UEFA Champions League 2011/2012

Level 13 97%

Nog 75 XP voor level 14

99 procent laf voetbal? Noem op.

Ze hebben alles uit de kast gehaald tegen Barca, gestreden om die finale plaats

knock out fase en de finale 10-0-0 systeem spelen alles uit de kast halen noemen?

Tegen Napoli thuis was een uitzondering daar hebben ze naar voren gestreden

En of ik nu haat, jank, huil of een schaap ben, het is mijn mening :D

Level 20 97%

Nog 139 XP voor level 21

Heeeel erg jammer dat Bayern niet heeft gewonnen :( Heb toch een zwak voor dat team omdat ze gewoon financieel gezond zijn en zonder belachelijke aankopen tot de wereldtop behoren. Kun je niet van veel andere teams zeggen die hoog in de CL komen.

Maarja, verdedigend heeft Chelsea echt knappe dingen getoond. En Cech is echt een eindbaas in dat goal, voornamelijk tegen Barca was ik erg onder de indruk. Dus onverdiend is het imo zeker niet. Mensen hebben wel een punt dat verdedigen veelal een ondergewaardeerde kunst is. Het levert vaak geen mooi voetbal op, helaas. Maar dit truukje kunnen niet veel teams Chelsea nadoen. Maarja, ik blijf erbij dat Neuer die bal had moeten hebben en dat Robben de penalty had moeten scoren :( Dat, of een van die achterlijke hoeveelheid corners goed benutten.

Level 20 97%

Nog 125 XP voor level 21

Zou zelf echt nooit willen winnen zoals Chelsea. Echt vreselijk om naar te kijken en het lijkt me ook niet eens leuk om te doen. Alleen maar achter de bal aanrennen en dan af en toe met een counter weer vooruit sprinten en hopen dat het goed komt. Nee, dat nooit.

Maar als ik dan hoor dat die smiecht van een Van Gaal een miljoen zou krijgen als Bayern zou winnen, dan vind ik het aan de andere kant toch wel weer mooi. :)

Level 4 95%

Nog 11 XP voor level 5

Het aparte van dit alles is dat men nu pas zeikt op Chelsea en tijdens Barca - Chelsea hoorde je bijna niks in de voetbalwereld!

Level 45 97%

Nog 953 XP voor level 46

Zou zelf echt nooit willen winnen zoals Chelsea. Echt vreselijk om naar te kijken en het lijkt me ook niet eens leuk om te doen. Alleen maar achter de bal aanrennen en dan af en toe met een counter weer vooruit sprinten en hopen dat het goed komt. Nee, dat nooit.

Maar als ik dan hoor dat die smiecht van een Van Gaal een miljoen zou krijgen als Bayern zou winnen, dan vind ik het aan de andere kant toch wel weer mooi. :)

Dikke care bare? Nederland speelde ook kut voetbal op het WK 2010 en op het EK 2008 kwamen we op een lelijke manier gelijk tegen Rusland terwijl we al met 0-2 hadden kunnen verliezen. Dus lekker consequent, niet?

Level 34 97%

Nog 425 XP voor level 35

Het aparte van dit alles is dat men nu pas zeikt op Chelsea en tijdens Barca - Chelsea hoorde je bijna niks in de voetbalwereld!

Misschien moet je dat dikke bord voor je kop eens verwijderen. De hele voetbal wereld stond op z'n kop nadat Chelsea Barca had uitgeschakeld.

Level 4 95%

Nog 11 XP voor level 5

Misschien moet je dat dikke bord voor je kop eens verwijderen. De hele voetbal wereld stond op z'n kop nadat Chelsea Barca had uitgeschakeld.

Dat Barcelona eruit lag ja, maar niet over de manier van voetballen van Chelsea's kant en nu opeens wel.

Level 34 97%

Nog 425 XP voor level 35

Jawel. Hoe de fuck kan je dat gemist hebben? Iedereen had het over het über defensieve spel van Chelsea, de 9-0-0 opstelling en blah blah blah.

Level 32 98%

Nog 247 XP voor level 33

LOL, inderdaad.

Level 20 97%

Nog 125 XP voor level 21

Dikke care bare? Nederland speelde ook kut voetbal op het WK 2010 en op het EK 2008 kwamen we op een lelijke manier gelijk tegen Rusland terwijl we al met 0-2 hadden kunnen verliezen. Dus lekker consequent, niet?

Naja, dan ben ik niet zoals jij, maar ik had niet zo willen winnen. Erop terugkijkend vond ik het ook helemaal niet zo erg dat NL de WK finale verloor. Het hele toernooi heeft het geen moment geleken op het Oranje waar andere landen vroeger met open mond naar keken. Alles voor het resultaat. Nederland was juist altijd anders dan die ploegen die op resultaat speelden. Nederland speelde mooi en attractief en stierf dan in schoonheid. Dat is jammer, maar herinnert zich iemand nog het WK van ik noem maar wat '82? Nope, maar iedereen heeft het nog steeds over Total Football.

Kijk, dan is Nederland maar geen prijsvechter, maar het heeft wel een voetbalcultuur en voetbalgeschiedenis en die is door die finale ten grabbel gegooid. Nu sta je weer met lege handen, heb je het hele toernooi kut gevoetbald en heeft de rest van de wereld ook nog gezien dat je bezig was met een schoppartij in de finale. Nee, dan speel ik liever goed, verzorgd voetbal zoals we altijd al deden en dan verlies ik misschien alsnog, maar dan heb ik nog altijd m'n waardigheid. Hoeft niemand het mee eens te zijn, maar zo zie ik het.

Level 59 97%

Nog 1468 XP voor level 60

En toch had ik liever die titel gehad. Het is een soort afrekenen met het verleden, plus, ik heb dan beide toernooi winsten (EK en WK) bewust meegemaakt. In 1988 wonnen we overigens met 4-4-2 en niet met de visie van Cruijff.

Nederland had in 98-2000 een belachelijk goede selectie. Als ze maar de helft van de mentaliteit van het 2010 team hadden, dan hadden we 2000 sowieso gewonnen. Hoewel ik dit Rijkaard ook deels aanreken, deze uitschakeling deed mij het meest zeer. Je kunt altijd verliezen, maar dit mocht echt niet gebeuren. 1998 is de vraag, Frankrijk in Parijs verslaan was allicht moeilijk geweest, maar ze winnen eigenlijk nooit van ons.

Andersom had Bert gewoon niet half zo goed materiaal als Guus en Frank hadden. Hij moest noodgedwongen een clubloze Ooijer tegenover de Kanaries zetten. Er is bij ons geen bondscoach geweest die zoveel uit zijn materiaal heeft gehaald als Bert. De squads van de 70's waren namelijk ook wel meer dan sterk genoeg om een WK finale mee te halen en zelfs te winnen.

Level 20 97%

Nog 125 XP voor level 21

Het is ook geen minachting van de prestatie, want de prestatie is gewoon goed. MIj gaat het om de manier waarop. Die vond ik ronduit vreselijk en on-Nederlands. Ik heb 88 niet meegemaakt dus ik kan daar niet over oordelen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het spel, met die spelers, zo zwak en negatief was als in 2010. Het gaat mij ook niet zozeer om een specifiek systeem. Als je met 4-4-2 mooi en op balbezit kan spelen dan moet je dat lekker doen, maar ga niet anti-voetballen, schoppen en jezelf belachelijk maken. Zeker niet met zo'n geschiedenis en cultuur.

Level 21 99%

Nog 46 XP voor level 22

Holy shit, check die reacties bij Vz over wie er linksback moet:') diegenen die Pepe voor schandaal uitmaken willen dat Boulahrouz Ronaldo eruit schopt....

En Lew, give up. Moderne voetbal werkt niet meer zo. Zie Bayern volgend jaar gewoon verdedigend spelen als t moet, it is all about money and results.

Level 20 97%

Nog 125 XP voor level 21

Barcelona bewees toch anders dat het gewoon anders kan? Ajax en Feyenoord staan op één en twee in Nederland en hebben vooral de tweede seizoenshelft prima voetbal volgens de Hollandse School gespeeld. Om maar over AZ te zwijgen. Barcelona was vorig jaar ongenaakbaar. Prima resultaat lijkt me. Levert ook voldoende centjes op.

Dat Guardiola opeens dit jaar een mental breakdown kreeg en rare dingen ging doen heeft voorkomen dat ze niet weer alles wonnen.

Het is dat Spanje al die middenvelders in de aanval zet, anders hadden zij ook een verschrikkelijk sterk en attractief elftal. Daarom vind ik Nederland ook in potentie net zo goed als Spanje. Zeker in de aanval is Nederland veel beter. Welk land kan nou zeggen dat ze spelers met de kwaliteiten van Robben, Van Persie, Huntelaar en Affelay aan keuze in de aanval hebben?

Of je wint of verliest, dat hangt van veel dingen af, maar de manier waarop is een keuze.

Level 45 97%

Nog 953 XP voor level 46

Dat komt omdat Barcelona(zeg ik ook als fan) de scheidsrechter zo nu en dan aan zijn kant heeft gehad en dat de ploegen in 2008 en 2011 nog geen antwoord hadden op het tikki taka van Barcelona. Nu anno 2012 hebben ze dat helaas wel.

Level 8 78%

Nog 207 XP voor level 9

Dit filmpje moeten jullie gewoon zien. Van dit filmpje moest ik toch even een traantje wegpinken. Wat kan voetbal mooi zijn. Filmpje over de wedstrijd Barcelona - Chelsea in Camp Nou. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=lNwDqJBJSY8

Kijk nu al uit naar het filmpje van de finale. :P

Level 21 99%

Nog 46 XP voor level 22

Barcelona heeft een gouden generatie met de beste speler ter wereld. En het duurde heel wat jaren voor dit bereikt kon worden, clubs hebben geen interesse meer om op lange termijn zo te handelen. Evenals nationale teams niet. Die hebben nog minder geduld.

Level 45 97%

Nog 953 XP voor level 46

Sowieso als je nagaat het mooiste voetbal wint zelden echt de meeste prijzen. Griekenland op het EK anyone? Was een schijtploeg maar ze wonnen wel.

Level 20 97%

Nog 125 XP voor level 21

Dat komt omdat Barcelona(zeg ik ook als fan) de scheidsrechter zo nu en dan aan zijn kant heeft gehad en dat de ploegen in 2008 en 2011 nog geen antwoord hadden op het tikki taka van Barcelona. Nu anno 2012 hebben ze dat helaas wel.

Welk antwoord? Barcelona heeft zichzelf in de voet geschoten en Real heeft nu eenmaal zoveel kwaliteit dat die daar wel van profiteren ja.

Level 20 97%

Nog 125 XP voor level 21

Barcelona heeft een gouden generatie met de beste speler ter wereld. En het duurde heel wat jaren voor dit bereikt kon worden, clubs hebben geen interesse meer om op lange termijn zo te handelen. Evenals nationale teams niet. Die hebben nog minder geduld.

Tuurlijk, maar het kan dus wel gewoon. Heeft Real dan geen geweldige talenten? Ozil en Ronaldo kan je gemakkelijk in de top 10 van beste spelers ter wereld zetten.

Het is echt een keuze en ik begrijp best dat clubs daar geen geld voor hebben en dat moeten ze lekker zelf weten. Maar ik zou het persoonlijk nooit zo doen. Simple as that.

Level 21 98%

Nog 90 XP voor level 22

Sowieso als je nagaat het mooiste voetbal wint zelden echt de meeste prijzen. Griekenland op het EK anyone? Was een schijtploeg maar ze wonnen wel.

Barcelona heeft tig prijzen gewonnen met mooi spel. Real Madrid(als ze niet tegen Barca spelen) hetzelfde verhaal.

Level 21 99%

Nog 46 XP voor level 22

Tuurlijk, maar het kan dus wel gewoon. Heeft Real dan geen geweldige talenten? Ozil en Ronaldo kan je gemakkelijk in de top 10 van beste spelers ter wereld zetten.

Het is echt een keuze en ik begrijp best dat clubs daar geen geld voor hebben en dat moeten ze lekker zelf weten. Maar ik zou het persoonlijk nooit zo doen. Simple as that.

Natuurlijk kan het, maar de moeite en tijd lijkt niemand meer willen te nemen. Nederland kan natuurlijk op lange termijn attractief voetbal neerleggen mits we een geweldige lichting krijgen kunnen we zelfs prijzen winnen. Maarja, het geduld is er niet. Daarbij is het betonvoetbal veel meer een zekerheid nu in het moderne voetbal dan mooi aanvallend spelen. Een Spanje lukt dat, maar daar komen weer de tijd en moeite bij kijken. Ook is Nederland het zat en willen we prijzen. Dan vindt er een scheiding plaats: die genen die voor het resultaat willen gaan en diegenen die willen vasthouden aan de attractiefe traditie.

Level 20 97%

Nog 125 XP voor level 21

En denk je dat Nederland dat niet kan, dat attractieve voetbal? Met spelers als Van Persie, Sneijder, VdV, Robben, enz, enz moet je even goed, zo niet beter voetbal op de mat leggen dan Spanje. Spanje is vooral goed in het tikken, waardoor ze nauwelijks verliezen, maar heeft nauwelijks gevaarlijke aanvallers. Sneijder en VdV kunnen op vierkante meter iedere bal door de verdediging steken op superaanvallers. Er is geen ploeg ter wereld die dat heeft.

Die genen die voor het resultaat willen gaan moeten dat lekker doen en zullen dan erachter komen dat ze nooit daarin evengoed worden als een Duitsland. Nederland heeft het daarvan nooit moeten hebben. De keren dat ze uberhaupt kans hadden was omdat ze het anders durfden te doen. En in 2010 was de loting nou niet bepaald een drama.

Het is een misvatting om te denken dat we beter zijn in het spelletje wat anderen al jaren spelen. Maar prima. Laat Bert maar lekker doorgaan met z'n afbraakvoetbal. Ik ga hopen dat de leukste ploeg van het toernooi hem wint.

Level 21 99%

Nog 46 XP voor level 22

Heb er gemengde gevoelens over. Nederland heeft de aanvallers er wel voor en middenvelders, dit moet dus ten koste gaan van het defensief blok op het middenveld. Er zitten niet bepaalde automatismen in het spel en de verdediging is gewoon slap. Tegen grote teams isnhet dus een behoorlijk risico. Grotere ruimtes wat ons echt gaat nekken. Daarentegn heb je wel gelijk over het verdedigende spel: zijn we ook niet heel erg goed in. Duitsland speelde ons kapot om maar niet over Spanje te beginnen. Het komt ook allemaal kijken bij een goeie aanvallend ingestelde coach. Nu we die WK finale hebben verloren staan we echt voor Janlul, dus als je behoudend gaat spelen moet je het wel goed doen. Dan had ik het liever ook aanvallend gehad.

Level 34 97%

Nog 425 XP voor level 35

Ik wou echt dat we met 2 spitsen gingen spelen. RVP en Huntelaar, twee van de meest scorende spitsen ter wereld. Je kan niet een van ze op de bank plaatsen.

------------------Stekelenburg---------------

--------------------------------------------------

v/d Wiel---Heitinga---Mathijsen---Pieters

--------------------------------------------------

---------------De Jong-------------------------

----------------------------van der Vaart-----

---------------------------------------------------

----------------------Sneijder-------------------

-------Robben----------------------------------

-------------Huntelaar-------van Persie------

Zoiets.. I dunno, best lastig dit :P

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.