Xbox One (geruchten en speculaties)

Level 12 84%

Nog 330 XP voor level 13

Ik acht de kans wel aanwezig dat de opvolger van de 360 een soort van 360 versie 1.5 wordt. Ik zou inzetten op iets als dit:

- Hardwarematig een stap vooruit, mooiere graphics mogelijk

- Volledig backwards compatible met alle gedownloade titels

- Geen fysieke discdrive meer. Alles is downloadable. Om winkeliers tegemoet te komen zal Microsoft vouchers gaan verkopen in de winkels.

- Kinect wordt standaard meegeleverd.

- Omdat alles downloadable is, zit er natuurlijk een dikke HDD in. Dan kan je ook meteen gebruik maken van de verregaande multimedia mogelijkheden: Browsen, TV-kijken/opnemen, Media Centre, muziek, film etc. etc.

- Je kunt gewoon de controllers etc. gebruiken van de 360.

- Microsoft blijft de 360 gewoon ondersteunen, deze games worden ook via XBL aangeboden voor de "720".

Ik verwacht dus een soort ultieme settopbox :)

Kinect wordt niet standaard meegeleverd en ook niet ingebouwd in de Xbox-spelcomputer zelf. Niet meegeleverd om dat te duur zou zijn voor sommige mensen, en aangezien sommige er niet in geïntresseerd zijn, zouden hun meer betalen voor iets wat ze niet hoeven. Zou wel kunnen zijn dat er meerdere sets komen. Bijvoorbeeld 250gb Xbox met Kinect, losse 250gb Xbox, 4gb Xbox met Kinect, Kinect los, étc. Zie ik wel wat in. En ingebouwde Kinect spreekt voort zich. Dan moet je je Xbox onder je tv gaan zetten en stel je hebt daar geen plaats, of op je tv gaat ook niet werken. Ernaast werkt het al niet helemaal meer.

Download only gaat al helemaal nooit gebeuren in deze tijden. PSPgo was hier totaal door geflopt, Microsoft zou dus nooit met zoiets komen. Zou de Xbox ook groot floppen. Het 'casual' publiek met Kinect étc zou sowieso veel sneller spellen in de winkel kopen. Ze zien het doosje, vinden mooi en nemen het mee naar huis. In een download store op de Xbox is dit niet zo. Ze moeten hun creditcard étc registreren, hun moeder weet niet of het veilig is en/of de kinderen weten niet dat het überhaupt moet étcetere etcetera. Gewoon in de winkel is dus veel beter voor de verkoop. Het zou wel zo kunnen zijn dat het én in de winkel wordt verkocht, en via Games on Demand. Net zoals de PS Vita.

En serieus, waarom zou je fucking internet op je console willen. Dat heb ik nooit begrepen. Pak je smartphone, laptop of ga achter je pc of wat dan ook. Maar browsen met een controller. Nee.

Level 36 95%

Nog 1023 XP voor level 37

Nee alleen maar downloaden zie ik ook nog niet gebeuren denk dat dit nog te vroeg is om dat te gaan doen. Het kan wel maar dan moeten we wel een echt grote HDD erbij krijgen en moeten ze echt goedkoper worden de games. Als je nu ook kijkt bij games on demand dat is gewoon veel te duur. De meeste games kan je in de winkels goedkoper krijgen dan als je ze downloaden. En als je ze koopt in een winkel heb je ook nog een hoesje en boekje (ookal stellen die boekjes ook haast niks meer voor).

Natuurlijk gaat die tijdperk er wel komen maar denk niet de volgende generatie al.

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Internet op je console is wel een must, maar echt browsen met een controller is gewoon brak. Ze moeten gewoon meer met apps gaan werken op consoles.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Denk dat de volgende xbox nog meer naar metro invloeden gaat krijgen. En dat je veel integratie hebt van verschillende Microsoft producten.

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Veel meer apps en veel meer keuze, geef mij maar een kaal en supersnel OS, waar ik zelf mag kiezen of ik een browser, facebook, twitter, movieplayer etc wil installeren.

Snel >>> log en volgedouwd met features die slechts 3 personen en een ei gebruiken.

Maar goed, als ik dan vandaag weer lees dat Bettlefield3 er beter uit ziet op de Xbox360 dan PS3, dan vraag ik me soms af in hoeverre de Xbox360 eigenlijk toe is aan vervanging. De PS3 moet volgens velen nog even meegaan, blijkbaar kan de xbox360 dan ook nog wel ff mee....

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Probleem van de PS3 is de mindere grafische kaart tov de XBOX360, ze weten dat vaak wel op te lossen met de processor maar sommige games hebben de grafische kaart gewoon meer nodig.

Level 34 97%

Nog 437 XP voor level 35

Ja precies las daar ook veel over op tweeakers.net.

Toch wel fijn om te weten dat de 360 nog prima mee kan, het is voor mij de console waar ik het meeste plezier mee heb.

Level 77 98%

Nog 1781 XP voor level 78

http://gematsu.com/2011/10/microsoft-re ... t-gen-xbox

It may come off as a huge surprise, but there are in fact people working on a next-generation Xbox. Shocking, I know.

Resumes discovered by internet sleuth Supererogatory today reveal several Microsoft employees and their positions on next-gen console development.

Microsoft employee and award-winning brand, web, and interactive creative director/designer Jeff Faulkner is acting the “Xbox Nex Gen Creative Director,” according to his profile.

“Senior Creative Director for Xbox,” currently “designing the next generation of entertainment,” is Jonathan Harris, linked here.

A Patrick Corrigan is “providing groundwork an integration for branding elements for next-gen Xbox on all forms of media. Ranging from print to UI across future releases of the Xbox platform.”

And Joe Langevin, an “Xbox Hardware Intern at Microsoft,” is listed to be working on “high speed data buses to prevent electromagnetic interference in next-gen devices.”

All of these portfolio listings are from 2010 and onward.

Level 41 95%

Nog 1264 XP voor level 42

Koekiemonster slaagt de nagel op de kop.

Ik heb er ook een hekel aan dat er te veel tabbladen zijn op het xbox 360 menu. Je zou al die Facebook, Twitter en weet ik veel wat nog meer onzin gewoon moeten kunnen uitschakelen. Het is ooit nog erger geweest met het dashboard, eigenlijk is het nu zelfs een verademing t.o.v. voorgaande versies. Maar toch vind ik het niet bepaald gestroomlijnd. Telkens moet ik gewoon meer dan vijf menu's doorlopen voor ik zaken kan doen zoals een demo downloaden.

Ik vind het dashboard nog steeds een ongeordende rotzooi, geef mij maar het originele dashboard, snel en to the point. Vaak moeten pagina's zelf één seconde of meer inladen voor ze op het scherm verschijnen, dat is gewoon irritant, zeker als je door meerdere menu's moet gaan.

Ik gebruik de 360 om te gamen en dvd's te bekijken, al die andere features heb ik niet nodig en zou ik graag van mijn dashboard af willen, inclusief die achterlijke avatars. Niet dat het me echt stoort maar als ik het moest beoordelen zou ik het dashboard een onvoldoende geven. Nog een reden waarom ik de PC gebruiksvriendelijker vind. Gewoon één bureaublad en that's it. Ik open wat ik wil en daarmee is de kous af. Hopelijk krijgen we bij de volgende X-doos de kans om het Dashboard naar onze persoonlijke voorkeuren in te richten.

Best mogelijk dat het eerder de omgekeerde richting uitgaat en dat M$ total loss gaat met nog meer apps op het dashboard van hun nieuwe 'powerconsole'. "Kijk eens wat we allemaal kunnen", op die manier willen ze een console steeds meer op een PC laten lijken, alleen falen ze daar voorlopig keihard in. Een PC is gebruiksvriendelijk en makkelijk naar persoonlijke voorkeur te tweaken. Het xbox 360 dashboard is log, onoverzichtelijk en moeizaam in gebruik.

Level 34 97%

Nog 437 XP voor level 35

Ik ben ook bang dat de volgende xbox nog meer van die functies gaat krijgen.

Er zijn zoveel mensen die niet meer zonder facebook,twitter etc. kunnnen en denk daarom ook dat er een hoop mensen blij zijn met al die troep op de 360.

Van mij hoeft het allemaal niet, ik geef er niks om en gebruik mijn 360 om te gamen en op films te kijken.

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

Ik gok op een Windows 8 interface. Nieuwste dash update gaat er ook al op lijken dus zie ze dat wel voortzetten.

Level 36 95%

Nog 1023 XP voor level 37

Koekiemonster slaagt de nagel op de kop.

Ik heb er ook een hekel aan dat er te veel tabbladen zijn op het xbox 360 menu. Je zou al die Facebook, Twitter en weet ik veel wat nog meer onzin gewoon moeten kunnen uitschakelen.

Als dat zou kunnen graag, voor mij hoeft die onzin ook niet allemaal.

Level 26 97%

Nog 266 XP voor level 27

neXtBOX :p

Nee gein ik heb geen flauw idee hoe komende generatie eruit gaat zien. Wat ik wel weet is dat ik het waarschijnlijk de eerste 2 jaar nog niet kan betalen

Wat Microsoft nou wel eens goed moet gaan uitbuiten is het feit dat zij als enige van de grote 3, een ENORME potentiele markt hebben dmv Windows gebruikers. De XBOX360 probeerde het maar faalde met wat simpele draadloze mogelijkheden.

Als Microsoft echt tof wil gaan doen komende generatie moeten ze dat Windows Mango echt goed gaan promoten op tablets en smartphones, en daarnaast talloze toffe functies bij Windows 8 erin knallen. Hoe tof zou het zijn om een Wii U achtige ervaring te hebben met je Windows tablet en je XBOX? Zorg dat je kan browsen met je tablet of smartphone zodat browsen op de XBOX iets voorstelt ipv zo'n logge controller.

Ik ben een groot voorstander van een uitgebreide dashboard op de XBOX. Maar ik vind wel dat men de keuze moet hebben om het te downloaden. Facebook en Twitter enzo vind ik op de XBOX op dit moment een beetje overbodig

Level 17 99%

Nog 17 XP voor level 18

Internetten op de xbox lijkt me juist vet. Dan word het strax de vervanging van de PC voor veel mensen.

Dan zou het bijvoorbeeld vet zijn om een tabloid uit te brengen die wireless met de xbox kan connecten en die je dan als toetsenbord/navigatie hulpmiddel kan gebruiken.

The possibilities are endless.

Maar het belangrijkste imo: DTS-HD en werkelijk Full HD (1080p), met games als Crysis en Battlefield tussen de 50 en 60 fps. Beter is denk ik onrealistisch gezien de prijs.

Level 6 83%

Nog 95 XP voor level 7

ik hoop net als IngamerX op DTS-HD en werkelijk Full HD (1080p), met games als Crysis en Battlefield tussen de 50 en 60 fps. en op een blu ray speler en internetten op de xbox en een veel grotere harde schijf van 500 GB ofzo. en geen kinderziekte net als in het begin tijd van de 360 met die bekraste discs en hitte problemen al denk (hoop ;) ) ik dat Microsoft zijn lesje wel geleerd heeft.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

'Nieuwe Xbox draait op verschillende arm-cores en Windows 9'

Door Paul Hulsebosch, dinsdag 8 november 2011 12:37, views: 22.209

Volgens nieuwe geruchten heeft de opvolger van de huidige Xbox 360 de codenaam 'loop'. De console zou een stuk kleiner en goedkoper worden, en opgebouwd worden rond een speciaal ontwikkelde processor met diverse aanvullende cores.

Een blogger die zich 'MS nerd' noemt, beweert op zijn eigen site informatie te hebben over de opvolger van de Xbox 360. Zo zou het apparaat worden opgebouwd rond een processorkern die is omringd door een aantal cores die afzonderlijk beeld, kunstmatige intelligentie, physics, geluid, netwerkverkeer, encryptie en sensoren afhandelen. De cores zijn gebaseerd op de arm-architectuur en worden door Microsoft in samenwerking met twee hardwarepartners ontwikkeld. De nieuwe console wordt in deze opzet niet alleen kleiner dan de Xbox 360, maar ook goedkoper. De machine zou op een aangepaste versie van 'Windows 9' draaien, dat in de nieuwe Xbox zijn debuut zou gaan maken.

Dat de beweringen van MS nerd niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn, bleek in 2010, toen hij verrassend gedetailleerde informatie had over de Courier, de tablet die Microsoft destijds in ontwikkeling had. Er doen al geruime tijd geruchten de ronde over de opvolger van de Xbox 360. Zo stelde een medewerker van de Duitse ontwikkelaar Crytek dat Microsoft de console aan zal kondigen tijdens de E3 van 2012 en dat zijn bedrijf een nieuwe TimeSplitters-game in ontwikkeling heeft voor de nieuwe console. Die wordt gemaakt op basis van CryEngine 3, waarbij de studio zwaar inzet op het gebruik van de tessellation-opties van DirectX 11. Ook Electronic Arts zou al werken aan een game voor de nieuwe console. Een studio van de uitgever zou al beschikken over development kits van het nieuwe systeem. Die vroege versies van de dev kits zouden nog in pc-behuizing aan EA geleverd zijn.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/77916/nieuwe ... ows-9.html

Wel wat onwaarschijnlijk maarja.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

•Rumor: Next Xbox will be announced at CES 2012

◦Codenamed TEN, is all about Metro, embedded Silverlight and an Apple-like integration with Windows and Windows Phone

◦The dashboard preview is supposedly this week (tomorrow?) and will include the Bing search integration, Live TV hooks and more

XBOX TEN _O_

Level 42 97%

Nog 773 XP voor level 43

Xbox X

lol

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

XBOX X klinkt wel cool ja.

Level 12 84%

Nog 330 XP voor level 13

Ik gok op een Windows 8 interface. Nieuwste dash update gaat er ook al op lijken dus zie ze dat wel voortzetten.

Dit sowieso. Microsoft heeft laatste tijd veel veranderd van dashboard bij de Xbox 360. Eerst de allereerste, in 2009 kwam NXE en die heeft ook al een aantal grote updates gehad. Als Microsoft binnenkort Twisted Control (de naam van het nieuwe dashboard) uitbrengt en bij de nieuwe Xbox weer veranderd, vraag ik me af waar ze mee bezig zijn. Maar al hun producten krijgen nu deze interface (Metro) en I love it!

Level 42 97%

Nog 773 XP voor level 43

Twisted Control?

Die lui kunnen echt geen namen verzinnen. :lol:

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Dat is echt wel een mooi ding van MS, die fall updates met het dashboard. Beneden staat bij ons nog een xbox die nog nooit op internet is geweest en die heeft nog het eerste dashboard. Vergeleken met het huidige dashboard lijkt het echt nergens op :P

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Daar hoef je niet op te gokken.. De Metro-interface van Windows 8 en WP7 is al getoond voor de Xbox 360...

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Vind het echt wel nice hoor!

Level 12 84%

Nog 330 XP voor level 13

Vind het echt wel nice hoor!

Dit. Ik vind Metro een heel mooi interface. Op Windows Phone werkt het al lekker en dus ben ik blij dat het naar de Xbox komt. Sowieso dat Microsoft met al hun producten dezelfde kant opgaat. Nu lijkt het alsof alles van hun bij elkaar hoort, ze lijken hun draai te hebben gevonden.

Ik vraag me alleen af of de Metro interface wel lekker op de PC gaat werken. Maar dat is iets voor het Windows 8 topic.

Go Metro!

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.