Moderator
Level 66 96%

Nog 2572 XP voor level 67

Eurogamer:

FIFA likely a Wii U launch title

FIFA will probably be a Wii U launch title.

One of EA Sports' senior executives has dropped a strong hint that a Wii U version of the venerable football franchise will be available to buy alongside the home console when it launches next year.

"FIFA has the great fortune of being invited to all the VIP parties," EA Sports' senior vice president of worldwide development Andrew Wilson teased when we asked him whether FIFA will be a Wii U launch title.

The Wii U's most unique feature is its controller: it has a touch-screen built in and can display content sent wirelessly from the console.

So, how may FIFA Wii U work with it?

"This concept of cleaning up everything you see on the big screen and putting all that here , is an interesting proposition," Wilson said.

"We don't have that problem solved, but the opportunity to change the way you interact with a game based on moving everything from the HUD to here, is interesting.

"The radar can go there. You could trigger wing play. You could play an offside trap here. There are a whole bunch of things you could do here that before, you had to remember a two-button combination or a d-pad combination, or you had to see it represented up on a screen, which meant if anyone else was watching they saw it."

During Nintendo's press conference EA boss John Riccitiello took to the stage to pledge the publisher's support for the Wii U.

A number of games are being explored for the system - but FIFA looks like a dead cert.

Wilson insisted the Wii U version won't include gimmicky features that make use of the console's unique features just for the sake of it.

"Between now and when that launches, we'll be working diligently to make sure it adds value, that it's not a gimmick, but it truly adds value," he said.

"As a FIFA gamer, if I could have touch-screen controls that said wing play, offside trap, push forward, pull back – all these things that no longer were assigned to a d-pad – I would feel pretty good about it.

"I'm sure we're going to do more than that, but as the lowest common denominator, that would be pretty cool. That would change the way I play."

Wii U is due out at some point in 2012. Will it be out before or after FIFA 13?

Lijkt me ook een leuke titel om gewoon in de tuin te doen. Hopelijk is het bereik dusdanig.....

Level 25 96%

Nog 292 XP voor level 26

Als je hem portable kan spelen zou wel leuk zijn. Maar voetbal is niet echt mijn ding

Level 38 96%

Nog 696 XP voor level 39

Lijkt me ook een leuke titel om gewoon in de tuin te doen. Hopelijk is het bereik dusdanig.....

Haha, nog een pluspunt van de Wiew, buiten gamen op een console :D ZOu inderdaad tof zijn zeg :O

Verder zijn voetbal-sims NIET mijn ding... :(

Level 15 91%

Nog 279 XP voor level 16

Haha, nog een pluspunt van de Wiew, buiten gamen op een console :D ZOu inderdaad tof zijn zeg :O

Verder zijn voetbal-sims NIET mijn ding... :(

Het lijkt mij fantastisch als ze een streetpass functie in de controller doen. Zodat je op een event zoals Firstlook extra content ontvangt op de controller :'D

Level 26 99%

Nog 54 XP voor level 27

Reggie zei in een Gametrailers interview dat het de bedoeling is dat je in de kamer blijft waar de Wii U staat.

Anders moet je een 3DS kopen. :P

Level 20 95%

Nog 243 XP voor level 21

Ik begreep uit zijn interview dat de afstand hetzelfde is als zover de wiimote gaat (bluetooth), hij vertelde ook dat het dus wel verder zou gaan dan enkel de huiskamer maar dat daar geen afstand kon op geplakt worden.

Moderator
Level 66 96%

Nog 2572 XP voor level 67

Das mooi k.t dan. Ik zag me al helemaal zitten in de tuin.....aan het potje Fifa op de Wii U......

Level 59 99%

Nog 23 XP voor level 60

Tuin en woonkamer zit bij mij wel goed. Heerlijk straks zelda spelen en nog ff in e tuin verder :D

Level 38 96%

Nog 696 XP voor level 39

Ik begreep uit zijn interview dat de afstand hetzelfde is als zover de wiimote gaat (bluetooth),

Als dat zo is komt dat wel goed, bij ons in huis kon ik op zolder nog op wat knoppen rammen en riepen ze beneden dat het nog werkte... Dat bereik zit wel goed dan :D

Level %

Nog XP voor level

Zal vast wel komen.. Meer info volgt..

Level 4 89%

Nog 27 XP voor level 5

Electronic Arts Inc. (ERTS: EA) heeft vandaag vijf baanbrekende vernieuwingen bekendgemaakt voor EA SPORTSâ„¢ FIFA 13. Het nieuwste deel uit de FIFA-reeks beschikt over de grootste en meest uitgebreide verzameling functies ooit.

"We maken de beste sportgame van de wereld nog beter met innovaties die ervoor zorgen dat de emotie en onvoorspelbaarheid van het scherm spatten", zegt David Rutter, uitvoerend producent van FIFA 13. "Deze vernieuwingen staan garant voor een nog realistischere game-ervaring, niet alleen bij de kunstmatige intelligentie, maar ook bij het dribbelen, de balcontrole en het fysieke spel. Je kunt nu op elk deel van het veld om balbezit strijden en genieten van een complete vrijheid en creativiteit bij de aanvallen."

FIFA 13 heeft de meest geavanceerde kunstmatige intelligentie ooit in de FIFA-franchise en haalt daarmee het uiterste uit HD-spelsystemen en PC. Dankzij de gloednieuwe aanvalsintelligentie kunnen spelers de ruimte analyseren, harder werken, slimmer de verdediging uit elkaar spelen en twee zetten vooruitdenken. Ze kunnen nu ook verschillende loopacties maken en aanpassen om te profiteren van openingen. Ze kunnen verdedigers uit positie spelen en ruimte creëren voor teamleden, of zelf de juiste positie kiezen voor nieuwe aanvalskansen.

In FIFA 13 is elk tikje van essentieel belang in het meest uitgebreide en intuïtieve dribbelsysteem dat ooit is ontwikkeld voor de reeks. Dit dribbelsysteem is geïnspireerd op de beste voetballer ter wereld, Lionel Messi. Spelers kunnen nu hun tegenstander opzoeken en precieze dribbels gebruiken met een levensechte bewegingsvrijheid van 360 graden, waardoor het makkelijker is om creatief en gevaarlijk te zijn in 1-tegen-1 confrontaties. Spelers veranderen sneller van richting, zijn explosiever in hun versnellingen met de bal en kunnen de verdedigers langer en efficiënter op afstand houden. In FIFA 13 is de besturing van de balaanname aangepast en dat heeft effect op de manier waarop spelers de bal controleren. Ze nemen de bal niet meer altijd bijna perfect aan, waardoor de balcontrole gevarieerder en minder voorspelbaar is. De druk van de verdediging, de baan van de bal en de snelheid van de pass hebben allemaal invloed op de balaanname, waardoor verdedigers meer kans hebben om de bal te heroveren.

Met de tweede generatie van de Player Impact Engine is fysiek spel niet meer beperkt tot botsingen, maar zijn ook duels mogelijk tussen spelers die de bal niet hebben. Verdedigers kunnen duwen en trekken om in positie te komen, en hun lengte en kracht gebruiken om balbezit te veroveren en tegenstanders te dwingen de bal slecht te raken en de verkeerde keuzes te maken. Met de functie Tactische vrije trappen in FIFA 13 kun je de vaardigste spelers op het veld gevaarlijke en onvoorspelbare vrije trappen laten nemen. Zet maximaal drie spelers bij de bal en overrompel de tegenstander met schijn-loopacties en meer passmogelijkheden en uitgebreide vrije trappen. Tegenstanders kunnen meer of minder mensen in de muur zetten, de muur naar voren laten kruipen of een man naar voren sturen om de pass of het schot te blokken.

Overige FIFA 13-functies:

• Een verbeterd speltype Carrière met belangrijke wijzigingen, ontwikkeld op basis van feedback uit de FIFA-community.

• Nieuwe functies voor het gigantische online aanbod van EA SPORTS FIFA, waaronder verbeteringen van het immens populaire speltype 1-tegen-1 Seizoenen.

• Verschillende nieuwe functies en voordelen voor de live service EA SPORTS Football Club, het kloppende hart van FIFA.

• Complete authenticiteit met meer dan 500 officiële clublicenties.

De komende maanden maken we nog meer functies en speltypen bekend.

FIFA 13 wordt komende herfst wereldwijd uitgebracht voor PlayStation®3 computer entertainment systeem met PlayStation Move-ondersteuning, Xbox 360® videogame and entertainment systeem met Kinect™, PlayStation®Vita persoonlijk draagbaar entertainmentsysteem, Wii™, PC, PlayStation®2 computer entertainment systeem, Nintendo 3DS™, PSP™ (PlayStation®Portable) systeem, iPhone®, iPad®, iPod® touch en andere mobiele platforms. Een Wii U-versie volgt later dit jaar. Er zijn nog geen PEGI classificaties beschikbaar.

Level 28 94%

Nog 637 XP voor level 29

Das mooi k.t dan. Ik zag me al helemaal zitten in de tuin.....aan het potje Fifa op de Wii U......

Zet je de console toch vlakbij de tuindeur.

Level 47 97%

Nog 938 XP voor level 48

Mijn console staat vlak bij het raam, maar ik vrees dat het beeldscherm niet zo ontworpen is dat je fatsoenlijk zicht hebt als het weer mooi genoeg is om buiten te zitten...

Level 71 98%

Nog 924 XP voor level 72

In de tuin ben je toch bezig met de BBQ? Waarom zou je daar willen gamen?

Level 47 97%

Nog 938 XP voor level 48

Ik zit ook vaak genoeg met mn handheld in de tuin hoor. Of op zo'n lange zomeravond dat het tot 22:00 nog 25 graden is... lekker man...

Level 75 97%

Nog 2551 XP voor level 76

BBQ sucks.

Level 32 98%

Nog 247 XP voor level 33

BBQ sucks.

Dafuq?

Level 47 97%

Nog 938 XP voor level 48

Zonder BBQ geen zomer!

Level 3 66%

Nog 53 XP voor level 4

Zonder BBQ geen zomer!

+1

Level 18 96%

Nog 188 XP voor level 19

Voldoende en noodzakelijke voorwaarde is dan wel dat de barbecue vleesvrij is, anders is het een minnetje :'D

Level 75 97%

Nog 2551 XP voor level 76

BBQ is overrated en ook nog niet lekker

Level 47 97%

Nog 938 XP voor level 48

Gaat toch ook om de sfeer en het buiten eten.. Alsof wokken echt lekker is :)

Level 26 92%

Nog 790 XP voor level 27

Ik vraag me dus echt af of dit uberhaupt mogelijk zal zijn. Ik bedoel: Kan de Wii U tablet de graphics van de echte Wii U wel aan?

Dat ding moet alles streamen en heeft ongetwijfeld geen Super Amoled uber scherm zoals de PSP, want dan wordt het voor Ninty wel een hele dure grap..

Persoonlijk zijn dit wel de dingen die de WiiU voor mij aantrekkelijk maken. Hoe vet is het dat je op de tablet een compleet persoonlijke strategie kan ontwikkelen (extra chill met touchscreen), en dan vervolgens online kan uittesten, en ook in-game makkelijk kan veranderen.

Level 20 97%

Nog 139 XP voor level 21

Als je graag console games op de bank of in de tuin doet, zijn daar twee prima apparaten voor op de markt. Bovendien verwacht ik dat het scherm op de Wii U controller niet je van het is. Dan heb ik het liever andersom; je handheld streamen naar de TV. Zal, zeker bij de Vita, geen lelijke boel moeten opleveren. Desnoods met de mogelijkheid een PS3 controller te connecten.

Als je voor het spelen van een game enkel het scherm van de controller nodig hebt, zal de unieke samenwerking tussen TV, console en controller in de betrefende game ook wel beperkt zijn. Al vraag ik me zowieso af in hoeverre de third parties dit gaan oppakken.

Level 2 39%

Nog 47 XP voor level 3

Nice game

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.