Algemene Nintendo Gamecube topic

Level 14 91%

Nog 242 XP voor level 15

Hallo mensen. Ik wil misschien de nintendo gamecube kopen, en dan vooral voor mario kart double dash, aangezien ik de DS versie ook supertof vind Ook omdat ik een aantal jaar geleden helemaal weg was van MKDD toen ik het bij een vriend speelde. Het schijnt volgens veel mensen het beste spel ooit te zijn. Is het volgens jullie goed genoeg om er een hele console voor te kopen? Zijn er genoeg vette spellen voor de NGC, die echte klassiekers zijn en die je gewoon gespeeld moet hebben, ook al ben je (zoals ik) gewend aan de prachtige graphics van de PS3? Alvast bedankt voor jullie tips.

Moderator
Level 74 97%

Nog 2061 XP voor level 75

Als ik jou was zou ik voor een Wii gaan, dan heb je best of both worlds. die dingen zijn ook niet zo duur meer.

Plus, MK DD beste game ooit? Imo echt niet, niet eens de beste Mario Kart (maar nog steeds heel erg tof, daar niet van).

Level 23 94%

Nog 407 XP voor level 24

Ik zou voor een wii gaan inderdaad, is dat te duur voor jou, dan kan je voor 35 euro wel een cube kopen.

mariocube.nl kan je heel wat cubegames scoren, niet echt een overzichtelijke site , maarja.

DD is zeker niet de beste game ooit, alleen als je zelda collectie erbij hebt, komt het vrij dichtbij :O

Level 14 91%

Nog 242 XP voor level 15

Misschien heb ik ooit ergens gelezen dat het de beste MK game ooit was, misschien verkeerd gezien :)

Level 18 91%

Nog 396 XP voor level 19

Waarschijnlijk. Wel een leuke game maar bij lange na niet de beste MK.

Administrator
Level 40 99%

Nog 189 XP voor level 41

Ik zou niet voor een Wii gaan. Je kan een Gamecube zoals al gezegd met een beetje geluk voor 35,- wel ergens op de kop tikken. Een Wii betaal je toch wel minimaal 5 keer zoveel voor. Een Mario Kart DD erbij zal je niet meer dan 60 euro totaal kosten.

Als je nooit een gamecube hebt gehad en je kunt weer een beetje wennen aan de SD graphics dan heb je nog een hoop leuke spellen te spelen :)

Level 59 99%

Nog 11 XP voor level 60

Tuurlijk gaan voor de NGC. Ding is megacheap en heeft geweldig veel leuke games, plus de gameboy player.

Wat Triforcehero zegt, sterker nog ik denk dat het nog goedkoper kan.

Level 28 95%

Nog 583 XP voor level 29

Een Wii halen. De best of both worlds. Een gamer die nooit Mario Galaxy 1 en 2 heeft kunnen spelen heeft niet geleefd.

Level 70 98%

Nog 1281 XP voor level 71

Wii met Mario Kart Wii is 135 euro tegenwoordig, en dan Double Dash scoren voor een tientje waarna je alle cube en Wii toppers kunt spelen.

Of check deze

Moderator
Level 74 97%

Een Wii halen. De best of both worlds. Een gamer die nooit Mario Galaxy 1 en 2 heeft kunnen spelen heeft niet geleefd.

This is the only correct answer! ^_^

Level 68 99%

Nog 24 XP voor level 69

This is the only correct answer! ^_^

Indeed

Daarnaast kan je 3 suda51 games spelen als je ze kan vinden ^_^

Level 14 91%

Nog 242 XP voor level 15

Ik denk dat ik dan toch ooit een wii ga kopen. Daar kan ik iig ook MKDD op spelen en alle andere GC games. En natuurlijk MKwii en andere coole mario games :D

Level 1 46%

Nog 14 XP voor level 2

Als je voor een Gamecube gaat, probeer er een op de kop te tikken met een ''digital out'' aangezien er een x aantal spellen zijn voor de Gamecube die 480p ondersteunen, en dat ziet er toch een stuk leuker uit als je een wat ''grotere'' TV hebt.

Level 47 97%

Nog 918 XP voor level 48

Gewoon een Cube kopen joh. Als je een beetje goed zoekt vind je ze op marktplaats voor 50-60 euro met een aantal hele leuke games en twee controllers. Vervolgens koop je wat toppers op Ebay voor 10 euro per stuk en je bent maanden onder de pannen.

Voor een Wii met twee GameCube controllers en Mario Kart DD ben je al snel weer 200 euro verder.. Daar heb je een GameCube voor met 20 vette games. Die Wii kun je later altijd nog wel halen...

Level 59 99%

Nog 11 XP voor level 60

Soms zie ik zelfs GameCubes staan voor 25 euro met controller.... zoek daar Mariokart bij voor 15 eu en je bent voor 40 euro klaar.

Level 20 98%

Nog 111 XP voor level 21

Ik zat hier ook aan te denken. Ik wil dolgraag Metroid nogmaals de kans geven en natuurlijk de Wind Waker, Twilight Princess en the Twin Snakes eindelijk zelf in mijn bezit hebben. En 35 euro is voor een GC normaal in winkels als gamemania en foregames; op marktplaats zal het wel lager liggen. Vroeger vaak op de cube gespeeld bij kenissen en klasgenoten.

Moderator
Level 66 96%

Nog 2552 XP voor level 67

Heeft iemand toevallig een Japanse GameCube ?! Daarvoor heb je ook een stepdown converter nodig naar mijn weten ?! Werken spellen dan beter dan als je een Freeloader zou gebruiken ?!

Level 47 97%

Nog 918 XP voor level 48

Ik heb een Japanse Cube. Het is natuurlijk makkelijker om af en toe een Freeloader schijfje te wisselen dan steeds een complete GameCube + bedrading als je een keer een NTSC game wilt spelen en normaliter voornamelijk PAL games speelt. Als je veel NTSC games hebt is een Japanse misschien wel handig...

Moderator
Level 66 96%

Oké, maar het spel blijft hetzelfde kwa beeld formaat/resolutie ?! ( freeloader tov Japanse console )

Moderator
Level 66 96%

Nog even een vraag : zit er eigenlijk verschil tussen Ikaruga NTSC en de Pal versie ?!

( beeldresolutie ed. )

En wat zijn eigenlijk de must-have's aan shooters ?!

Moderator
Level 74 97%

Nog even een vraag : zit er eigenlijk verschil tussen Ikaruga NTSC en de Pal versie ?!

( beeldresolutie ed. )

En wat zijn eigenlijk de must-have's aan shooters ?!

Heb je beide Ikaruga's? Want als je ook een PAL-Ikaruga hebt kun je kijken of deze 60HZ ondersteunt door de b-knop ingedrukt te houden wanneer je je Gamecube aanzet. Dat geld trouwens voor alle games.

Qua shooters zou ik voor Timesplitters 2 en 3 en XIII gaan. Of bedoel je Shmups?

Level 8 83%

Nog 161 XP voor level 9

PAL Ikaruga heeft bizar genoeg geen 60hz modus. Om toch de originele snelheid te behouden heeft men in de 50hz versie gebruik gemaakt van framedrops. Het spel speelt verder prima, maar als je weet dat je een aangepaste versie zit te spelen gaat het toch knagen op den duur.

Moderator
Level 66 96%

Of bedoel je Shmups?

Ja.

Level 47 97%

Nog 918 XP voor level 48

Ik heb zelf Ikaruga, Chaos Field en Star Soldier. Die laatste is Japan-only, Chaos Field heeft ook een USA release gehad en in Japan is er nog een Expanded version van verschenen. Verder ken ik eigenlijk alleen Shikigami No Shiro 2. Die moet ik ooit ook nog eens halen. Owja, je hebt ook nog Space Raiders, maar die was volgens mij niet zo best...

http://www.genkivideogames.com/game-cube/

Niet allemaal even goedkoop, maar wel betrouwbaar. Veel games zijn daar nog gewoon nieuw te krijgen...

Moderator
Level 66 96%

Waarom is Gotcha Force redelijk prijzig ?! De game krijgt best wel lage cijfers, vandaar.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.