Beste albums van 2012
Moah, het is vooral een aflopende zaak. Al reken ik er wel op dat het live nog steeds fenomenaal is. Punt is dat ook zij nooit meer een werk zo goed als Ãgætis Byrjun of () gaan maken. En ik ben er niet in thuis, maar geldt ook niet voor Anathema dat hun 'pièce de résistance' al gemaakt is?! Er zijn maar weinig bands die zich na een aantal mindere albums opnieuw uitvinden.
Dus staak je de ontdekkingstocht naar nieuwe bands en luister je naar de mindere nieuwe platen van uitgerangeerde bands
?
Zeker niet. Ik heb in 2012 een hoop vette bands en muzikanten "ontdekt", maar het aandeel albums dat zij in 2012 hebben uitgebracht is miniem.
Oké, misschien was het netter geweest om te zeggen dat ik niets heb met 90% van die Pitchfork-Approved stereotypische Indierockbandjes.
Ook hier straalt een verzuurde ondertoon uit. Niet iedereen deelt jouw smaak. Bovendien geldt: er is nog veel meer muziek buiten de paden van P4K.
Oké, misschien was het netter geweest om te zeggen dat ik niets heb met 90% van die Pitchfork-Approved stereotypische Indierockbandjes.
Ook hier geldt een verzuurde ondertoon. Niet iedereen deelt jouw smaak. Bovendien geldt: er is nog veel meer muziek buiten de paden van P4K.
Niet iedereen hoeft mijn smaak te delen
. Ik zeg enkel wat ik vind. Dan vind jij daar weer wat van, en dan is het cirkeltje rond.
Wat ik de laatste tijd meer ben gaan waarderen, en uit 2012:

Men neme een flinke scheut ambient, een lading IDM, snufje Post-rock en een beetje dubstep. En het resultaat is deze EP. Voorbeeld.
Welk punt? Over smaak valt niet te twisten, en nog wat andere clichés.
Ik zeg niets met de waan van de dag te hebben, dan vraag jij of dat betekent dat ik enkel naar dezelfde bands/muzikanten blijf luisteren, vervolgens antwoord ik dat dat niet zo is, dan stel jij dat mijn eerdere uitspraak nogal "bekropmen" gesteld is, dan nuanceer ik mijn eerdere uitspraak, "maar er is ook muziek buiten de paden van Pitchfork". Huh?
Dan maar even de blik op de toekomst richten.
Animal Collective - Centipede Hz
The Antlers - Undersea
Antony and the Johnsons - Cut The World
Ariel Pink's Haunted Graffiti - Mature Themes
Avi Buffalo
Azealia Banks - Broke With Expensive Taste
Band Of Horses
Baroness - Yellow & Green
Bat For Lashes - The Haunted Man
Bloc Party - Four
Built To Spill
Buke and Gase
Cat Power - Sun
Chelsea Light Moving
Dan Deacon - America
David Byrne & St. Vincent - Love This Giant
Death Grips
Deerhoof
Dinosaur Jr. - I Bet On Sky
Divine Fits - A Thing Called The Divine Fits
Fang Island - Major
Flying Lotus - Until The Quiet Comes
Four Tet - Pink
Franz Ferdinand
Free Energy - Love Sign
The Fresh & Onlys - Long Slow Dance
The Gaslight Anthem - Handwritten
Gnarls Barkley
Grizzly Bear
Guided By Voices - Bears For Lunch
Heavenly Beat - Talent
Holy Other - Held
Holograms - Holograms
How To Dress Well - Total Loss
Jens Lekman - I Know What Love Isn't
Jessie Ware - Devotion
Kanye West - G.O.O.D. Music
The Killers - Battle Born
Matthew Dear - Beams
The Men
MGMT
Menomena - Moms
M.I.A.
Mister Lies
Mount Eerie - Ocean Roar
Mumford & Sons
Nick Cave and the Bad Seeds
Nicolas Jaar / Clown & Sunset – The Prism
Outfit
Passion Pit - Gossamer
Poolside - Pacific Standard Time
Sad Baby Wolf
Sic Alps - Sic Alps
Swans - The Seer
Tame Impala - Lonerism
Taken By Trees - Other Worlds
Thee Oh Sees - Putrifiers II
Two Door Cinema Club - Beacon
VÃ…R
The xx - Coexist
The Vaccines - The Vaccines Come Of Age
Vampire Weekend
Wild Nothing - Nocturne
Woods - Bend Beyond
Yeasayer - Fragrant World
Lights out Asia klinkt heel erg goed Pokkel, vooral The Eye of All Storms is een topper. De productie van Hy Brasil ligt ongetwijfeld wat meer bij de elektronische kant dan andere post-rock bands. Klinkt hartstikke tof, wint vast wel een plekje in mijn top 10/25
Benieuwd naar Centipede HZ
.. Band of Horses is vast mediageil geworden door The Funeral en produceert een slap album voor het grote publiek. Bloc Party mag weer naar de kwaliteit van Silent Alarm terug kruipen. Death Grips hoef ik niet eens te betwijfelen.. komt The Men alweer met een nieuw album aanzetten? Voor MGMT geld hetzelfde als Bloc Party. Swans speel ik de laatste tijd veel, dus toch benieuwd of ze back to the roots gaan of verder gaan met de Post-Rock stijl.. 2012 word een mooi jaar.
- Je weet dat Band Of Horses al 2 albums na 'The Funeral' heeft uitgebracht?!
- Voor Bloc Party zijn de voortekenen in ieder geval aardig, want ze gaan weer terug naar het gitaargeluid zo lijkt het.
- The Men heeft zoiets laten vallen idd.
- En Swans komt met een behoorlijk ambitieus project: http://kickingthehabit.nl/2012-05-29/ni ... -uw-leven- . Ben benieuwd of het wat gaat worden.
Lights out Asia klinkt heel erg goed Pokkel, vooral The Eye of All Storms is een topper. De productie van Hy Brasil ligt ongetwijfeld wat meer bij de elektronische kant dan andere post-rock bands. Klinkt hartstikke tof, wint vast wel een plekje in mijn top 10/25
Ja Hý Brasil is nog elektronischer dan hun vorige albums. Die waren nog wat gitaargeoriënteerd. Ik weet eigenlijk niet eens of Hý Brasil nog wel "echt" post-rock te noemen is aangezien de synths de boventoon voeren.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.