Beste albums van 2012

Level 20 97%

Nog 179 XP voor level 21

Ik heb weinig met "de waan van de dag". Met een nieuwe Anathema, Smashing Pumpkins, Lights Out Asia en Sigur Ros ben ik al tevreden. Dat er naast Oro dan nóg een Ufomammut plaat in de pers ligt vind ik extra mooi meegenomen.

Level 61 96%

Nog 2310 XP voor level 62

Dus staak je de ontdekkingstocht naar nieuwe bands en luister je naar de mindere nieuwe platen van uitgerangeerde bands :P ?

Level 57 99%

Nog 399 XP voor level 58

Alleen Smashing Pumpkins zou ik van die lijst een uitgerangeerde band noemen.

Level 61 96%

Sigur Ros...

Level 57 99%

Nog 399 XP voor level 58

Die zijn toch nog wel best goed?

Level 61 96%

Moah, het is vooral een aflopende zaak. Al reken ik er wel op dat het live nog steeds fenomenaal is. Punt is dat ook zij nooit meer een werk zo goed als Ágætis Byrjun of () gaan maken. En ik ben er niet in thuis, maar geldt ook niet voor Anathema dat hun 'pièce de résistance' al gemaakt is?! Er zijn maar weinig bands die zich na een aantal mindere albums opnieuw uitvinden.

Level 20 97%

Nog 179 XP voor level 21

Dus staak je de ontdekkingstocht naar nieuwe bands en luister je naar de mindere nieuwe platen van uitgerangeerde bands :P ?

Zeker niet. Ik heb in 2012 een hoop vette bands en muzikanten "ontdekt", maar het aandeel albums dat zij in 2012 hebben uitgebracht is miniem.

Level 61 96%

Maar het afdoen als 'de waan van de dag' is vooral wat bekrompen.

Level 20 97%

Nog 179 XP voor level 21

Maar het afdoen als 'de waan van de dag' is vooral wat bekrompen.

Oké, misschien was het netter geweest om te zeggen dat ik niets heb met 90% van die Pitchfork-Approved stereotypische Indierockbandjes.

Level 61 96%

Oké, misschien was het netter geweest om te zeggen dat ik niets heb met 90% van die Pitchfork-Approved stereotypische Indierockbandjes.

Ook hier straalt een verzuurde ondertoon uit. Niet iedereen deelt jouw smaak. Bovendien geldt: er is nog veel meer muziek buiten de paden van P4K.

Level 20 97%

Nog 179 XP voor level 21

Ook hier geldt een verzuurde ondertoon. Niet iedereen deelt jouw smaak. Bovendien geldt: er is nog veel meer muziek buiten de paden van P4K.

Niet iedereen hoeft mijn smaak te delen :P. Ik zeg enkel wat ik vind. Dan vind jij daar weer wat van, en dan is het cirkeltje rond.

Wat ik de laatste tijd meer ben gaan waarderen, en uit 2012:

Men neme een flinke scheut ambient, een lading IDM, snufje Post-rock en een beetje dubstep. En het resultaat is deze EP. Voorbeeld.

Level 61 96%

Niet iedereen hoeft mijn smaak te delen :P. Ik zeg enkel wat ik vind. Dan vind jij daar weer wat van, en dan is het cirkeltje rond.

Dan mis je het hele punt.

Level 20 97%

Nog 179 XP voor level 21

Welk punt? Over smaak valt niet te twisten, en nog wat andere clichés.

Ik zeg niets met de waan van de dag te hebben, dan vraag jij of dat betekent dat ik enkel naar dezelfde bands/muzikanten blijf luisteren, vervolgens antwoord ik dat dat niet zo is, dan stel jij dat mijn eerdere uitspraak nogal "bekropmen" gesteld is, dan nuanceer ik mijn eerdere uitspraak, "maar er is ook muziek buiten de paden van Pitchfork". Huh?

Level 61 96%

Vermoeiend :lol: .

Level 20 97%

Nog 179 XP voor level 21

Nogal :P. Maargoed, laten we het daarmee concluderen :P.

Level 68 98%

Nog 1140 XP voor level 69

Een punt is dimensieloos, dus rond gaan gaat niet op.

Level 61 96%

Dan maar even de blik op de toekomst richten.

Animal Collective - Centipede Hz

The Antlers - Undersea

Antony and the Johnsons - Cut The World

Ariel Pink's Haunted Graffiti - Mature Themes

Avi Buffalo

Azealia Banks - Broke With Expensive Taste

Band Of Horses

Baroness - Yellow & Green

Bat For Lashes - The Haunted Man

Bloc Party - Four

Built To Spill

Buke and Gase

Cat Power - Sun

Chelsea Light Moving

Dan Deacon - America

David Byrne & St. Vincent - Love This Giant

Death Grips

Deerhoof

Dinosaur Jr. - I Bet On Sky

Divine Fits - A Thing Called The Divine Fits

Fang Island - Major

Flying Lotus - Until The Quiet Comes

Four Tet - Pink

Franz Ferdinand

Free Energy - Love Sign

The Fresh & Onlys - Long Slow Dance

The Gaslight Anthem - Handwritten

Gnarls Barkley

Grizzly Bear

Guided By Voices - Bears For Lunch

Heavenly Beat - Talent

Holy Other - Held

Holograms - Holograms

How To Dress Well - Total Loss

Jens Lekman - I Know What Love Isn't

Jessie Ware - Devotion

Kanye West - G.O.O.D. Music

The Killers - Battle Born

Matthew Dear - Beams

The Men

MGMT

Menomena - Moms

M.I.A.

Mister Lies

Mount Eerie - Ocean Roar

Mumford & Sons

Nick Cave and the Bad Seeds

Nicolas Jaar / Clown & Sunset – The Prism

Outfit

Passion Pit - Gossamer

Poolside - Pacific Standard Time

Sad Baby Wolf

Sic Alps - Sic Alps

Swans - The Seer

Tame Impala - Lonerism

Taken By Trees - Other Worlds

Thee Oh Sees - Putrifiers II

Two Door Cinema Club - Beacon

VÃ…R

The xx - Coexist

The Vaccines - The Vaccines Come Of Age

Vampire Weekend

Wild Nothing - Nocturne

Woods - Bend Beyond

Yeasayer - Fragrant World

Level 26 95%

Nog 479 XP voor level 27

Lights out Asia klinkt heel erg goed Pokkel, vooral The Eye of All Storms is een topper. De productie van Hy Brasil ligt ongetwijfeld wat meer bij de elektronische kant dan andere post-rock bands. Klinkt hartstikke tof, wint vast wel een plekje in mijn top 10/25

Level 26 95%

Nog 479 XP voor level 27

Benieuwd naar Centipede HZ :P.. Band of Horses is vast mediageil geworden door The Funeral en produceert een slap album voor het grote publiek. Bloc Party mag weer naar de kwaliteit van Silent Alarm terug kruipen. Death Grips hoef ik niet eens te betwijfelen.. komt The Men alweer met een nieuw album aanzetten? Voor MGMT geld hetzelfde als Bloc Party. Swans speel ik de laatste tijd veel, dus toch benieuwd of ze back to the roots gaan of verder gaan met de Post-Rock stijl.. 2012 word een mooi jaar.

Level 68 98%

Nog 1140 XP voor level 69

David Byrne & St. Vincent ben ik wel benieuwd naar.

Level 61 96%

- Je weet dat Band Of Horses al 2 albums na 'The Funeral' heeft uitgebracht?!

- Voor Bloc Party zijn de voortekenen in ieder geval aardig, want ze gaan weer terug naar het gitaargeluid zo lijkt het.

- The Men heeft zoiets laten vallen idd.

- En Swans komt met een behoorlijk ambitieus project: http://kickingthehabit.nl/2012-05-29/ni ... -uw-leven- . Ben benieuwd of het wat gaat worden.

Level 20 97%

Nog 179 XP voor level 21

Lights out Asia klinkt heel erg goed Pokkel, vooral The Eye of All Storms is een topper. De productie van Hy Brasil ligt ongetwijfeld wat meer bij de elektronische kant dan andere post-rock bands. Klinkt hartstikke tof, wint vast wel een plekje in mijn top 10/25

Ja Hý Brasil is nog elektronischer dan hun vorige albums. Die waren nog wat gitaargeoriënteerd. Ik weet eigenlijk niet eens of Hý Brasil nog wel "echt" post-rock te noemen is aangezien de synths de boventoon voeren.

Level 57 99%

Nog 399 XP voor level 58

Band of Horses is vast mediageil geworden door The Funeral en produceert een slap album voor het grote publiek.

:lol:

Wat Nibbler zegt inderdaad. Het is ook niet alsof die andere twee albums erg obscuur zijn ofzo, beiden hebben een aantal redelijk bekende nummers.

Level 17 96%

Nog 130 XP voor level 18

Iig artwork of the year weer en een condender voor beste album imo.

Level 61 96%

Is nog niet gelekt toch?!

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.