The Avengers (2012)
Die top 250 shit boeit me niet, maar......wat een vette film! Net gezien en ik heb me kostelijk vermaakt. Trailers deden me niets en Thor en Captain America: The First Avenger vond ik beide niet meer dan zeer matig, maar dit was zwaar gaaf. Wat een toffe humor, wat een wonderschon actie en wat een strake dialogen! Dik de moeite waard wat mij betreft.
Zeker. Deze stampt de laffe introductie films als CA en Thor helemaal de grond in, maar dat was Marvel ook verplicht om te doen. Dit is samen met X-2 de beste Marvel film die ik heb gezien denk ik. De actie vind ik grensverleggend zelfs.
Vooral
ver in de film, die shot over de brug waarin de camera langs alle actiehelden gaat.
En ALLE Hulk scenes waren fucking awesome. Payback voor zijn 2 matige verfilmingen. Ruffalo was ook een vette Dr Banner.
Hij is AWESOOMMEEEE
:D
Pff man, beste marvel film van de laatste tijd. Goede mix tussen humor en actie.
Ik kan nu al niet meer wachten op deel 2.
Aan het einde van het eerste gedeelte van de credits kwam er zo'n stukje met de nieuwe villain, dat was Thanos, toch?
Yep.
In feite is Loki ook slechts introductie, en canon met het ontstaan van de Avengers. Nu ze aan elkaar gewend zijn en alles komen er de elite schurken als Thanos voor The Avengers aan bod.
Ik ben ook niet echt een comic geek maar ik heb dan wel weer alle andere Marvel films gezien. Het is ook zeker aan te raden die wel te zien. Ik begreep uit recensies dat de film wel te volgen is zonder maar dat je er toch minder uithaalt. Wat best begrijpelijk is met zoveel personages die allemaal eigen films hebben gehad.
Ik vind het echt een bazenfilm!
The Hulk en Iron Man waren vooral in topvorm. De rest had ook genoeg toffe momenten. Alle helden krijgen genoeg screentime, en belangrijk: de actie is moddervet. Ik was aangenaam verrast, want had verwacht dat het allemaal wat te druk en snel zou gaan door het aantal karakters. Maar het is gewoon een erg solide blockbuster geworden die volgens mij wel voor iedereen leuk is.
Het verhaal niet goed? Tja, dat kun je ook aan het bronmateriaal verwijten. Zo zijn comics gewoon, en dit is voor mij een van de beste comic films van de afgelopen jaren. Mijlen beter dan die Avenger prequels, Spiderman, Superman etc. Alleen Batman van Nolan vind ik beter. Maar dat is dan ook een ander type film. Dit is gewoon dikke actie met een flinke dosis humor en een comic vibe.
Mijn beoordelingen van dit gebeuren:
-Iron Man: 7.5
-Iron Man 2: 7.0
-The incredible Hulk: 7.0
-Thor: 6.5
-Captain America: 6.0
-The Avengers: 8.5
Allemaal vond ik ze overigens prima te doen, alleen heb ik net iets teveel begin verhalen gezien. Dat heb ik nu wel gehad.
En kijk deze in 3D! De eerste film waarin dat echt een meerwaarde heeft imo, Avatar meegerekend. De 2e helft heeft erg veel shots waar bepaalde acties en effecten prachtig uit de verf komen met diepte. Mijn vrienden, die normaal ook niet van 3d houden, waren bij deze film ook overtuigd. Zeker die 1 of 2 euro extra waard.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.