PS4 nieuws- en geruchtentopic

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Genoeg gefixed. Volgende die grappig denkt te zijn fix ik een waarschuwing.

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Ubisoft Montreal is hard at work on 'target boxes' based on the intended specifications of Microsoft’s Xbox 360 successor, according to an Edge source. Delivery of the first iteration of genuine devkits, running custom hardware, is expected to reach studios before Christmas, and all signs point to the finalised console arriving at retail in late 2012.

Ubisoft’s teams are said to be working on PCs containing off-the-shelf components provided by Microsoft, and it’s our understanding that several other major developers, including certain EA studios, are also in possession of these target boxes. While our source was unable to share precise specifications, it is believed that AMD is providing the bespoke GPU solution for Microsoft’s console. A Ubisoft spokesperson said: "We do not comment on rumour and speculation."

We can also reveal that one major Sony-owned studio has now ceased PlayStation 3 development, its entire focus having shifted to the console’s successor. The studio is also said to have been involved in the development process of the graphics technology adopted by Sony’s new hardware.

Volgens mij is Sony net zo hard aan de PS4 aan het werken als Microsoft aan de volgende Xbox, alleen laat Sony deze keer minder doorschemeren/lekken (hoe is het mogelijk?). Het zou grappig zijn als beide bedrijven de opvolgers op hetzelfde moment aankondigen.

Level 21 91%

Nog 553 XP voor level 22

Ik ben echt benieuwd wat hij dan zal kosten. Ik heb een PS3 + 2 spellen + 2 controllers voor €500 gekocht toen en volgens mij ook dat de PS2 in het begin 1.200 gulden was. Kan je nagaan als je nu al spellen als Uncharted 3 en GTA ziet, wat je met een PS4 kan.

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

Ik ben echt benieuwd wat hij dan zal kosten. Ik heb een PS3 + 2 spellen + 2 controllers voor €500 gekocht toen en volgens mij ook dat de PS2 in het begin 1.200 gulden was. Kan je nagaan als je nu al spellen als Uncharted 3 en GTA ziet, wat je met een PS4 kan.

Ik vind het prijskaartje echt niet spannend, je weet wat je met zo'n apparaat gaat doen, en je weet voor jezelf of je geld er voor over hebt, al kost ie 1200 euro dan koop ik em alsnog (mits de prijs kwaliteit verhouding goed ligt obv) ik leg geen 1200 euro voor een Wii neer.

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Mja, PS3 heeft niet veel anders getoond dan de xbox360.

Als de opvolger van de Xbox360 eind 2012 komt, dan zal de PS4 ook wel snel volgen en vermoed ik gewoon weer een herhaling van zetten.

Sony moet maar goed kijken naar MS, want die gaat vermoedelijk wederom de standaard bepalen.

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

1200 euro ?! Dat leg ik echt NIET neer voor een nieuwe console. 349 max. Anders blijf ik gewoon lekker bij Mw3 en die stapels nog te spelen spellen. :)

De behoefte voor een nieuwe console is bij mij niet zo hoog.

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

1200 euro ?! Dat leg ik echt NIET neer voor een nieuwe console. 349 max. Anders blijf ik gewoon lekker bij Mw3 en die stapels nog te spelen spellen. :)

Ik chargeer, maar ik denk dat je mijn punt wel snapt.

Moderator
Level 67 97%

Dat wel, maar een console is voor mij altijd nog een ding waar ik spelletjes op wil spelen, niks meer en niks minder. Sony heeft wel geleerd van het verleden lijkt mij.

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

Dat wel, maar een console is voor mij altijd nog een ding waar ik spelletjes op wil spelen, niks meer en niks minder. Sony heeft wel geleerd van het verleden lijkt mij.

DAt is het voor mij ook, en ik hecht best wel wat waarde aan het kunnen spelen van een leuk spel op een deugdelijk stuk hardware. dus voor mij is het wel wat waard.

maar hoe bedoel je dat Sony geleerd heeft van het verleden?

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Toen hadden we nog de gulden :P

Moderator
Level 67 97%

Geen console meer launchen voor 600 ?! Dan begin je gewoon met een flinke achterstand. Op de Ps3 zijn voor mij ook nog meer dan genoeg leuke spellen te spelen. Ik heb de eerst komende drie jaar eigenlijk geen nieuwe console meer nodig. Het is best zo. :)

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Mja, PS3 heeft niet veel anders getoond dan de xbox360.

Als de opvolger van de Xbox360 eind 2012 komt, dan zal de PS4 ook wel snel volgen en vermoed ik gewoon weer een herhaling van zetten.

Sony moet maar goed kijken naar MS, want die gaat vermoedelijk wederom de standaard bepalen.

Ik denk wel dat MS ditmaal met Blu Ray, SATA en ingebouwde wifi gaat werken. Alsmede geen datalimiet voor digitale software meer, en een meer open netwerk om clients als Steam toe te laten.

Als MS eind 2012 komt, dan verwacht ik onder meer nog geen SSD in hun console. Dan wacht ik liever op een Ps4 die het hopelijk wel heeft.

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

Geen console meer launchen voor 600 ?! Dan begin je gewoon met een flinke achterstand. Op de Ps3 zijn voor mij ook nog meer dan genoeg leuke spellen te spelen. Ik heb de eerst komende drie jaar eigenlijk geen nieuwe console meer nodig. Het is best zo. :)

pff zoveel games zijn er echt niet meer die ik wil spelen, en ik heb echt weinig games! maar ik kan zo niet 1 game opnoemen die ik nog wil spelen en die ik niet in mijn bezit heb.

Ik heb met Skyrim, Brink en Dark Souls mijn games voor dit jaar weer gehaald, voor volgend jaar staat alleen KoA reckoning op stapel en dat was het wel weer, welke meuk wil jij dan nog allemaal spelen?

Moderator
Level 67 97%

Meuk ?! Dat klinkt negatief. Als het niet jou smaak zou zijn hoef je het niet als "meuk" te bestempelen. :P Teveel om op te noemen. Ik heb zelfs Uncharted 2 en Batman 1 nog niet uit. (komt ook omdat ik veel CoD online speel) Blijft gewoon veel liggen.

Level 60 98%

Jij riep toch eerst aldoor dat je dolgraag een next-gen wilde zien?

Level 19 96%

Nog 200 XP voor level 20

Meuk ?! Dat klinkt negatief. Als het niet jou smaak zou zijn hoef je het niet als "meuk" te bestempelen. :P Teveel om op te noemen. Ik heb zelfs Uncharted 2 en Batman 1 nog niet uit. (komt ook omdat ik veel CoD online speel) Blijft gewoon veel liggen.

nou ja ik had dat soort titels wel van je verwacht dat je die nog wilt spelen, maar alles daarbuiten beschouw ik inderdaad als meuk.

Moderator
Level 67 97%

Jij riep toch eerst aldoor dat je dolgraag een next-gen wilde zien?

Dan moet dat wel heel lang geleden zijn geweest. :P

Maar ik geef toe, als MS begin 2013 met een nieuwe Xbox zou komen, en ze brengen Gears 4 als launch titel, en de prijs is bv 449 dan wil ik nog wel overstag gaan. Heb een zwak voor de Gears serie.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Reken er maar op dat een nieuwe Gears en/of Halo als launchgame zal verschijnen. Bij de Playstation weet ik eigenlijk niet welke succesvolle serie een launchgame gaat krijgen. Misschien een nieuwe Uncharted? Of een Jak and Daxter(dat zou wel awesome zijn btw :) )

Level 21 91%

Nog 553 XP voor level 22

Ik vind het prijskaartje echt niet spannend, je weet wat je met zo'n apparaat gaat doen, en je weet voor jezelf of je geld er voor over hebt, al kost ie 1200 euro dan koop ik em alsnog (mits de prijs kwaliteit verhouding goed ligt obv) ik leg geen 1200 euro voor een Wii neer.

Ik las dat je chargeert, maar als nog is een PS3 heel goed qua kwaliteit en hardware, dus als ze niet onder een bepaalde prijs gaan zitten, gaat niemand naar mijn idee een PS4 kopen.

Level 13 88%

Nog 293 XP voor level 14

Een SSD in een console? Gaan die dingen bij normaal PC gebruik in een jaar of 5 niet de pijp uit? Ik weet niet hoever ze nowadays zijn qua levensduur van SSD's, maar een warning op je console dat je wellicht de schijf moet vervangen in 5 jaar zal het niet erg goed doen bij de consument. En om de SSD te benutten zal je elk spel moeten installeren. Dan heb je of een hele grote SSD (en die krengen zijn nog steeds duur) nodig of een je hebt een SSD die nog sneller de pijp uit gaat dan in 5 jaar door het constant herinstalleren van spellen (of als je gewoon veel games koopt).

Devs die gewoon slim omgaan met het bluray schijfje om loadtimes tot een minumum te houden zie ik nog veel te weinig in de huidige generatie, laat ze dat eerst maar eens doen voordat ze er een SSD inzetten.

Wat ik nog het allerliefste zie is gewoon 1 console van de 3 makers, een joint venture, maar dat zal nooit gebeuren, maar wel lekker makkelijk in het tv meubel 1 zo'n console :P Maar goed wat ik dan het liefst zie is dat er architectuur technisch nauwelijks verschil zit tussen de 720 en PS4. Ik ben de kutports, de ene of de andere kant op, echt meer dan zat. Prima als de PS4 beter en sneller is, als het maar dezelfde processen hanteert als de 360, dan willen devs wellicht nog de moeite nemen de PS4 een beetje te behandelen als een andere "PC config" en er wat geld aan uit te geven of 1 van hun PC configs te gebruiken zodat je het verschil ook kan zien.

Ik zie mezelf nog geen nieuwe console kopen in 2012, hoewel ik ook een zwak heb voor Gears zoals Radiant, zie ik me dit ook niet over de streep trekken. Er ligt nog teveel van de huidige generatie XD

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Nee inderdaad, SSD gaat echt niet gebeuren voor een console. Sowiezo niet voor het installeren voor games. Mogelijk een kleine SSD van 4/GB voor OS en systeembestanden maar meer niet.

Level 60 98%

Snellere BR-drive is een zekerheid. Die tech is gearriveerd. Meer RAM is precies zo'n zekerheid.

Een console die veel sterker is dan de ander ga je nooit zien. Die investering heeft geen zin. De third parties bepalen de norm, Call of Duty nummer 17 ziet er niet 2x zo mooi uit op je Ps4. Dat de Ps3 zo anders was kwam door de Ps2 legacy en het feit dat ze het apparaat misbruikt hebben om Cell en BR te te integreren. Sony zit niet meer in de marktbepalende positie, de Ps4 wordt gewoon gebruiksvriendelijk. Net als de Vita schijnt te zijn.

16 SPE upgraded Cell met SLI GPU zie ik wel zitten. nVidia loopt inmiddels qua compatibiliteit weer voor op ATI, dat was ten tijde van de Ps3 ontwikkeling niet zo. De GF7 was echt een kutkaart. nvidia blew it met bepaalde features in die tijd. Dat de Ps3 games als God of War 3 kan renderen geeft eigenlijk aan hoe goed die CPU eigenlijk is. En die tech is inmiddels ook wel onder de knie.

Ik ben voorlopig nog tegen next-gen (de huidige gen verveelt me zeker nog niet), maar ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat we het met gimped versies van Battlefield 3 moeten doen. Op een next-gen systeem hadden we de volledige PC experience op de consoles gehad.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Ik vind het altijd wel spannend, hoewel ik moet zeggen dat ik het niet zo spannend vind als vroeger.

Level 13 88%

Nog 293 XP voor level 14

Cell cpu hoef ik dus echt niet meer terug te zien. Het is een mooi staaltje techniek, dat zeker, maar alleen first en second parties nemen de moeite het eruit te halen. Zoals Dural al zegt, third parties bepalen de toon. En die third parties hebben duidelijk geen zin in de Cell CPU (bewijs: alle kutports). Dan heb ik liever een 360 CPU met 3 algemene cores dan 7 kleine cores die in een laddersysteem met elkaar communiceren via een klein stukje geheugen dat ze tot hun beschikking hebben terwijl de 360 CPU het hele geheugen kan aanspreken en elke core individueel functioneert.

Het is goed dat Sony weer van hun arrogantie is afgestapt en met de Vita iig weer een makkelijk ding maakt voor de devs, hoop ook hetzelfde te zien bij de PS4.

Level 60 98%

De Xenon was eigenlijk ook een soort Cell CPU. Het probleem van Sony zat hem in het feit dat het 7 cores was (dat is nu praktisch de standaard) en dat de RAM op een ietwat vage manier allocated was en het ook nog 2 verschillende types waren. Veel third party games werden gewoon naar de GPU RAM geport met het verschil dat je op basis van memory op de helft van de 360 versie zat.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.