het lukt me nog steeds niet om verbinding te maken. :S

Wanneer ik m'n verbinding heb gekozen en de wachtwoord heb ingevuld, krijg ik een melding dat er geen wifi verbinding is, terwijl ik gewoon naast m'n router zit. Mijn andere consoles kunnen wel gewoon verbinding maken. En ik heb gewoon een WPA2-PSK (AES) beveiliging. Waar zou het aan kunnen liggen?

Heb je ook Ziggo? Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost onderstaand stappenplan:

1. Go into connection types, Hit "Manual Configuration"

2. Input your SSID

3. Input the correct security type, this is key.

4. Put your password in properly

5. For ip address "Do not auto obtain".

6. open up cmd in your computer, type in ipconfig

7. Now input that ip address but add 10 to the last number so "192.168.0.1" will be entered as "192.168.0.11"

8. Enter the rest of your info inside such as subnet mask and default gateway exactly as you see it in your ipconfig.

9. Now hit next, hit configure now for your DNS. When asked about DNS hit "Dont auto obtain".

10. For the first server put in 8.8.8.8

11. For the second server put in 8.8.4.4

12. Hit Next, when asked about a proxy hit no proxy

13. Leave mtu as the default

14. it should work, if not check the ip and that it is the internet ip + 10.

Ik raakte ook al knap gefrustreerd. Hij vond zelf mn netwerk (met prima signaalsterkte), wou ik er vervolgens verbinding mee maken, kon ie hem ineens niet vinden (6)

Level 6 73%

Nog 148 XP voor level 7

@Zeldamaster,

Bedankt, maar ik heb niet alle info van mijn router. Ik had een paar dingen geprobeerd, maar dat leverde niks op. Thanks again though! :D

Heb je ook Ziggo? Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost onderstaand stappenplan:

1. Go into connection types, Hit "Manual Configuration"

2. Input your SSID

3. Input the correct security type, this is key.

4. Put your password in properly

5. For ip address "Do not auto obtain".

6. open up cmd in your computer, type in ipconfig

7. Now input that ip address but add 10 to the last number so "192.168.0.1" will be entered as "192.168.0.11"

8. Enter the rest of your info inside such as subnet mask and default gateway exactly as you see it in your ipconfig.

9. Now hit next, hit configure now for your DNS. When asked about DNS hit "Dont auto obtain".

10. For the first server put in 8.8.8.8

11. For the second server put in 8.8.4.4

12. Hit Next, when asked about a proxy hit no proxy

13. Leave mtu as the default

14. it should work, if not check the ip and that it is the internet ip + 10.

Ik raakte ook al knap gefrustreerd. Hij vond zelf mn netwerk (met prima signaalsterkte), wou ik er vervolgens verbinding mee maken, kon ie hem ineens niet vinden (6)

Ja, ik heb ook Ziggo.

Bedankt, ik ga dat vanavond even uitproberen!

Level 3 92%

Nog 11 XP voor level 4

Hebben sommige ook dat als je de wii u gamepad rammelt.. je iets hoort rammelen... Alsof er iets los in zit.. lijkt een lossere toets of iets?

Level 38 95%

Denk dat het de knoppen zijn, is zeer waarschijnlijk niks ernstig :)

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Weet iemand of er al ergens E-shop cards online te krijgen zijn? Ik wil Trine downloaden.

Level 29 95%

Nog 589 XP voor level 30

Ik ben bang van niet, volgens mij zijn die kaartje exclusief te krijgen bij Primera en Albert Heijn in Nederland. Ik heb ze zelf enkel ooit bij de Primera gezien overigens, de plaatstelijke AH heeft een heel rek vol met zulk soort gift cards, maar de eShop zag ik er niet tussen hangen. Maar goed, de kaartjes worden bij verkoop pas geactiveerd en zijn volgens mij niet online te krijgen.

Misschien dat straks als de sterrencatalogus wordt geupdate er eShop tegoed kan worden geruild voor sterren, zoals dat ook met Wii Points kon.

Level 18 89%

Nog 520 XP voor level 19

Hier in Almere zijn ze volop te krijgen bij de AH.. Helaas nu geen geld daarvoor want Trine 2 zag er wel heel vet uit..

Level 14 96%

Nog 104 XP voor level 15

Maar met Monster Hunter Tri3 voor de wii kan ik de gamepad gewoon als controller gebruiken en de mic ook voor ingame voicechat?

Level 38 95%

Nee in WiiModus werken alleen de Wii-mote en bijbehorende accessoires, de WiiU controllers zullen niet werken.

Level 14 87%

Nog 380 XP voor level 15

Hebben sommige ook dat als je de wii u gamepad rammelt.. je iets hoort rammelen... Alsof er iets los in zit.. lijkt een lossere toets of iets?

Dat lijkt me je stylus? Die zit namelijk nog wat los.

edit: nee dus, net zelf even geprobeerd. kan ook nog het motortje zijn voor de rumble nog iets ( hoe heet zoiets in vredesnaam?)

De mijne rammelt namelijk ook.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.