PS Vita: overzicht, tutorials, wallpapers

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Lees even al zijn reacties na, constant direct op die andere handheld. Hij is er zelfs al op gewezen door een mod in dit topic. Plus, ongeveer elke site heeft nu berichtgeving over defecte touchscreens etc, dat is onze Liquid ook niet ontgaan. Niet vreemd dat men dan vraagtekens zet bij de kwaliteit van de hardware.

Tenslotte was Liquid er als de kippuh bij toen de 3DS bij sommige gebruikers problemen vertoonde en bij de Vita is dat ineens prima, of zelfs niet waar :)

Dat dus. Lees het terug en geniet. Bovenlander verkiest netjes handheldgaming en het liefst op een PSP of Vita, maar Liquid wil het liefst alles afbranden en een Vita knuffelen :)

Dat vind ik dus grappig en daardoor kan ik het niet laten om daar telkens op te reageren.

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Oké, het hoe en wat van de discussie zou ik niet weten, maar daar verdiep ik mij liever ook niet in. Ik zou het echter jammer vinden als het echte nieuws en de boeiende discussies worden bedolven onder het persoonlijk moddergooien, that's all :)

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Inderdaad. De Vita is gewoon niet flawless en dat is jammer, welke handheld/console je ook prefereert. Net doen alsof het niet zo is is enkel je kop in het zand steken. Maar als de sales net zo snel inkakken als met de 3DS zal er wel snel een prijsverlaging komen gelukkig :)

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Ja, een goedkopere PSV zou heerlijk zijn!

En die memorycards.... die ook, maar dat zal dan nog wel ff duren.

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Ik zeg nergens dat de Vita perfect is. Als er iemand een video upload waarin z'n Vita crashed kan ik moeilijk ontkennen dat het gebeurt. Maar iemand had het over "kinderziektes" als argument om het apparaat niet te kopen maar heeft vervolgens wel een 3DS die zelf ook last heeft van verschillende defecten.

Tenslotte was Liquid er als de kippuh bij toen de 3DS bij sommige gebruikers problemen vertoonde en bij de Vita is dat ineens prima, of zelfs niet waar :)

Mijn 3DS had er zelf last van, uiteraard was ik er dus als de kippen bij. Zal ook zo zijn bij m'n Vita. Ik heb genoeg kritiek geuit op Sony m.b.t. hun aanpak van de Vita (memorycard prijs, PSN gebeuren, etc) en mijn voorkeur ligt ook zeker bij Sony (dat wil ik dan wel weer toegeven, ze maken nou eenmaal altijd de beste hardware). Maar zodra ik de 3DS erbij haal ben ik ineens een fanboy, terwijl het toch de grootste concurrent is van de Vita. Ik vergelijk ze constant, en ik zie niet in waarom ik dat niet zou "mogen".

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

Ik heb het over de hardware le drol du flap!

I don't get it :?

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Het zou jammer zijn als die problemen niet verholpen zouden worden voor februari.

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Dank! Toegevoegd aan OP.

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Elke console heeft kinderziektes. Mijn 3DS heeft een black screen of death (als 1 op de wat, 10 Nederlanders?) :')

Daarom koop ik ook nooit meer iets bij de launch. Ok behalve als de WiiU launcht met een gloednieuwe Zelda maar die kans is kleiner dan -3 :P

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Van IGN's user questions about the VITA:

Does Remote Play run more smoothly this time around? (TheSuburbanHero28)

Eh. Not really. I've fooled around, and I'm still getting a second or two of lag in the XMB. Haven't found a game it works with yet, but I was mainly trying with PSN games I have installed. (Greg Miller)

Bummer. Remote Play is dus wederom een leuke gimmick, maar niets meer en niets minder. Ik zie het dus niet werken om hier een volledige PS3 game op te spelen als er weer zo'n lag is :(

Level 75 98%

Ja, als een PSN game al lagged dan zie ik het wat sombertjes in voor PS3 games... wellicht dat dat verbeterd kan worden met een update? Hoewel ik wel moet zeggen dat de sloot aan verbeteringen via updates waar ik persoonlijk op hoop inmiddels wel redelijk groot wordt...

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Namelijk? :P

Level 75 98%

Wel, account switching (waarvan Bovenlander overigens terecht aangaf dat Sony dat niet verplicht is, maar come on, een regiovrij apparaat maken maar een account toestaan is een beetje lame), lag-vrij gamen via stream (is het streamen niet een van de appeals van de Vita?), gelijktrekking van de internationale stores (wat wegvalt als we meerdere accounts aan kunnen maken natuurlijk). Voor mij persoonlijk is het streamen niet echt van belang maar ik ben een groot voorstander van importeren. Gezien dat de Vita grootdeels gokt op downloadable titels vind ik het account switchen nog steeds het grootste probleem, hier val ik echt over. Maar goed, ik val in herhaling :P

Level 60 98%

Misschien zit het ditmaal wel goed. Japan heeft alle Retail games vanaf dag 1 digitaal gekregen en ze zijn zelfs goedkoper. Ook voor de niet-EU stores is dit een unicum.

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Account switching zal omslachtig blijven. Sony heeft hiervoor gekozen, dat zullen ze niet snel aanpassen. Ik zit er zelf niet zo mee, omdat ik tevreden ben met de EU PS Store (behalve dan de schijtinterface op de PS3, maar dat zal op de VITA beter worden), maar ik snap dat het vervelend is voor mensen die wel veel uit andere stores plukken... 100% gelijktrekking van de verschillende stores, zelfde verhaal. Dit zal niet snel gebeuren, vrees ik...

...maar je kan altijd nog fysieke games uit Japan importeren en op een westers account spelen, voor zover dat iets goedmaakt :P

En het streamen, tja... dat is inderdaad jammer. Zoals ik al zei, remote play wordt wederom een gimmick, geen echte toegevoegde waarde. Zonde, maar dit zie ik ze niet snel fixen in een update tbh...

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Eh. Not really. I've fooled around, and I'm still getting a second or two of lag in the XMB. Haven't found a game it works with yet, but I was mainly trying with PSN games I have installed. (Greg Miller)

Bummer. Remote Play is dus wederom een leuke gimmick, maar niets meer en niets minder. Ik zie het dus niet werken om hier een volledige PS3 game op te spelen als er weer zo'n lag is :(

Dude ! Als dit klopt laat ik de Vita lekker liggen. Daarvoor wou ik hem juist misschien met de launch scoren.

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Voor Remote Play hoef je vooralsnog geen Vita te halen. Enkel PixelJunk Monsters en PS1-titels maken gebruik van deze feature.

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

"Hoi, ik ben Radiant Silvergun en ik wil alles behalve console games op m'n portable."

"OMG, ik kan niet eens m'n PS3 games spelen op m'n Vita?! APOCALYPTIC SCENARIO!!11!1!"

Level 60 98%

Had ook niet anders verwacht, het moet nog altijd over een netwerk gestreamed worden. Als je echt Ps3 games op je Vita wilt spelen moet je straks beide versies kopen.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Aan remote play wordt nog gewerkt, in diverse filmpjes zie je dat je KZ3 via remote play kan spelen op de Vita.

Had ook niet anders verwacht, het moet nog altijd over een netwerk gestreamed worden. Als je echt Ps3 games op je Vita wilt spelen moet je straks beide versies kopen.

Volgens mij kun je met de PSP ook direct met de PS3 verbinden.

Wel, account switching (waarvan Bovenlander overigens terecht aangaf dat Sony dat niet verplicht is, maar come on, een regiovrij apparaat maken maar een account toestaan is een beetje lame), lag-vrij gamen via stream (is het streamen niet een van de appeals van de Vita?), gelijktrekking van de internationale stores (wat wegvalt als we meerdere accounts aan kunnen maken natuurlijk). Voor mij persoonlijk is het streamen niet echt van belang maar ik ben een groot voorstander van importeren. Gezien dat de Vita grootdeels gokt op downloadable titels vind ik het account switchen nog steeds het grootste probleem, hier val ik echt over. Maar goed, ik val in herhaling :P

Naar mijn idee niet, maar het zou leuk zijn als meerdere titels gaan werken ermee.

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

"Hoi, ik ben Radiant Silvergun en ik wil alles behalve console games op m'n portable."

"OMG, ik kan niet eens m'n PS3 games spelen op m'n Vita?! APOCALYPTIC SCENARIO!!11!1!"

Serieus kerel, heb je niks beters te doen ofzo ?!

Als mijn partner GTST oid gaat kijken wil ik gewoon Modern Warfare door blijven spelen. Ik dacht dat het kon met de Vita, maar zoals wel vaker met SONY.....veel woorden, weinig daden....

Level %

Nog XP voor level

Dat is sowieso nooit beweerd. Bovendien heb je altijd lag bij het streamen. Een FPS zal je nooit goed kunnen spelen.

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

Killzone 3 werd wel getoond anders!

als het niet mogelijk is (wat ik best zou begrijpen) dan moet je die feature niet aankodigen met een dergelijk spel

Level 60 98%

Ridge Racer 1 PSX werd ook ooit aangekondigd en demo'd als PS Classic op de PSP. Die is er nog steeds niet.

Remote play heeft niets te maken met de toekomstige cross platform stuff zoals geintegreerd in Motorstorm RC en Ruin.

Je kunt CoD door blijven spelen zodra er een crossplatform versie uitkomt. Zodat je dus of 2 games moet kopen of dat je een voucher gebundeld krijgt. Misschien volgend jaar, maar misschien gaat het ook wel nooit gebeuren. Dat ding heeft om te beginnen al niet eens L3 en R3. Bummer, wachten op de PSP 3 dan maar.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.