Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Another

Waarschijnlijk naast Hunter x Hunter een erg interessante titel om te volgen dit seizoen. Ik probeer zoveel mogelijk spoilers te voorkomen. Anders staan ze aangegeven met een

knop.

Waar gaat Another over?

Another is vrij sloom van opzet te vergelijken met Higurashi. Dus de plot/synopsis die je op internet leest verklapt al aardig wat van het verhaal. Dat wil ik dus vermijden.

Het verhaal speelt zich af in een typisch japanese,pittoreske omgeving(Tomoiyama). Sakakibara Kouichi, de hoofdpersoon van het verhaal, verhuist vanwege zijn vader en ziekte van Tokyo naar deze buurt. Het begint dan ook vrijwel direct in het plaatselijke ziekenhuis waar hij een apart meisje genaamd Misaki aantreft met een ooglapje op. Sakakibara begint interesse te krijgen in haar. Op school vormt Sakakibara al gauw een band met de klas. Deze klas heeft een hechte samenwerking en wordt al tijden geassocieerd met de dood. Welke misschien iets te maken heeft met het verleden en Misaki die allebei mysterieus voor hem verborgen wordt ...

26 years ago, in a third-year classroom of a middle school, there was a student named Misaki. As an honors student who was also good at sports, the charming girl was popular with her classmates. When she suddenly died, her classmates decided to carry on as if she was still alive until graduation. Then, in the spring of 1998, a boy named Sakakibara Kouichi transfers to that classroom, and he grows suspicious of the fearful atmosphere in that classroom. In particular, there is a beautiful, aloof girl named Mei Misaki who wears an eyepatch and is always alone drawing pictures.

MyAnimeList

Welke characters vinden we terug in Another?

Sakakibara Kouichi

De nieuwe 3de jaars leerling in Tomoiyama North Middle School. Een horror fanaat. De hoofdpersonage die het verhaal achter zijn klas en Misaki wilt weten.

Seiyu: Atsushi Abe

Mei Misaki

Een apart geval. Is altijd ergens alleen te vinden in Tomoiyama North Middle School. Ze draagt een ooglapje aan haar linkeroog en is erg mysterieus.

Seiyu: Natsumi Takamori

Wie is er verantwoordelijk voor deze animatie?

Another is een samenwerking tussen P.A. Works en Sentai Filmworks. Hierbij neemt P.A. works de animatie voor zich en Sentai Filmworks heeft de licentie in handen.

Waarom zou je dit moeten kijken?

Another is de nieuwe anime in het nieuwe seizoen. Een erg vermakelijke en bovendien interessante anime die de toon en sfeer meteen zet. Een mysterieuze sfeer die ondersteunt wordt door een mooie OST en een verschrikkelijke opening die deze sfeer verscheurt... waar je dus over heen moet zetten. Als je deze anime volgt dan krijg je een prachtige geanimeerde serie voor je kiezen. Gebaseerd op de gelijknamige novel die goed ontvangen is. Another zal 12 episodes krijgen dit seizoen, waarvan 3 episodes momenteel uit zijn.

De vergelijking met Higurashi is zeker te zien, maar Another gaat gewoon haar eigen gaan. Mocht je iets van dit seizoen willen kijken dan is Another een uitstekende keuze.

Handige links:

MAL

Wikipedia

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Ik heb ep 3 ook net gezien (ik bewaar de afleveringen tot de weekends) en holy balls, deze serie is echt ijzersterk in het neerzetten van de sfeer en weet de spanning er echt in te houden. De echte horror lijkt nu ook te beginnen.

Ik bedoel, damn, dat was een nasty dood. Wtf man.

De serie heeft ook duidelijk een eigen smoel en is toch anders dan andere series van dit genre, zoals Higurashi en Shiki. Ben iig benieuwd waar het verhaal heen zal gaan, dit is toch wel een serie die in mijn top drie van het seizoen staat.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Jij kijkt altijd op een zaterdagochtend :P?

Maarja episode 3 maakt heel veel los. Dingen die in werking worden gezet,naast de sfeer zo goed neerzetten op bepaalde momenten. Ik vind het heerlijk om 's avonds te bekijken. Daarnaast erg tof dat de serie gewoon haar eigen ding doet. Dit is anno 2012 toch wel bijzonder vind ik.

Ik snap alleen die opening door aliproject nog niet, daar neem je toch eiko shimamiya, kawada mama of de OST maker voor ... ongelovelijk gemiste kans. Daarnaast weet ik nou niet of het een plus is dat er dit seizoen 12 episodes staan. Awesome is Another wel.

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Godverdomme Insidegamer, fuck you met je random logouts! Daar gaat mijn post verdomme!

*zucht*

Jij kijkt altijd op een zaterdagochtend :P?

Het geldt nog als nacht als ik nog niet in mijn nest lig! Ik ging gister pas om 7 uur leggen ofzo, sue me :P.

Daarnaast erg tof dat de serie gewoon haar eigen ding doet. Dit is anno 2012 toch wel bijzonder vind ik.

Inderdaad. Als ik zo naar de rest van mijn top drie kijk van dit seizoen (Nisemonogatari en Mouretsu Pirates) dan hebben beiden dezelfde kenmerken. Je kunt immers maar zoveel cliché shows zien voordat ze je de neus uitkomen. Er zijn sowieso weinig horror-shows, wat Another het alleen maar meer waard maakt.

Ik snap alleen die opening door aliproject nog niet, daar neem je toch eiko shimamiya, kawada mama of de OST maker voor ... ongelovelijk gemiste kans.

Inderdaad, neem een creepy of surrealistische song die de sfeer uitbeeldt, zoals de eerste opening van Higurashi ofzo. Geen fucking teringherrie, ik skip eigenlijk nooit OP's, maar hier grijp ik altijd gelijk naar de doorspoelknop. Serieus, tis alsof je death metal bij een dramaserie doet.

Daarnaast weet ik nou niet of het een plus is dat er dit seizoen 12 episodes staan. Awesome is Another wel.

Dunno, er zijn genoeg series die perfect werken in een 12-episode format (neem Puella Magi Madoka Magica vorig jaar). De serie verloopt eigenlijk ook nog vrij vlot, dus ik hoop dat de pacing hetzelfde blijft (en niet gaat rushen naar het eind toe, dat vernietigt de sfeer).

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Ik heb vaak genoeg doorgehaald en dan anime of drama gekeken hoor. Ik kon het alleen niet laten er iets over te zeggen. :P

En ja de opening ... waarschijnlijk is het fanservice ofzo. Hoewel ik hoop dat er niemand op geilt hier. Bij Code Geass was het een ending, endings skip je meestal altijd. Maar een opening skippen deed ik alleen in mijn one piece marathon om tijd te winnen ofzo. Ik heb het ook niet geskipped. Het klinkt wel verleidelijk, of ik haal even mijn oortjes uit mijn oor lol.

12 episodes is maar weinig. Elfen Lied was ook zeer geslaagd en er zijn nogwel een paar korte series die goed te doen zijn. Het probleem is echter dat je vaak meer episodes wilt als de serie zijn laatste episode uitzendt, althans dat heb ik met dit soort series. Ik heb er op zich wel alle vertrouwen in dat ze het mooi kunnen afronden.

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

12 episodes is maar weinig. Elfen Lied was ook zeer geslaagd en er zijn nogwel een paar korte series die goed te doen zijn. Het probleem is echter dat je vaak meer episodes wilt als de serie zijn laatste episode uitzendt, althans dat heb ik met dit soort series. Ik heb er op zich wel alle vertrouwen in dat ze het mooi kunnen afronden.

Het 'ik wil meer!' gevoel ken ik ook, maar als het 24 eps zou zijn hebben sommige animes ook wel de neiging alles debiel te gaan rekken. Deze serie speelt zich echt af in een afgelegen gebied met een relatief kleine cast (anders dan Shiki met diens gazillioen personages) en op bescheiden schaal (anders dan Higurashi met diens arcs) dus 12 eps zou meer dan genoeg moeten zijn om het verhaal te vertellen.

Oh, en Elfen Lied is idd awesome.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Tja het helpt wel dat er maar 2 maincharacters (of eigenlijk 1) zijn. Support characters maken het verhaal natuurlijk wel een stuk interessanter.

Level 21 94%

Nog 337 XP voor level 22

I TOLD YOU ABOUT DEM STAIRS BRO

ouch.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Episode 4

WTF WTF WTF. Dat einde oh shit. Nobody's safe :(. Elke maand gaat er 1 aan, die waarschijnlijk een connectie hebben met Kouichi als hij praat over Mei? De eerste was het meisje die hem welkom heette ipv die redhead. Dat ze hem niets uitleggen is wel frappant.

Reiko zal ook wel een rol spelen. Ik weet nog zeker dat er ook wat gebeurde toen zij in class 3 zat. Waarom anders die regeltjes die ze aan Kouchi gaf. Daarnaast reageerde ze heel raar op Kouichi toen hij what zei. Net als die vogel, die moet het waarschijnlijk gezien hebben ofzo? Of er zit een geest in ofzo ... brengt weer meer vragen op.

Erg toffe episode. Mijn gedachten maar in een spoiler gezet :).

Level 21 94%

Nog 337 XP voor level 22

JESUS FUCKING CHRIST

trouwens als je goed op let zie je dat de 4e etage wordt overgeslagen. waarom?

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Je zou denken dat het op de 4de etage gebeurt, aangezien dat nummer met de dood wordt geassocieerd. Dus dat is inderdaad raar, want ik kan mij toch niet voorstellen dat ze dat overleefd ...

Level 21 94%

Nog 337 XP voor level 22

ik bedoelde eigenlijk;

Er is helemaal geen vierde verdieping, dat zie je toch duidelijk. Ze viel van het dak helemaal naar de kelder toe. Also als ze door haar knieën zakte tijdens het vallen had ze het overleefd~

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Jezus mina. Dit is hoe je horror doet.

Het verhaal komt nu echt op gang ook, christ, het lijkt Madoka wel. Na de afschuwelijke dood van dat meisje vorige week moet nu de nurse het met haar leven bekopen, op echt nasty wijze. Het bewijst maar weer eens dat wat je niet ziet eigenlijk veel erger is, want die geluiden die hij door de telefoon hoorde...damn. Overigens leefde ze ook nog toen die lift crashde als je oplette...tot een ander brokstuk er bovenop denderde en haar verpletterde. Fuck me.

Ik durf te wedden dat zijn zus (en die fucking vogel) er ook mee te maken hebben; het halve dorp (zoals gewoonlijk in dit soort series) houdt iets achter voor hem. Ik vraag me ook af wat de deal is met die oude vrouw in de dollshop; haar tekst was precies hetzelfde als de eerste keer dat hij haar tegenkwam, alsof ze zelf ook een doll was. Het feit dat Mei er rondhangt voorspelt immers ook niet veel goeds.

Vraag me eigenlijk af hoe ver het nog gaat escaleren, want de hoofdrolspeler heeft een hele shitstorm in gang gezet door met Mei te communiceren (wat blijkbaar not done is).

Sfeer blijft ijzersterk in deze anime. Damn, weer een week wachten.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Mjah als het in de donkerste hol van vrijdag tot zaterdag bekijkt is het een week wachten. Anders is de episode gewoon over een paar dagen te zien 8]

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Wel, dit zag ik niet aankomen.

Ziet er naar uit dat Misaki Mei geen geest is, maar een echt persoon, die echter is unpersoned door haar klasgenoten...eenzelfde situatie als waar de hoofdpersoon zich nu in bevindt. De hele curse is ook gecompliceerder dan gedacht...hmm. De serie laat me gissen, iig.

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat eigenlijk, nu al mijn vroegere assumpties het raam uit zijn gegooid.

En hé, vandaag ben ik vroeger dan normaal, zomg.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Welke fansubber heb je Rick, ik krijg alleen maar klote vids eigenlijk.

Wow de spelregels komen nu langzaam naar voren. Tof spul. Het maakt het geheel een stuk echter, door een totale twist te maken. Ik dacht namelijk dat ze stierven door het over Mei te hebben en dus de class rules te overtreden, maar het zat hem dus in het aantal studenten.Wordt episode 6 nou quality time samen :P?

Not sure where it's heading. Kouichi zou gaan class hunten naar de dode persoon of de situatie kan veranderen.

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Welke fansubber heb je Rick, ik krijg alleen maar klote vids eigenlijk.

Commie of HorribleSubs. Welke gebruik jij dan?

Wordt episode 6 nou quality time samen :P?

Nee, het wordt een beach episode, zomg!

Quality time waarschijnlijk inderdaad. Misschien dat ze volgende ep wat backstory voor haar geven, dingen van haar zijde bekijken. Lijkt me wel interessant, eigenlijk.

Not sure where it's heading. Kouichi zou gaan class hunten naar de dode persoon of de situatie kan veranderen.

Uitvogelen wat er vroeger is gebeurd (rond zijn moeder e.d.) en daar wat van leren is ook een optie.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Zijn zus komt ook nog wel aan bod.

Ook wel mooi die uitspraak van zijn opa.

Ik heb Horrible Subs, Commie en andere subs geprobeerd. Maar het beeldkwaliteit blijft niet echt geweldig. Terwijl bij HxH van Horrible Subs er niets aan op te merken is.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Lol whut episode 6

Random teacher outburst. Toffere episode dan ik dacht overigens.

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Wat, dacht je dat de ep ging zuigen ofzo :P?

Vraag me af wat Psycho teacher van plan is. Gaat ie op een rampage, zelfmoord, gaat ie achter de hoofdrolspelers aan? Dit gaat niet goed eindigen iig.

Was ook wel interessant om meer te zien van Mei nu ze wat meer open is. En die dagdromen van Kouichi waren best wel komisch.

Hoop alleen wel dat de signalen die erop wijzen dat de hoofdrolspeler de dode is (zijn vaders opmerking e.d.) een red herring zijn, die plottwist heb ik in de Sixth Sense al gezien :P.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Nouja ik verwachtte meer van kouichi's dagdromen eigenlijk. :P

Mjah kunnen doden met mensen praten is dan de vraag. Hij heeft contact kunnen maken met zo beetje iedereen in dat dorpje. Nu is class 3 close to death, maar dat maakt ze nog geen "I see death people" mensen toch? Anyway het toffe van de episode vond ik dat kouichi dieper ging graven en de librarian. Hoewel de opmerking van zijn vader en zijn familie een beetje opmerkelijk zijn. Oh en alleen mensen die daar wonen gaan dood hierdoor is ook wel opmerkelijk. Naast het feit dat de episode weer een wending krijgt op het eind. Lots of blood in the preview.

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Mjah kunnen doden met mensen praten is dan de vraag. Hij heeft contact kunnen maken met zo beetje iedereen in dat dorpje. Nu is class 3 close to death, maar dat maakt ze nog geen "I see death people" mensen toch?

Wel, het probleem is dat iedereen niet doorheeft dat iemand uit de klas dood is en zich bij hen heeft gevoegd, ze kunnen ze gewoon zien en de records en herinneringen zijn ook veranderd. Het heeft niets met geesten kunnen zien te maken, het probleem ligt juist in het feit dat ze niet te onderscheiden zijn van echte mensen.

Overigens, waarom praten we nog steeds in spoilertags, als iemand de serie nog niet volgt is het maar hun fout als ze in dit topic komen en spoilars zien :P.

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Macht der gewoonte denk ik.

In principe kruipt de overleden in de huid van een ander en neemt zijn bestaan over. Puzzelelement van wie is het wordt wel op een eigen manier gedaan. Wel herkenbaar van de horror/mystery detective genre. Het zal zeker in het rijtje batcrazy anime komen, waar ik ook higurashi en umineko onder plaats.

Level 11 89%

Nog 186 XP voor level 12

Zal ik even wachten tot alle afleveringen uit zijn en nu eerst een andere anime kijken of toch al met Another beginnen..

Level 70 99%

Nog 312 XP voor level 71

Gewoon doen. En 's avonds kijken.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.