PS4 nieuws- en geruchtentopic

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

PlayStation Meeting: 20 februari

1. Naam is PlayStation 4 (niet Orbis).

2. Dualshock 4 met touchpad en 3D camera tracking.

Meer afbeeldingen:

3. PS4 gebruikt Gaikai game streaming-technologie.

- PS4-games kunnen digitaal worden gespeeld, terwijl ze worden gedownload.

- Fysieke games blijven bestaan op Blu-Ray.

- Tweedehands games worden niet geblokkeerd.

4. PS4 kan gameplay video uploaden, terwijl je speelt.

5. Remote Play van PS4-games op PS Vita.

6. Volledig nieuwe user interface voor PS4. (Xross Media Bar is niet meer.)

7. PS4 niet direct backwards compatible met PS3-games. PS3 (en PS2, PS1)-games worden later digitaal beschikbaar gemaakt.

8. Eerste PS4-games aangekondigd: Killzone Shadow Fall, Driveclub, Infamous Second Son, Knack, Deep Down, Watch Dogs, Diablo III en Final Fantasy.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Oude OP:

Nu geruchten over een opvolger van Microsoft's Xbox 360 steeds sterker worden, kunnen we ook een nieuwe console van Sony's kant verwachten om haar concurrerende positie te behouden. De naam van dit nieuwe apparaat is bijna al zo goed als zeker: De PlayStation 4.

Wat is er al gezegd over een PS3-opvolger?

- Begin dit jaar maakte Kaz Hirai een statement over een volgende PlayStation: "We're not deliberating on a PS4 or a next generation machine, whatever you call it."

- Echter in mei zei Sony's executive vice president en Chief financial officer Masaru Kato: "This is a platform business, so for the future platform - when we'll be introducing what product I cannot discuss that - but our development work is already under way, so the costs are incurred there,"

- Kato ontkende dit vervolgens enige tijd later: "Some people misread what I said."

PS4-processor

In februari waren er geruchten dat Sony geen gebruik meer zou maken van een Cell-processor en met IBM zou samenwerken om een nieuwe PowerPC-chip te ontwikkelen voor een volgende PlayStation. Echter kunnen we ervan uitgaan dat Sony bij haar Cell-processor blijft om de volgende redenen:

1. Backward compatibility met de PS3.

2. Het bekend zijn met het voor Cell ontwikkelen. Gameontwikkelaars hebben onderhand door hoe zij optimaal games kunnen maken voor Cell.

3. Toshiba heeft onlangs haar Cell-fabriek aan Sony verkocht. Het zou vreemd zijn als Sony Cell liet vallen nu zij deze net makkelijk kan produceren.

* Ook gaan er nieuwe geruchten dat de PS4 de Nvidia's ARM-based Project Denver-processor gaat gebruiken.

Meer PS4 features

- Een 32nm Cell processor met 16 SPE's (Synergistic Processing Elements), tweemaal het aantal van de PS3.

- Een grotere samenwerking met Google. Aanwijzing hiervoor zou zijn het Android-systeem op de Xperia Play.

- Blu-ray op de PS4 is een zekerheidje. Digitale distributie zal vast ook aanwezig zijn in zekere mate, maar aangezien niet iedereen beschikt over een snelle internetverbinding gaat er zeker nog gebruikt worden gemaakt van een fysiek medium.

Controller

- Over een controller zegt Dr. Richard Marks (Sony Computer Entertainment's US R&D manager of special projects) het volgende: "anything that lets us get the player's intent into the system more is technology they'll be looking at.". Wellicht wordt er gehint op een verdere implementatie van Sony's Move-controller. Tegelijkertijd zullen fysieke knoppen waarschijnlijk aanwezig blijven af te leiden uit Sony's anti-Kinect-reclame's.

Ook wordt er gesproken over een toevoeging van een Head-mounted 3D display, onlangs aangekondigd door Sony op de CES 2011, die zou worden gebruikt door de PS4.

PlayStation Network

- Volgens Reg Hardware heeft Sony een herdesign van het PlayStation Network in de maak om beter te kunnen concurreren met Xbox Live. Dit nieuwe netwerk zou samen met de PS4 worden gelanceerd.

Releasedatum

- Sony beweert dat de PS3 een levenscyclus van minstens tien jaar heeft. Dit betekent dat een volgende PlayStation pas in 2016 op de markt zou komen. Misschien komt er zelfs helemaal geen PS4. Ontwikkelaars komen nu pas op het punt dat ze het maximale uit de PS3 kunnen halen, waarbij de PlayStation Move de mogelijkheden van de PS3 nog verder vergroot. Echter zou een PS4 naast een PS3 in de markt kunnen worden gezet, zoals Sony dat heeft gedaan met de PS2.

- Senior Executives van grote US-retailers melden hun aandeelhouders dat ze geen Xbox 720 en PS4 voor 2014 verwachten. Deze mening wordt gedeeld met Bethesda's Todd Howard en PSM3 Magazine.

- Digitimes meldt echter dat Sony de productie van een PS4 met een Kinect-achtige lichaamscontrole tegen het einde van 2011 start.

Design

Niemand weet natuurlijk hoe een eventuele PS4 eruit gaat zien, maar fans op het internet zijn al druk bezig met concepten te creëren, zoals enkele hieronder:

Meer fan-concepts zijn hier te bekijken: http://www.thetechlabs.com/tech-news/sony-playstation-4/

We weten nog vrij weinig over een eventuele opvolger. Terwijl de PS3 nu op volle toeren draait en Sony eindelijk winst maakt op haar PS3-devisie zou men denken dat een opvolger nog enige tijd uitblijft. Tegelijkertijd wil Sony een sterke positie behouden ten opzichte van een eventuele Xbox 720, waardoor de ontwikkeling van een PS4 een belangrijk aspect is van Sony's toekomstplannen. Één ding is zeker: 2012 wordt een spannend gamejaar.

Wat verwachten we van een PS4? Willen we eenzelfde lauch-opzet als destijds met de PS3? Wat wordt de prijs van de PS4? Laat die geruchtenmolen maar draaien.

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

More read & watch material:

- Techradar heeft een kleine wishlist-video voor de PS4 die wel wat belangrijke punten behandelt:

http://bcove.me/wrpl9507

- Sony studios 'begin PlayStation 4 projects'

Level %

Nog XP voor level

Ik was bang voor een kut topic maar je hebt er een erg nette post van gemaakt!

Level 12 94%

Nog 109 XP voor level 13

zelfde

Level 1 38%

Nog 16 XP voor level 2

Ik neem aan dat Sony wel wat geleerd heeft van haar fouten. De prijs bijvoorbeeld de PS3 en 3DS tonen wel aan dat je geen apparaat kan verkopen dat veel te duur is. Hoe succesvol de voorgangers ook zijn geweest en hoe mooi de specs zijn een dure console verkoopt gewoon niet. Klaar.

De kracht van het systeem betreft zie ik graag wat vooruitgang in de al. Stenen die wegrollen, slimmere en enorme hoeveelheden tegenstanders etc. Ook een wat meer gelijktijdige launch, Jappen een jaar voortrekken kan nu niet meer imo. Voor de rest laat ik het over aan Sony :P

Level %

Nog XP voor level

Ik heb eigenlijk maar twee wensen:

• Unreal Engine 3 draaiende op 1920x1080p @ 60 fps.

• Download only. Geen fysieke schijfjes of andere formaten.

Level 34 97%

Nog 375 XP voor level 35

zelfde

idem

Level 12 86%

Nog 282 XP voor level 13

zelfde

idem

dito, knap topic!

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

• Oooooh hell no! Niet overal heb je een downloadsnelheid van 2mbs, downloaden gaat al zo rete traag via PSN...

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Download only gaat inderdaad nog niet denk ik. Voor handheld zou het al wel kunnen, maar niet voor HD games die incl een LPCM track toch al gauw tegen de 20gb aanhangen.

Sony heeft niet zo'n haast. Ze waren de laatste out there en hebben onder meer Blu Ray en 3D. Dit zijn features die je in een next-gen Xbox kunt verwachten, maar de Ps3 dus al heeft. Dan zijn praktisch graphics het grote verschil, en graphics lijken niet meer de nummer 1 factor voor het succes te zijn.

Als Sony wacht tot 2014 of zelfs 2015 is het misschien lonend om bijvoorbeeld meteen met SSD en non-downgraded 3D te lanceren. Dit is zo'n transitie periode, een console die in 2013 lanceert zal dat nog niet hebben omdat het te duur is en loopt vervolgens achter de feiten aan.

Level 60 98%

Nog 1086 XP voor level 61

Ik hoop dat de OS van de PS4 een Android OS is.

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Dan wil Google al je data enzo. Hoewel Android cool is, weet ik niet of het stabiel genoeg is. De kracht van Android is het zelf inrichten. En Sony's Android interface vind ik niet bepaald cool.

Het zou denk ik slim zijn om een Apple OS te verkrijgen. Niet alleen is het in potentie een goede jab naar Microsoft (beide bedrijven hebben dezelfde vijand), maar je zit waarschijnlijk ook met een zeer slick en functioneel design. Geslotenheid zou niet uitmaken voor een console, dat is XMB natuurlijk ook.

Level %

Nog XP voor level

Er was een keer een nieuwtje dat de PS4 minder/geen revolutionaire dingen meer ging maken (zoals ze wel deden bij de PS3 met blu-ray)

Ik denk dat hij bij de release voor 450 met een spel over de toonbank zal gaan...

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Ps3 is uit 2006, moest minimaal 10 jaar meegaan, dus 2016?

Ik verwacht 20 cores, met wederom een bottleneck rondom het geheugen, waar sony beroemd mee is geworden.

Prijs 349 euro, of wellicht toch 599 om de belachelijke highend gedachte vast te kunnen houden?

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

10 jaar totaal, PS2 was ook niet direct uitgestorven. Ik denk dat het 8 jaar na release van PS3 uitkomt, 2014 dus.

Level %

Nog XP voor level

• Oooooh hell no! Niet overal heb je een downloadsnelheid van 2mbs, downloaden gaat al zo rete traag via PSN...

• Dat is denken in beperkingen. Iedereen heeft nu toch wel minimaal een 20 Mbps verbinding? Dat wordt alleen maar meer de komende 10 jaar.

Als je pre-orders verkoopt kun je de games 's nachts laten downloaden.

Level 10 91%

Nog 123 XP voor level 11

Ik ben opzich wel toe aan een nieuwe Playstation. De Playstation Store is duidelijk aan vernieuwing toe (zit totaal geen overzicht meer in) en ook het Trophy systeem is vrij ondoordacht. Hij hoeft in principe alleen maar lijsten van games te downloaden maar synchroniseren duurt bij elke 20 nieuwe trophies veel te lang. Toen iedereen 200 trophies had werkte het prima, nu vergelijk ik ze niet eens meer vanwege het laden.

Level 15 88%

Nog 401 XP voor level 16

Download only gaat inderdaad nog niet denk ik. Voor handheld zou het al wel kunnen, maar niet voor HD games die incl een LPCM track toch al gauw tegen de 20gb aanhangen.

Sony heeft niet zo'n haast. Ze waren de laatste out there en hebben onder meer Blu Ray en 3D. Dit zijn features die je in een next-gen Xbox kunt verwachten, maar de Ps3 dus al heeft. Dan zijn praktisch graphics het grote verschil, en graphics lijken niet meer de nummer 1 factor voor het succes te zijn.

Als Sony wacht tot 2014 of zelfs 2015 is het misschien lonend om bijvoorbeeld meteen met SSD en non-downgraded 3D te lanceren. Dit is zo'n transitie periode, een console die in 2013 lanceert zal dat nog niet hebben omdat het te duur is en loopt vervolgens achter de feiten aan.

Een SSD lijkt mij ook zeer handig. Laadtijden van een seconde of minder en opstarten in een seconde zou een grote stap vooruit zijn.

Ik hoop namelijk ook dat computers met SSD over een jaar betaalbaar zijn aangezien ik dan aan een nieuwe toe ben :P.

Level 23 91%

Nog 649 XP voor level 24

• Dat is denken in beperkingen. Iedereen heeft nu toch wel minimaal een 20 Mbps verbinding? Dat wordt alleen maar meer de komende 10 jaar.

Als je pre-orders verkoopt kun je de games 's nachts laten downloaden.

• er zijn dus nog mensen die nog traag internet hebben en niet voor wat gaming een nieuw abbonoment nemen -_-'

en zowieso is de downloadsnelheid van PSN rete traag en fisieke schijfjes zijn nog steeds een must bij mij (behalve op PC)

Level 6 73%

Nog 147 XP voor level 7

Ik kijk erg uit naar de PS4,als de graphics nog mooier worden(wat sowieso wel gaat lukken)ben ik al tevreden :)

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Schijfjes zijn inderdaad een must, ik heb een hekel aan downloadbare games.

Level %

Nog XP voor level

Ik denk dat de toekomst ook wel veel doosjes, met boekjes en alles erin, maar waar de CD nu zit zit dan een geheugentje waar een hele lange grote code op staat, je PS4 leest die code een keer, en kijkt of 'ie inderdaad verkocht is... zo gaan ze 2e hands handel tegen en de games zullen sneller opstarten.

Als dit niet de toekomst is denk ik dat je zeker kan kiezen bij een winkel of je een doosje enz wilt, of de code alleen wil kopen (scheelt je verzendkosten) Later is alles wat er in de normale winkel ligt ook in de online store...

Level %

Nog XP voor level

Ach, de muziekindustrie, de filmindustrie en de boekenindustrie hebben al aangetoond dat downloaden het uiteindelijk wordt. Dus het legaal downloaden van games zal hopelijk snel volwassen worden. Ik hoop in ieder geval dat Sony alle retail games simultaan fysiek en online uitbrengt. En dan het liefst online eerder en 25% goedkoper.

Wat nog mooier zou zijn is een soort Spotify-achtig systeem. Dan betaal je 20 euro per maand en dan kun je onbeperkt games spelen. Uit de complete PlayStation bibliotheek.

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Gewoon online en offline gelijk releasen met dezelfde prijs, de doosjes kosten niet vergeleken met wat het ontwikkelen van een game kost. Zo kan iedereen kiezen wat hij wil zonder voor- of nadelen t.o.v. elkaar.

Level %

Nog XP voor level

Ach, de muziekindustrie, de filmindustrie en de boekenindustrie hebben al aangetoond dat downloaden het uiteindelijk wordt. Dus het legaal downloaden van games zal hopelijk snel volwassen worden. Ik hoop in ieder geval dat Sony alle retail games simultaan fysiek en online uitbrengt. En dan het liefst online eerder en 25% goedkoper.

Wat nog mooier zou zijn is een soort Spotify-achtig systeem. Dan betaal je 20 euro per maand en dan kun je onbeperkt games spelen. Uit de complete PlayStation bibliotheek.

Moeten ze wel goed beveiligen, want zover ik weet wordt er nog heel veel illegaal gedowload, en de muziekindustrie, de filmindustrie en de boekenindustrie hebben er flink last van.

Dat laatste zou leuk zijn, maar games als Uncharted, portal enz zullen dan veel minder opleveren, omdat die niet veel herspeeld worden denk ik zo...

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.