Ik zet Groningen op 3. Boven PSV en AZ.
Mertens = Tadic. Matavz en Enevoldsen zijn beter dan Toivonen en Strootman. Andersson haalt een onvoorstelbaar rendement uit de wedstrijden die hij speelt. Met hem stonden ze aan kop in zijn eerste seizoen. Groningen lijkt me ook verdedigend meer solide. PSV wint het alleen op Lens en de blessuregevoeligheid van Andersson.
En Rutten is gewoon een faalhaas.
We hebben een leuk team, maar geen breedte. Over Enevoldsen is men trouwens niet zo positief, hij had een belabberd seizoen en ik heb wel eens het idee dat hij aan zijn plafond zit. Beter dan Strootman is hij niet. Tadic is wel absoluut beter en constanter dan Mertens. In de aanval hebben we ook nog Matias Jones, dat moet een behoorlijk goede voetballer zijn. Weggekaapt bij Danubio. Dan is er nog Suk. Tja, als je als Koreaan op die leeftijd op eigen houtje naar dit land komt en je dwingt een profcontract af dan heb ik daar wel respect voor. Dan hebben we nog de domste voetballer van de Eredivisie, Bacuna.
Andersson is een voorbeeldige voetballer, maar vergeet niet, die jongen is teruggekomen van 2 kruisband blessures. Ik kan me niet voorstellen dat hij het niveau van zijn debuut ooit weer haalt. Hoewel zijn progressie me tot nu toe verbaast.
Ik verwacht ook wel wat van Kappelhof, die kan doorschuiven naar rechtsback. Dat is Kieftenbeld namelijk niet. Ik hoop dat Kieftenbeld zijn kans in het centrum van het middenveld krijgt, dat is zijn positie. En hij is jong + Nederlander. Ik ben wel een soort Kieftenbeld fan, omdat hij over lijken gaat.