Vraag, Antwoord & Hulp

Level 32 95%

Nog 667 XP voor level 33

Hier een aantal tips die misschien wel handig zijn. Heb ze even van een andere forum geplukt:

1. By pressing ps button and start you may capture ps vita in-game screenshot (not available for psp game).

2. By touching and holding front screen during psp game, there will be an option for bilinear filtering (smoothing graphic and text), remapping right analog stick and use of psp original color.

3. By pressing and holding power button for 10 seconds, vita will be forced to shutdown (just in case it froze).

4. By pressing and holding ps button for 3 seconds, there will be an option to change the brightness setting.

5. You can only update NEAR within the same location once in an hour.

6. You can change your panel id with background picture in it from ps vita (not available from ps3). Go to setting, playstation network and account information, to change your panel.

7. You can also change the back ground of your vita's page with custom picture, by holding the icon until it wiggles and select the wallpaper icon on the bottom right corner.

8. You can download patch or update vita's game from live area when it is available. See the yellow icon on the upper section.

9. By flicking the lower section of live area of each game, status update of your friend's achievement and progres will be displayed.

10. Don't forget to sync your trophy regularly. It may be gone/deleted if you fail to sync the trophy update before changing to other accounts.

11. If you're downloading something and you manually put the Vita in sleep mode, it'll shut off data and stop downloading, but if you let it go in sleep mode itself it'll continue to download.

12. You may turn off vita's background music by Tap the "Settings" icon, "Sounds & Display"

Uncheck the box next to "System Music".

13. If you have a pending notification or download, the PS button light will stay blue.

14. Since most dlc is region locked matching the main game region. You should only buy the physical game card region matching your SEN id region, otherwise the dlc that you buy with your sen id will not work with the game.

Level 15 91%

Nog 277 XP voor level 16

De 22e had ik een Facebook app gedownload op m'n Vita, deze deed het een paar dagen.

Maar sinds eergisteren deed de app het niet meer. Heeft iemand anders ook een probleem met de Facebook app? Ik kan 'm ook niet meer vinden in de PS Store.

Level 11 97%

Nog 53 XP voor level 12

Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik door mijn hoofdmenu blader ik niet steeds van die lelijke zwarte vlakken krijg?

Kan niet. Er moet een update komen die dat fixt. Mogen ze wat mij betreft gelijk ook met folders komen zodat je niet al die verschillende schermen nodig hebt.

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

De 22e had ik een Facebook app gedownload op m'n Vita, deze deed het een paar dagen.

Maar sinds eergisteren deed de app het niet meer. Heeft iemand anders ook een probleem met de Facebook app? Ik kan 'm ook niet meer vinden in de PS Store.

Ik heb inderdaad ook problemen met de Facebook app. Donderdag en vrijdag deed ie het probleemloos, maar sinds zaterdag niet meer. Het scherm knippert een paar keer en daarna krijg ik een foutcode... :(

Level 15 91%

Nog 277 XP voor level 16

@jalf Precies, daar heb ik ook last van. Heb de app maar verwijderd.

Level 32 95%

Nog 667 XP voor level 33

Facebook app is uit de store getrokken door Sony omdat er problemen mee waren en er bij Facebook veranderingen waren.

Sony removes borked Vita Facebook app from Store

By Wesley Yin-Poole Published 24 February, 2012

Working on a fix.

Sony has removed the Vita Facebook app from the Store after gamers reported error codes while trying to use the service.

Gamers have been unable to log in to Facebook with their Vita consoles for much of the day. When they do, they see error code NP-13144-3. The only option at that stage is to close the app.

Sony said the problem was with Facebook, and it was working with the social network to try to resolve it.

The Facebook app will be republished to the Store once everything's sorted, Sony added.

But, "currently there is no timescale for this."

Bron: Eurogamer

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Kun je de spellen eigenlijk niet in mapjes plaatsen ofzo ?!

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Kun je de spellen eigenlijk niet in mapjes plaatsen ofzo ?!

Nope. Je kan meerdere screens aanmaken, maar geen mappen.

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Die twitter app is trouwens wel lekker, net als die van Flickr als je die eenmaal een beetje door hebt.

Ik denk dat mapjes etc nog wel komen. Op deze manier zitten we gauw op 10 screens. En wat ik ook verwacht is dat de laadtijden nog wel beter gaan worden, de Vita cards zijn gebaseerd op de oude cheap ass 6mb per seconde. Er zijn allang veel snellere cards op de markt, en ook betaalbaar. Lijkt me dat future software wel op snellere SD cards staat.

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Maar dat argument geldt niet voor downloaded games tho... :(

Level 32 95%

Nog 667 XP voor level 33

Hebben mensen hier ook het ''probleem'', dat wanneer het scherm helemaal zwart is dat je zwarte vlekken ziet op het scherm? Probeer dit eens met het ligt uit en tijdens Uncharted ofzo als hij aan het booten is (kan ook met andere games).

Overigens heb ik ook al 2x een vastloper gehad. Hopelijk komt er binnenkort een update uit die het nog net wat stabieler maakt allemaal.

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

De zwarte vlekken heb ik ook, al moet ik zeggen dat ik het alleen maar zie als het scherm helemaal zwart is en ik 's avonds in een compleet onverlichte kamer zit. Ik kan me er niet aan storen en een kleine blik op andere fora leert mij dat dit heel normaal is bij dit soort schermen.

Vastlopers nog niet gezien...

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Ik heb tot nu toe één vastloper gehad. Eventjes resetten, niks aan het handje. Kan gebeuren bij elektronica he ^_^

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Een vraagje: als ik mijn vriendenlijst via mijn Vita open, dan zie ik dat sommige spelers een achtergrondje achter hun naam hebben. Hoe en waar kun je dat instellen (ik heb namelijk gewoon een effen, rode achtergrond, maar bij sommige zie ik echt hele vette creaties :P)?

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Antwoord staat op pagina 2... ;)

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Haha echt? Even kijken :P

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

In je account beheer, waar je ook een avatar kiest. Dat balkje noemen ze een "paneel". :P

Dit moet dus via de PS3 als ik het goed begrijp?

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Nee op de Vita.

Level 5 85%

Nog 56 XP voor level 6

In je account beheer, waar je ook een avatar kiest. Dat balkje noemen ze een "paneel". :P

Dit moet dus via de PS3 als ik het goed begrijp?

Nee.

Friendslist

klik op jezelf

dan op de bubbel (met de drie ...)

dan op edit account information

dan je wachtwoord intypen

dan paneel

zoek een leuke uit :)

(tekst kan anders zijn mijn vita staat op engels :D)

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Ahhh, thnx! Tof!

Level 15 91%

Nog 277 XP voor level 16

Ik moest het eerst ook ff uitzoeken haha, ik had de hele tijd die standaard ava en 'paneel'? :p

Level 17 99%

Nog 31 XP voor level 18

Toevallig net even aangepast, zitten leuke dingen bij!

Level 5 94%

Nog 21 XP voor level 6

Vraagje ivm Uncharted Golden Abyss:

Heb die DLC (map) gedownload. Maar heb de indruk dat hij hem niet installeert. Normaal doet hij dit automatisch (zag ik van de demo's) maar nu blijkbaar niet. Ook ingame merk ik geen veranderingen. Ik kijk vervolgens bij instellingen => applicatiebeheer => add-on ps vista => uncharted, en daar staat niets in. Ik vermoed dat daar de DLC (map) moet komen?

Imeand nog dit probleem? Hoe kan ik dit opgelost krijgen?

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Klik op het launchscreen op de oranje pijl bovenaan.

Level 15 96%

Nog 108 XP voor level 16

Ik heb net een Vita, maar nog geen spellen.

Weten jullie bij welke winkels er aanbiedingen zijn wat betreft games?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.