Vraag, Antwoord en Hulp

Level 19 93%

Nog 369 XP voor level 20

De batterij in mijn computer schijnt leeg te zijn, waardoor de tijd/ datum functie het niet meer doet... Nu heb ik nog wel een lithium batterij liggen (zo'n ronde, groot als een euro munt), maar wanneer ik deze wil vervangen kan ik niet vinden waar die in moet ?!

Wie kan me helpen? Moet er misschien een andere batterij in?

Als ik info wil zoeken op het internet over mijn moederbord, welk nummer moet ik dan intypen?

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Dat is de CMOS batterij. Er zijn wel tutorials over hoe je die moet vervangen, maar de locatie verschilt per moederbord. Gewoon ff zoeken, hij moet er wel tussen zitten :P

En anders ff je moederbord googlen

EDIT: vraagt ie er ook om als je je pc opstart? dat 'press f1 to continue' verhaal?

Level 19 93%

Nog 369 XP voor level 20

Dat is de CMOS batterij. Er zijn wel tutorials over hoe je die moet vervangen, maar de locatie verschilt per moederbord. Gewoon ff zoeken, hij moet er wel tussen zitten :P

En anders ff je moederbord googlen

EDIT: vraagt ie er ook om als je je pc opstart? dat 'press f1 to continue' verhaal?

Ik weet niet waar ik op moet zoeken als ik m'n moederbord moet googlen :P

Ik krijg inderdaad de foutmelding aan het begin, moet ik 3x op f1 drukken, en een keer op enter om de pc op te starten...

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Als ik jou was zou ik een goede grote foto maken van mijn moederbord, dan even goed kijken of ik ergens die batterij kan vinden, zo nodig iets verwijderen voor beter zicht (je weet door de foto waar alles hoort te zitten) en zo speuren naar die batterij.

Dan heb je ook niet meteen de naam van je moederbord nodig. Je kan echter nog even rondneuzen in de boekjes van je pc, mocht je doe hebben.

Level 11 83%

Nog 302 XP voor level 12

Ik heb sinds kort een Macbook Pro en ik zou graag Myst willen spelen hierop, maar dat is best wel een uitdaging.

Ik heb het al geprobeerd met Wineskin, maar dat werkte niet.

Ik ga nog proberen Windows te draaien in Parallels, maar buiten die oplossing, zijn er eventueel nog andere manieren?

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Als ik "Myst Mac" google, dan zie ik dat er ook een Mac versie is. Is dat niet handiger?

Level 12 88%

Nog 255 XP voor level 13

Vandaag wilde ik even een paar foto's op een USB stick zetten en kreeg de volgende melding bij het aansluit; "De schijf in station H: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken".

Nu wil ik niet al mijn bestanden op de stick kwijtraken (muziek, films, series, foto's, documenten) en via google las ik al iets over data recovery, maar het blijft vaak erg vaag bij de gevonden zoekresultaten.

Kan iemand mij verder helpen met wat ik zou moeten doen en welke programma's te gebruiken zijn? Ik had al een gratis demo van Pen Drive Recovery en kon de mappen daarmee zien die op de stick staan, maar kan ze niet terughalen omdat het een demo is.

Bij voorbaat dank.

Level 11 83%

Nog 302 XP voor level 12

Als ik "Myst Mac" google, dan zie ik dat er ook een Mac versie is. Is dat niet handiger?

Op mijn Myst spellen staat ook dat ze Mac compatible zijn, maar dat zijn de wat oudere Macs. De Mac die ik nu heb is erg nieuw en daar kan ik ze blijkbaar dus niet meer op spelen zonder een omweg ...

Iemand nog een goed idee hiervoor?

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Hmm dan weet ik het niet... Ik ben een echte ramen man :P Wellicht kun je je antwoord vinden in het Apple/Mac topic in Elektronica.

Level 11 83%

Nog 302 XP voor level 12

Hé, thanks! Dan ga ik ze daar eens spammen. ;)

Level 3 92%

Nog 11 XP voor level 4

Ik heb een vraag over mijn notebook... ik heb nu een 17 inch scherm, maar is het niet beter om een 15 inch scherm te hebben? waarmee ik bedoel, komen spellen niet beter tot hun recht op een 15 inch scherm? worden speller niet langzamer of minder gedetailleerd op een 17 inch?

Alvast bedankt!

Level 21 91%

Nog 535 XP voor level 22

Ik heb een vraag over mijn notebook... ik heb nu een 17 inch scherm, maar is het niet beter om een 15 inch scherm te hebben? waarmee ik bedoel, komen spellen niet beter tot hun recht op een 15 inch scherm? worden speller niet langzamer of minder gedetailleerd op een 17 inch?

Alvast bedankt!

Dit hangt af van verschillende dingen:

- De resolutie van je scherm

- De snelheid van je pc

Hoe meer pixels (hogere resolutie), hoe mooier het beeld over het algemeen. Vaak hebben grotere schermen een hogere resolutie, maar de verhouding speelt natuurlijk wel mee. Als een groot scherm een (relatief) lage resolutie heeft kan het minder mooi 'ogen' dan wanneer een klein scherm een (relatief) hoge resolutie heeft, ook al heeft dat kleine scherm eigenlijk minder pixels.

Spellen worden niet per se langzamer op een 17 inch pc dan op een 15 inch pc. Dit hangt opnieuw af van de resolutie. Hoe hoger de resolutie, hoe zwaarder het voor je pc is (en dus hoe langzamer het spel). Echter, vaak is een 17 inch laptop sneller dan een 15 inch (overigens is dit lang niet altijd zo) en dus zal dit verschil weer teniet worden gedaan.

Het hangt dus heel erg af van hoe snel de pc is en hoe hoog de resolutie, er is niet één antwoord voor alle 15/17 inch laptops.

Level 8 99%

Nog 6 XP voor level 9

@Nuknid,

Heb je iemand in je omgeving met een Mac? Een vriendin van mij had hetzelfde probleem. Deze kon de bestanden op de Mac wel zien en back-uppen. Wellicht heb je er iets aan.

Level 13 85%

Nog 364 XP voor level 14

Mijn pa en ma hebben een nieuwe laptop gekocht,nu hebben we alleen een probleem,de netwerksleutel weten we niet voor de draadloze verbinding.....de ouwe laptop die boven staat heeft wel verbinding met draadloze internet (router staat beneden)

We hebben de router ge-reset

We hebben bij zoeken de tekst ''plain text'' ingevoerd waardoor je de sleutel kan vinden (maar bij hun staat het er geneens bij)

Programma's gedownload waardoor je sleutel achterhaald kan worden......NIKS helpt dus.

Kan iemand mij helpen????

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Ik gebruik Wirelesskeyview om al mijn keys op te slaan :)

Level 13 85%

Nog 364 XP voor level 14

Ze hebben de laptop weer in de doos gedaan omdat ze nog geen oplossing hebben gevonden om draadloos internet op de laptop te krijgen.

Hopelijk krijg ik nog een goede oplossing van iemand hier op het forum

Level 21 98%

Nog 72 XP voor level 22

Soms kan je ook een code in toetsen die onder de router staat op een sticker. Gewoon je route kantelen, en als het goed is zie je allemaal verschillende 'codes' staan. Eentje van deze intoetsen (ik heb geen idee welke) en je zou draadloos internet op je laptop kunnen hebben!

Level 13 85%

Nog 364 XP voor level 14

Het is gelukt,bedankt mensen :)

Level 17 97%

Nog 118 XP voor level 18

Ik heb sinds vandaag een probleem bij het opstarten mijn PC. Het opstarten zelf doet-ie gewoon goed, maar ongeveer tien seconden nadat-ie helemaal is opgestart loopt-ie systematisch helemaal vast; muis doet het dan niet meer, ctrl+alt+del niet, de windows toets op m'n toetsenbord ook niet. Het enige wat ik kan doen is de aan-knop van m'n PC even ingedrukt houden waardoor-ie uitgaat en het weer opnieuw proberen.

In de veilige modus doet-ie het wel gewoon, maar ik heb geen idee hoe ik daar kan vinden wat er mis met m'n PC.

Iemand die hiermee kan helpen? Alvast bedankt!

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

Als ik het zo hoor zou ik zeggen dat je een virus oid hebt.

Ik zou in veilige modus even elke virusscanner/malwarescanner die je hebt in werking zetten.

Ik weet dat Malwarebytes goed werkt in veilige modus. Deze is gratis en werkt ook nog eens top. Anders kun je ook Spybot of AdAware gebruiken, maar hier weet ik niet van of deze ook in veilige modus werken.

Level 7 94%

Nog 45 XP voor level 8

Ik probeer al een aantal malen in steam in te loggen, maar ik krijg elke de melding dat ik mijn 'menselijkheid' moet bevestigen door onderstaande tekens in te voeren. Ik begrijp dat die tekens in een captcha-afbeelding horen te staan. Deze afbeelding zie ik echter nergens staan. Iemand een idee wat hier aan de hand is.

Level 24 93%

Nog 561 XP voor level 25

Ik probeer al een aantal malen in steam in te loggen, maar ik krijg elke de melding dat ik mijn 'menselijkheid' moet bevestigen door onderstaande tekens in te voeren. Ik begrijp dat die tekens in een captcha-afbeelding horen te staan. Deze afbeelding zie ik echter nergens staan. Iemand een idee wat hier aan de hand is.

Is dit niet de beveiliging die in werking treedt als je vanaf een nieuwe pc probeert in te loggen? Die code wordt namelijk naar je e-mail adres gestuurd.

Level 7 94%

Nog 45 XP voor level 8

Is dit niet de beveiliging die in werking treedt als je vanaf een nieuwe pc probeert in te loggen? Die code wordt namelijk naar je e-mail adres gestuurd.

Het probleem heeft zich al op dezelfde dag opgelost. Nee, ik probeerde niet vanaf een andere computer in te loggen. Waarschijnlijk was er sprake van maintenance. In ieder geval toch bedankt voor je reactie.

Level 21 91%

Nog 553 XP voor level 22

Hebben jullie ervaring met Dreamscene? Ik wil het downloaden, maar als ik het opstart, zegt hij dat hij geen toegang kan krijgen tot een bepaalde map... Ik begrijp er niets van :P

Level 30 95%

Nog 626 XP voor level 31

ik heb een vraagje, ik heb een demo versie van een programma van iets op mijn pc staan.

alleen dat moet er na 60 dagen af anders moet je betalen, alleen het zit dus in c/programme files.(beveiligde map)

alleen alles wil er uit op één bestand na, is dat erg?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.