Nederland - Eredivisie 2011/2012

Level 30 99%

Nog 76 XP voor level 31

Euh, nee, dan heb je niet goed opgelet. NEC is op basis van de laatste 17 wedstrijden (overigens was de winterstop volgens mij na 18 of 19 wedstrijden dus het is niet helemaal puur '2e seizoenshelft' maargoed) 5e geworden: http://www.transfermarkt.de/de/eredivis ... 011_5.html

Vitesse is al een tijdlang niet erg in vorm. En Twente heeft een paar harde dreunen gehad en een trainer die de EL zelf niet serieus neemt, dus hoe kun je dan verwachten dat je spelers de playoffs voor EL serieus nemen...

NEC of RKC, ik geef ze echt de meeste kans.

Level 9 82%

Nog 212 XP voor level 10

McClaren: Met alleen potentie wordt je geen landskampioen.

Heeft hij de andere ploegen wel eens bekeken? Die zijn stuk voor stuk jonger of net zo jong. Ik heb echt het gevoel dat hij totaal geen verstand van voetbal heeft. Hij heeft alleen mooie praatjes.

McClaren valt niet serieus te nemen. Die man weet niet wat hij zegt.

Level 20 91%

Nog 487 XP voor level 21

Ik had niet verwacht dat je je opmerking uit de duim zoog, daar doelde ik niet op. NEC heeft wel veel punten gehaald, maar de wedstrijden die ik gezien heb speelden ze alles behalve overtuigend. De wedstrijden die ze wonnen waren tegen kwakkelende ploegen of slechte ploegen. Uiteindelijk hebben ze over die 17 wedstrijden ook maar 4 punten meer dan Vitesse. Drie daarvan uit een ontzettend beladen onderlingen wedstrijd, nadat ze de thuiswedstrijd hadden verloren.

De enige opvallende recente uitslag is Twente, en misschien AZ. Maar zie wat Twente nu presteert. Zie dan de recente reeks van Vitesse en er zit niet heel veel verschil in.

Level 46 98%

Nog 498 XP voor level 47

Wie vinden jullie de beste coaches van dit seizoen?

Ik:

1: Ronald Koeman

2: Ruud Brood

3: Frank de Boer

Level %

Nog XP voor level

Tja, qua beste coach kan ik niet echt een antwoord geven.

Beste prestatie is van Brood though.

Level 75 98%

Nog 1461 XP voor level 76

Koeman of Brood, kan niet echt beslissen.

Maar Koeman is in het voordeel, heeft van het wankelende Feyenoord met minimale investeringen terug gebracht op sportief gebied. Ontzettend goed. En heeft spelers ook beter gemaakt.

Level 46 98%

Nog 498 XP voor level 47

Op VI.nl kan je eigen elftal samen stellen van het seizoen dit is mijnes:

Coach : Brood

Marcellis-Vertonghen-Gouweleeuw-Buttner

Classie-Sno

Narsingh-Rasmus Elm-Mertens

Guidetti(had eerst Dost maar Guidetti kan beter meevoetballen)

Level 8 79%

Nog 203 XP voor level 9

Er was weinig keuze, er ontbraken veel namen. (oa Poulsen, Marcelo, Strootman, Leerdam)

Maar dit is mijn keuze:

---------------Michailov----------------

Janmaat---Kalas---Moisander---Vertonghen

--------Maher------------Elm------------

Ola John-------Eriksen-----------Mertens

---------------de Jong------------------

Coach: Brood

Level 20 97%

Nog 121 XP voor level 21

----------------------------Zoet----------------------------

Van Rhijn--Alderweireld---Vertonghen---Poulsen

---------------------------Anita---------------------------

-------------------Eriksen---Clasie--------------------

Narsingh-----------------Dost---------------Mertens

Vind het nog best moeilijk.

Level 19 99%

Nog 8 XP voor level 20

Coach: Brood

--------------------Zoet---------------------

Gouweleeuw--Alderweireld--Vertonghen--Buttner

-----------Clasie--------------Anita---------

------Vormer------El Ahmadi-----Maher--------

---------------------Dost--------------------

Met de mogelijkheden die VI biedt.

Eigen, vrije opstelling:

------------------------Zoet----------------------

Van Rhijn----Alderweireld---Vertonghen---Buttner

---------------------Anita------------------------

----------El Ahmadi------------Maher---------------

-------Narsingh--------Dost-----------Boerrigter--

Level 20 97%

Nog 121 XP voor level 21

Twente _O-

Level 8 79%

Nog 203 XP voor level 9

Leon ten Voorde ‏ @leontenvoorde

Munsterman genadeloos weggefloten door supporters

Ik zag ook al wat witte zakdoekjes. :)

Twente heeft het de laatste jaren de wind veel te veel mee gehad, eindelijk eens wat tegenwind.

Level 59 97%

Nog 1444 XP voor level 60

Twente is een soort FC Groningen, waarbij het verval echter wat later in het seizoen is ingezet.

Het wordt heel moeilijk voor McClaren. Ruiz schoot hem bijna in zijn eentje naar de landstitel. Nu heeft hij niet zo'n uitschieter waarop hij kan rekenen. Lijkt me ook dat Ola John, Luuk en anderen gaan vertrekken. McClaren moet dus gaan bouwen en dat kan ie helemaal niet. Hij kan alleen maar kopen en hopen. Een paar missers en het breekt zo'n provincieclub op.

Level 8 79%

Nog 203 XP voor level 9

Mwa, Twente heeft nu wel een stabiele basis gebouwd. Ze hebben nu een lekker stadion en een aardig groot supportersschare, die blijven wel in de top.

Level 30 99%

Nog 76 XP voor level 31

Dat gelul over Ruiz heeft McClaren kampioen gemaakt is echt te opportunistisch en lachwekkend voor woorden. Had Ajax destijds ook niet ene Suarez? Maar het moge duidelijk zijn dat McClaren er een grote bende van heeft gemaakt dit seizoen :P.

Munsterman is de schuldige, grote fouten begaan door Co te ontslaan en eerder in het seizoen door per se Fer over te willen nemen.

Level 46 98%

Nog 498 XP voor level 47

Er is zeker niemand die een SCC (seizoens club card) van RKC heeft? Dat is verplicht om kaartjes voor de finale tegen Vitesse te kopen. Die voor 10 euro over de toonbank gaan...

Level 13 97%

Nog 75 XP voor level 14

Dat gelul over Ruiz heeft McClaren kampioen gemaakt is echt te opportunistisch en lachwekkend voor woorden. Had Ajax destijds ook niet ene Suarez? Maar het moge duidelijk zijn dat McClaren er een grote bende van heeft gemaakt dit seizoen :P.

Munsterman is de schuldige, grote fouten begaan door Co te ontslaan en eerder in het seizoen door per se Fer over te willen nemen.

heeft suarez Ajax ooit kampioen gemaakt?

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Dat is juist zijn punt.

Maargoed, zoals ik al eerder zij is Joop heel goed in het op poten zetten van een organisatie. Delegeren en keihard saneren als het moet, daar is hij goed in. Ik ben ook niet bang dat Twente financieel naast zijn schoenen gaat lopen zolang Joop het voor het zeggen heeft.

Met het aanstellen van trainers heeft Joop geluk gehad. Sinds het vertrek van Rutten heeft hij het alleen over het aantrekken van grote namen. hij heeft van Basten en zelfs Rijkaard al eens gepolst. Kreeg ie Rijkaard zn vrouw aan de telefoon die hem vertelde dat ze een club in een warmer klimaat zochten. :P

McClaren was een toevalstreffer. Wally with the Brolly werd in Engeland tot op het bod afgefikt en heeft Twente gebruikt om tot rust te komen en nieuw zelfvertrouwen op te doen. Preud'homme was by far de beste trainer die Twente ooit gekend heeft. Zou zo de subtop van Spanje kunnen leiden. Adriaanse is te groot om een provincieclub zoals Twente te leiden. Het schijnt dat hij ook niet goed in de groep lag. Suppertukker Brama kon er geen traan om laten. Nu is McClaren weer aan het roer en ik zie het mis gaan. John en De Jong zijn na het seizoen pleitte en dat betekent dat McClaren moet gaan bouwen. Iets wat hij niet kan. Onder zijn voorspraak is Verhoek gekomen en in hem zie ik wel een miskoop ontstaan.

Level 60 96%

Nog 2083 XP voor level 61

Maher overweegt ook transfer binnen Nederland

AMSTERDAM - Adam Maher denkt aan een vertrek bij AZ. De achttienjarige middenvelder vindt dat hij hogerop kan.

'Het moet natuurlijk wel een club zijn die me echt graag wil', licht Maher toe tegenover NUsport. ''Ik ga eerst met ze praten om te horen of ik wel aan spelen toe ga komen.''

Dat hij pas één seizoen in de hoofdmacht van AZ achter de rug heeft, maakt volgens het Talent van het Jaar in de eredivisie niet uit. 'Mijn gevoel zegt dat ik een stap hoger aankan. Een voorkeur voor een competitie heb ik niet.'

Zucht...

Moderator
Level 37 97%

Nog 623 XP voor level 38

18 jaar, 1 goed seizoen gespeeld, maar nou ook weer niet zo fenomenaal. Waarom hebben die broekies echt zo weinig benul en zo'n verknipt zelfbeeld?

Level 33 94%

Nog 890 XP voor level 34

Zaakwaarnemers die dikke commissies op willen strijken helpen ook niet echt en een 18-jarige is nou ook niet bepaald per definitie volwassen genoeg om daar doorheen te prikken.

Level 46 98%

Nog 498 XP voor level 47

Zoals Johan Derksen vaak zegt Zaakwaarnemers moeten gewoon oprotten uit het voetbal ...

Level 20 97%

Nog 121 XP voor level 21

Dat heeft volgens mij weinig met een zaakwaarnemer te maken hoor en ik vind ook niet dat zaakwaarnemers meteen slecht zijn zoals wordt gesteld. Dat jochie is verreweg het grootste talent van Nederland en draait op zijn 18e moeiteloos mee in de top. Die kan zo mee bij Ajax en maakt Ajax ook nog eens een stuk sterker, laat staan over 3 jaar. Wat mij betreft haalt Ajax 'm binnen voor 7-8 miljoen, zet je 'm samen met Anita en Eriksen op je middenveld en tik je die hele Eredivisie weg.

Level 59 97%

Nog 1444 XP voor level 60

Suarez scoorde vaak niet tegen de grotere clubs en zat domme schorsingen uit. Dat heeft ze opgebroken.

Ruiz maakte gigantisch veel winnende doelpunten in dat seizoen. Twente was ook wel meer een team dan Ajax dat was, maar die fundering was al gelegd door Fred Rutten. Die McClaren snapt er echt niets van. Hij kan wel de popie jopie trainer uithangen en naar beeldschermen lopen enzo, maar er zit geen gedachte achter. Zijn analyses evenmin. Wat hij doet is kopen. Bij Wolfsburg; kopen. Bij Nottingham wilde hij kopen, kon niet. Twente zal, omdat ze Europees voetbal zijn misgelopen, ongetwijfeld spelers gaan verliezen. Dragende spelers als De Jong. Veel geld hebben ze ook niet, het meeste ging al op aan Tadic.

Wat ze tot nu toe hebben gedaan is Verhoek gehaald (vrijwel zeker miskoop), en Tadic (waarschijnlijk een versterking, maar was wel heel duur) en als er inderdaad een exodus volgt zal er gebouwd moeten worden en dan kun je die Brit het beste weer naar de andere kant van het kanaal sturen.

Munsterman is eerst al in de fout gegaan door Co aan te nemen. Co is een geweldige coach maar hij pastte niet echt in de clubcultuur van FC Twente. Desondanks stond hij 2e en met maar 1 nederlaag. Co was eigenlijk tegen het halen van Fer, en daar had hij natuurlijk groot gelijk in.

Level 46 98%

Nog 498 XP voor level 47

Tja Co had maar gewoon 1 nederlaag in de competitie voor de winterstop en moest weg om niets zeggende redenen.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.