Vraag, Antwoord en Hulp

Level 38 99%

Nog 185 XP voor level 39

Beste PC Algemeen forum bezoekers,

In dit topic kun je al je PC kwijt. Andere members kunnen je dan antwoord geven waardoor dit automatisch een soort FAQ wordt.

Een paar regels:

- Stel je vragen duidelijk zodat we niet hoeven te gissen naar wat je eigenlijk bedoelt.

- Alleen vragen en antwoorden in dit topic, Zie je iemand een verkeerd antwoord geven ga er dan niet gelijk tegen in maar post dan gewoon het antwoord wat volgens jou wel klopt. De moderators zullen het verkeerde antwoord verwijderen.

- Ga geen discussies aan, dit is puur een soort FAQ, uitsluitend vragen en antwoorden.

Level 38 99%

Nog 185 XP voor level 39

Een vraagje met betrekking tot save files van een game.

Is het mogelijk om deze over te zetten van een torrent download game naar dezelde game maar dan een originele versie welke bijvoorbeeld gekocht is bij steam?

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Een vraagje met betrekking tot save files van een game.

Is het mogelijk om deze over te zetten van een torrent download game naar dezelde game maar dan een originele versie welke bijvoorbeeld gekocht is bij steam?

Als het goed is wel ja. Saves worden over het algemeen bewaard in 'Mijn documenten' en dan onder 'Mijn spellen' of 'Mijn games', ook worden saves wel eens opgeslagen onder 'Jouw gebruikersnaam' en dan 'Saved games'. Ik gebruik een Engelse versie van Windows dus ik weet niet wat de exacte vertaling is, maar de mappen zouden makkelijk te vinden moeten zijn.

Level 3 92%

Nog 11 XP voor level 4

En wederom een vraag... ik heb nu die K73S gaming computer van Asus, nou speel ik LOST VIA DOMUS, schokt zo af en toe... wat ik al jammer vind aangezien ik toch 1400 euro heb neergelegd voor een gaming computer... en dan nog schokt LOST (speel op medium settings). maar goed het vreemde is dat wanneer ik klaar ben met spelen en terugkeer naar windows.. mijn windows ineens trager is dan voor ik het spel opstartte. Als ik de laptop opnieuw opstart doet hij het wel weer normaal, maar waar kan dit aan liggen?

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Kan zijn dat Lost een memory leak heeft. Hierdoor geeft het spel gebruikt geheugen niet meer terug voor gebruik voor andere applicaties. Verder ligt de performance van Lost waarschijnlijk aan Lost zelf en niet aan de laptop. Als ik het mij goed herinner was het geen geweldige port. Aan een memory leak doe je overigens niets, alleen de developer kan dat oplossen en als ze dat nu nog niet hebben gedaan dan gebeurt het ook niet meer. Als je nog niet op de laatste patch zit kan dat wellicht helpen.

Level 20 91%

Nog 520 XP voor level 21

Vraagje met betrekking tot 3D films kijken.

Ik heb een paar weken terug een leuke tv gekocht van samsung met 3D. Deze heb ik ook aangesloten op mijn pc.

Is het mogelijk om 3D (blueray) films af te spelen op de pc met mijn videokaart: ATI 5770 ?

Ik lees op verschillende sites verschillende antwoorden, en ik snap/weet het nog steeds niet.

Kan iemand mij uitleggen of dit mogelijk is?

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Ik ben geen expert op het gebied maar volgens mij moet dat geen enkel probleem vormen. Zolang de mediaspeler het maar ondersteund lijkt mij dat het zou moeten werken. Ik denk dat de grafische kaart daar geen invloed op heeft zolang het maar sterk genoeg is om het bestand af te spelen en een 5770 is dat zeker wel.

Level 8 90%

Nog 89 XP voor level 9

Mijn Acer aspire 7741G maakt sinds eergisteren kraakgeluiden tijdens youtube. Ook kan mijn notebook Battlefield bad company 2 ineens niet meer op MAX instellingen aan. . Kan iemand hier een oplossing voor geven?

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Waardeloos topic dit... Je kan niet iedereen tegelijkertijd helpen: zo wordt het alleen maar onoverzichtelijk...

Anyhoe: @Wout_x: wat kraakt er precies? Kun je dat zeggen? Een harde schijf kan bijvoorbeeld behoorlijk wat lawaai maken, of de koeler van iets.

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Als het geluid er eerst niet was dan zal er waarschijnlijk iets mis zijn en zou ik terug gaan naar de winkel. Het kan zoals Kaiszer zegt de hardeschijf zijn, maar als het geluid er eerst niet was dan zal dat waarschijnlijk niet de oorzaak zijn. Zit er trouwens een DVD in je lezer? Bij mijn Acer maakt dat behoorlijk veel herrie. Dat verklaart natuurlijk niets over de performance issues, maar het kan een oorzaak zijn van het gekraak.

Level 3 92%

Nog 11 XP voor level 4

Kan zijn dat Lost een memory leak heeft. Hierdoor geeft het spel gebruikt geheugen niet meer terug voor gebruik voor andere applicaties. Verder ligt de performance van Lost waarschijnlijk aan Lost zelf en niet aan de laptop. Als ik het mij goed herinner was het geen geweldige port. Aan een memory leak doe je overigens niets, alleen de developer kan dat oplossen en als ze dat nu nog niet hebben gedaan dan gebeurt het ook niet meer. Als je nog niet op de laatste patch zit kan dat wellicht helpen.

Ok, kan het zijn dat als ik de game officieel koop in de winkel of via steam deze geen memory leak heeft?

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Ok, kan het zijn dat als ik de game officieel koop in de winkel of via steam deze geen memory leak heeft?

Ik ben bijna 100% zeker dat die versies hetzelfde probleem hebben.

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Dubbelpost 8|

Level 3 92%

Nog 11 XP voor level 4

Een vraag over mijn 17 inch k73sw asus laptop, ik heb bij games en af en tie films last van het beeld dat bovenin even blijft hangen en onder doorloopt, waardoor het beeld niet vloeiend loopt.. Heeft dit met 17 inch te maken? Aangezien de meeste splen meer voor 15 inch zijn gemaakt denk ik?

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Heel kort bedoel je? Dat is Screen Tearing. Moet je even kijken naar de instellingen van je games: als je bijvoorbeeld een 16:9 scherm hebt, dan kun je het beste een resolutie voor je game uitkiezen die daar mee overeenkomt. Soms staat het ook wel achter de beschikbare resolutie tussen haakjes.

En anders moet je zoeken naar de optie "vSync" in de instellingen. Deze kan je aan of uit zetten, helpt bij mij vaak.

Level 3 92%

Nog 11 XP voor level 4

Heel kort bedoel je? Dat is Screen Tearing. Moet je even kijken naar de instellingen van je games: als je bijvoorbeeld een 16:9 scherm hebt, dan kun je het beste een resolutie voor je game uitkiezen die daar mee overeenkomt. Soms staat het ook wel achter de beschikbare resolutie tussen haakjes.

En anders moet je zoeken naar de optie "vSync" in de instellingen. Deze kan je aan of uit zetten, helpt bij mij vaak.

Ok maar dat ligt dus niet specifier aan een 17 inch scherm.. kan ook bij 15 inch voorkomen?

Level 21 91%

Nog 535 XP voor level 22

Ok maar dat ligt dus niet specifier aan een 17 inch scherm.. kan ook bij 15 inch voorkomen?

Nee, heeft ook niets met je resolutie te maken zoals hierboven genoemd wordt. Het heeft te maken met de verhouding tussen de verversing van je beeldscherm en het aantal frames dat je videokaart per seconde uitstuurt. Voor meer informatie kun je het wikipedia artikel lezen.

Komt er in het kort op neer dat je twee verschillende beelden tegelijk ziet die net niet op elkaar aansluiten. Je kunt het voorkomen door 'vsync' aan te zetten in de optie van de game als die er staat. Anders is er helaas weinig aan te doen. Ook bij je videospeler kun je kijken, al betwijfel ik of dat mogelijk is daar.

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Ik heb dit probleem met Dead Space kunnen oplossen door een 16:9 resolutie te kiezen. vSync zorgde bij DS voor enorme input-lag waardoor ik die al snel uitdeed.

In ieder geval, Idol, is het nu opgelost?

Level 21 91%

Nog 535 XP voor level 22

Ik heb dit probleem met Dead Space kunnen oplossen door een 16:9 resolutie te kiezen. vSync zorgde bij DS voor enorme input-lag waardoor ik die al snel uitdeed.

In ieder geval, Idol, is het nu opgelost?

Het kan dat door een andere resolutie te kiezen je pc meer moeite moest doen om frames te berekenen (hogere resolutie = zwaarder). Hierdoor was mogelijk het probleem al opgelost.

Level 23 95%

Nog 324 XP voor level 24

Weet IEMAND nog een winkel waar ze de PC versie van gears of war 1 verkopen ik ben dringend opzoek naar deze game.

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Weet IEMAND nog een winkel waar ze de PC versie van gears of war 1 verkopen ik ben dringend opzoek naar deze game.

Heb even rond gekeken maar het spel is echt nergens meer te vinden. Bij Play.com hebben ze het nog wel, maar de prijs die ze vragen is ook ronduit belachelijk. Op Ebay is het enige resultaat een Limited Edition voor 50 euro.

Level 23 95%

Nog 324 XP voor level 24

Heb even rond gekeken maar het spel is echt nergens meer te vinden. Bij Play.com hebben ze het nog wel, maar de prijs die ze vragen is ook ronduit belachelijk. Op Ebay is het enige resultaat een Limited Edition voor 50 euro.

Heb ik ook al gedaan bedankt :(

Fuck... Hoe kan epic nou een skin uitschrijven als je gears 1 op de pc heb gespeeld als ze niet eens meer te krijgen zijn. Iemand anders nog :(

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Digitale versie kopen? Windows Marketplace oid?

Level 23 95%

Nog 324 XP voor level 24

Digitale versie kopen? Windows Marketplace oid?

Found THX ... als iemand anders hem ook koopt he. voor mij is het geen probleem ik link aan hem aan mijn gold account. maar voor mijn vriend ? hij heeft geen gold kunnen wij dan wel samen co-op online ?

Games for Windows – Live Silver Membership Features

* Single gamertag

* Common gamer profile

* Common gamerscore

* Single player achievements - All titles have achievements, though some share the list with the Xbox 360 version

* Private chat via text and voice

* Common friends list and online presence

* PC only multiplayer including browsing a list of active PC games

Games for Windows – Live Gold Membership Features

* All Silver membership features

* Multiplayer matchmaking with friends

* TruSkill matchmaking

* Multiplayer achievements

* Cross-platform gameplay

Level 19 90%

Nog 520 XP voor level 20

Van wikipedia gehaald:

On July 22, 2008, Microsoft's Chris Satchell, CTO of the company's Entertainment devices division, announced that Games For Windows – Live would be free to developers. Previously, select publishers and developers used the system and had to pay for it. Also, all Games For Windows – Live features were now free for gamers, such as matchmaking and cross-platform play. Satchell added that the move was a "way to improve Windows gaming"

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.