Xbox One (geruchten en speculaties)

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Doet me denken aan XMB, I LIKE!

Level 77 98%

Nog 1781 XP voor level 78

Report: Next-gen Xbox details at CES, hex-core CPU inside

French site Xboxygen is rumouring that Microsoft is to make some kind of announcement related to the next Xbox at Las Vegas tech show CES in January.

The information, according to the site, comes from a source “very close” to the company.

The story’s also rumouring that the machine is to have a hex-core CPU with 2GB of DDR3 RAM and has been in the works since 2005 – the year Xbox 360 released. AMD is to provide the GPU, according to the piece.

As previously rumoured, Xboxygen says a division called Loop is handling software development on the project, while another team, Infinity, is working on the console itself.

The site has been told to not expect a “huge announcement” with software, but rather “some information on the new console, and some of its capabilities”.

Talk of Microsoft’s next console has gathered pace in the second half of 2011, with chatter beginning in earnest around E3. EA was tipped to have started work on the machine – a story that was quickly denied – with a further two stories pinning a reveal on E3 2012.

Four Microsoft CVs turned up mentions of “Xbox next-gen” in October, with a Develop story later that month claiming Microsoft would show the console for the first time at E3 2013.

CES 2012 runs from January 10-13.

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

Als ie maar 360 BC is en al je chievo's mee gaan. Laatste zal wel gezien het gewoon een Live account is.

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

Als ie maar 360 BC is en al je chievo's mee gaan. Laatste zal wel gezien het gewoon een Live account is.

ik denk dat backwardscompatibility met name afhangt van wanneer ze het apparaat gaan releasen, ik zie het een release kerst 2013 het nut van BS niet meer zo in.

Level 31 95%

Nog 721 XP voor level 32

''The story’s also rumouring that the machine is to have a hex-core CPU with 2GB of DDR3 RAM''

Is dat goed of niet? Heb totaal geen verstand van dat soort zaken :P.

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

Hex betekend 8 dus dan zou er een processor met 8 kernen in zitten, dat is redelijk goed, 2GB RAm is echter weinig voor een PC voor een console weet ik het niet.

Level 43 95%

Nog 1274 XP voor level 44

Hex betekend 8 dus dan zou er een processor met 8 kernen in zitten, dat is redelijk goed, 2GB RAm is echter weinig voor een PC voor een console weet ik het niet.

Niet juist... Hex = zes. Octo = acht.

Voor een console is 2GB redelijk... Ik dacht dat de 512MB intern geheugen heeft, al was dit gedeeld of iets dergelijks, dus minder dan 512MB. vier keer zoveel klinkt goed, maar ik vraag me af hoe futureproof het is. Ik denk wel dat ze dat een beetje kunnen incalculeren.

Level 13 88%

Nog 293 XP voor level 14

Hex betekent 6 cores, octa is 8 cores XD

2GB RAM is redelijk, aangezien je hier geen grote OS hebt die sowieso wat inpikt.

edit: too slow lol

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

Hex betekent 6 cores, octa is 8 cores XD

2GB RAM is redelijk, aangezien je hier geen grote OS hebt die sowieso wat inpikt.

edit: too slow lol

off course, ik let niet op, thanks guys (credit Henky voor sneller posten)

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Ik hoop echt dat hij tijdens de E3 wordt aangekondigd en november 2012 tegelijk met de nieuwe CoD en MoH beschikbaar is.

Level 43 98%

Nog 323 XP voor level 44

ik vind 2GB toch wel vrij weinig hoor. Had minimaal 4GB verwacht voor volgende generatie.

Nuja, ik ben zeer benieuwd naar het videogeheugen (wat waarschijnlijk 1gb gaat zijn)

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Nu heb je maar 512MB shared(niet eens dedicated) geheugen. Dus 2 GB lijkt me echt wel voldoende hoor.

Level 43 98%

Nog 323 XP voor level 44

ja, maar het ding moet wel weer op de markt blijven tot 2018 ofzo.

En het is niet dat 4 GB ram tegenwoordig nog zoveel kost.

bv:

PS1: 2mb ram

PS2: 32mb ram (is ps1 x 16)

PS3: 256mb ram (is ps2 x 8 ) en ook nog eens 256 vram (ps2 had maar 4mb vram)

Xbox1: 64mb ram

xbox360: 512 (8x xbox1)

Enja, nu zal het ram en vram zeker wel gescheiden zijn, maar dan nog. 2GB zou voor mij een teleurstelling zijn.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Dat is ook wel waar, ik zie liever ook wat meer maar het is wel behoorlijk wat meer dan nu.

En Eerst 16 x en dan 8 x en dan 4x zoveel bij de playstation. En eerst 8x en dan 4x zoveel bij de xbox. Kunnen we hieruit concluderen dat de generatie na de volgende 4GB geheugen zal hebben? :P

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

'Opvolger Xbox 360 wordt aangekondigd op CES 2012'

Door Bart de Water, dinsdag 15 november 2011 11:38, views: 21.208

Een Franse website heeft uit betrouwbare bron vernomen dat Microsoft in het begin van 2012 op de CES-beurs een nieuwe Xbox zal aankondigen. De hardware zou bestaan uit een hexacoreprocessor met twee gigabyte werkgeheugen.

Website Xboxygen heeft vernomen dat Microsoft van plan is om de opvolger van de Xbox 360 aan te kondigen op CES 2012, de consumentenelektronicabeurs die van 10 tot en met 13 januari 2012 wordt gehouden. De Franse site heeft ook een alternatieve verklaring voor de codenaam 'loop' die een week geleden werd gesignaleerd; het zou de naam zijn van het team dat werkt aan de software voor de nieuwe spelcomputer. Het team genaamd 'infinity' zou verantwoordelijk zijn voor de hardware, die zou bestaan uit een hexacoreprocessor met twee gigabyte aan ddr3-werkgeheugen. De grafische processor zal uit de stal van AMD-dochter ATI komen, aldus Xboxygen.

De geruchtenstroom over de nieuwe Xbox kwam dit jaar op gang nadat de nieuwe spelcomputer verscheen op LinkedIn-profielen van Microsoft-medewerkers. Spelontwikkelaars Electronic Arts en Crytek zouden al met devkits aan games voor de nieuwe console werken. Hoewel de informatie per gerucht verschilt, wijzen ze allemaal op een onthulling in 2012. Een vaak genoemde datum voor de bekendmaking is de E3-gamebeurs in 2012, die gehouden wordt van 5 tot en met 7 juni. Windows-goeroe Paul Thurrott, bekend van WinSuperSite, vermeldt zelfs dat de nieuwe Xbox in 2012 uitkomt.

Navraag bij de Nederlandse afdeling van Xbox leert dat er officieel nog niets bekend is over een nieuwe Xbox-console.

Tweakers.net

Level 31 95%

Nog 721 XP voor level 32

Daar hebben we het heel deze pagina ook niet over...

:P

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Daar hebben we het heel deze pagina ook niet over...

:P

Ja echt he :lol:

Wilde er eerst niks over zeggen maarja :P

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

WORLD EXCLUSIVE : XBox Ten Spec Sheet

SegaLeaks this morning received the following spec sheet from a close Microsoft associate.

CPU : IBM Power 710

- Architecture : IBM POWER7

- Cores : 6 Core

- Clockspeed : 3.72 GHz

GPU : Custom AMD Radeon HD Graphics

- Configuration : Single Die Dual Core

- Clockspeed : 750MHz

- Daughter Die : Renesas Electronics 100MB eDRAM

RAM : 2GB 512-Bit GDDR5 256GB/s (Unified Memory Architecture)

- Zach Morris

http://s3gal3aks.wordpress.com/2011/11/ ... pec-sheet/

Level 31 95%

Nog 721 XP voor level 32

En is dat goed?

Level 43 98%

Nog 323 XP voor level 44

Die CPU is zeer goed ja!!

Over GPU valt nog niet veel te zeggen.

Ram blijf ik magertjes vinden

Level 30 95%

Nog 563 XP voor level 31

Idd. Minimaal 3 en je zit de komende jaren wel gescheten. Verder prachtig!

Level 34 97%

Nog 375 XP voor level 35

Die CPU is zeer goed ja!!

Over GPU valt nog niet veel te zeggen.

Ram blijf ik magertjes vinden

Hangt er vanaf of er twee RAM poolen zijn of niet. 2GB main system RAM + 2GB GDDR5 op de GPU's zou dan weer vet zijn.

Sowieso gaat een x720 geen zwaar OS hebben.

edit: oh unified, jammer dus.

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

"John Carmack van id Software heeft in een interview met het officiële Xbox magazine aangegeven dat ze op vlak van graphics geen wonderen meer zullen kunnen verrichten. Een stapje voorwaarts zal misschien nog wel lukken, maar dan zitten ze toch echt wel tegen de limiet aan. De manier waarop de game draait zal nog wel evolueren, maar grafisch kan het niet veel beter meer, aldus Carmack."

Ik zit totaal niet op een nieuwe gen te wachten. Ik hou het voorlopig lekker bij de Ps3/360. Ik denk dat meer mensen zo denken, mede omdat de console's nog niet aan de max. zitten. (zeker de Ps3).

Level 34 97%

Nog 375 XP voor level 35

Tja Carmack heeft met Rage bewezen geen wonderen meer met eender welke hardware te kunnen verrichten.

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Rage ziet er zeker goed uit. Als elke game die kwaliteit zou hebben in het verdere verloop deze gen kunnen we nog wel even.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.