Vraag, Antwoord en Hulp

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

ik heb een vraagje, ik heb een demo versie van een programma van iets op mijn pc staan.

alleen dat moet er na 60 dagen af anders moet je betalen, alleen het zit dus in c/programme files.(beveiligde map)

alleen alles wil er uit op één bestand na, is dat erg?

Kan je het niet gewoon bij je programma's verwijderen, zoals het hoort? Het is niet erg dat dat ene bestand is blijven staan, met één enkel bestand werkt een programma niet meer.

Je had trouwens ook helemaal niet hoeven betalen als je het er na 60 dagen nog op had staan, je kan het dan alleen niet meer gebruiken. Als je het weer zou willen gebruiken moet je betalen, dit is met de meeste programma's in ieder geval wel zo.

Level 30 95%

Nog 626 XP voor level 31

oke bedankt voor het ophelderen :D

Level 27 99%

Nog 16 XP voor level 28

Gasten, ik ga binnenkort een monster van een PC aanschaffen, echter zit daar geen toetsenbord en muis bij. Nu ben ik op zoek naar een (draadloze) muis waarmee je lekker kunt gamen, surfen en navigeren in 3d programma's. (middlemouse-button speelt dan een rol) Ook ben ik op zoek naar een leuk toetsenbord, zowel voor games als voor typen (duh.. maar aangezien ik een programmeur ben, speelt dat degelijk een grote rol). Ik heb al enkele dingen van Logitech en Razer bekeken. Mensen ervaringen hiermee of suggesties voor welk model? Misschien is er ergens een setje te koop voor een leuke prijs? Ik hoor het graag. Ga zelf uiteraard ook nog even op onderzoek uit.

Level 6 77%

Nog 126 XP voor level 7

Iemand enig idee of ik veel grafische vooruitgang boek als ik een Radeon HD 6870 koop? Momenteel zit er namelijk een Radeon HD 5850 in. Of zijn er anders andere kaarten van +/- 150 euro waarvan je zegt, daar boek je echt ( veel ) betere prestaties mee :)

Level 6 77%

Nog 126 XP voor level 7

Dubbel ;(

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Gisteren is de SD-kaart van mijn mobiel gecrasht, mijn mobiel en pc detecteren hem niet meer. Is er een oplossing om de bestanden op de kaart terug te krijgen?

Level 9 85%

Nog 173 XP voor level 10

Gasten, ik ga binnenkort een monster van een PC aanschaffen, echter zit daar geen toetsenbord en muis bij. Nu ben ik op zoek naar een (draadloze) muis waarmee je lekker kunt gamen, surfen en navigeren in 3d programma's. (middlemouse-button speelt dan een rol) Ook ben ik op zoek naar een leuk toetsenbord, zowel voor games als voor typen (duh.. maar aangezien ik een programmeur ben, speelt dat degelijk een grote rol). Ik heb al enkele dingen van Logitech en Razer bekeken. Mensen ervaringen hiermee of suggesties voor welk model? Misschien is er ergens een setje te koop voor een leuke prijs? Ik hoor het graag. Ga zelf uiteraard ook nog even op onderzoek uit.

Ik heb een Logitech G110 als toetsenbord en een Logitech G500 muis, ze kosten bij elkaar zo'n €100,-. Redelijk duur als je het mij vraagt, maar het heeft zich zeker terug betaalt. Weet niet of ze heel goed zijn met programmeren, maar waarschijnlijk wel want wat er in je post staat komt redelijk overeen. De muis is bedraad maar er is een iets luxere draadloze versie die de G700 heet, wel iets duurder (€70,- tegen €50,-) maar als je draadloos wilt, geen foute keuze.

Iemand enig idee of ik veel grafische vooruitgang boek als ik een Radeon HD 6870 koop? Momenteel zit er namelijk een Radeon HD 5850 in. Of zijn er anders andere kaarten van +/- 150 euro waarvan je zegt, daar boek je echt ( veel ) betere prestaties mee :)

Als je een de MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition OC neemt maak je een hele goeie keuze. Deze is qua prijs/prestatie echt nummer 1. Hij is al overclockt en door de Cyclone koeler kan je hem met gemakt nog veel hoger overclocken. Heb zelfs een kennis die hem op dezelfde prestaties kreeg als een 6950 (wel met extra waterkoeling, maar dan nog). Als je nog tevreden bent met je 5850 en je niet per sé nodig vindt, doe het niet. Wil je een nieuwe neem dan die MSI Radeon 6850, dat is je beste keuze voor onder de €150,-

Level 16 99%

Nog 18 XP voor level 17

Een beetje wat geluidsblind zegt, maar ik ga ervan uit dat je niet gaat overclocken. Hop het moment zijn de GTX560Ti van Gigabyte/MSI superclock edities ook vrij goed geprijsd misschien even door sparen en daar voor gaan? Die zullen aanzienlijk beter zijn terwijl een 6870 misschien wel vlug te traag zal worden alhoewel er volgens mij mensen ook BF3 op ultra meespelen.

Level 9 85%

Nog 173 XP voor level 10

Als je er 2 in CrossfireX opstelling zet en allebei overclockt kan je er zeker mee op Ultra spelen. Overclocken is zeker met Grafische Kaarten kinderspel, je download MSI Afterburner en je kan zo overclocken. Heel makkelijk is dat en zeker het proberen waard.

De GTX560 Ti is ook zeker een goeie keuze als je iets meer wilt neerleggen en meer prestaties krijgt.

Level 16 99%

Nog 18 XP voor level 17

Als je er 2 in CrossfireX opstelling zet en allebei overclockt kan je er zeker mee op Ultra spelen. Overclocken is zeker met Grafische Kaarten kinderspel, je download MSI Afterburner en je kan zo overclocken. Heel makkelijk is dat en zeker het proberen waard.

De GTX560 Ti is ook zeker een goeie keuze als je iets meer wilt neerleggen en meer prestaties krijgt.

MSI Afterburner is overclocken voor noobs (no offense), maar het haalt niet super veel uit en daarom gebruik je ook nooit zo'n windows software tooltje om je videokaart te overclocken. imo gewoon even doorsparen voor een OC/Editie van een HD6950 of GTX560Ti dan ga je alles lekker kunne spelen op 1920*1080 resolutie.

Level 8 93%

Nog 62 XP voor level 9

hoi

vraag ik zit denken om Asrock P67 Extreme4 Gen3 kopen en op die Mobo zit 3 PCI-e sloten maak het veder uit in welken slot ik mijn HD6950 doe ? liefs zet ik mijn HD6950 in 2 sloten met rood streep en mijn geluid kaart in slot met groen streep kan dit ? ivm te zorgen voor air flow voor mijn VGA

en als ik nog HD6950 bij koop moet die dan ook 1Gb versie zijn of kan 2gb versie ook ?

rood = 2 sloten waar ik HD6950 in wil doen

groen= voor Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional

Level 7 94%

Nog 45 XP voor level 8

Zit nog steeds rond te neuzen als het gaat om de samenstelling van een nieuwe pc. Misschien dat jullie wat advies kunnen geven. Zo vraag ik me al een tijdje af wat nu verstandiger is: 1. een amd of intel cpu? en 2. een nvidia of ati gfx-kaart? Bovendien vraag ik me af wat nu een goed moederbord is. Een voorbeeld van een samenstelling is deze (met een prijs van 911 euro via cpscomputers.nl):

- 550 watt voeding

AMD Phenom2 X4 965 3.4GHz

Standaard koeling

Asus M5A78L-M/USB3

7.1 Geluidskaart

8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston

1000 GB SataIII Hardeschijf

DVD Brander Samsung Optical Disc Drive

AMD Radeon 6950 2GB

Windows 7 Home Premium 64Bit

Veel van de bovenstaande onderdelen zijn uit te breiden. Uiteraard wordt de prijs dan ook hoger! In plaats van een amd cpu verkopen zij ook intel cpu's (i7 etc.). Ik zie hier en daar op internet ook computers die al zijn samengesteld, bijvoorbeeld van hp (HP Pavilion HPE h8-1020). Die heeft echter de volgende problemen (als ik de recensies goed heb begrepen): de ram is niet verder uit te breiden en de gfx-kaart schijnt wat verouderd te zijn.

Ik hoor graag van jullie tips, etc.! Ik ben namelijk een complete leek op dit gebied en heb dan ook grote moeite om eens definitief de knoop door te hakken.

Level 16 99%

Nog 18 XP voor level 17

Zit nog steeds rond te neuzen als het gaat om de samenstelling van een nieuwe pc. Misschien dat jullie wat advies kunnen geven. Zo vraag ik me al een tijdje af wat nu verstandiger is: 1. een amd of intel cpu? en 2. een nvidia of ati gfx-kaart? Bovendien vraag ik me af wat nu een goed moederbord is. Een voorbeeld van een samenstelling is deze (met een prijs van 911 euro via cpscomputers.nl):

- 550 watt voeding

AMD Phenom2 X4 965 3.4GHz

Standaard koeling

Asus M5A78L-M/USB3

7.1 Geluidskaart

8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston

1000 GB SataIII Hardeschijf

DVD Brander Samsung Optical Disc Drive

AMD Radeon 6950 2GB

Windows 7 Home Premium 64Bit

Veel van de bovenstaande onderdelen zijn uit te breiden. Uiteraard wordt de prijs dan ook hoger! In plaats van een amd cpu verkopen zij ook intel cpu's (i7 etc.). Ik zie hier en daar op internet ook computers die al zijn samengesteld, bijvoorbeeld van hp (HP Pavilion HPE h8-1020). Die heeft echter de volgende problemen (als ik de recensies goed heb begrepen): de ram is niet verder uit te breiden en de gfx-kaart schijnt wat verouderd te zijn.

Ik hoor graag van jullie tips, etc.! Ik ben namelijk een complete leek op dit gebied en heb dan ook grote moeite om eens definitief de knoop door te hakken.

Edit: Ik zie nu dat dit in de verkeerde thread staat. Heb het hetzelfde bericht nu in vraag & antwoord gezet.

Het systeem wat je nu samenstelt komt voor mij nogal zwak over voor zo'n groot budget. Aangezien je aangeeft dat je een leek bent weet ik niet of je interesse hebt om het zelf te doen/leren of dat je iemand kent die je erbij kan helpen (Dit is erg leuk om te doen imo en makkelijk voor in de toekomst dan begrijp je ook echt wat je PC doet). Zo niet geeft het dan even aan want veel webshops bieden de optie voor PC assemblage voor een vrij lage prijs.

Wat beschouw jij dan als sterk voor dit budget? Bovendien: over welke webshops heb je het dan? Deze prijs van 911 euro is namelijk ook gebaseerd op een samenstelling bij een webshop.

Dit bijvoorbeeld. Even een kanttekening, als je nog een harddisk hebt liggen gebruik die, omdat er onlangs overstromingen zijn geweest in taiwan zijn de harddisk prijzen ruime 2-3x over de kop gegaan en belachelijk duur. Erg klote aangezien ik ook in de markt was voor een 1TB hardeschijf. Dus als je een 250GB + hebt zou ik die gebruiken tot de prijzen van de SSD's gaan dalen (nieuwe versies worden op het moment uitgebracht en de oudere zullen goedkoper worden) of dat de fabrieken weer HDD's gaan produceren.

Level 16 99%

Nog 18 XP voor level 17

hoi

vraag ik zit denken om Asrock P67 Extreme4 Gen3 kopen en op die Mobo zit 3 PCI-e sloten maak het veder uit in welken slot ik mijn HD6950 doe ? liefs zet ik mijn HD6950 in 2 sloten met rood streep en mijn geluid kaart in slot met groen streep kan dit ? ivm te zorgen voor air flow voor mijn VGA

en als ik nog HD6950 bij koop moet die dan ook 1Gb versie zijn of kan 2gb versie ook ?

rood = 2 sloten waar ik HD6950 in wil doen

groen= voor Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional

Bij een normale layout is het zo dat de bovenst de PCI-e 3.0 x 16 is en die eronder PCI-e 3.0 x16 (8x speed) de 3e slot is een PCI-e 2.0 x 16 (Weet niet of deze 8x of 4x is.)

Weet niet of jet het weet maar dit ter info: op de site van de fabrikant Note:

To run the PCI Express 3.0 slots in Gen 3 speed, please must install the Ivy Bridge CPU which supports PCI Express 3.0. If you install the Sandy Bridge CPU, the PCI Express 3.0 slots will run only at Gen2 speed.

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn 19'' monitor te klein aan het worden is, ik ben nu op zoek naar een 24'' LED monitor. Het probleem is dat ik niet heel veel verstand heb van kwaliteit in verband met de verschillende merken. Ik heb al op sites zoals vergelijk.nl gekeken, maar daarvan wordt ik ook niet veel wijzer.

De vraag: wat is het beste 24'' LED-scherm dat ik voor €200 euro kan krijgen?

Level 16 99%

Nog 18 XP voor level 17

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn 19'' monitor te klein aan het worden is, ik ben nu op zoek naar een 24'' LED monitor. Het probleem is dat ik niet heel veel verstand heb van kwaliteit in verband met de verschillende merken. Ik heb al op sites zoals vergelijk.nl gekeken, maar daarvan wordt ik ook niet veel wijzer.

De vraag: wat is het beste 24'' LED-scherm dat ik voor €200 euro kan krijgen?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/ ... 863;290818

Hier is een leuke selectie, Er is in die prijsklasse echter ontiegelijk veel keus. Heb gekozen voor monitor met DVI-D en HDMI ingang. Vind zelf die Iiyama met hoogte verstelbare/draaiende pivot een mooi ding voor die prijs.

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Thanks, ik zag deze zelf ook al. Ik ben alleen niet bekend met dit merk, maar tegenwoordig zie je ze steeds vaker. Ik loop wel een keer een winkel in om de kwaliteit te bekijken en te vergelijken met andere schermen, want dat zegt altijd veel meer dan een paar cijfers.

Level 5 70%

Nog 118 XP voor level 6

ik heb probleem als ik steeds speel online op server met lage ping dat na 10 minuten crash ik heb de settings al lager gezet en merk er nog steeds niks van. en ik heb ook al mijn grafische kaart upgedate.

heb gehoord dat aan processors enzovoort kan liggen dus hier mij systeem:

grafische kaart NVIDIA GEforce GTX 550TI

Intel core I7 cpu 870 2.93 GHZ (8Cpu)

directx 11

Level 16 99%

Nog 18 XP voor level 17

ik heb probleem als ik steeds speel online op server met lage ping dat na 10 minuten crash ik heb de settings al lager gezet en merk er nog steeds niks van. en ik heb ook al mijn grafische kaart upgedate.

heb gehoord dat aan processors enzovoort kan liggen dus hier mij systeem:

grafische kaart NVIDIA GEforce GTX 550TI

Intel core I7 cpu 870 2.93 GHZ (8Cpu)

directx 11

Om welke games gaat het hier? En heb je ook de laatste videokaart drivers etc gedownload. Probeer zoveel mogelijk info te verschaffen dan kunnen we je beter helpen.

Level 16 89%

Nog 408 XP voor level 17

Dat klinkt meer als een probleem van het spel dan van de hardware. Zoals Extace al zegt is er meer informatie nodig om te kunnen helpen.

Level 4 76%

Nog 61 XP voor level 5

Ik heb een vraagje over Steam

Heb vandaag Napoleon Total War gekocht en geinstalleerd, tijdens disc 1 gaf hij een connect fout aan.

Vervolgens ging de update via steam verder.

Ongeveer 4 uur later was de update klaar en kon ik Napoleon spelen, terwijl ik disc 2 niet heb hoeven gebruiken. Spel werkt perfect. Is dit normaal? Alles werkt prima daar niet van, maar toch even vragen hoe dit kan. Groetjes

Level 24 93%

Nog 561 XP voor level 25

Ik heb een vraagje over Steam

Heb vandaag Napoleon Total War gekocht en geinstalleerd, tijdens disc 1 gaf hij een connect fout aan.

Vervolgens ging de update via steam verder.

Ongeveer 4 uur later was de update klaar en kon ik Napoleon spelen, terwijl ik disc 2 niet heb hoeven gebruiken. Spel werkt perfect. Is dit normaal? Alles werkt prima daar niet van, maar toch even vragen hoe dit kan. Groetjes

Ja, dan verloopt de installatie volledig via Steam. Alle benodigde bestanden (die dus ook op de cd staan) worden dan van de Steam servers gehaald. Zo heb ik laatst met een kapotte dvd-drive toch Skyrim kunnen installeren: gewoon de serial invoeren en de gegevens downloaden :)

Level 4 76%

Nog 61 XP voor level 5

Oke thanks voor je reply Pokkel. Dan weet ik dat in ieder geval dat de game gewoon volledig geinstalleerd is via Steam. Super fijn!

Level 18 97%

Nog 143 XP voor level 19

Ja dat is wel ziekelijk relaxed aan steam. Gewoon even code invullen en klaar. Andere pc? even code invullen om de pc toe te kennen aan je account en klaar je kan het spel daar ook installeren. Nadeel is wel dat je online moet zijn, maar moet tegenwoordig niet echt een groot probleem zijn behalve wanneer je internet down is :P

Level 30 98%

Nog 233 XP voor level 31

Een goedenavond allen!

Ik zit met een probleem. Ik moet voor school een Windows 2008 Server opzetten in een virtuele omgeving (Virtual PC, Virtual Box, etc). Mijn laptop zelf draait Windows 7 Home Premium 64-bit. Wanneer ik Windws 2008 wil installeren in mijn virtuele omgeving krijg ik constant de foutmelding dat er geen 64-bit ondersteuning zou zijn. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat hiervoor Hardware Virtualization ondersteuning nodig is vanuit je processor. Na wat zoeken in de BIOS en onderzoek op internet ben ik erachter komen dat mijn processor, Intel Pentium Dual-Core T4300 dit dus helemaal niet ondersteund.

Is er nog een andere manier om dit werkend te krijgen, is software virtualization evt. mogelijk en te doen of is het gewoon einde verhaal?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.