Xbox One (geruchten en speculaties)

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Nog niets officieel aangekondigd door Microsoft, maar de geruchten worden toch wel sterker dat interne studio's en 2nd party's van Microsoft inmiddels werken aan games voor de opvolger van de Xbox 360. Dat beestje is in december alweer 6 jaar op de markt en dat is natuurlijk al lang voor een console.

Japan.

Ik ben benieuwd wat Microsoft met Japan gaat doen de komende generatie. Zowel de Xbox als de Xbox 360 zijn behoorlijk geflopt in Japan. Het zou, puur kijkend naar hardwaresales, niet eens onlogisch zijn om de nieuwe Xbox helemaal niet in Japan uit te brengen. Maar wat voor effect zal dat hebben op de support van de Japanse ontwikkelaars? Japanners zijn toch een trots en chauvinistisch volkje...

Kinect.

Kinect is eigenlijk alleen in Amerika een succes geworden. Het kwam natuurlijk ook relatief laat in de cyclus van de 360. Gaat Microsoft door met Kinect bij de opvolger? De enorme focus op Kinect op de afgelopen E3 leek iig wel in die richting te hinten.

Specs/Tech

De Wii U gaat volgens de geruchten wat krachtiger zjin dan de huidige generatie HD consoles. Het ligt eigenlijk wel in de lijn der verwachtingen dat de stap van Microsoft (en Sony)  weer behoorlijk over de Wii U heen gaat. Wat kunnen we dan verwachten van de kracht van de nieuwe xbox?

Compatibilty

Hoe zit het straks met je aangeschafte DLC, Arcade games, je friendlist en je gamerscore/Achievements? Kun je dat gewoon meenemen naar de nieuwe console? Voor mij wel een erg belangrijk punt. En kun je je Xbox 360 games gewoon afspelen op de nieuwe console?

Post was bewerkt op 21 mei 2013, 20:46 door Lord

Level 12 89%

Nog 227 XP voor level 13

Ze mogen wel een andere naam verzinnen, maar ik ben benieuwd. Laat maar komen de nieuwe Xbox.

Level 18 96%

Nog 185 XP voor level 19

Ik ben echt een Xbox fanboy, maar wanneer de "720" nog meer gaat focussen op een apparaat a la Kinect dan haak ik af. Dat het beestje krachtiger dan de Wii U gaat worden staat volgens mij al wel vast.

Ik denk dat Microsoft nog wel hun console gaat aanbieden in Japan, ze hebben nu eenmaal de distributiekanalen al. Wel zal, denk ik, hun belangrijkste focus blijven liggen op Amerika, wat ik als Europeaan toch wel erg jammer vind.

Ik ben eerder benieuwd wat Sony straks gaat doen wanneer de Wii U en de nieuwe Xbox beiden zijn aangekondigd. De PS3 was gemaakt met de gedachte dat deze vele jaren mee kon gaan, echter zou dat betekenen dat ze dan halverwege de "nieuwe" generatie pas met een nieuwe console komen. Dit zou wel een gigantische verschuiving in de markt betekenen.

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

Ik acht de kans wel aanwezig dat de opvolger van de 360 een soort van 360 versie 1.5 wordt. Ik zou inzetten op iets als dit:

- Hardwarematig een stap vooruit, mooiere graphics mogelijk

- Volledig backwards compatible met alle gedownloade titels

- Geen fysieke discdrive meer. Alles is downloadable. Om winkeliers tegemoet te komen zal Microsoft vouchers gaan verkopen in de winkels.

- Kinect wordt standaard meegeleverd.

- Omdat alles downloadable is, zit er natuurlijk een dikke HDD in. Dan kan je ook meteen gebruik maken van de verregaande multimedia mogelijkheden: Browsen, TV-kijken/opnemen, Media Centre, muziek, film etc. etc.

- Je kunt gewoon de controllers etc. gebruiken van de 360.

- Microsoft blijft de 360 gewoon ondersteunen, deze games worden ook via XBL aangeboden voor de "720".

Ik verwacht dus een soort ultieme settopbox :)

Level 31 95%

Nog 721 XP voor level 32

Ik denk niet alles download only wordt, je ziet hoe dat gegaan is met de PSP GO. Ik houd er zelf trouwens niet van hoor, geef mij maar gewoon een doosje etc. Dan heb ik tenminste nog het gevoel dat ik iets gekocht heb :)

Ik denk wel dat de graphics beter worden en dat ze meer gaan focussen op Kinect. Als ze dat doen dan koop ik wel een PS4, Kinect is kut...

Compability zit er denk ik ook wel in. Achievements / Gamerscore blijven denk ik ook en die zal je wel mee kunnen nemen naar de volgende console Als MS dat niet doet dan zou dat wel erg stom zijn vind ik.

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

ALS er al een "720" komt, dan zal deze niet heel veel anders doen dan wat de huidige 360 doet. Granted, qua harwarre zal er een stapje gemaakt gaan worden, er zal een blue ray speler in komen. Ik hoop op standaard grote harde schijven.

Wat ik stiekem heel cool vindt van de Wii U is de controller, en ik hoop MS ook zoiets durft te doen.

Voor de rest kan het me eigenlijk gestolen worden hoe de compatibility is. Als ik oudere games wil spelen doe ik dat op mn PS2 en niet op een 360.

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Ik hoop echt niet dat de discs verdwijnen op de nieuwe Xbox. Als je ziet wat voor absurde bedragen Microsoft nu nog steeds durft te vragen voor 5 jaar oude titels op de marketplace.. Games als Perfect Dark Zero kosten nog gewoon 29,99. Die ligt hier voor 9,99 in de Gameshop met doosje en boekje! 29,99 - 34,99 dat zou m.i. de maximale prijs mogen zijn van een nieuwe downloadable game. Games als HomeFront kosten nu zelfs 49,99!! Nee, als MS discs af gaat schaffen is dat HEEL erg slecht voor de gamers. Veel te veel betalen voor games die je niet kunt inruilen of doorverkopen. Ik krijg al jeuk als ik er aan denk.

Digitale distributie heeft zo zijn voordelen hoor, maar het belangrijkste voordeel voor uitgevers is dat ze fors kunnen besparen op distributie en druk en verpakkingskosten. Bovendien zitten er bij DD geen meerdere schakels meer tussen die allemaal een graantje willen meepikken (distributeurs, groothandels, winkelketens en allerlei belastingen) Dit alles zou enorm moeten schelen in de prijs die wij gamers uiteindelijk zouden moeten betalen. Maar in plaats van de games voor minder aan te bieden, gooien ze gewoon de winstmarge flink omhoog en prijzen ze nauwelijks iets af.. Dan zijn die paar voordelen als 'nooit meer uitverkocht' of 'ruimtebesparing' ineens niet zo belangrijk meer voor mij

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Ik verwacht ook een samenwerking met ONLive, weet niet waarom.

Level 36 95%

Nog 1023 XP voor level 37

Weet wel dat ik de console niet meteen bij de release ga halen. Eerst maar even afwachten of deze wat beter is dan de release crap die we deze generatie hebben gekregen met veel kapotte consoles.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Denk dat ik toch te ongeduldig om te wachten, dan maar wat release crap. Microsoft heeft dat deze generatie ook netjes opgelost.

Level 15 88%

Nog 380 XP voor level 16

En Blu ray? Dat zou me heel erg tof lijken! Maar dat is in principe van Sony toch? Had MS niet de HD DVD?

Zou een eventuele volgende console blu ray kunnen bevatten?

Level 41 95%

Nog 1264 XP voor level 42

Weet wel dat ik de console niet meteen bij de release ga halen. Eerst maar even afwachten of deze wat beter is dan de release crap die we deze generatie hebben gekregen met veel kapotte consoles.

Voor mij van hetzelfde laken een broek. Ik was er vrij vroeg bij om een 360 te kopen. Voorlopig heb ik die al zeven maal naar Duitsland kunnen sturen. Ook de controllers bleken niet bepaald duurzaam. Dan zwijg ik nog over hun belachelijke prijszetting van 360-harde schijven. Ik blijf koppig vasthouden aan mijn 20GB model onder het motto: met alle Chinezen maar niet met den deze.

Ik denk en hoop wel dat de opvolger van de 360 eind 2012 of begin 2013 op de markt komt. Het is stilaan voor iedereen wel duidelijk dat de 360 al een tijdje aan zijn grenzen zit qua mogelijkheden. Vooral voor open world-games moeten er veel toegevingen gedaan worden. Ik hoop dan nog minstens een half jaar geduld te kunnen uitoefenen voor een nieuwe x-doos in huis te halen. Als early adaptor van de 360 voel ik me nog steeds bekocht. maar als er dan weer leuke nieuwe IP's en een Halo van hoge kwaliteit op de markt komen, ga ik toch weer overstag. Ik ben razend benieuwd wat M$ van plan is, maar het is sowieso niet voor morgen. Een beetje speculeren tot de aankondiging op de E3 van volgend jaar?

Verder verwacht ik dat het Kinect verhaal sowieso wordt doorgetrokken, dankzij de overtuigende verkoopcijfers (up yours huismoeders!). Wel gaan er aparte modellen komen, waarbij Kinect al dan niet inbegrepen is. Zolang M$ het niet helemaal door de strot ramt, en het bij elk pakket steekt, valt er mee te leven. Al mogen we ons wel gaan verwachten aan Kinect-features in elke exclusive big budget game volgende generatie. Het Kinect-verhaal loopt nog lang niet ten einde, M$ blijft er voorlopig rotsvast van overtuigd dat het een immens succesverhaal wordt/is. 3D functionaliteiten lijken me na het floppen van de 3DS dan weer minder waarschijnlijk.

Level 42 97%

Nog 773 XP voor level 43

Bij de launch koop ik sowieso nooit meer een console. De games zijn de moeite niet waard en een jaar later is ie een stuk goedkoper.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

@Beul

Als Microsoft wil dat iets een succes wordt, blijven ze net zolang met geld smijten totdat het daadwerkelijk een succes is. Dus inderdaad voorlopig zijn we er niet vanaf. Persoonlijk vind ik dat niet erg als er maar eindelijk goede games voor gaan komen,.

Level 36 95%

Nog 1023 XP voor level 37

Denk dat ik toch te ongeduldig om te wachten, dan maar wat release crap. Microsoft heeft dat deze generatie ook netjes opgelost.

Klopt wel netjes opgelost idd, maar geen zin om steeds zonder console te zitten omdat deze kapot is en opgestuurd.

En ja Kinect verkoopt goed idd, maar voor mij hoeven ze dat niet door te trekken. Heb er echt helemaal niks mee en snap totaal niet waarom mensen het aanschaffen, want ik kan nog geen eens 3 games noemen waarvoor ik Kinect zou moeten aanschaffen.

Level 34 97%

Nog 437 XP voor level 35

Klopt wel netjes opgelost idd, maar geen zin om steeds zonder console te zitten omdat deze kapot is en opgestuurd.

En ja Kinect verkoopt goed idd, maar voor mij hoeven ze dat niet door te trekken. Heb er echt helemaal niks mee en snap totaal niet waarom mensen het aanschaffen, want ik kan nog geen eens 3 games noemen waarvoor ik Kinect zou moeten aanschaffen.

Ik denk ook wel dat microsoft van die fout geleerd heeft en dat zoiets bij de 1e modellen niet zal gebeuren.

En over kinect, tot nu toe vind ik dat ook echt mislukt. Zelfde geld voor Move trouwens.

Level 30 99%

Nog 6 XP voor level 31

Kans is groot, volgens verscheidene podcasts (met IGN editors) dat wij binnen een jaar te horen krijven over de opvolger en dat de nieuwe xbox nog vóór 2013 uitgebracht wordt. Uiteraard net voor de feestdagen.

Ik zou dat best wel shit vinden; ik ben nog niet klaar met de huidige generatie...

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

De ontwikkelaars zitten nu wel zo'n beetje op de max qua wat er uit de doos te halen valt. Dat GoW3 en Forza 4 er nog zo mooi uit zien is dan ook na jaren optimalisering. De rek is er aardig uit en houdt ze nu gewoon tegen (zie BF3) dus in 2013? de 720 vind ik zo raar nog niet na 7/8 jaar...

Level 34 97%

Nog 437 XP voor level 35

De ontwikkelaars zitten nu wel zo'n beetje op de max qua wat er uit de doos te halen valt. Dat GoW3 en Forza 4 er nog zo mooi uit zien is dan ook na jaren optimalisering. De rek is er aardig uit en houdt ze nu gewoon tegen (zie BF3) dus in 2013? de 720 vind ik zo raar nog niet na 7/8 jaar...

BF3 ziet er op de playstation 3 volgens mij net zo uit als op de xbox 360? Dus dat de 360 al ouder is zegt niet altijd wat.

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

Ik doel op de playercount, PC 64 tov 24 op de console.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

BF3 ziet er op de playstation 3 volgens mij net zo uit als op de xbox 360? Dus dat de 360 al ouder is zegt niet altijd wat.

De PS3 versie vind ik er iets beter uitzien.

720 wordt in ieder geval niet de naam

Level 26 98%

Nog 186 XP voor level 27

Ligt ook zo lekker in de mond he, xbox 720

Nee dat gaat hem niet worden

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

The Hulk gaat ie heten :P

Level 41 95%

Nog 1264 XP voor level 42

The Hulk gaat ie heten :P

Een naam die deels naar Kinect-functionaliteit verwijst zou me niet verbazen eigenlijk. Fitbox is wellicht net wat overdreven. Gaan 'x' of 'box' sneuvelen? Xbox 760 lijkt me weinig waarschijnlijk. 3Box, Xbox³, Xbox Infinity of Xbox Revolution lijken me wel mogelijkheden. The Box zou ik geweldig vinden.

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

Ik denk ook niet dat ze voor een complete naamsverandering gaan. Maar aan de andere kant, zie de 3DS. Tuurlijk is 'Xbox' een begrip maar mss is het wel goed om met een nieuwe frisse naam te komen. Iets van Kinect zal er zeker inzitten.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.